پیش بینی قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ ؛ آیا جهش بزرگ در راه است؟

قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ یکی از سوالات بسیار بزرگ کاربرانی است که این روزها در گوگل جستجو می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی پیرامون آن بحث و جدل می‌کنند ولی این پیش بینی شاید سخت‌ترین نتیجه ایست که می‌توان از اخبار مختلف برداشت نمود.

در مطلب دیگری که پیرامون پیش بینی قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ نوشتیم نظرات مختلفی را از سوی کاربران دریافت کردیم که نشان می‌دهد همگی متفق‌القول بر جهش بزرگ در سال ۹۸ معتقد هستند. اما برای بررسی بیشتر روی این موضوع باید وضعیت سایر نهاده‌های اقتصادی را نیز بررسی کنیم.

به طور مثال در بحث خودرو قیمت‌ها نزدیک دوبرابر افزایش یافته و خودروی بی کیفیتی مانند پراید نزدیک ۴۲ میلیون تومان قیمت می‌خورد و پژو ۲۰۶ نیز با قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

در بحث مسکن نیز قیمت‌ها به شدت بالا رفته و در بعضی از مناطق نزدیک به دوبرابر شده است. اما نکته جالب در مورد سکه این است که از حوالی قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون تومان رسیده است و این یعنی رشد نزدیک به ۳٫۳ برابری ولی دلار از حوالی ۳۷۰۰ در حال حاضر به ۱۰۸۰۰ تومان رسیده است( ۶ شهریور ۹۷) و اگر دلار نیز به مانند سکه بخواهد بالا برود باید چیزی در حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان معامله بشود و اگر دلار را مبنای اصلی قرار دهیم قیمت سکه می‌بایست چیزی در حدود ۳ میلیون تومان باشد!

اما با توجه به تورم، گرانی‌ها، نفدینگی روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان که در حال افزایش هست، به نظر می‌رسد که برای سال ۹۸ می‌توان قیمت بین ۴ تا ۵ میلیون تومان را برای سکه یک رقم نرمال دانست و دلار نیز حوالی ۱۳ هزار تومان معامله شود.

قیمت دلار در سال ۹۸قیمت سکه در سال ۹۸قیمت ارز در سال ۹۸پیش بینی قیمت دلار و سکه در سال ۹۸

نظر شما چیست؟ با ما بحث کنید و پاسخ دیگر کاربران را بدهید تا بتوانیم در کنار هم به نتیجه واحدی برسیم.

 

 

کلاهبرداری سکه ثامن

 

1 نظر
  1. په پوله خیال می‌گوید

    به نظر من دلار تا حدود ۸هزار تومان نزول کرده و دوباره به مرز ۱۳ هزار تومان میرود ودر همین حوالی ثابت می ماند

    خوشم اومد ۱۲
    دوست نداشتم ۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم