۳ دلیل برای آنکه بدانید تعویض فیلتر هوا ضروری است!

تعویض فیلتر هوا از جمله ضروریاتی است که معمولا به دلیل سهل انگاری یا خساست‌های بی موقع به آن توجه نمی‌شود و همین امر منجر به اتفاقاتی می‌گردد که بعدا با ضررهای چندبرابری سراغ مالک خودرو می‌آید. تعوبض فیلتر هوا هزینه چندانی نداشته و معمولا کارشناسان توصیه می‌کنند در هر بار تعویض روغن موتور خودرو، این قطعه نیز تعویض گردد که قطعا در صورت سرشکن کردن ، کم بودن هزینه آن مشخص می‌شود.

در این مقاله قصد داریم به سه موضوع مهمی اشاره کنیم که نشان می‌دهند، تعویض فیلتر هوا از جمله ضروریاتی است که در صورت عدم توجه، قطعا با مشکل روبرو خواهید شد.

۱- افزایش طول عمر موتور

اولین موضوعی که از آن منتفع خواهید شد مساله طول عمر موتور خودروی شماست که قطعا شما هم موافقید که با تعویض قطعه‌ای با هزینه نهایتا ۲۰ هزار تومان در خودروهای ارزان قیمت، اضافه شدن به طول عمر موتور خودرو یک معامله کاملا منطقی است.

۲- کاهش مصرف سوخت با تعویض فیلتر هوا

علاوه بر نکته اول که قطعا در بلند مدت هزینه فایده بسیار بالاتری نسبت به هزینه تعویض خواهد داشت، دومین موردی کاهش مصرف سوختی است که در پس تعویض این قطعه صورت می‌گیرد. شما با تعویض به موقع فیلتر هوا به راحتی می‌توانید در مصرف سوخت خودروی خود صرفه جویی نمایید.

۳-  ارزان بودن فیلتر و روان شدن کارکرد موتور

سومین دلیل برای تعویض به موقع این قطعه ارزانی آن است. بسیاری از افراد گرانی قطعات را دلیل عدم توجه و رسیدگی به بسیاری از آن‌ها عنوان می‌کنند ولی فیلتر هوا بسیار ارزان بوده و به راحتی قابل تعویض است. با تعویض به موقع فیلتر هوا، هوای تازه و بهتری به موتور می‌رسد و قطعا در رانندگی این موضوع روانی را متوجه خواهید شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم