با ۳ قانون عجیب‌وغریب در کشور تایلند آشنا شوید!

کشور تایلند یکی از آن‌دسته کشور‌های توریستی زیبای قاره آسیا است که سالیانه تعداد زیادی از مردم سراسر جهان به این کشور سفر می‌کنند. اگر از مسافران تایلند هستید، حتما بهتر است پیش از هرچیزی با قوانین و رسومات آن آشنا شوید. در این مطلب شما را با سه قانون عجیب‌و‌غریب کشور تایلند که هنوز هم به‌طور کامل پابرجا هستند آشنا می‌کنیم.

  1. پرتاب کردن آدامس استفاده شده در معابر ممنوع بوده و به‌شدت مجازات دارد!

در خیابان‌های تایلند اگر آدامس بجوید و بعد از مدتی آن را از دهان خود بر روی زمین خیابان و معابر بیندازید، با مجازات جدی مواجه خواهید شد. براساس قانون رسمی، فردی که آدامس استفاده شده‌اش را بر روی زمین معابر پرتاب کند، چیزی حدود ۶۰۰ دلار جریمه نقدی خواهد شد. اگر نتوانید این مقدار پول را پرداخت کنید چه می‌شود؟ زندان! به جرم پرتاب آدامس استفاده شده به زندان خواهید رفت. پس یادتان باشد اگر در خیابان‌‌های تایلند در حال قدم زدن و جویدن آدامس بودید، اصلا به فکر پرتاب آن از دهان خود بر روی زمین نباشید.

  1. پا گذاشتن بر روی پول تایلندی مجازات سنگین دارد!

تایلندی‌ها به شدت به اصالت‌ و سرزمین‌شان اهمیت می‌دهند و این قانون هم درواقع ناشی از آن مورد است. در این کشور مخصوصا شهر بانکوک اگر حتی به طور تصادفی پای‌تان را بر روی پول تایلندی بگذارید، مجازات خواهید شد. درست است که مردمان این کشور به ملیت‌شان اهمیت زیادی می‌دهند، اما مجازات شدن برای گذاشتن پا بر روی پول به نظر کمی زیاده‌روی است. به هرحال اگر نمی‌خواهید توسط قانون با مجازات روبه‌رو شوید، حتما مراقب قدم‌های‌تان در خیابان‌ها باشید!

  1. انداختن آشغال در خیابان‌ها مجازات سنگین خواهد داشت!

  2. در کشور تایلند مخصوصا در مرکز شهر اگر فردی در خیابان آشغال بریزد سریعا توسط پلیس‌ مجازات خواهد شد. پلیس‌های بانکوک که با نام BMA در شهر حضور دارند، به‌شدت به این مورد دقت می‌کنند. مجازات افرادی که در خیابان‌ها آشغال بریزند به صورت نقدی خواهد بود. علاوه بر این حواس‌تان را جمع کنید که اگر به‌عنوان توریست به این کشور سفر کردید، گرفتار اخاذی افرادی که خودشان را BMA جا می‌زنند و از شما به‌ جرم آشغال ریختن پول می‌گیرند، نشوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم