قیمت خودرو در نیمه دوم ۹۷ چقدر می‌شود؟

قیمت خودرو علی الخصوص خودروهای داخلی در بازار سر به فلک کشیده و به نظر می‌رسد که به زودی افزایش قیمت رسمی در راه خواهد بود تا قیمت رسمی و بازار را به هم دیگر نزدیک کند ولی سعید موتمنی یکی از مسئولین صنعت خودرو نظرات جالبی در این باره دارد که در ادامه مصاحبه ایشان را می‌خوانید.

 

بازار خودروهای خارجی در رکود عمیقی فرو رفته است که خرید و فروش‌ها بسیار کاهش یافته و عملا معامله‌ای در بازار صورت نمی‌گیرد. قیمت خودرو در این بازار راکد شده و فاصله توان خریدار و قیمت فروشنده بسیار زیاد است.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو تهران در ادامه گفت: در مقابل اما وضعیت بازار خودروهای داخلی به دلیل کمبود عرضه توسط خودروسازان وخیم است و به همین دلیل قیمت خودروها به صورت روزانه تغییر می‌کند. این کمبود عرضه توسط خودروسازان در حالیست که محصولاتشان اکثرا مونتاژ چینی‌هاست و به دلیل نبود مشکل با کشور چین، دلیل عدم عرضه توسط آنها مشخص نیست.

موتمنی در پاسخ به سوالی در رابطه با خواسته اصلی خودروسازان گفت: خواسته اصلی خودروسازان آزادسازی قیمت‌هاست و به دنبال افزایش قیمت خودرو هستند. آنها به اندازه کافی قطعه و خودرو دارند و برای چندین ماه انبار کرده‌اند. اینکه گفته می‌شود در تولید خودرو مشکل دارند و یا با کمبود قطعه مواجه هستند درست نبوده و در صورت افزایش قیمت و آزادسازی قیمت‌ها عرضه آنها نیز افزایش خواهد یافت. ولی در مقابل مردم از کیفیت محصولاتشان راضی نیستند و این یک تضاد بزرگ در عرضه و تقاضای خودرو است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم