آزادسازی قیمت خودرو از چه زمانی شروع می‌شود؟

آزادسازی قیمت خودرو شاید ترسناک‌ترین خبری است که این روزها از سایت‌های مختلف شنیده می‌شود و به نظر می‌رسد که با توجه به اخبار مختلف و مصاحبه‌های گوناگون منتشر شده از مسئولین وزارت صنعت و صنعت خودرو می‌بایست منتظر این اتفاق از ۱۵ شهریور باشیم. در این بین یکی از نمایندگان مجلس در مورد شرط این اتفاق صحبت‌های جالبی را مطرح کرده است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

 

عضوکمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها گفت: آزادسازی قیمت‌ها در حالی انجام می‌شود که بازار رقابتی برقرار بوده و تولیدکنندگان مختلفی در صنعت حضور داشته باشند ولی شرایط فعلی صنعت خودروی کشورما به این گونه نیست و عملا محدودیت تولیدکنندگان باعث شده است که رقابت خاصی در آن برقرار نباشد. در این وضعیت آزادسازی قیمت‌ها توجیه پذیر نیست!

غلام‌محمد زارعی عضوکمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: خودروسازان به دنبال این هستند که شورای رقابت از روند قیمت گذاری محصولاتشان کنار رفته و افزایش قیمت داشته باشند ولی وظیفه این شورا، قیمت گذاری بر اساس کیفیت و ارزش واقعی محصولات است که مطالبه اصلی مردم نیز هست. خودروسازان با توجه به وضعیت خودروهای خارجی می‌توانند از این وضعیت کمال استفاده را کرده و تولیدات خود را بهتر از قبل به مردم عرضه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم