هر کیلو پراید چند هزار تومان معامله می‌شود؟ (شهریور ۹۷)

هر کیلو پراید این روزها لفظی است که در بازار تهران گفته می‌شود و این یعنی دیگر برای این خودرو مساله ارزش آهن آلات و سیم و وسایلی است که در آن به کار رفته است! هر کیلو پراید و هر کیلو تیبا و هر کیلو سمند در حال حاضر یک قیمت واحد دارد و این یعنی مردم بین کیفیت پراید و سمند تفاوتی قائل نمی‌شوند!

پراید در حال حاضر در بازار تهران با قیمت‌های ۴۰ تا ۴۲ میلیون تومان معامله می‌شود که البته این قیمت برای مدل ۱۱۱ این خودرو بوده و سایر مدل‌ها با قیمت‌های پایین‌تر در حال معامله است ولی یکی از نکات جالب در مورد این خودرو قیمت گذاری بر اساس کیلو است که از چند سال گذشته مد شده و بسیاری از اهالی بازار به شوخی در این رابطه اظهار نظر می‌کنند.

همان‌طور که احتمالا می ‌انید وزن پراید چیزی در حدود ۹۱۵ کیلوگرم است و با توجه به قیمت ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومانی انواع پراید در بازار به رقم جالب ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان خواهیم رسید که نشان می‌دهد این خودرو که در حدود ۶ سال گذشته به کیلویی ۲۲ هزار تومان رسیده بود، در حال حاضر با دوبرابر قیمت و کیلویی ۴۵ هزار تومان در بالاترین مدلش در حال معامله است!

بازار خرید و فروش این خودرو به قدری خنده‌دار شده که اهالی بازار کیفیتی را برای پراید قایل نمی‌شوند تا با آپشن‌های مختلف یا ایمنی آن نسبت به قیمت واکنش نشان دهند و صرفا به آهن و ابزارآلاتی که در آن به کار رفته توجه می‌کنند و با لفظ ” کیلویی” عملا ارزش اصلی این خودرو را نشان می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم