آیا الان وقت خرید و فروش ماشین کارکرده هست؟ ( نیمه دوم ۹۷ )

خرید و فروش ماشین کارکرده یکی از اتفاقاتی است که این روزها مردم به دنبال آن هستند ولی نوسانات اخیر بازار خودرو بسیاری از ایشان را به دودلی انداخته است! همچنین گفته می‌شود که خرید و فروش ماشین کارکرده در بسیاری از شهرها عملا به رکود رفته است! در ادامه مشاوره‌ای کوتاه پیرامون خرید و فروش ماشین کارکرده را مشاهده می‌کنید!

به معنای دیگر اینکه تورم موجود در کشورمان که به طور میانگین چیزی در حدود ۱۹٫۶ درصد سالانه بوده و در بعضی از سال‌ها به صورت مصنوعی زیر ۱۰ درصد آمده و پس از ۲-۳ سال مانند یک فنر از جای خود در رفته و به حوالی ۴۰-۵۰ درصد رسیده عملا توازن گفته شده را ایجاد می‌کند و به همین دلیل است که گفته می‌شود خرید ملک و خودرو در ایران زیان‌ده نیست!

اما وضعیت فعلی و قیمت دلاری که حوالی ۱۴ هزار تومان می‌چرخد باعث شده تا دودلی مشتریان را برای خرید و فروش خودروی کارکرده بیش از پیش نموده و آنها را در دو راهی سختی قرار بدهد که ناشی از دل نگرانی خرید خودروی دیگر به ارزش خودرویی که فروخته‌اند، است.

عده‌ای از کارشناسان پیرامون این موضوع معتقدند که فروش خودروهای کارکرده در نوسانات این چنینی کار اشتباهی است چرا که خرید خودروی بهتر عملا امکان‌پذیر نیست و اگر مشتری قادر به پرداخت مابه‌التفاوت خودروی خود با مدل صفر خودروی بعدی را نداشته باشد، به دلیل عدم عرضه خودروهای با کیفیت و بدون مشکل در بازار خودروهای کارکرده، متضرر شده و خودروی بدون مشکل خود را با یک خودروی مشکل‌دار تعویض خواهد کرد!

از سوی دیگر این کارشناسان به افرادی که دارای خودروی مشکل‌دار هستند پیشنهاد می‌کنند که از وضعیت پیش آمده برای نقد کردن خودرویشان بهره ببرند چرا که دلالان مشتاقانه منتظر خریداری این خودروها به قیمت مناسب هستند!

9 نظرات
  1. جواد می‌گوید

    سلام جناب ذاکری
    ممنون از وقتی که می گذارید برای پاسخگویی
    امروز که ۶ فروردین ۹۸ هست پراید ۱۳۱ مدل ۹۰ که بی رنگ هستش رو ۳۰ تومن مشتری می خواد. به نظر شما که در این زمینه صاحبنظر هستید بفروشم یا بذارم برای بعد تعطیلات؟؟

  2. فاطمه می‌گوید

    سلام
    من فرهنگی بازنشسته هستم که با مقداری از پاداش پایان خدمت یک خودرو پارس موعد تحویل اسفند ۹۸ پیش خرید کردم به نظر شما سال آینده خودرو گران خواهد شد.به نظر شما تو این وضعیت ثبت نام خودرو کار درستیه؟

  3. نوری می‌گوید

    سلام جناب ذاکری
    من کارمندم و پس انداز زیادی ندارم تو ثبت نام ایرانخودرو در آبان ۹۷ تونستم یه اریسان تحویل خرداد ۹۸ ثبت نام کنم با توجه به اینکه قیمتش ازاد شده انصراف بدم و پولمو بگیرم و جای دیگه سرمایه گذاری کنم مثلا طلای آب شده بگیرم یا وام بگیرم بهتره یا صبر کنم تا تحویل ماشین؟
    ممنون از شما

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      انصراف بدید.
      خودروی بدی رو انتخاب کردید.
      پیشنهاد من بورس هست.

  4. علیرضا می‌گوید

    سلام و وقت بخیر
    من یه ۲۰۶V8 مدل ۹۱ سفید برا خرید پیدا کردم که ۴۳ میلیون گفته بدون هیچ مشکل و بدون رنگ، حالا نمی دونم تو این اوضاع بخرم یا نه ؟
    لطفا” راهنمایی بفرمایید
    با سپاس.

  5. یاسی می‌گوید

    با سلام.
    من یه پراید برای تحویل شهریور ۹۸ سایپا ثبت نام کردم.
    حدود ۲۰ تومن دیگه دارم برای زمان تحویل خودرو.
    تا اونموقع بنظر شما چکار کنم برم بقیه اش رو طلا بخرم یا بذارم بانک؟
    یا کلا از انصراف بدم و الان یه ماشین دست دو بگیرم؟؟؟

    دوست نداشتم ۲
    1. ذاکری می‌گوید

      سلام
      پراید تا اون موقع رسما شده ۴۰ تومن و سایپا با التماس و اقساطی خواهد فروخت.

      خوشم اومد ۱
  6. سحر می‌گوید

    باسلام وتشکر از راهنمایی هایتان که بسیار هوشمندانه هست من یک حواله اریسان دارم که در ثبت نام ایران خودروباقیمت ١۵٩٠٠٠٠٠خریداری کردم به نظر جنابعالی الان حواله ان را که بیست میلیون هست بفروشم صلاح میدانیدخرید حواله ٢٠۶تیب ٢را به جای ان توصیه میفرماییدباقیمت ٢٣٠٠٠٠٠٠٠به بالا .با تشکر

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      حواله آریسان رو بفروشید.
      حواله ۲۰۶ رو بگیرید.
      آریسان فقط همون سود لحظه ای…
      ۲۰۶ اگر تحویل امسالی باشه که سودش قطعا خیلی بیشتره.

      خوشم اومد ۲

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم