۵ دلیل برای آنکه بدانید گادوین منشا در بین هواداران پرسپولیس منفور نیست!

شاید مهم‌ترین نقل و انتقال نیم فصل را بتوان به حضور گادوین منشا در استقلال مرتبط دانست، جایی که پس از مدت‌ها یک بازیکن به‌صورت مستقیم از پرسپولیس وارد رقیب اصلی یعنی استقلال شد.

اما نکته جالب در این بین، عدم واکنش تند هواداران پرسپولیس به این جابجایی و حتی عدم استقبال گرم طرفداران استقلال از  این بازیکن نیجریه‌ای بود، اما چرا؟

۱- سرمربی پرسپولیس منشا را نمی‌خواست

بایستی نخستین و مهم‌ترین دلیل را در این امر، درخواست جدایی منشا از سوی برانکو، محبوب‌ترین فرد بین طرفداران پرسپولیس دانست، جایی که با توجه به پایان رسیدن دوران محرومیت پرسپولیس و عدم نیاز برانکو به این بازیکن، وی منشا را در لیست مازاد قرار داده و به نوعی اختیار عمل را برای جدایی به خودش واگذار کرد. با توجه به آنکه پرسپولیسی‌ها به نظرات برانکو اعتقاد و احترام زیادی می‌گذارند، پس کسی از جدایی وی ناراحت نشد.

۲- عملکرد منشا خوب نبود

اگر چند گل حساس همچون آخرین گل به الدحیل قطر را فاکتور بگیریم، منشا در طول حضورش در پرسپولیس، بازیکن موفقی نبود. آمار پایین گلزنی علی‌رغم حضور طولانی در ترکیب اصلی، به خوبی نشان می‌دهد که منشا تنها به واسطه مشکل پرسپولیس در نقل و انتقالات در این تیم مانده و به ترکیب اصلی می‌رسید. در زمان حضور طارمی هم وی یک بازیکن به طور معمول تعویضی بود تا مشخص شود برانکو مدت‌هاست که به او اعتقاد چندانی ندارد. پس پرسپولیسی‌ها از جدایی وی ناراحت نشده و برایشان چندان مهم نبود که به کجا می‌رود، زیرا جابجایی یک ستاره همیشه حساسیت برانگیز است نه بازیکن مازاد و ناموفق!

۳- منشا حاشیه و جنجال نداشت

بایستی از اخلاق و رفتار منشا تمجید کرد چرا که وی همیشه از حاشیه پرهیز کرده و تن به مصاحبه‌های جنجالی و قرار گرفتن در مقابل هواداران و حتی مدیران نمی‌داد. در این ارتباط می‌توان وی را تا حدی با وحید امیری مقایسه کرد، ستاره پرسپولیس که در اوج نیاز این تیم جدا شد اما هیچ‌گاه مانند بازیکنانی چون مهدی طارمی و فرشاد احمد زاده مورد غضب قرار نگرفت چرا که همیشه بازیکن مودب و بی حاشیه‌ای بود، حال منشا علاوه بر این موضوع، اصلیتش هم خارجی نیز بود تا حساسیت بر روی او باز هم کم‌تر شود.

۴- جایگزین بهتر برای منشا آمد

ماریو بودیمیر، اصلی‌ترین گزینه برای جایگزینی منشا بود، بازیکنی که در طی دو فصل اخیر در تیم خوبی چون دینامو زاگرب، آمار گلزنی مناسبی از خودش به جای گذاشته و با توجه به قد و قامت، در طرح تاکتیکی برانکو و پرسپولیس بهتر جای می‌گیرد. طبق گفته مدیران پرسپولیس، بودیمیر حتی قیمت کم‌تری هم از منشا دارد و به همین خاطر وجود یک جایگزین خوب و مطمئن، خیال طرفداران پرسپولیس را از نبود منشا آسوده کرده است.

۵- استقلالی‌ها هم راغب به جذب منشا نبودند

اگر نظرات طرفداران استقلال در فضای مجازی پیش از استقلالی شدن منشا را پیگیری کنید، متوجه می‌شوید که منشا به واسطه عدم گلزنی‌هایش، یکی از سوژه‌های آن‌ها برای طعنه زدن به پرسپولیسی‌ها بود و پس از آنکه دیدند وی در یک چرخش غیر قابل پیش بینی استقلالی شد، حتی جا خوردند اما چون وی یک بازیکن استقلالی شده بود، سعی کردند تا به تعریف از وی و انگیزه‌اش برای بهتر شدن بگویند، اما بر کسی پوشیده نیست که منشا از اول هم چندان مورد علاقه طرفداران استقلال نبود و برای همین پرسپولیسی‌ها هم واکنش تندی به پیوستن وی به تیم رقیب نشان ندادند.

5 نظرات
  1. ابوالفضل مولانی هلق می‌گوید

    درسته منم با نظره محمدعلی اقا موافقم فک میکنید استقلال میاد وایسه ما فقط بهش گل بزنیم به این اسونیام فک میکنید نیس استقلال خیلی تیم خطرناکیه مام مهاجمی درس نداریم ۴تانخواستیم فقط بیرن منشا رو خیلی خطرناک درسته گل زن خوبی نیس زیاد ولی خوب بلده دفاع حریفو تخریب کنه اون خیلی خطرناک باید مراقب تمام بازیکنای تیم حریف بود فک نکنید ورزشگاه پر شد میبریم باید بازیکنا با تمام وجود بازی کنن ما به فولاد باختیم با اون همه طرفدار ۶۰هزار هوادار اومده بود باید بازیکنان با جانو دل بجنگن یادتون نره این همین تیمیس به همین تیمه ما از اشتباهات ما ۳گل زد خیلی فرصت طلب استقلال باید با هدشیاری کامل بازی کنیم تیم روش برای تمام حریفان حفظ کردن توپ تو زمین حریف ینی باید پرسیگه شدید انجاانجام بدیم اجازه ندیم اینا حتی نفس بکشن گلم وقتی زدیم باید همینجور حمله کنیم ولی حمله ی اصولی تراختور با این تیم نباید کمتر از ۳گل به حریفان بزنه ما مهاجم دیگه ای نیاز داریم استوکس خوبه ولس گلزن درستی نیس اینو نشون داده بازیکنی که توپ پاش بیفته باید گل کنه مهاجم فقط ادینهو بود اینا سایشم نیستن با اینکه بازیکنه بزرگیه نسبت به ادینهو ولی مثل ادینهو نیس لی اروین خوب بود اگر برگرده تیمه ما یه خارجی خوبو ۶تانگ میخاد مهاجمی که از تک فرصتش نهایته استفاده رو ببره نیم فصل دوم استقلال بهتر شده نباید تراختور از این به بد امتیازی از دس بده قهرمان که مشخص به کی میرس لااقل دومی رو حفظ کنیم بریم اسیا دلمونو الکی واسه قهرمانی خوش نکنیم دیگه مشخص تیم مافیا امسالم مثل سالهای گذشته قهرمانه

    خوشم اومد ۱
  2. محمدعلی می‌گوید

    مواظب باش خودمون سه نایی نشیم این استقلال سه امتیاز و از تیم به قول خودمون کهکشانی یا فضایی مگیره

    خوشم اومد ۵
    دوست نداشتم ۸
    1. علی1970 می‌گوید

      تو گوه خور استفراغیا نباش خودشون میدونن چنتا بخورن

      دوست نداشتم ۱
  3. دانیال هوشمند می‌گوید

    موقع بدرقه شون هم یخورده باقلوا و پنیر لیقوان به شفر و بازیکناش بدیم واسه زن و بچه ها شون ببرن گناه دارن.امتیاز که نمیدیم لااقل پنیر و باقلوا که بهشون بدیم

    خوشم اومد ۹
    دوست نداشتم ۱
  4. دانیال هوشمند می‌گوید

    در بازی با استقلال باید قدرت تراکتور رو به نمایش بذاریم.
    فقط باید حواسم باشه که استقلال مهمون ماست و دو سه تا بیشتر نزنیم.

    خوشم اومد ۹
    دوست نداشتم ۱

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم