نکات ویژه عروس خانم‌ها برای خانه داری بهتر در سال ۹۸

 

با نزدیک شدن به نوروز ۹۸ و آغاز فصل خانه تکانی، ما در قندان لیست وسایلی که در خانه مستعد پاکسازی هستند را منتشر می‌کنیم. در اصول خانه داری، اولین اصل، نظافت است اما با توجه به این‌که در خانه داری ما فقط وسایلی را که مطمئن هستیم کثیف هستند تمیز می‌کنیم، بهتر است به وسایل دیگر هم یک نگاه بیندازیم.

 

پس با ما در ادامه همراه باشید.

 

ریموت کنترل‌ها

 

در واقع، در خانه شما همه اعضا خانواده به ریموت کنترل‌ها دسترسی دارند. ممکن است یکی از اعضا عطسه و یا سرفه کرده و سپس به کنترل‌ها دست بزند. هم‌چنین به همین خاطر ما می‌توانیم کثیف‌ترین عنصر در اصول خانه داری را ریموت کنترل معرفی کنیم. برای تمیز کردن ریموت ‌کنترل نیز الکل بهترین محلول است.

 

 

تلفن‌همراه

 

هر چیزی که نزدیک گوش شما و یا دهانتان باشد، همیشه باید تمیز شود. تلفن‌همراه نیز از این قاعده مستثنی نیست. هم‌چنین طبق تحقیق دانشمندان، میزان میکروب‌هایی که در صفحه تلفن همراه وجود دارند، از توالت بیشتر است. در مورد تمیز کردن گوشی‌همراه نیز، از الکل استفاده کنید.

 

 

صفحه‌کلید کامپوتر

 

هر چیز زنده و غیر زنده ممکن است در لا به لای دکمه‌های کیبورد شما وجود داشته باشند. به خصوص در هنگام غذا خوردن که در آن هنگام، تجمع آشغال در کیبورد زیاد می‌شود. برای تمیز کردن کیبورد ابتدا یک پمپ باد به روی کیبورد خود بگیرید سپس با استفاده از گوش پاک کن لا‌به‌لای آن را تمیز کنید. نکته اصلی در خانه داری، استفاده از اکثر محلول‌های تمیز‌کننده است. بنابراین اگر می‌خواهید خانه‌ای تمیز داشته باشید از محلول‌های شیمیایی استفاده کنید. البته نه به مقداری که به سیستم تنفس شما آسیب برسد.

 

 

سینک ظرفشویی

 

خیلی از ما تصور می‌کنیم چون در سینک ظرفشویی همه چیز را می‌شوییم پس آن جا تمیز است. متاسفانه در این مورد باید گفت، باکتری‌های ظرفشویی در یک‌سال بیشتر از باکتری‌های توالت هستند. برای تمیز کردن سینک هم، ابتدا آن را خالی کرده، سپس با جوش شیرین داخل ظرفشویی را تمیز کنید. در آخر به مدت یک شب ظرفشویی را به حال خود رها کرده و سپس با سرکه آن را شستشو دهید. هم‌چنین با این روش بوی بد ظرفشویی نیز از بین می‌رود. این اقدام در اصول خانه داری، شما را یک قدم از بقیه جلو می‌اندازد.

 

 

برس آرایش صورت

 

حتما شما به دلیل زیبا نشان دادن صورت خود، آرایش می‌کنید. اما باید بدانید مواد به جا مانده در برس‌های آرایش می‌توانند در طولانی‌مدت، به صورت شما آسیب جدی بزنند. هم‌چنین بیشترین تجمع باکتری‌ها در برس‌ها است. بنابراین شما در هفته یک بار باید به پاک‌سازی برس‌های خود بپردازید. اگر به اصول خانه داری اهمیت نمی‌دهید، حداقل به سلامتی پوست خود فکر کنید.

 

 

لوله‌های پشت یخچال

 

با توجه به این‌که در آشپزخانه همیشه تجمع روغن‌ها وجود دارد، بنابراین شما باید برای طول عمر، یخچال لوله‌های پشتی آن را تمیز کنید که بازدهی بهتری داشته باشد. البته حتما قبل از تمیز‌کردن، یخچال را از برق خارج کنید.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم