چند نکته مهم برای خرید لباس نوروز ۹۸ که باید بدانید

 با توجه به نزدیکی ایام نوروز و خرید لباس نوروز و و البسه و هم‌چنین شستشوی لباس‌ها، ما در این مطلب به بررسی نمادهایی که بر روی برچسب‌های لباس‌ها وجود دارند، می پردازیم. این مطلب در خرید لباس نوروز کمک شایانی به شما خواهد کرد، زیرا برخی از لباس‌ها دارای حساسیت‌هایی نسبت به ماده شوینده، دمای آب و حتی فشار هستند.

 

نمادهای موجود در لباس‌ها

یکی از مزایای نماد نسبت به کلمه‌ها، راحتی در یادگیری و بین‌المللی بودن آن است. به طوری‌که تمامی نمادها چه در لباس‌ها و چه در وسایل دیگر، تحت قراردادهای بین‌المللی هستند.

بنابراین نمادهای لباس‌ها نیز، در سراسر دنیا به یک شکل و به یک مفهوم ارائه می‌شوند. تا شکی در مفهوم آن در سایر کشورها ایجاد نشود. پس اگر شما در خرید لباس نوروز، حتی اگر در خارج از کشور لباس خریداری کرده باشید، نمادهای آن در سراسر دنیا مفهوم و قابل درک است.

 

نمادهای مربوط به شستشو

این نماد شبیه یک سطل آب است. در داخل این نماد، نقاطی ریز وجود دارند که این نقاط نشانگر دمای مناسب برای شستشو هستند.

برای مثال اگر در سطل، یک نقطه وجود داشته باشد، آن لباس باید در دمای حداکثر ۳۰ درجه سانتی‌گراد شسته شود. البته اگر ماشین لباس‌شویی شما مجهز به دما‌سنج یا تنظیم درجه حرارت آب نیست، باید در حالت سرد آن لباس را بشویید.

هم‌چنین در خرید لباس‌ نوروز به این نکته توجه داشته باشید که اکثر پیراهن‌ها در دمای پایین شسته می‌شوند و باید با توجه به نیاز و امکانات شستشو، خرید لباس نوروز را انجام دهید.

در ادامه اگر دو نقطه در سطل وجود داشته باشد، لباس باید حداکثر در دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد شسته شود و اگر قصد شستن این نوع لباس را به صورت دستی دارید، بهتر است از آب گرم استفاده کنید.

به ازای هر نقطه‌ای که در نماد سطل وجود داشته باشد، باید ۱۰ درجه به دمای شستشو اضافه شود. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که دمای بالای ۴۰ درجه، آب داغ محسوب می‌شود و باید احتیاط‌های لازم نسبت به شستشوی دستی در این دما، لحاظ شود.

هم‌چنین در هنگام خرید لباس نوروز به نمادی که یک دست داخل سطل قرار دارد توجه کنید. این نماد به این معنی است که این لباس حتما باید به صورت دستی شسته شود.

بنابراین اگر توانایی شستن لباس به صورت دستی را ندارید، در هنگام خرید لباس نوروز، از این دسته لباس‌ها اجتناب کنید.

اگر بر روی سطل یک علامت ضربدر بزرگ مشاهده کردید، بدان معنی است که این لباس به هیچ وجه نباید شسته شود و باید از پاک کننده‌های خشک و یا مرطوب استفاده کنید. بنابراین اگر در خرید لباس نوروز به این علامت برخورد کردید و در نوروز نیز ممکن باشد لباس‌های شما بسیار کثیف شوند، از خرید این نوع لباس خودداری کنید.

 

نمادهای مربوط به استفاده از سفیدکننده‌ها و اتو‌کردن لباس‌ها

در واقع نمادی بهتر از مثلث نمی‌توان برای بیان سفیدکننده پیدا کرد. با این حال اگر شما به استفاده از سفیدکننده‌ها حساسیت دارید، بهتر است در خرید لباس نوروز دقت داشته باشید.

شرح نمادها:

مثلث خالی به معنای عدم محدودیت آن لباس در استفاده از سفید کننده‌ها است.

مثلث دارای خط مورب، به این معنی است که باید از سفیدکننده‌های بدون کلر استفاده شود.

مثلث دارای علامت ضربدر بزرگ یعنی استفاده از سفید‌کننده در این لباس کاملا ممنوع است.

 نمادهای اتو نیز، ما را در اتو‌کردن لباس‌ها راهنمایی می‌کنند. اگر نسبت به کیفیت لباس‌ها در هنگام خرید لباس نوروز، حساسیت دارید، این نمادها بهترین راهنما برای شما هستند.

اگر در نماد اتو، یک نقطه وجود داشته باشد به معنی استفاده از حرارت کم در اتو است.

اگر دو نقطه در نماد وجود داشته باشد به معنای استفاده از دمای متوسط و اگر هم سه نقطه وجود داشته باشد، می‌توان تا درجه حرارت بالا نیز این لباس را اتو کرد.

اگر یک ضربدر زیر علامت اتو وجود داشته باشد، به معنی عدم استفاده از بخار اتو در لباس است.

 

ادامه دارد…

2 نظرات
  1. غزل می‌گوید

    سلام اقای ذاکری من میخوام سکه بخرم به نظرتون ربع بخرم یا نیم یا سکه کامل ؟در پستای قبلتون پیشنهاد طلای دست دوم یا ابشده دادید من تا بحال طلای دست دوم نخریدم ایا طلا فروشا میتونن سرم رو کلاه بزارن ؟خرید و فروش سکه راحتر نیست ؟ممنون بابت وقتی که برای مامیگذارید

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      در مورد سکه فقط تمام.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم