پیشنهادات غذایی ویژه برای جوش نزدن صورت در سال ۹۸

تقریبا می‌توان گفت همه افراد در معرض جوش‌زدن هستند. اما غذاها و میوه‌هایی وجود دارند که جوش نزدن صورت را به ما تقدیم می‌کنند. جوش صورت، خیلی راحت، در اثر تولید بیش از حد چربی در بدن به وجود می‌آید و منافذ پوست ما را آلوده می‌کند.

در نوجوانان به دلیل بلوغ، هورمون‌های بدن افزایش می‌یابند و باعث افزایش تولید چربی می‌شوند. اما این جوش‌ها در هر فردی و هر سنی ممکن است به‌وجود بیاید و حتی منجر‌ به زخمی‌شدن صورت شود.

ما در این مطلب قصد معرفی غذاهایی را داریم که از جوش زدن صورت، جلوگیری می‌کنند و یا جوش‌ها را از بین می‌برند.

 

مواد غذایی حاوی کربوهیدرات

در صورتی که سطح انسولین بدن افزایش یابد، جوش‌ها در صورت ما به وجود می‌آیند. برای جوش نزدن بهتر است سبزیجات، نخود‌فرنگی و لوبیا مصرف کنیم تا سطح انسولین بدن ثابت بماند.

هم‌چنین از خوردن کربوهیدرات‌هایی مثل آرد غنی‌شده که حاوی مواد مغذی مصنوعی غنی‌شده هستند خودداری کنید. علاوه بر آرد، باید از مصرف ماکارونی، آرد سفید، برنج و قند اجتناب کنید.

علاوه بر این مواد، برای جوش نزدن و یا از بین بردن جوش‌ها بهتر است از خوردن سس‌ها و نان گندم خودداری کنید.

مواد غذایی حاوی روی

روی یک ماده معدنی است که توسط بدن شما ذخیره نمی‌شود. از روی در کمک به آسیب‌های موی سر، اختلالات غذایی، پوکی استخوان و مشکلات پوستی، استفاده می‌شود.

روی، سطح متابولیسم و هورمون بدن را تنظیم می‌کند. تحقیقات نشان داده است که افزایش سطح مصرف مواد غذایی حاوی روی، تا ۴۰ میلی‌گرم در روز در پیشگیری از جوش‌زدن بسیار موثر است.

مواد غذایی که می‌توانند ما را در جوش نزدن یا از بین بردن جوش‌های صورت کمک کنند، شامل: دانه‌های کدو، تخم‌مرغ، گوشت گاو و بوقلمون، عدس و غذاهای دریایی هستند.

 

ویتامین A

کمبود ویتامین A در بدن با افزایش جوش‌های صورت ارتباط مستقیم دارد. ممکن است ویتامین A دارای مواد سمی باشد، بهتر است قبل از خوردن قرص‌های ویتامین A، با پزشک مشورت کنید.

برای جوش نزدن بهتر است غذاهایی مثل ماهی، پنیر، تخم‌مرغ و سیب‌زمینی را که حاوی این ویتامین هستند، مصرف کنید.

علاوه‌بر همه این‌ها، کمبود ویتامین A در بدن می‌تواند خطرناک باشد و بیماری‌های عفونتی و چشمی و حتی سرطان‌‌زا را در بدن به وجود آورد.

 

ویتامین E

کمبود این ویتامین نیز در بدن موجب به وجود آمدن جوش‌ها می‌شود. این ویتامین توانایی جلوگیری از بیماری‌های قلبی، سرطان‌های خاص، اختلالات سیستم عصبی و مشکلات مربوط به بارداری را دارد.

مواد غذایی که حاوی این ویتامین برای جوش نزدن هستند، شامل: روغن گندم، روغن فندق، روغن آفتابگردان و بادام هستند، که با اضافه کردن این روغن‌ها به غذایتان، می‌توانید علاوه بر خوشمزه شدن غذا، از جوش نزدن صورت نیز لذت ببرید.

علاوه‌بر این روغن‌ها، می‌توانید از ماهی‌ها و آووکادو نیز برای جوش نزدن استفاده کنید.

 

اسیدهای چرب امگا ۳

امگا ۳ یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اسید برای یک بدن سالم است. امگا ۳ یک روغن معجزه‌آسا در بدن است که توانایی از بین بردن آنتی‌اکسیدان‌های بدن را دارد.

هم‌چنین این اسید مقوی، از جوش نزدن صورت، جلوگیری کرده و مانع بیماری‌هایی مثل فشار‌خون پایین، افسردگی و مشکلات مربوط به چشم می‌شود.

این ماده مغذی، در غذاهایی مثل ماهی‌ها (مخصوصا قزل‌آلا)، روغن زیتون و تخم‌مرغ یافت می‌شود.

 

مواد حاوی پروبیوتیک

پروبیوتیک‌ها در دسته باکتری‌های مفید قرار دارند که در روده ما زندگی می‌کنند و در هضم غذاها به ما کمک می‌کنند.

از آن‌جایی که برای حفظ سیستم گوارشی سالم، باید غذاهای سالم نیز خورده شود، بهتر است غذاهای رژیمی مصرف کنید تا این باکتری‌ها سالم نگه داشته شوند.

برای کم نشدن سطح این باکتری‌ها و جوش نزدن یا از بین بردن جوش صورت، بهتر است مواد غذایی مثل ترشیجات، کلم، شیر بز، پنیر گوسفند و ماست یونانی در سبد غذاییتان قرار بگیرد.

هم‌چنین، لبنیات نیز توانایی ایجاد جوش را دارد، بنابر‌این بهتر است از مواد لبنی استفاده کنید که دارای کالری و قند پایین‌تری باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم