غذاهایی که به کاهش دردها و التهابات ما کمک می‌کنند

تمامی دردها در بدن ما ناشی از التهابات است. این التهابات نقش بسیار موثری در شکل‌گیری بیماری‌های قلبی، آرتروزها، آسم، انواع سرطان‌ها و ضعف، دارند. ما باید با کنترل این التهابات، احتمال ابتلا به انواع بیماری‌ها و دردها را کاهش دهیم. هم‌چنین غذاهایی مثل شکر و آرد نقش بسیار مهمی در ایجاد این التهابات دارند.

ما در این مطلب لیست مواد غذایی که دردها و التهابات بدن ما را کاهش می‌دهند را منتشر کرده‌ایم و شما با اضافه کردن این غذاها به رژیم غذایی خود، می‌توانید با التهابات و دردهای بدن مبارزه و یا پیشگیری کنید. پس با ما همراه باشید.

 

غذاهای حاوی امگا ۳

با توجه به خواص امگا ۳ که در پست‌های قبلی به آن‌ها اشاره کرده بودیم، این ماده حاوی مواد چربی سالم بسیاری است. برای جلوگیری از ایجاد التهابات بدن و دردها می‌توان از غذاهایی که سرشار از امگا ۳ هستند، استفاده کرد.

هم‌چنین، طبق تحقیقات، نشان داده شده است که کسانی که از روغن زیتون که حاوی امگا ۳ است، در طولانی مدت استفاده کرده‌اند، دردهای مفاصل و پیشرفت بیماری آرتروز آن‌ها متوقف شده است.

بهترین غذاهای حاوی امگا ۳ نیز، انواع ماهی‌ها، گردو، تخم‌مرغ و آجیل است. هم‌چنین ممکن است با مصرف این غذاها علاوه‌بر کاهش درد، مزایای دیگری به بدن شما ارائه کنند.

 

سیر

 

سیر و پیاز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های کورستین هستند که توانایی کاهش درد و التهاب را دارند. هم‌چنین استفاده ۴ حبه سیر خام یا پودرهای مکمل سیر، شما از بیماری‌های تنفسی و عرق‌کردن بدن نیز جلوگیری کرده‌اید.

سیر، بهترین مبارز با بیماری سرطان است و حتی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و زوال عقل و آلزایمر را نیز کاهش می‌دهد.

گیلاس ترش

 

اگر شما آب‌میوه و نوشیدنی‌های بسیار زیادی مثل نوشابه مصرف می‌کنید، بهتر است آن‌ها را کنار بگذارید و از آب‌میوه‌های طبیعی استفاده کنید.

در واقع آب میوه‌هایی مثل هلو و گیلاس بهترین عامل برای کاهش دردها و التهابات بدن هستند. هم‌چنین، گیلاس ترش، حاوی آنتی‌اکسیدان‌های آنتوسیانین است که ضد‌درد و ضد‌التهاب می‌باشد.

البته بهار است تهیه آب گیلاس توسط خودتان و به طور طبیعی انجام شود، زیرا آب‌میوه‌های بسته‌بندی شده، حاوی مقدار بسیار زیادی از افزودنی‌ها و شکر هستند.

علاوه‌بر گیلاس، می‌توانید برای کاهش درد و التهابات از میوه‌هایی مثل توت‌فرنگی، تمشک و زغال اخته نیز استفاده کنید.

چای سبز

 

چای سبز یک نوشیدنی ضد‌التهاب و ضد‌درد می‌باشد. حتی اگر شما در بدن خود دردی احساس نمی‌کنید، بهتر است این چای را مصرف کنید تا برای سایر بخش‌های بدنتان مفید واقع گردد.

علاوه‌بر خاصیت ضد‌التهابی و ضد‌دردی چای سبز، این نوشیدنی گیاهی از وقوع بیماری‌هایی مثل سرطان، افسردگی و خستگی، جلوگیری کرده و در آب‌شدن چربی‌های شکم نیز تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

حتی می‌توانید چای سبز را قبل از خواب نیز مصرف کنید، زیرا به دلبل کم‌بودن کافئین در این چای، چرخه خواب شما نیز دچار اختلال نخواهد شد. بهتر است این چای با شکر و مواد شیرین‌کننده مصرف نشود، تا مزایای این نوشیدنی بر بدن شما تاثیر مثبتی بگذارد.

 

حبوبات و لوبیا

 

در حالی‌که پسرعموهای حبوبات، مثل آرد و برنج باعث وقوع التهابات و درد می‌شوند، اما حبوبات بر ضد‌التهابات بدن عمل کرده و ما را از دردهای مزمن نجات می‌دهند.

حبوباتی مثل جو، دانه چیا و لوبیا دارای مقدار کمی پروتئین می‌باشند که این مقدار کم، از بروز بیماری‌هایی مثل بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و آرتروز جلوگیری می‌کنند.

هم‌چنین، مقدار کافی مواد فیبری که در دانه‌های حبوبات وجود دارند، علاوه‌بر کاهش درد و التهاب، در حفظ سیستم گوارش، کم‌کردن وزن و کاهش بیماری‌های فشار خون، موثر هستند.

 

زردچوبه

 

زردچوبه، ادویه‌ای بسیار قدیمی و با سابقه طولانی در طب سنتی، است. این ادویه توانایی مبارزه با التهابات بدن و دردهای مزمن را دارد.

زردچوبه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های کورکومین می‌باشد که خاصیت ضد‌درد و ضد‌التهابی بسیار خوبی دارد.

بهتر است در غذاهای خود به اندازه کافی از زردچوبه استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید یک قاشق چای‌خوری، زردچوبه به آب جوش اضافه کرده و همراه با کمی آب لیمو و فلفل سیاه، آن‌را بنوشید تا از مزایای این ادویه قدیمی، نهایت استفاده را برده باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم