بهترین روش‌ها برای جلوگیری از بیماری در سال ۹۸

اکثر مردم تجربه‌های بسیار بد و زیادی از سرماخوردگی یا آنفولانزا دارند. با این‌حال برخی از روش‌های اثبات‌شده برای جلوگیری از بیماری وجود دارد. اگرچه بسیاری از بیماری‌های ویروسی مثل سرماخوردگی در طول فصل پاییز یا زمستان رخ می‌دهد، اما ویروس‌های سازنده این بیماری‌ها در طول سال در بدن ما حضور دارند.

ما در این مقاله روش‌های ثابت‌شده جلوگیری از بیماری‌ را برای شما توضیح خواهیم داد، تا بتوانید سلامت خود را حفظ کرده و از زمان خود بیشترین استفاده را ببرید.

 

 

واکسیناسون

 

با توجه به آمارها و تحقیقات دانشمندان، بهترین روش جلوگیری از بیماری و محافظت در برابر عفونت‌ها، واکسیناسیون است.

در حالی‌که، واکسن‌های آنفولانزا ایمنی کامل بدن را در برابر ویروس‌ها تضمین نمی‌کنند، اما قادر به کاهش شدت بیماری و کاهش خطر بستری شدن و مرگ‌و‌میر هستند.

یک تحقیق در سال ۲۰۱۷ نشان داده است که واکسینه کردن کودکان بین ۶ تا ۱۷ سال در مقابل بیماری آنفولانزای خوکی، ۶۵ درصد آمار مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری را کاهش داده است.

 

ضدعفونی کردن انواع سطوح

 

ویروس‌ها توانایی حضور و تکثیر در سطوح مختلفی مثل فلز، پلاستیک، پارچه، کاغذ و شیشه را دارند. هم‌چنین، مدت زمانی که این ویروس‌ها در این سطوح باقی می‌مانند بستگی به عوامل مختلفی مثل دما و رطوبت دارد.

یک تحقیق در سال ۲۰۱۶ نشان داده است که ویروس‌های بیماری آنفولانزا، توانایی ماه‌ها زنده‌ماندن در خارج از بدن انسان را دارند.

هم‌چنین، بهتر است برای ضدعفونی کردن سطوح و اشیا و هم‌چنین جلوگیری از بیماری، از موادی مثل الکل یا سفیدکننده‌های نیمه‌قوی استفاده شود.

 

 

دوری از هوای آلوده و زندگی در هوای پاک

 

سرماخوردگی و آنفولانزا از نوع عفونت‌های تنفسی می‌باشند. ویروس‌هایی که باعث بروز این بیماری‌ها می‌شوند، در غشای مخاطی دستگاه تنفسی زندگی و شروع به تکثیر می‌کنند.

هم‌چنین، افرادی که مبتلا به این ویروس‌ها هستند، در هر زمانی توانایی انتقال این ویروس‌ها را از طریق عطسه یا سرفه خواهند داشت. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از بیماری، از ماسک دهان استفاده کنند.

 

رعایت نکات بهداشتی

 

شستن دست‌ها به طور مرتب راه‌حلی موثر برای حفاظت از بدن شما در برابر ویروس‌ها است. ویروس‌ها می‌توانند از طریق چشم، بینی یا دهان به دستگاه تنفسی فرد وارد شوند.

هم‌چنین، فرد می‌تواند با لمس سطوح و اشیا مختلف و سپس مالیدن دست خود به صورتش، خود را بیمار کند.

بهترین روش برای جلوگیری از بیماری، شستن دست‌ها است. علاوه‌بر صابون، ضدعفونی کننده‌های دست هستند که مواد اولیه آن‌ها، الکل است.

 

مصرف مکمل‌های روی (Zinc)

 

روی، یکی از مواد مغذی مهمی است که در غذاهایی مثل گوشت، ماهی و آجیل پیدا می‌شود. با توجه به نتایج تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، این نتیجه حاصل شده که کمبود روی در بدن ممکن است سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و حتی باعث التهابات پوستی شود.

هم‌چنین، یک تحقیق در سال ۲۰۱۶ ثابت کرده است که وجود ماده روی در بدن به میزان ۸۰ الی ۲۰۷ میلی‌گرم در روز، احتمال بروز سرماخوردگی و جلوگیری از بیماری را تا ۳۳ درصد کاهش می‌دهد.

 

خودداری از مصرف دخانیات

 

سیگار یک عامل معروف و شناخته شده برای وقوع بیماری‌هایی مثل سرطان، آسم و عفونت‌های تنفسی است. افرادی که سیگار می‌کشند یا در معرض دود سیگار قرار دارند، بیشتر از افراد دیگر در معرض بیماری‌های ویروسی مثل سرماخوردگی وآنفولانزا هستند.

سیگار می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تحت‌تاثیر قرار دهد و توانایی بدن برای مبارزه با عفونت‌ها و ویروس‌ها را کاهش دهد.

 

ورزش

فعالیت‌های بدنی منظم، باعث جلوگیری از بیماری می‌شود. هم‌چنین، فعالیت‌های ورزشی می‌تواند سلامت فرد را بهبود ببخشد.

علاوه‌بر این مزایا، تحقیقات در سال ۲۰۱۶ نشان داده است، افرادی که فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی دارند، سیستم دفاعی بدن آن‌ها مقاومت بیشتری در مقابل ویروس‌ها از خود نشان داده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم