فواید خوردن آجیل و پسته در دید و بازدید نوروز ۹۸ که باید بدانید

با توجه به نزدیکی ایام نوروز ۹۸ و مصرف انواع تنقلات و شیرینی‌جات و آجیل‌ها، ما در این مطلب قرار است فواید آجیل و پسته را مورد بررسی قرار دهیم. البته با توجه به رکود اقتصادی و وقوع گرانی‌های بی‌سابقه در کشور، شاید امسال تهیه آجیل برای بیشتر مردم، امری سخت و حتی غیر‌ممکن نیز باشد.

اما به‌هرحال نمی‌توان از مزایای آجیل و پسته بر روی بدنمان به سادگی عبور کرد.

 

مصرف آجیل منجر به کاهش بسیار زیاد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و هم‌چنین جلوگیری از وقوع سکته‌های قلبی می‌شود.

البته مهم نیست که آجیل مورد استفاده شما شامل چه موادی باشد، نیازی به تهیه آجیل زیاد نیست، زیرا خوردن فقط تعدادی انگشت‌شمار از آجیل و پسته، توانایی سالم نگه‌داشتن قلب و عروق شما را بدون تغییر در رژیم غذاییتان دارد.

طبق تحقیقات دانشکده بهداشت دانشگاه هاروارد، خوردن مقدار بسیار کم آجیل و پسته نیز، خطر ابتلا به حمله قلبی را تا یک سوم و مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری‌های قلبی را تا ۳۴ درصد کاهش می‌دهد.

هم‌چنین در ادامه این تحقیقات، متخصصان می‌گویند: “مصرف آجیل‌هایی مثل پسته، گردو، بادام، بادام‌زمینی و فندق، خطر ابتلا به قند و دیابت را تا ۱۷ درصد کاهش می‌دهد.”

بنابر‌این بهتر است، امسال نیز با توجه به گرانی شدید موادغذایی در کشورمان، بهتر است حتی اگر شده مقدار کمی آجیل و پسته تهیه کنیم تا از مزایای بسیار زیاد این موادغذایی شگفت‌انگیز، بهره‌مند شویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم