۹ نوع کباب ایرانی معروف و خوشمزه که حتما باید امتحان کنید

۱۲ جولای روز جهانی کباب است. شاید تا کنون تصور می‌کردید کباب یک غذای مختص ایرانی‌ها است ولی غیر از ایرانی‌ها مردم خاورمیانه هم به پخت کباب علاقه دارند و در میان کشورهای عربی و آسیایی هم می‌توانید کباب‌های متنوعی پیدا کنید.

آن چیزی که کباب ایرانی را از دیگر کباب‌های دنیا متمایز و معروف کرده است؛ طرز پخت و مواد اولیه آن است. در تهیه کباب بیشتر از گوشت بره یا گوساله استفاده می‌شود. ادویه‌جات مختلف هم به کباب طعم و مزه متفاوتی می‌بخشند.

اما همین فرمول ساده می‌تواند انواع کباب‌های ایرانی را پیش‌روی شما قرار دهد. کباب‌هایی که یکی از دیگری خوشمزه‌تر و لذیذتر هستند و باید حتما امتحان شوند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیش از ۲۰ نوع کباب ایرانی داریم ولی همه آن‌ها معروف نیستند یا به ذائقه مردم سراسر کشور نمی‌نشینند و فقط چند نوع کباب معروف هست که همه دوست دارند بخورند.

۹ نوع کباب ایرانی پرطرفداری که حتما تا کنون خورده‌اید و یک بار طعم‌شان را چشیدید:

کباب برگ

از گوشت فیله و راسته بره یا گوساله تهیه می‌شود. کباب برگ بعد از کشیده شدن گوشت راسته گوساله به سیخ با چاقو یا چیزی شبیه به آن روی یک سطح صاف کوبیده و تخت می‌شود.

کباب کوبیده

نوع چرخ شده کباب برگ و ترکیب شده با تخم‌مرغ و پیاز چرخ شده و جوش شیرین در سیخ‌هایی پهن‌تر است. محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نوع کباب و حتی غذای ایرانی است. در مراسم‌ها و عروسی‌ها این نوع کباب سرو می‌شود.

کباب چنجه

مشابه برگ است اما در قطعات ضخیم جداگانه به سیخ کشده می‌شود. چنجه مانند دیگر کباب‌های ایرانی با گوجه‌کبابی و برنج زعفرانی، کره روی پلو و البته پیاز خورده می‌شود.

کباب شیشلیک

تکه‌های دنده گوساله که به‌صورت منظم در سیخ قرار می‌گیرند و مرکز اصلی تهیه آن شاندیز مشهد است. شیشیلیک بسیار لذیذ است و در برخی مناطق کباب دنده گفته می‌شود.

کباب سلطانی

ترکیبی از یک سیخ کوبیده و یک سیخ برگ است. اگر در انتخاب کباب برگ یا کوبیده همیشه دچار تردید می‌شوید، یک راه درست و حسابی پیش پایتان وجود دارد: انتخاب کباب سلطانی.

کباب ترش

مخصوص استان گیلان است و از گوشت گوساله تازه و مواد ترش‌کننده مانند رب انار و آب نارنج تهیه می‌شود. کباب ترش یا به‌قول شمالی‌ها ترشه‌کباب هم از غذاهای محلی و خوش‌طعم است.

کباب بختیاری

کبابی است که در سیخ آن یک در میان از تکه‌های گوشت و تکه‌های برش خورده مرغ استفاده می‌شود. مخصوص افرادی است که هم دوست دارند کباب کوبیده بخورند و هم طرفدار جوجه‌کباب هستند.

کباب قفقازی

صفی از فلفل‌دلمه‌ای پشت سر چنجه راسته گوساله و بعد یک قطعه مرغ باهم، ترکیبی ایده‌آل به‌معنای کباب قفقازی می‌سازد. این کباب هم برای مزه‌دار شدن نیازمند قلق‌های مخصوص به خودش است.

کباب بناب

خواستگاه این کباب شهر بناب در استان آذربایجان شرقی است. این کباب به نوعی همان کباب کوبیده میباشد و تنها تفاوت آن این است که اندازه سیخ های بناب از کوبیده بزرگتر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم