با این اسلحه مخفی افراد ثروتمند و موفق، شما هم پول‌دار شوید!

سحر خیز بودن و صبح زود بیدار شدن یکی از ویژگی‌های مشترک انسان‌های موفق و ثروتمند است. شاید در این بین استثناهایی هم وجود داشته باشد، اما اگر نگاهی دقیق به زندگی افراد قدرتمند بیندازید، می‌بینید که سحرخیز بودن آنها ترک نمی‌شود.

بیش از نیمی از صاحبان کسب‌وکار با درآمد بالا، حداقل ۳ ساعت پیش از آغاز روز کاری بیدار می‌شوند. آنها این ساعت‌های صبح را برای ورزش، برنامه‌ریزی برای کارهایی که باید انجام دهند، بررسی و انجام پروژه‌های شخصی‌شان و نظایر آنها صرف می‌کنند.

در میان موفق‌ترین و ثروتمندترین افراد سحرخیز می‌توان به ریچارد برانسون، بنیانگذار و مدیر گروه ویرجین، جک دورسی مدیرعامل square، تیم کوک مدیرعامل اپل، باب ایگر مدیرعامل دیسنی، تیم آرمسترانگ مدیرعامل AOL، اورسولا برنز مدیرعامل زیراکس، ماری بارا مدیرعامل جنرال موتورز و ایندرا نویی مدیرعامل کمپانی پپسی اشاره کرد.

بسیاری از افراد موفق ۱۰ تا ۱۵ دقیقه را به مراقبه اختصاص می‌دهند یا اینکه در سکوت فکر می‌کنند.

البته زود بیدارشدن این افراد به این معنا نیست که کمبود خواب دارند. اتفاقا ۸۹ درصد از پولدارها خواب کافی دارند و بین ساعت‌های ۹ تا ۱۰ شب به رختخواب می‌روند و ۷ تا ۸ ساعت در شب می‌خوابند.

اسلحه مخفی ثروتمندان و افراد موفق

بیدار شدن در اول صبح معجزه می‌کند؛ به زندگی نظم می‌بخشد و باعث می‌شود همیشه نسبت به افرادی که دیر بیدار می‌شوند، یک قدم جلوتر باشیم.

تمام افرادی که عادت سحرخیز بودن را به یک عادت دائمی تبدیل کرده‌اند، جز افراد ثروتمند و یا موفق در زمینه کاری خود هستند.

مدیران اجرایی، ورزشکاران، هنرمندان و بسیاری از افرادی که به نظر اشخاص موفقی می‌رسند یک سلاح مخفی دارند که اغلب افراد از میزان فواید آن خبر ندارند. آن سلاح مخفی این است: سحرخیزی!

مطالعات علمی نشان می‌دهد که نتایج کاری و فردی افرادی که سحرخیزند، نسبت به بقیه افراد هم رده خود به میزان قابل ملاحظه‌ای بالاتر و بهتر است.

آن‌ها در زندگی احساس شادی و آرامش بیشتری را تجربه می‌کنند، یکی از مواردی که افراد ثروتمند خودساخته به آن پایبند هستند همین گام سحر خیزی و برنامه‌ریزی فردی است.

برخی مزیت‌های سحرخیزی که به طور علمی ثابت شده‌اند از قرار زیر است:

می‌توانید صبحانه‌ خوبی بخورید

وقتی سحرخیز باشید، می‌توانید صبحانه‌ای مقوی و کامل در بهترین ساعات شبانه روز میل کنید. این صبحانه سطح انرژی شما را بهبود ‌بخشد و به بدن کمک ‌کند تا غلظت گلوکز خون را تنظیم و در نتیجه حافظه بهتری در طول روز داشته باشید.

احساس می‌کنید زمان بیشتری قبل از شروع کار دارید

سحرخیزی تأثیرات منفی تمایل به خواب زیاد را که بر اساس پژوهش‌ها تا دو ساعت یا حتی بیشتر نیز طول می‌کشد، از بین می‌برد؛ بنابراین عملکرد حافظه، زمان واکنش، توانایی انجام عملیات اساسی ریاضی، هوشیاری، تمرکز و توجه را افزایش می‌دهد.

سحرخیز باش، بهتر مسائلت را حل کن!

بر اساس تحقیقات علمی صورت گرفته، افراد سحرخیز به نسبت افراد بیشتر، توانایی بیشتری برای حل مسائل دارند.

سحرخیز باش، خوشحال‌تر باش!

پزوهش‌های علمی بیان می‌کنند که «چکاوک‌ها» از «جغدها» خوشحال‌تر هستند. چکاوک‌ها کسانی هستند که صبح زود بیدار می‌شوند و جغدها، افراد شب زنده دارند!
چکاوک‌ها فعالیت‌های صبحگاهی را برنامه‌ریزی می‌کنند و سلامت ذهنی بهتر و شخصیت پایدارتر و باثبات‌تری دارند.
جغدها صبح‌ها دیر برمی‌خیزند و شب‌ها فعالیت می‌کنند. آن‌ها استعداد بیشتری برای افسردگی و استفاده از الکل و محرک دارند. احتمالاً استرس زیاد و سلامت عمومی کمتری دارند.


سحرخیز باش، بازدهی‌ات را زیادتر کن

در یک نظرسنجی مشخص شد، افراد سحرخیز عباراتی مثل «من زمانی را صرف مشخص کردن اهداف بلندمدت برای خودم می‌کنم» و «من احساس می‌کنم می‌توانم هر کاری را انجام دهم» را به نسبت افراد شب زنده دار، بیشتر بیان کردند.

ورزش صبحگاهی کن، چربی‌هایت را بسوزان

محققان می گویند کسانی که صبح‌ها زود از خواب بلند می‌شوند و با شکم خالی ورزش می‌کنند، ۲۰ درصد بیشتر چربی می‌سوزانند و علاوه بر این اندورفین آزادشده برای شروع روز حال خوبی به آن‌ها می‌بخشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم