عکس‌هایی از بازی و گریم متفاوت الناز شاکردوست در فیلم «شبی که ماه کامل شد»

در فیلم «شبی که ماه کامل شد» با الناز شاکردوست متفاوتی روبرو هستید.

الناز شاکردوستی که هم از نظر فرم و بازی، هم از نظر شخصیت و هم از نظر گریم خیلی با الناز شاکردوست معروف سینمای ایران فاصله دارد. انگار بازیگر دیگری از سبک دیگری است. به همین دلیل هم برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

شبی که ماه کامل شد فیلمی به کارگردانی نرگس آبیار، نویسندگی نرگس آبیار و مرتضی اصفهانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی محصول سال ۱۳۹۷ است.

این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در ۱۳ رشته این جشنواره، توانست ۶ سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره‌پردازی را به خود اختصاص دهد.

فیلم «شبی که ماه کامل شد» روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران که درگیر عشق جوانی از خطه بلوچستان می‌شود و در ادامه قصه، به مرور آرامش عشقی که از ابتدا مخاطب را نیز همراه خود کرده از بین می رود.

در سفر اجباری دختر و مهاجرتش از ایران به پاکستان این روایت به زیبایی پوست انداخته و فیلم درگیر ماجراهای تروریسم می شود و از یک ملودرام اجتماعی به فیلمی تراژیک تبدیل می شود.

شاکردوست متفاوت

شخصیت‌های اصلی فیلم عبدالحمید (با بازی هوتن شکیبا) و فائزه منصوری (با بازی الناز شاکردوست) هستند. کاراکترهایی که به خوبی پرداخته شده‌اند و سیر تحول آن‌ها و تغییر رابطه‌ عاشقانه‌شان به نفرت کاملا باورپذیر و عمیق پرداخته شده است.

بسیاری از منتقدان موافق هستند که بازیگران این فیلم و به خصوص هوتن شکیبا و الناز شاکردوست با آن گریم‌های سنگین به خوبی از پس نقش‌های خود برآمده و یکی از نقاط قوت فیلم هستند.

ما کمتر شاهد بازی شاکردوست در نقش‌های جدی و سنگین دراماتیک بودیم. او بیشتر در فیلم‌های خنده‌دار و فانتزی بازی کرده و نقش یک دختر امروزی پولدار را داشته است.

کارکتری خندان، بی‌تفاوت، خودخواه و خودنما که تبدیل به نمادی از دختران امروز ایران بوده است ولی به‌ یک‌باره تغییر جهت داده و سراغ نقشی بسیار دراماتیک، احساسی، چند وجهی و سنگین از نظر بازی و کنش‌ها می‌رود.

بسیاری از رسانه‌ها این جسارت و تغییر بازی الناز شاکردوست را تحسین کردند و او را از چند بازیگر رقیب و مشابه که حاضر نیستند چنین ریسکی کنند؛ متمایز ساختند.

سوال مهمی که در پایان مطرح است؛ آیا الناز شاکردوست به این هنرنمایی خود در فیلم‌های جدی و سنگین ادامه می‌دهد یا دوباره سراغ شخصیت خندان و بی‌خیال فانتزی خود بازمی‌گردد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم