چرا متخصصان این‌قدر چرت نیمروز را توصیه می‌کنند؟

در کشور ژاپن، برخی از شرکت‌های بزرگ و معروف، اتاق‌هایی را برای چرت نیمروز مهیا کردند و اصرار دارند کارمندان آن‌ها پس از چند ساعت کار مداوم، حتی شده ۱۵ دقیقه چرت بزنند.

در طب سنتی و توصیه‌های دینی هم به چرت نیمروز توصیه شده است و از قدیم مردم عادت داشتند در اواسط روز کمی دراز بکشند. یک چرت کوتاه می‌تواند معجزه کند و علاوه بر رفع خستگی جسمی، ذهن و روح شما را آرام و تقویت کند.

حالا، پژوهش‌های جدید هم به خواب در بعدازظهر توصیه می‌کنند و دریافتند که چرت نیمروز می‌تواند موجب تقویت حافظه، کاهش استرس، افزایش هوشیاری، بهبود عملکرد شغلی، سرحال شدن و شادی و نشاط، افزایش روحیه و برنامه‌ریزی بهتر می‌شود.

جالب است بدانید وقتی در نیمروز به خواب می‌روید؛ اطلاعات و چیزهای تازه‌ای که یاد گرفتید؛ بهتر در ذهن ثبت شده و مغز ما قدرت ذخیره‌سازی و برقراری ارتباط میان اطلاعات جدید را دارد.

به خواب بعدازظهر عادت کنید

چرت نیمروز چه ربطی به موفقیت و پیشرفت شغلی دارد؟ پژوهش‌ها نشان دادند پس از چند ساعت، کارایی و بهره‌وری ما کاهش پیدا می‌کند ولی خواب بعدازظهر کمک می‌کند بدن و ذهن دوباره خود را بازپروری کند و بهره‌وری یکنواختی ارایه دهد. از افت عملکردمان جلوگیری خواهد کرد.

مطالعات جدید نشان می‌دهند چرت زدن بهتر از خوردن چای و قهوه است. اگر احساس خستگی می‌کنید؛ بهتر است کمی دراز بکشید به جای اینکه چای و قهوه و به طور کلی نوشیدنی‌های کافئین‌دار بخورید.

خواب بعدازظهر برای تقویت خلاقیت، عملکرد بهتر قلب و داشتن خواب شبانه بهتری، بسیار مفید است. به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان توصیه می‌شود حتما به خواب نیم‌روزی عادت کردند و در یک ساعت مشخصی بخوابند و بیدار شوند.

افراد بزرگسال اگر نمی‌توانید برای یک استراحت کوتاه به خانه بیایند؛ بهتر است در محل کار چند دقیقه‌ای چرت بزنند یا اینکه به محض برگشتن از سر کار، کمی دراز کشیده و چشمان خود را ببندند تا برای ادامه روز سرحال و شاداب باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم