پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی این هفته ایران (به‌روزرسانی ۱ آذر ماه ۹۸)

آخر هفته‌ها با نگاهی به پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی ایران با ما همراه باشید.

هر هفته ضمن ارایه گزارشی از فیلم‌های پرفروش و رکوردار هفته، فیلم‌های جدید را معرفی و نگاهی کوتاه به آن‌ها خواهیم داشت. این صفحه بهترین مرجع برای اطلاع از اکران فیلم‌های سینمایی و انتخاب بهترین فیلم‌ها است.

به‌روزرسانی ۱ آذر ماه ۹۸: «مطرب» ده میلیاردی شد

در هفته‌ای که کاملا تحت تاثیر افزایش قیمت بنزین، اعتراض‌ها، آشوب‌ها و قطعی اینترنت بود؛ فیلم «مطرب» دوباره با اختلاف پرفروش‌ترین فیلم هفته بود و توانست فروش کلی خود را به ده میلیارد تومان برساند.

در این هفته، بسیاری از مردم موفق نشدند از طریق اینترنت بلیط سینما رزرو و خرید کنند یا رفتن به سینما در چندین شهر غیرممکن و تعطیل شده بود. طبق گفته رئیس انجمن سینماداران، فروش سینما در سه روز اول نزدیک به ۹۰ درصد افت کرده است.

به هر حال، این هفته فیلم «مطرب» با فروش حدود دو میلیارد و ۴۸۲ میلیون تومانی، فروش کلی خود پس از سه هفته را به ۱۰ میلیارد تومان رساند. بیش از ۷۴۶ هزار مخاطب از این فیلم بازدید داشتند.

فیلم دوم پرفروش جدول، «چشم و گوش بسته» ساخته فرزاد موتمن است. این فیلم هم با فروش ۶۵۳ میلیون و ۳۹۸ هزار تومانی و بیش از ۵۵ هزار مخاطب توانسته است خوش بدرخشد ولی قبول می‌کنید فاصله او با فیلم نخست بسیار زیاد است.

فیلم «خانه پدری» هم با رفع توفیق چندباره و اکران بسیار محدود در چند سالن سینمایی در جایگاه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته قرار دارد. فیلم پر حاشیه کیانوش عیاری این هفته نزدیک به ۴۸۲ میلیون تومان فروش داشته است و بیش از ۲۳ هزار مخاطب برای دیدنش به سینما رفتند. «خانه پدری» تا کنون نزدیک به ۱ میلیارد تومان فروش داشته است.

به‌روزرسانی ۲۴ آبان ۹۸: «مطرب» هوس رکوردشکنی کرد

اولین هفته اکران فیلم «مطرب» با یک رکورد بزرگ در سینمای ایران همراه بود. فروش بیش از ۵ میلیارد تومان و قرار گرفتن با اختلاف در صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی ایران، نشان داد این فیلم کمدی هوس رکوردشکنی دارد.

این فیلم داستان خواننده‌ای است که تصور می‌کند می‌تواند یک خواننده بزرگ و موفق شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: اینا اصلا مارو قبول ندارن بهمون میگن مطرب. پرویز پرستویى، الناز شاکردوست، مهران احمدى، حسین امیدى و محسن کیایى بازیگران اصلی این فیلم هستند. در سایت قندان به طور مفصل درباره فیلم «مطرب» نوشتیم.

مصطفی کیایی کارگردانی است که فیلم‌های تماشاگرپسند و پرفروش در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد اما اینطور که به نظر می‌رسد حساب «مطرب» از بقیه جداست و این فیلم سودای رکوردزنی در سر دارد.

جالب است دومین فیلم پرفروش هفته هم یک فیلم کمدی و اکران اولی است. فیلم «چشم و گوش بسته» به کارگردانی فرزاد موتمن هم فروشی بیش از ۱ میلیارد تومان را پشت سر گذاشته است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است مردی توسط یک زن تبهکار کُشته می‌شود و دو غریبه را به جرم قتل بازداشت می‌کنند. یکی صحنه قتل را ندیده چون نابیناست، آن یکی هم فقط صحنه را دیده چون ناشنواست! آنها یک صبح تا غروب فرصت دارند که از این مهلکه جان سالم به در ببرند.

فیلم‌های «هزار تو» و «ماجرای نیمروز ۲: رد خون» نیز در رتبه‌های سوم و چهارم جدول قرار گرفتند. «هزار تو» با فروش ۷۵۰ میلیون تومانی هنوز در اوج قرار دارد ولی فیلم «ماجرای نیمروز ۲: رد خون» با فروش ۳۵۰ میلیون تومان دارد آخرین تلاش‌های خود روی گیشه را پشت سر می‌گذارد.

در رتبه پنجم، فیلم «سمفونی نهم» است که با فروش ۱۸۰ میلیون تومان اولین هفته اکران خود را می‌گذراند.

به‌روزرسانی ۱۷ آبان ۹۸: «مطرب» وارد شد؛ «هزار تو» رکورد زد

فیلم «هزار تو» به کارگردانی امیرحسین ترابی در هفته دوم اکران خود به فروش ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید تا رکوردی برای خودش زده باشد و پرفروش‌ترین فیلم این هفته ایران لقب بگیرد. فروش کلی فیلم «هزار تو» به ۲ میلیارد و ۶۳۸ میلیون تومان رسیده است.

بازیگرانی مانند شهاب حسینی، ساره بیات، غزاله نظر، پژمان جمشیدی و فریبا جدیکار در این فیلم بازی می‌کنند و داستان آن درباره یک زندگی پیچیده و هزار توی است. این دراو اجتماعی ظاهرا مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و به خاطر حضور بازیگرانی نامی مانند شهاب حسینی و ساره بیات خوب بیننده دارد.

دومین فیلم پر فروش این هفته، فیلم «ماجرای نیمروز ۲: رد خون» محمدحسین مهدویان است که در ششمین هفته اکران خود قرار دارد ولی پس از چند هفته دوری از صدر جدول، دوباره این هفته خوب فروش کرد و به رمز ۶۳۱ میلیون تومان رسید. فروش کلی این فیلم تا امروز به بیش از ۵ میلیارد تومان رسیده است.

فیلم‌های «مسخره‌باز»، «کلوپ همسران» و «درخونگاه» در رتبه‌های بعدی فروش این هفته قرار دارند. فیلم «مسخره‌باز» در هفته‌های شروع اکران خود خوب فروش کرد ولی به یک باره عقب‌تر رفت تا در این هفته با فروش ۵۹۳ میلیون تومان در رتبه سوم جدول قرار بگیرد.

اما شاید مهم‌ترین اتفاق سینمای ایران در این آخر هفته، شروع اکران فیلم «مطرب» به کارگردانی مصطفی کیانی و بازیگرانی مانند پرویز پرستویی، محسن کیانی، الناز شاکردوست، مهران احمدی، حسین امیدی و امین مقدم است.

باید منتظر باشیم و ببینیم این فیلم در اولین هفته اکران خود چه می‌کند.

به‌روزرسانی ۳ آبان ۹۸: «مسخره‌باز» صدرنشین شد؛ «خانه پدری» خوب فروش کرد

در حالی‌ وارد اولین هفته اکران آبان سینمای ایران شدیم که فیلم‌های «مسخره‌باز»، «خانه پدری»، «ماجرای نیمروز ۲: رد خون» و «درخونگاه» مورد استقبال مردم قرار گرفتند و فروش خوبی داشتند.

«مسخره‌باز» اولین فیلم همایون غنی‌زاده که در جشنوار فجر بسیار مورد توجه قرار گرفت در دومین هفته اکرانش با فروش ۷۲۸ میلیون تومان توانست با پشت سر گذاشتن «ماجرای نیمروز، رد خون» در رتبه اول جدول قرار گرفت. این درحالی بود که «مسخره‌باز» در بین پنج فیلم بالای جدول کمترین تعداد سالن را در اختیار دارد.

«ماجرای نیمروز، رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با فروش ۶۱۱ میلیون تومان  پس از  سه هفته صدرنشینی، در چهارمین هفته اکرانش به رتبه دوم جدول رفت و مجموع فروشش را به مرز ۴ میلیارد رساند. «درخونگاه» به کارگردانی سیاوش اسعدی با فروش ۲۲۰ میلیون تومان در رتبه سوم قرار گرفت.

فیلم «خانه پدری» نیز اولین هفته اکران خود را پشت سر گذاشت. فیلمی از کیانوش عیاری که بیش از ۹ سال توقیف بوده و همراه با حواشی بسیار زیادی است.

عیاری در فیلم سینمایی «خانه پدری» به ماجرایی می‌پردازد که در یک خانه قدیمی رخ می‌دهد و داستان را از اواخر دوره قاجار تا اواخر دهه ۷۰ در چند اپیزود روایت می‌کند. بسیاری علت اکران نشدن این فیلم را وجود صحنه خشونت آمیز در آغاز فیلم دانستند

به‌روزرسانی ۲۶ مهرماه ۹۸: «مسخره‌باز» وارد شد

در هفته سوم مهرماه، باز هم فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون» در صدر جدول فروش فیلم‌های در حال اکران قرار گرفت ولی فیلم «مسخره‌باز» توانست ستاره این هفته باشد و در رتبه دوم قرار بگیرد.

برای سومین هفته متوالی است که فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون» در صدر گیشه قرار دارد و «مسخره‌باز» در اولین هفته اکرانش به فروش نزدیک به ۹۰۰ میلیون دست یافت.

این هفته، «ماجرای نیمروز، رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان توانست فروشی ۹۰۳ میلیون تومانی داشته باشد و در مجموع به فروش ۳.۳۰۰ میلیارد تومانی برسد.

اما «مسخره‌باز» اولین فیلم همایون غنی‌زاده به فروش ۸۷۸ میلیون تومانی در هفته اول اکران رسید. این فیلم کمترین سالن‌های سینما را در میان ۵ فیلم برتر در حال اکران داشته ولی هم در جشنواره فجر مورد استقبال قرار گرفت و هم حاشیه‌های آن تمامی ندارند. مثلا، اکران خصوصی این فیلم و پوشش لباس برخی از بازیگران آن حسابی سروصدا به پا کرد.

مسخره‌باز داستان جوانی (صابر ابر) شیفته‌ی بازیگری است که در یک سلمانی به همراه بابک حمیدیان کار می‌کند و شب‌ها بعد از اتمام کار به تمرین بازیگری می‌پردازد. صاحب‌کار او کاظم آقا (علی نصیریان) که فردی معتقد به اصول اخلاقی است سر ماجرایی با سرهنگ کیانی از قدیم‌الایام مشکل دارد و …

در این فیلم علی نصیریان، صابر ابر، بابک حمیدیان، رضا کیانیان، داریوش موفق، محسن حسینی و هدیه تهرانی به ایفای نقش می‌پردازند.

سومین فیلم پرفروش این هفته هم «کلوپ همسران» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده است. این فیلم ۳۵۳ میلیون تومان فروخت و «درخونگاه» با فروش ۳۲۸ میلیون و «سال دوم دانشکده من» با فروش ۲۴۶ میلیون تومان به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم جدول فروش قرار گرفتند.

به‌روزرسانی ۱۲ مهرماه ۹۸: «رد خون» گیشه را جان داد

پس از چند هفته، فروش سینماها در هفته اخیر افزایش یافت و فیلم‌های تازه اکران توانستند فروش بالایی داشته باشند تا دوباره رونق به سینماهای ایران در فصل اول پاییز برگردد.

فیلم «رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان توانست در همان هفته اول نزدیک به ۱.۳۰۰ میلیارد تومان فروش داشت و با اختلاف صدرنشین شد. «ماجرای نیمروز، رد خون» روایتگر عملیات مرصاد در دوران دفاع مقدس است که براساس آن پس از پایان جنگ، سازمان مجاهدین تصمیم گرفتند به خاک ایران حمله کنند.

فیلم کمدی «کلوپ همسران» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده در هفته پیش صدرنشین شده بود اما این هفته در رتبه دوم قرار گرفت. این فیلم هم فروش خوب ۵۰۰ میلیون تومانی را این هفته تجربه کرد و به فروش کلی بیش از یک میلیارد تومان رسید.

«مردی بدون سایه» با فروش ۳۳۳ و «شاه‌کش» با فروش ۲۳۶ میلیون به ترتیب در رتبه سوم و چهارم قرار گرفتند. «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی در ششمین هفته اکران خود فروش بیش از ۲۰۰ میلیون تومان داشت تا به مرز فروش کلی چهار میلیارد تومان برسد.

این هفته، دو فیلم «درخونگاه» سیاوش اسعدی و «سال دوم دانشکده» به کارگردانی رسول صدر عاملی نیز وارد چرخه اکران شدند.

به‌روزرسانی ۵ مهرماه ۹۸: کمدی «کلوپ همسران» به صدر رسید

پس از دو ماه، شاهد رسیدن یک فیلم کمدی به صدر جدول فروش هفتگی سینمای ایران هستیم. همین‌طور، فیلم‌های تازه اکران شده دیگر در صدر فروش هستند و فیلم‌های تابستان دارند جایگاه‌های خود را از دست می‌دهند.

فیلم «کلوپ همسران» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده در اولین هفته اکرانش با ۵۶۵ میلیون تومان در رتبه نخست قرار گرفت. «مردی بدون سایه» جدیدترین فیلم علیرضا رئیسیان دیگر فیلمی بود که این هفته اکران شد و با فروش نزدیک به ۴۰۰ میلیون رتبه دوم جدول را به خود اختصاص داد.

فیلم ایده اصلی در هفتمین هفته اکرانش پس از ۶ هفته صدرنشینی با فروش ۳۴۱ میلیون به رتبه سوم جدول رفت.

«شاه‌کش» به کارگردانی وحید امیرخانی در حالی که بیشترین تعداد سالن را در اختیار داشت با فروش ۳۳۰ میلیون در رتبه چهارم قرار گرفت. مهناز افشار، هادی حجازی‌فر، مجید صالحی و فرید سجادی حسینی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

«کلوپ همسران» داستان سه مرد است که در اجتماع از موقعیت عالی و قدرت و اقتدار برخوردار بوده ولی در منزل از همسران خود بشدت حساب می‌برند تا اینکه…

در این فیلم محمدرضا شریفی‌نیا، میترا حجار، شقایق فراهانی، محمدرضا هدایتی، علی انصاریان، بیژن بنفشه‌خواه، سمیرا حسن‌پور و رضا بنفشه‌خواه و گوهر خیراندیش حضور دارند.

دو فیلم «کروکودیل» و «شکستن همزمان بیست استخوان» برخلاف فیلم‌های اکران هفته اولی بالا، فعلا در گیشه موفقیتی حاصل نکردند و در رتبه‌های پایین جدول هستند.

به‌روزرسانی ۲۹ شهریور ماه ۹۸: لیلا حاتمی و محسن تنابنده وارد شدند

در آخرین هفته شهریورماه و تابستان امسال شاهد اکران دو فیلم جدید به نام‌های «مردی بدون سایه» و «شکستن همزمان بیست استخوان» به ترتیب با بازی لیلا حاتمی و محسن تنابنده هستیم. سینمای ایران چشم امید به این دو فیلم و بازیگران معروف و برجسته‌شان دارد تا شاید رکود فروش هفته‌های اخیر شکسته شود.

البته، از تاریخ ۲۷ شهریورماه سه فیلم جدید دیگر هم به اکران درآمدند. «شاه کش»، «کروکودیل» و «کلوپ همسران» فیلم‌های تازه‌وارد دیگری هستند که می‌خواهند در گیشه با یکدیگر رقابت کنند.

در این هفته، همچنان فیلم «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی پرفروش‌ترین فیلم در حال اکران بود. این فیلم با فروش ۵۱۹ میلیون و ۹۵۳ هزار تومانی توانست میزان فروش کلی خود را به سه میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان برساند.

«قسم» ساخته محسن تنابنده هم به مانند هفته پیش در جایگاه دومین فیلم پرفروش هفته باقی ماند و ۳۰۵ میلیون و ۵۱۶ هزار تومان فروخت.

جالب است در آخرین روزهای تابستان، دوباره دو فیلم «شبی که ماه کامل شد» و «سرخپوست» در فروش تکانی خورده و به رده‌های بالای جدول رسیدند. قطعا یک دلیل این فروش، عدم استقبال از فیلم‌های کمدی در هفته‌های اخیر به خاطر ایام محرم است.

به‌روزرسانی ۲۲ شهریور ماه ۹۸: سرخپوست زنده شد

قرار داشتن در ایام محرم و دهه اول محرم باعث کاهش فروش فیلم‌ها شده است. این هفته هم با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، اکران سینماها پایین‌تر از هفته‌های پیش بود.

در چند هفته اخیر، فروش فیلم‌ها زیاد دستخوش تغییراتی نشده است و فیلم‌های جدید نتوانستند در جذب رضایت مردم موفق ظاهر شوند. در جدول پرفروش‌ترین فیلم‌ها هم فقط یکی دو تغییر داریم و اتفاق بزرگی نیفتاده است.

شاید بتوان به فروش بالای سرخپوست در این هفته پس از مدت‌ها اشاره کرد. اکران سرخپوست از اوایل تابستان آغاز شده و به طور طبیعی باید این روزها در کمترین حالت فروش خود باشد ولی به یکباره شاهدیم که این هفته  ۷۹ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان درآمد کسب کند تا فروش کلی خود را به ۱۴ میلیارد و ۹۸ میلیون تومان برساند.

این فیلم در جشن سینمای ایران توانست جوایز قابل توجهی را از آن خود کند و این اتفاق هم می‌تواند تا حدودی بر افزایش مخاطبانش تاثیر گذاشته باشد.

اما دو فیلم صدر جدول هنوز، «ایده اصلی» و «قسم» هستند. این دو فیلم از کاهش فروش فیلم‌های کمدی و طنز نهایت بهره را برده و به فروش بالای خود ادامه دادند.

فیلم تنابنده در سومین هفته از شهریور با فروشی بالغ بر ۹۶ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان توانست دومین فیلم پرفروش باشد. این فیلم به تازگی توانسته از مرز دو میلیارد تومان فروش گذر کند.

«ایده اصلی» تنها فیلمی است که در این هفته توانست بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بفروشد و رکورد ۱۲۸ میلیون و ۹۵۹ هزار تومان را به ثبت رساند تا در آستانه ورود به کانال سه میلیارد تومان فروش باشد.

به‌روزرسانی ۱۵ شهریور ماه ۹۸: قسم تنابنده خودش را بالا کشید

این هفته در حالی اکران سینماها ادامه یافت که پس از مدت‌ها، فیلم کمدی «تگزاس ۲» با کاهش فروش روبرو شد و از صدر جدول به قعر جدول رفت. البته، در این موضوع نباید شروع ایام محرم را نادیده گرفت.

فیلم «ایده اصلی» همچنان در صدر جدول قرار دارد ولی فیلم «قسم» تنابنده با یک رکوردزنی و عبور از فیلم‌های کمدی خودش را به رتبه دوم جدول رسانده است. فیلم «قسم» با رکورد ۳۳۱ میلیون و ۴۰۲ هزار تومانی خود توانست پس از فیلم سینمایی «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی با فروش ۴۴۵ میلیون و ۵۷۱ هزار تومان در صدر قرار بگیرد.

«شبی که ماه کامل شد» نرگس آبیار هم با فروش بیش از ۲۵۵ میلیون تومان در رتبه سوم قرار گرفت. جالب است دیگر فیلم پر فروش این هفته سینمای ایرانی، فیلمی است که در چند هفته اخیر با کاهش فروش روبرو شده و کم‌کم داشت به قعر جدول می‌رفت. فیلم «سرخپوست» با فروش ۲۴۹ میلیون تومانی در رتبه چهارم جدول است. رتبه پنجم هم به فیلم «قصر شیرین» رضا میرکریمی اختصاص دارد.

به طور کلی، این هفته سینمای ایران با کاهش فروش روبرو بوده است و علت آن شروع ایام محرم و دهه اول عزاداری‌ها است.

به‌روزرسانی ۸ شهریور ماه ۹۸: کاهش فروش فیلم‌های در حال اکران

فیلم «ایده اصلی» برای سومین هفته متوالی پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینمای ایران بود در حالی‌که به طور کلی، فروش فیلم‌های در حال اکران کاهش پیدا کرده است.

این هفته، فیلم «ایده اصلی» با فروش ۴۵۶ میلیون تومانی و فروش کلی ۲ میلیاردی، همچنان در صدر باقی ماند. گفتنی است در حال حاضر، این فیلم بیشترین تعداد سالن را در سراسر کشور در اختیار دارد.

در رتبه دوم تا پنجم جدول شاهد رقابت نزدیکی بودیم و فروش هفتگی فیلم‌ها اختلاف اندکی نسبت به یکدیگر داشت. «ایکس لارج» با فروش ۳۵۶ میلیون و «تگزاس ۲» با فروش ۳۳۷ میلیون همچون هفته گذشته پرطرفدارترین کمدی‌های روی پرده بودند که به ترتیب در رتبه دوم و چهارم قرار گرفتند.

فیلم «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده علی‌رغم کاهش فروش توانست یک رتبه درجدول صعود کند و با فروش ۳۴۶ میلیون تومان در جایگاه سوم قرار بگیرد

«شبی که ماه کامل شد» با فروش ۳۰۲ میلیون با اختلاف اندکی نسبت به «تگزاس ۲» در رتبه پنجم قرار گرفت.

به‌روزرسانی ۱ شهریور ماه ۹۸: فیلم ایده اصلی بیشتر دیده شد

در هفته آخر مردادماه که به اولین روز شهریورماه منجر شد؛ فیلم «ایده اصلی» در صدر پرفروش‌ها قرار گرفت؛ فیلم «قسم» فروش بیشتری کرده و دیگر فیلم‌های روی پرده‌های سینمای ایران دچار کاهش فروش شدند.

فیلم «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی در دومین هفته اکرانش علی‌رغم کاهش فروش ۲۰۰ میلیونی همچنان صدرنشین جدول فروش بود. این فیلم که بیشترین تعداد سالن را در اختیار دارد با فروش ۵۶۹ میلیون توانست مجموع فروشش را به بیش از ۱,۳ میلیارد برساند.

«ایده اصلی» که از حضور بازیگران مطرحی چون بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان بهره می‌برد، درباره رقابت بین یک زن و شوهر سابق در عرصه اقتصادی است که با حضور افراد دیگر ، وارد چالش های متفاوتی می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم «ایده اصلی» آمده است: ایران و اسپانیا برای راه اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده‌اند، شرکت‌ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده‌اند.

دو فیلم «تگزاس ۲» و «ایکس لارج» با فروش نزدیک به هم ۴۶۳ و ۴۳۰ میلیون تومانی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند تا هنوز پرطرفدارترین فیلم‌های کمدی تابستان ۹۸ باشند.

در این هفته، فیلم «قسم» محسن تنابنده هم افزایش فروش داشته و با دو پله صعود در رتبه چهارم جدول قرار گرفت. فروش فیلم «قسم» نزدیک به ۴.۹ میلیون تومان بوده است.

فیلم‌های بعدی، «شبی که ما کامل شد» با فروش ۴.۵ میلیون تومان و «قصر شیرین» با فروش ۴۰۰ میلیون تومان هستند.

به‌روزرسانی ۲۵ مرداد ماه ۹۸: فیلم ایده اصلی صدرنشین شد

سرانجام پس از چند هفته، فیلم «شبی که ماه کامل شد» صدر جدول فروش هفتگی فیلم‌های اکران شده ایران را از دست داد و در کمال تعجب فیلم «ایده اصلی» توانست با فروش خوب ۷۰۰ میلیونی خود با اختلاف صدرنشین جدول فروش باشد.

دوباره فیلم «تگزاس ۲» در رتبه دوم قرار گرفت. این فیلم کمدی موفق شد این هفته نزدیک به ۵۸۸ میلیون تومان بفروشد تا در مجموع فروشی ۲۳ میلیاردی را تجربه کند.

«ایکس لارج» را هم با فروش ۵۷۷ میلیون تومان و بسیار نزدیک به فیلم «تگزاس ۲» در رتبه سوم قرار دارد. «ایکس لارج» نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان کمتر از «تگزاس ۲» فروخته است.

«شبی که ما کامل شد»، «قصر شیرین» و «سرخپوست» در رتبه‌های بعدی پر فروش‌ترین فیلم‌های سینمایی هفته سوم مردادماه ۹۸ قرار دارند.

فیلم «ایده اصلی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «آزیتا موگویی»، محصول سال ۱۳۹۷ و با بازی بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان و شهباز نوشیر اولین هفته اکرام خود را سپری کرده است.

درباره خلاصه داستان فیلم «ایده اصلی« آمده است: ایران و اسپانیا برای راه‌اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده‌اند، شرکت‌ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده‌اند و …

به‌روزرسانی ۱۸ مرداد ماه ۹۸: استقبال از قسم، صدرنشینی شبی که ماه کامل شد

این هفته باز هم فیلم «شبی که ماه کامل شد» صدرنشینی خود را حفظ کرده است و هنوز پرفروش‌ترین فیلم تابستان ۹۸ است ولی هفته اول اکران فیلم «قسم» با استقبال خوبی روبرو شد.

۹ هفته از آغاز اکران فیلم شبی که ماه کامل شد گذشته است و این فیلم با ۲۰ میلیاردی شدن فاصله‌ای ندارد. این هفته فیلم شبی که ماه کامل شد با فروش ۷۵۱ میلیون تومان صدرنشین باقی ماند و فروش کلی خود را تا ۱۷ مردادماه به مرز ۱۶ میلیارد و ۴۵۳ میلیون تومان رساند.

فیلم ایکس لارج با فروش ۶۶۳ میلیون تومانی در رده پرفروش‌ترین فیلم هفته قرار دارد. تگزاس ۲ و قصر شیرین هم با فروش‌های ۶۴۱ و ۵۸۱ میلیون تومان در رده‌های بعدی هستند.

کم‌کم فروش سرخپوست افت می‌کند. این هفته فروش این فیلم نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

اما فیلم قسم در اولین هفته اکران خود موفق به فروش ۳۴۰ میلیون تومانی شد. قسم جدیدترین فیلم محسن تنابنده پس از گینس و اولین فیلم غیرکمدی این کارگردان است که یکی از مهمترین فیلم‌های جشنواره فجر سال گذشته نیز محسوب می‌شود.

داستان فیلم قسم راضیه ( مهناز افشار ) به همراه فامیل هایش عازم مشهد هستند تا علیه همسر خواهرش به نام بهمن ( مهران احمدی ) که گمان می‌رود قاتل باشد شهادت دهند اما…

در این فیلم مهناز افشار، سعید آقاخانی، مهران احمدی و حسن پورشیرازی بازی می‌کنند.

به‌روزرسانی ۱۱ مرداد ماه ۹۸: ورود فیلم‌های قسم و قصر شیرین

این هفته هم فیلم «شبی که ماه کامل شد» پرفروش‌ترین فیلم هفته است و تا روز چهارشنبه ۹ مرداد ماه نزدیک به ۱ میلیارد و ۸۶ میلیون تومان فروخته است.

فیلم دوم جدول به ایکس لارج با فروش ۷۶۱ هزار میلیون تومان اختصاص دارد و فیلم سوم تگزاس ۲ با فروش ۷۵۶ میلیون تومان است. به نظر می‌رسد فیلم‌های طنز و کمدی گوی سبقت را از فیلم‌های درام و جدی در گیشه ربودند.

فیلم‌های چهارم و پنچم جدول را «قصر شیرین» و «سرخپوست» از آن خود کردند. فیلم قصر شیرین در اولین هفته اکران خود فروش بسیار بالایی را تجربه کرده است و نشان می‌دهد در هفته‌های آتی جزو پرفروش‌ترین‌های گیشه است.

فیلم سرخپوست که در دو هفته اخیر جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته بود اکنون با فروش تنها ۶۵۹ میلیون تومان در حال فاصله گرفتن از صدر جدول است و انگار موج بازدید خود را از دست داده است.

از دیگر فیلم‌هایی که به تازگی وارد گیشه و اکران عمومی شده ولی پتانسیل بالایی برای فروش دارد؛ فیلم «قسم» محسن تنابنده است.

فیلم «قصر شیرین»

فیلم جدید سیدرضا میرکریمی در اولین هفته اکران خود فروش خوبی را تجربه کرده است و باید باشیم بیشتر درباره‌اش بشنویم.

در این فیلم حامد بهداد بازی می‌کند و داستانش درباره جلال مرادی ۴۲ ساله است که در طی تصادفی، خانواده‌ای را به قتل می‌رساند، اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می‌شود.

او پس از گذراندن دوران زندان، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهری دیگر می‌رود، پس از دو سال به شهرش باز می‌گردد زیرا که زنش دچار مرگ مغزی شده است…

فیلم قصر شیرین سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فجر را هم دارد و در اولین هفته فروش خود به مرز ۶۸۱ میلیون و ۶۲۴ هزار تومان رسیده است.

در جدول زیر می‌توانید گزارش فروش فیلم‌های این هفته گیشه سینمای ایران تا روز سه‌شنبه ۸ مرداد ماه را بررسی کنید:

به‌روزرسانی ۴ مرداد ماه ۹۸: شبی که ماه کامل شد و سرخ‌پوست همچنان در صدر

در اولین هفته مردادماه ۹۸ باز هم فیلم‌های «شبی که ماه کامل شد» از نرگس آبیار و «سرخپوست» از نیما جاویدی در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های تابستان سینمای ایران هستند و پس از آن‌ها فیلم‌های کمدی قرار دارند.

شبی که ماه کامل شد

فیلم «شبی که ماه کامل شد» با فروش نزدیک به ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در صدر پرفروش‌ترین فیلم هفتگی قرار دارد. فروش کلی این فیلم هم به مرز ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.

«شبی که ما کامل شد» فیلمی از نرگس آبیار و بازی الناز شاکردوست و هومن شکیبا است که برشی از زندگی عبدالحمید ریگی و همسرش فائزه منصوری است. فائزه دختری جوان از مناطق جنوب شهر تهران است که عاشق جوانی شهرستانی شده و با او مجبور به مهاجرت و مشکلات مردم جنوب شده و کم‌کم عشق او به تنفر تبدیل می‌شود.

سرخپوست

نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در فیلم سرخپوست ساخته سال ۱۳۹۷ بازی می‌کنند. کارگردانی و نویسندگی این فیلم خوش ساخت توسط نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی است.

در هفته‌ اول مرداد ماه، فروش این فیلم ۹۳۹ میلیون تومان بود تا فروش کلی آن به مرز ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برسد. این روزها استقبال از فیلم سرخپوست بالا بوده و یکی از فیلم‌های موفق گیشه در تابستان امسال لقب گرفته است.

تگزاس ۲

این فیلم کمدی در هفته اول مردادماه رتبه سوم فروش با رقم ۸۷۳ میلیون تومان را به خود اختصاص داد ولی در فروش کلی با مبلغ ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در رتبه دوم فیلم‌های سینمایی امسال است.

این فیلم را مسعود اطیابی ساخته و مهدی هاشمی، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گابریلا پتری، بهرنگ علوی، رضا ناجی، امید روحانی، آدریانو تولوزا، سهیل قنادان، تی آگو متوس و نادر سلیمانی در آن بازی می‌کنند.

موفقیت فیلم «تگزاس ۱» باعث ساخت فیلم تگزاس ۲ شده است. پس از ماجراهای قسمت اول تگزاس ساسان (سام درخشانی) به همراه بهرام (پژمان جمشیدی) و آلیس (گابریلا پتری) به ایران برمی‌گردند و باز هم درگیر ماجراهای تازه‌ای می‌شوند.

ایکس لارج

با فروش ۷۵۳ میلیون تومان، دومین فیلم کمدی موفق این هفته بود. فروش کلی این فیلم تا کنون ۲ میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومان بوده است.

در فیلم «ایکس لارج» اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا سحر قریشی بازی می‌کنند و محسن توکلی کارگردانی آن را برعهده دارد.

سه جوانی امروزی از زندان آزاد می‌شوند ولی می‌خواهند دنبال رویاهایشان بروند. اتفاق‌های غیرمنتظره‌ای داستان این فیلم کمدی و خنده‌دار را کش می‌دهد.

زهرمار

پنجمین فیلم پرفروش هفته «زهرمار» به کارگردانی جواد رضویان است. فروش هفتگی این فیلم ۶۳۵ میلیون تومان و فروش کلی آن تا پایان هفته اول مردادماه ۹۸ برابر ۳ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان بوده است.

سیامک انصاری، شبنم مقدمی، شقایق فراهانی، سیامک صفری، نسیم ادبی، برزو ارجمند، علی استادی، رضا رویگری، حسین محب اهری و سیامک ادیب در این فیلم بازی می‌کنند.

دیگر فیلم‌های این هفته

فیلم‌های «ما همه با هم هستیم» با ۴۳۰ میلیون تومان، «نیوکاسل» با ۳۷۰ میلیون تومان، «سامورایی در برلین» با ۱۸۵ میلیون تومان، «متری شیش و نیم» با ۱۴۰ میلیون تومان، «کار کثیف» با ۴۲ میلیون تومان رتبه‌های ششم تا دهم جدول فروش این هفته را در اختیار دارند.

در جدول زیر می‌توانید وضعیت پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی هفته اول مردادماه ۹۸ را مشاهده کنید (منبع سینما تیکت):

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم