خانم‌های ایرانی به این رنگ خودروها بیشتر علاقه دارند

همان اندازه که مدل خودرو اهمیت دارد و سلیقه‌ای است؛ انتخاب رنگ خودرو هم براساس علاقه و شخصیت افراد است.

یک فرد از رنگ سفید خوشش می‌آید ولی فرد دیگری رنگ سیاه را دوست دارد. یک مرد طرفدار رنگ نقره‌ای یا بژ است ولی یک خانم از رنگ آبی نفتی یا قرمز آلبالویی خوشش آمده است.

شرکت‌های خودروسازی هم سعی می‌کنند تنوع رنگ بالایی داشته باشند چون باعث افزایش فروش آن‌ها می‌شود. برخی خودروسازها هم مدل‌هایی با رنگ خاص برای طیفی از طرفداران خود تولید می‌کنند.

خلاصه، تنوع رنگ خودرو و طرفداران آن‌ها به اندازه خود خودروها گوناگون و سلیقه‌ای است. اجازه دهید به رنگ‌های مورد علاقه خانم‌های ایرانی در حوزه انتخاب خودرو نگاهی بیندازیم:

رنگ سفید: برای مراقبت کمتر

شاید باورکردنی نباشد ولی رنگ سفید نه تنها در میان خانم‌های ایرانی، بلکه در میان همه مردم در کشورهای مختلف شایع‌ترین و پرطرفدارترین رنگ است.

چون اعتقاد دارند رنگ سفید به مراقبت کمتری نیاز دارد و کثیفی، گردوخاک، خط و خش را کمتر نشان می‌دهد.

رنگ تیره نور آفتاب را بیشتر جذب می‌کند و برای فصل‌های گرم سال مناسب نیست چون داخل خودرو به شدت داغ می‌شود. خودروهای نوک مدادی، سرمه‌ای و مشکی هم خط و خش، قری و گرد و خاک را زیاد نشان می‌دهند.

پس، شک نکنید رنگ سفید بیشترین طرفدار را دارد و خانم‌های ایرانی هم از این قاعده مستثنا نیستند. در ایران هم خودروسازها محصولات بیشتری با رنگ سفید تولید می‌کنند.

رنگ قرمز: برای مد و فشن

آقایان بیشتر رنگ قرمز را برای خودروهای اسپرت دوست دارند ولی خانم‌ها ترجیح می‌دهند همیشه سوار بر یک خودروی قرمزرنگ باشند. سایت iSeeCars که یک مرجع خرید و فروش خودرو است؛ اعلام کرده براساس ۳۰ میلیون آگهی درج شده در این وب‌سایت، خانم‌ها رنگ قرمز را برای خودرو بیشتر ترجیح می‌دهند.

قرمز رنگی جیغی و در چشم برای تظاهر و خودنمایی است. رنگی متفاوت که نشان از شخصیت متفاوت خانم‌ها می‌دهد. در ایران هم معروف است که خودروهای آلبالویی برای خانم‌ها است.

رنگ نقره‌ای: برای زیبایی

شاید اگر در ایران تنوع رنگ خودروی بیشتر وجود داشت؛ خانم‌های ایرانی سراغ خودروهایی با رنگ زرد طلایی، آبی آسمانی، سبز چمنی و حتی بنفش می‌رفتند ولی آمارهای فروش نشان می‌دهد رنگ نقره‌ای انتخاب اولویت‌داری برای آن‌ها است.

رنگ نقره‌ای شیک و با پرستیژ است. با خودروهای سفید تفاوت ایجاد می‌کند و از سوی دیگر رنگ تیره و مشکی نیست. رنگ‌های نقره‌ای یا قهوه‌ای در ایران برای خانم‌ها جذاب‌تر است.

رنگ طلایی و بژ: برای خاص بودن

خانم‌ها باز هم رنگ‌هایی مانند طلایی، بژ، آبی و زرد را به رنگ‌های دیگر بیشتر ترجیح می‌دهند. اصلا سراغ رنگ‌های تیره نمی‌روند و ترجیح می‌دهند یک خودروی طلایی رنگ داشته باشند تا سراغ رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای سوخته یا مشکی بروند.

جالب است بدانید خانم‌ها خودروباز طبق آمار سایت iSeeCars به رنگ آبی بیشتر از آقایان علاقه دارند. در سال ۲۰۱۶، رنگ‌های سبز زیتونی، طلایی، نقره‌ای، آبی، سبز چمنی و بژ را بیشتر از خودروهای دیگر خریداری کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم