زیباترین و کم‌نظیرترین ساحل‌های شمال ایران

در فصل تابستان به طور غیر ارادای و غیر اختیاری به سوی آب کشیده می‌شویم. آب می‌تواند گرما و آفتاب را فروکش کند و ساحل‌ها خنک‌ترین مکان‌ها برای تفریح و آب‌تنی هستند.

موقعیت جغرافیایی ایران به گونه‌ای است که هم در شمال ایران ساحل‌های بسیار زیبایی یافت می‌شود و هم در جنوب ساحل‌هایی جادوگرانه منتظر بازدید شما هستند.

کافی است تصمیم بگیرید در چه فصلی از سال می‌خواهید سفر کنید؛ تا راه شمال یا جنوب را در پیش گرفته و به یکی از ساحل‌های ایران برسید و در کنار آب و خانواده، اوقات و ساعات خوشی رقم بخورد.

تنوع آب و هوایی ایران باعث شده است هر سال شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی به سوی سواحل ایران گسیل شوند. می‌توانید پیش از سفر، هتل خود را رزرو کرده تا سفری به یادماندنی‌تر داشته باشید.

خوش‌بختانه، هتل‌های بسیار مدرن و مجهزی در کنار سواحل ایران ساخته شدند و تفریحات ساحلی متنوعی به میهمان‌ها می‌دهند. اجازه دهید بیشتر وقت را تلف نکنیم و سراغ زیباترین و کم‌نظیرترین ساحل‌های ایران در کنار دریای خزربرویم:

اگر قصد سفر به استان‌های گیلان، مازندران و گلستان را دارید؛ چندین ساحل بسیار زیبا منتظر شما هستند. البته، سراسر این دو استان ساحلی است و شما در هر شهری می‌توانید کنار ساحل بروید ولی برخی از ساحل‌ها زیباتر، مجهزتر، مدرن‌تر و با امکانات بیشتر هستند.

ساحل چمخاله در استان گیلان

زیباترین ساحل در شمال کشور است و پس از بندر انزلی، دومین ساحل پرگردشگر ایران است. رودخانه‌ای که از میان شهر می‌گذرد، تالاب زیبا و ساحل دوست داشتنی چمخاله هر ساله مقصد هزاران گردشگر ایرانی و خارجی است. تورهای حارجی سراغ این ساحل آمده و در سال ۱۳۹۰ به عنوان بهترین ساحل ایران انتخاب شده است.

ساحل بندر انزلی در استان گیلان

یک ساحل عمومی و معروف‌ترین ساحل در شمال کشور و ایران است. در کنار ساحل بندر انزلی امکاناتی مانند آلاچیق، مناطق شنای ایمن‌سازی شده، امکانات رفاهی، سرویس بهداشتی، پارکینگ و زمین‌های فوتبال و والیبال دارد.

در کنار این ساحل، امکانات دیگری برای خانواده‌ها مانند شهربازی‌ها، مراکز خرید و مکان‌های عمومی قرار دارد. بسیاری از خانواده‌ها ساحل انزلی را دوست دارند چون برای تمام اعضای خانواده جذابیت دارد.

ساحل صدف آستارا در استان گیلان

این ساحل در ۷ کیلومتری جاده آستارا به سمت تالش قرار دارد و به ساحل صدفی معروف است. بهترین ساحل برای شنا، تفریح کودکان و اقامت طولانی مدت بدون دغدغه ولی ایمنی بالا است.

نجات غریق، آلاچیق، استراحتگاه ها، بوفه و فروشگاه ها و دوش آب و سرویس بهداشتی برخی از امکانات ساحل صدف آستارا است. این ساحل در کنار منطقه حفاظت شده و جنگلی لوندویل واقع شده است.

ساحل چیکرود در استان مازندران

بهترین ساحل در استان مازندران است. آمارها نشان می‌دهد هر ساله نزدیک به ۱۲ میلیون گردشگر داخلی و ۱۰۰ هزار گردشگر خارجی از این ساحل ۱۸ کیلومتری بازدید می‌کنند.

طبیعت ذاتی و زیبای این ساحل باعث شده انواع تجهیزات ورزشی، وسایل بازی کودکان، زمین والیبال، زمین فوتسال شنی، فضای سبز، رستوران های محلی و زیباسازی محیطی بدان افزوده شود.

ساحل نمک‌آبرود در استان مازندران

یکی دیگر از ساحل‌های زیبای شمال کشور و استان مازندران، ساحل پرآوازه نمک‌آبرود است. علاوه بر دریا و ساحل، امکانات تفریحی و ورزشی فراوانی در این ساحل یافت می‌شود.

جت اسکی، قایق، شاتل و چتر پاراسل، هاورکرافت، پیست موتور و ماشین ATV، پیست دوچرخه سواری، شهربازی، امکان اقامت شبانه روزی، قایقرانی پدالی و موتوری تنها برخی از امکانات تفریحی و رفاهی ساحل نمک آبرود هستند.

ساحل رامسر در استان مازندران

شهر رامسر در استان مازندران بسیار معروف است و مکان‌های گردشگری و تفریحی آن، هر ساله میلیون‌ها نفر را به سوی خود می‌کشاند.

ساحل این شهر هم دیدنی است. یک تله‌کابین از ساحل رامسر شروع شده و به عمق جنگل‌های این شهر می‌رود. انواع ورزش‌ها و امکانات تفریحی و بازی در کنار این ساحل راه‌اندازی شده است. مردم می‌توانند از تفریحات آبی این ساحل نهایت استفاده را ببرند.

از دیگر ساحل‌های معروف شمال کشور می‌توان به ساحل‌های میانکاله اشاره کرد که بیشتر از ساحل، یک منطقه حفاظت شده با انواع پوشش‌های جانوری و گیاهی جذاب استو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم