نحوه کار سایت‌ها و کانال‌های ثبت‌نام تضمینی در فروش فوری ایران خودرو و سایپا چگونه است و آیا قابل اعتماد هستند؟

این روزها شاهد یک کاسبی تازه در بازار خودرو هستیم. سایت‌ها و کانال‌های ثبت‌نام تضمینی در طرح‌های فروش فوری ایران خودرو و سایپا نسخه جدیدی از واسطه‌گری بازار خودرو هستند.

این روزها، خودروسازان اقدام به فروش فوری محصولات‌شان از طریق سایت‌شان می‌کنند ولی بسیاری از متقاضیان خرید خودرو از عدم امکان ثبت نام در سایت شرکت‌های خودروساز گلایه‌ دارند.

بسیاری از مردم اعتقاد دارند این طرح‌های فروش فوری خودرو صوری است یا براساس یک سری اطلاعات رانتی و برای افراد خاص بوده تا مردم عادی نتوانند خودروهایی با قیمت‌هایی پایین‌تر از قیمت روز بازار خریداری کنند.

هر روز بسیاری از کاربران اینترنتی برای  خرید خودرو به پایگاه‌های فروش اینترنتی خودروسازان مراجعه می‌کنند. این کاربران اینترنت پرسرعت داشته و تمام مدارک و اسناد مورد نیاز را آماده کرده‌اند ولی باز هم در مرحله ورود به درگاه پرداخت اینترنتی از ادامه ثبت‌نام بازمانده‌ و در نهایت قید خرید خودرو را می‌زنند.

کاسبی جدید سودجویان بازار خودرو

حالا، در چنین شرایطی، سایت‌ها و کانال‌های ثبت‌نام تضمیمی خودرو در طرح‌های فروش فوری آغاز به فعالیت کرده و پول‌های نسبتا زیادی هم از متقاضیان می‌گیرند در صورتی که سازوکار آن‌ها مشکوک بوده و اصلا شفاف نیست.

این سایت‌ها با درج آگهی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، از متقاضیان مبلغ‌هایی بین ۴ الی ۶ میلیون تومان دریافت کرده و مدعی هستند به طور تضمیمنی برای آن‌ها ثبت‌نام در فروش نقدی ایران خودرو یا سایپا را انجام می‌دهند.

این افراد می‌گویند ثبت‌نام‌ها تماما به نام شخص بوده و هزینه ثبت‌نام خودرو پس از ارسال پیامک ثبت‌نام صورت می‌گیرد. اگر در یک طرح فروش فوری ثبت‌نام موفقیت آمیز نباشد؛ سعی می‌شود در طرح‌های بعدی ثبت‌نام تضمینی انجام شود.

برای از این سایت‌ها و کانال‌ها از خود شخص خریدار خودرو دعوت می‌کنند در ساعت بازگشایی سایت فروش اینترنتی در محل دفتر کارشان حضور داشته و زیر نظر او ثبت‌نام انجام شود و همان‌جا شماره کارت، رمز دوم کارت و پرداخت‌ها صورت گیرد ولی برخی دیگر از ثبت‌نام‌کننده‌ها به طور مجازی عملیات‌ها را انجام داده و از مشتری شماره کارت و رمز دوم را درخواست می‌کنند.

این افراد مدعی هستند با داشتن اینترنت پرسرعت و افراد مجربی که دستشان در ثبت‌نام تند است، معمولا در ۹۰ درصد موارد ثبت‌نام موفق خواهد بود و در ۱۰ درصد باقیمانده نیز در نوبت‌های بعدی ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

آیا مطمئن و قابل اعتماد هستند؟

هنگامی که از این افراد یا سایت‌ها و کانال‌ها درباره حریم خصوصی کاربران، اطلاعات کارت بانکی، امکان هک شدن کارت‌ها و لو رفتن رمزعبور دوم کارت بانکی سوال می‌شود؛ توضیح می‌دهند این کار با رضایت و مشارکت خود مشتری انجام می‌شود.

مدعی هستند این ثبت‌نام به ‌صورت حضوری و تنها با برداشت مبلغ تعیین ‌شده خودروهای تنظیم بازاری با مشارکت مشتری انجام می‌شود.

در ضمن، سقف انجام تراکنش روزانه هر کارت بانکی ۵۰ میلیون تومان است و امکان برداشت مبلغ بیشتر تا ۱۲ شب وجود ندارد و مشتری می‌تواند رمز دوم کارت خود را تغییر داده یا حتی کارت را بسوزاند.

درباره هزینه ثبت‌نام هم گفته می‌شود قیمت حاشیه بازار خودروها آن‌قدر هست که مشتری حاضر به پرداخت ۴ الی ۶ میلیون تومان براساس ثبت‌نام یک مدل خودرو باشد. مشتری گاهی اوقات تا ۲۰ میلیون تومان در ثبت‌نام فروش فوری نسبت به قیمت بازار سود می‌کند؛ پس پرداخت چند میلیون تومان برای او منطقی است.

البته، در تیرماه و مردادماه که بازار خودرو با رکود مواجه شد؛ هزینه ثبت‌نام فروش فوری خودروها کاهش داشته و برخی افراد هزینه‌هایی ۲ تا ۴ میلیون تومان از مشتری دریافت کردند.

به طور کلی، فعالیت سایت‌ها و کانال‌ها یا افراد ثبت‌نام تضمینی خودرو قانونی و رسمی نیست بلکه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. تصمیم با خود مشتری است که به این افراد اعتماد کند یا خیر!

در چندین مورد، تا کنون گزارش شده که افراد دست به کلاه‌برداری زده و پس از جمع‌آوری مبلغ نسبتا زیادی از ده‌ها متقاضی، متواری شدند یا ثبت‌نام‌های صوری و جعلی انجام دادند.

2 نظرات
  1. حیدر می‌گوید

    اگرواقعاقصددارن خودرو باشرایط تنظیم بازار بفروشن ثبتنام مثل کنکور ازتمامی متقاضیان واجدشرایط انجام شود و طبق قانون واگذاری بااولویت انجام شود ووجه ثبتنام راداخل نمایندگی کارت کشیده شود،من یکماهه دارم میرم کافی نت ولی موفق نمیشم،چنددقیقه جستجو،چندبارخطای کد،نیم ساعت تلاش،آخرشم گزینه ظرفیت تمام،درصورتی ک بیش ازصدبارخریداینترنتی انجام دادم ولی اینونمیتونم.

    دوست نداشتم ۱
  2. مهدی می‌گوید

    با سلام
    راه حل این مشکل این است که ثبت نام اینترنتی انجام شود ولی پرداخت توسط نمایندگیها صورت گیرد چون در حال حاضر بدون پرداخت اینترنتی ثبت نام تکمیل نمیشود

    خوشم اومد ۱۱
    دوست نداشتم ۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم