همه رازهای شاد زیستن در این کلید طلایی نهفته هستند

Girl sitting on pier and lookingat the river

احتمالا شما هم در مقطع‌هایی از زندگی دنبال رازهای شاد زیستن بودید. دوست داشتید شاد باشید و همیشه زندگی شادی داشته باشید.

برخی با خرید چند کتاب درباره خوشبختی و رازهای شاد زیستن، سعی می‌کنند از آن‌ها چیزهایی یاد بگیرند و در زندگی خود به کار ببندند. برخی دیگر هدفشان الهام‌گیری از سخنان و روش زندگی بزرگان و افراد موفق است.

شاید سراغ پادکست‌ها، مقالات و سخنرانی‌هایی بروند که شاد زیستن را به آدم یاد می‌دهند.

مهم نیست سراغ چه منبع الهام‌گیری برای شاد زیستن رفتید؛ چون احتمالا بسیاری از آن‌ها تکراری و مشابه هم هستند و به شما دستورات و نکاتی یا به تعبیر خودشان رازهایی را می‌گویند که دیگران هم گفتند.

مثلا با دیگران مهربان باشید؛ ارتباطات قوی داشته باشید، سعی کنید به نیازها و خواسته‌های خودتان بیشتر اهمیت بدهید و یک شخصیت مثبت برای خودتان بسازید، کارهایی در زندگی روزانه انجام دهید که شما را شاد می‌کنند و مسئولیت‌پذیر باشید.

در ادامه هم شاید به شما توصیه کنند زندگی خودتان را کاملا تحت کنترل داشته باشید، همیشه قدردان و سپاسگذار باشید و طمع نورزید، در لحظه زندگی کنید و مثلا متکی به خود باشید.

اما ما می‌خواهیم راز دیگری را درباره افراد شاد و زندگی‌های شاد با شما در میان بگذاریم. رازی که شاید کلید طلایی همه رازهای دیگر شاد زیستن است.

توجه کردید بسیاری از راهنماها، دستورالعمل‌ها، رازها، نکات و ترفندهای شاد زیستن در محوریت خود فرد و دوست داشتن خودش است.

همین الان چند مقاله شاد زیستن را در اینترنت باز کنید و به دستورات آن‌ها با دقت نگاهی بیندازید. متوجه می‌شوید در بسیاری از آن‌ها از کلمه «خود» استفاده شده است و دارند شما را متوجه خودتان می‌کنند.

شادی درون شما است؛ خود شما …

در حقیقت، باید این‌طور به قضیه نگاه کرد که شادی، خوشبختی و شاد زیستن چیزی بیشتر از توجه به درون خود نیست. شما نباید شادی را در یک عامل بیرونی یا کنش خارج از درون خود جست‌وجو کنید.

شاید برخی از افراد تصور کنند داشتن یک خانه بزرگ، ماشین مدل بالا، شغل پردرآمد، سفر خارج از کشور، تعطیلات رویایی در کنار ساحل، سرمایه و ارثیه زیاد، پدر پولدار و یک همسر زیبا می‌تواند زندگی شادی ایجاد کند.

همه این‌ها عوامل و محرک‌های بیرونی هستند و شاید موقتا شما را شاد کنند ولی نمی‌توانند یک زندگی دایما شاد برای شما بسازند. نمونه‌اش هم پول‌دارهایی است که افسرده هستند یا افرادی که ماشین مدل بالا دارند ولی هنوز دنبال خوشبختی و شادی می‌گردند.

افرادی که سالی چندین سفر خارج از کشور دارند ولی بزرگ‌ترین آرزوی‌شان یک روز شاد بودن و بی‌دغدغه و بی‌خیال بودن است. افرادی که همسران بسیار زیبایی دارند ولی در زندگی شاد نیستند.

کلید طلایی شاد زیستن چیزی جز درون خودتان نیست. درون خودتان یعنی توجه به خود، ساختن شخصیت خود، برآورده کردن نیازهای خود، پرورش روح و ذهن خود و ساختن دنیای درون خود تا دنیای بیرون هم ساخته شود و شادی همیشه همراه شما باشد.

اگر شادی را در داشتن یک خانه بزرگ، ماشین گران‌قیمت، همسر زیبا یا پول‌دار، شغل پردرآمد، آینده روشن و همراه با موفقیت، سفر خارج از کشور، تفریح و سرگرمی می‌بینید؛ باید خود را قوی و قوی‌تر کنید!

وقتی خودتان را قوی می‌کنید؛ بر مشکلات و چالش‌ها فائق آمده و برای هر مسئله‌ای یک راه‌کار دارید. ذهن قوی می‌تواند بسیاری از گره‌ها را رمزگشایی کند و این همان شادی است که شما دنبالش هستید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم