محققان می‌گویند این خوراکی خوشمزه قاتل افسردگی است

شاید باورتان نشود ولی خوردن یک خوراکی و ماده غذایی از نظر محققان، بهترین درمان افسردگی است.

اگر افسرده هستید؛ شکلات تلخ بخورید تا علایم افسردگی به تدریج کاهش پیدا کنند. شکلات تلخ ترکیباتی دارد که برای افراد افسرده بسیار مناسب است.

نشریه دیلی‌میل با انتشار این خبر گفته است، محققان با بررسی اثرات مصرف شکلات تلخ روی ۱۳ هزار نفر، پی بردند ترکیبات این نوع شکلات باعث کاهش علایم افسردگی می‌شود.

شکلات تلخ دارای ترکیباتی مانند آناندامید (نوعی ترکیب شیمیایی که از طریق خوردن غذا، خواب و لذت‌های دیگر در بدن آزاد می‌شود) است که مانند روان‌گردان عمل کرده و حتی می‌تواند از ابتلا به افسردگی پیشگیری کند.

تا کنون چندین مطالعه مجزا در دانشگاه‌های معتبر امریکا و جهان این موضوع را اثبات کرده است. افرادی که طی ۱۰ روز، در هر روز مقداری شکلات تلخ مصرف می‌کنند؛ تا ۷۰ درصد کمتر از دیگران علایم افسردگی مانند استرس و اضطراب را دارا هستند.

محققان دانشگاه لومالیندا کالیفرنیا دریافتند مصرف شکلات تلخ که حاوی غلظت بالا کاکائو (حداقل ۷۰ درصد کاکائو و ۳۰ درصد شکر ارگانیک حاصل از نیشکر) باشد؛ تاثیرات مثبتی بر میزان استرس، التهاب، خلقیات، حافظه و سیستم ایمنی دارد.

کاکائو منبع غنی فلاوونوئیدها است که می‌تواند بر سلامت شناختی و قلبی عروقی تاثیر داشته باشد. در انواع مطالعاتی که صورت گرفته است؛ روی ترکیب ۷۰ درصد کاکائو تاکید شده است یعنی حتما شکلات باید تلخ باشد و نمی‌توان انتظار داشت انواع دیگر شکلات‌ها از جمله شکلات‌های شیرین برای درمان افسردگی مصرف شوند.

از دیگر مواد غذایی و خوراکی در درمان افسردگی می‌توان به «فنیل اتیل آمین» اشاره کرد. این ماده یک تسکین‌دهنده سیستم عصبی است و به طور موثری می‌تواند اضطراب و استرس را در افراد کاهش دهد.

1 نظر
  1. فرشید می‌گوید

    با این وضعیت قیمت ها و گرونی و حقوق ها بعلاوه بیکاری و عدم امنیت اقتصادی یه ذره پولی هم که بدست میاد باید بذاریم برای خرید گوشت و برنج و… دیگه کی میتونه شکلات تلخ بخره 🙁

    خوشم اومد ۱

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم