۱۰ عادت مثبت محمد صلاح بازیکن تیم لیورپول انگلیس

محمد صلاح، پادشاه مصر، عزیر مصر، خدای مصر و فراعنه جدید این کشور است.

بازیکنی که این روزها در تیم لیورپول انگلیس بازی می‌کند ولی یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های دنیای فوتبال است؛ چیزی بیشتر از ستاره و در حد یک الهام‌بخش به زندگی هزاران پسر بچه روستایی مصری!

محمد صلاح یک مسلمان کامل است. تمام آداب مسلمانی را به جای می‌آورد و البته عادت‌هایی دارد که اکنون مورد توجه مردم انگلیس قرار گرفته و او را بابت‌اش تشویق می‌کنند.

شاید از زندگی فوتبالی، موفقیت‌های فوتبالی و مهارت‌های فوتبالی محمد صلاح زیاد شنیده و خوانده باشید ولی بیایید به برخی عادت‌های اعتقادی او نگاهی کنیم که باعث شدند نه در زمین، بلکه در قلب میلیون‌ها نفر در سراسر جهان خوش بدرخشد:

۱۰ نکته خواندنی درباره محمد صلاح

۱- قبل از ورود به زمین بازی و هر مسابقه، وضو می‌گیرد و دو رکعت نماز می‌خواند.

۲- همیشه قرآن به همراه دارد و پس از ختم هر قرآن، دوباره شروع به خواندن آن می‌کند. پیش از پا گذاشتن روی چمن زمین بازی، سوره‌هایی از قرآن را زمزمه می‌کند.

۳- کارهای خیریه زیادی انجام می‌دهد که مایل نیست دیگران از آن‌ها خبردار شوند.

۴- پس از زدن هر گلی، در مقابل ده‌ها هزار تماشاچی و طرفدار حاضر در ورزشگاه و میلیون‌ها نفر در کل دنیا، خدا را شکر کرده و سجده می‌کند.

۵- محمد صلاح برای بسیاری از خانواده‌های مصری یک نماد، الگو، الهام‌بخش و رهبر است. بسیاری از خانواده‌ها پسران‌شان را دوست دارند شبیه به محمد صلاح پرورش دهند.

۶- مردم در انتخابات ریاست جمهوری و نخست‌وزیری مصر، به جای نوشتن نام نامزدها، نام محمد صلاح را در برگه‌های رای نوشتند.

۷- به شدت ضد اسرائیلی است. نه با بازیکنان اسرائیلی دست می‌دهد و نه حاضر است در تیمی باشد که بازیکنان اسرائیلی دارد. در یک مسابقه که مجبور شد با تیمی از کشور اسرائیل بازی کند؛ به جای دست دادن، با مشت آرام به دست همه بازیکنان در مراسم ابتدای مسابقه کوبید.

۸- بسیاری از طرفداران متعصب لیورپولی، پس از هر بار گلزنی محمد صلاح شعار «ما شا الله» سر می‌دهند و او را پادشاه مصر و لیورپول می‌خوانند. پس از پایان مسابقه هم شعری دسته جمعی می‌خوانند به این مضمون که «اگر همین‌طور به گل زدن ادامه دهی همه ما مسلمان می‌شویم.»

۹- محمد صلاح در روستای محل تولدش باشگاه بدن‌سازی و زمین فوتبال راه‌اندازی کرده است. ارتباط‌اش با این روستا را حفظ کرده و دایما در اولین فرصت به آن‌جا سفر می‌کند. قراری دارد که هر ماه مبارک رمضان چند روزی آن‌جا باشد و افطاری بدهد.

۱۰- محمد صلاح سابقه زیادی در کمک‌های نقدی بزرگ به بنیادهای مصری دارد؛ هدیه‌های تاجران مصری را پس می‌فرستد و ازشان می‌خواهد برای مردم مصر، برای مردم شهر و روستایش خرج کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم