۵ عامل پیری زودرس پوست که کمتر درباره‌شان صحبت می‌شود

همه ما دوست داریم پوست صورتی جوان و بدون چین و چروک داشته باشیم. به‌ویژه خانم روی پوست صورت‌شان بسیار حساس هستند و از انواع کرم‌ها و روش‌های نگهداری پوست استفاده می‌کنند.

اما گاهی اوقات عوامل بسیار ساده یا عادت‌های بد روزانه پیش پا افتاده‌ای باعث پیری زودرس پوست و افزایش چین و چروک‌ها می‌شوند.

با مطالعه ده‌ها مقاله راهنمای مراقبت از پوست و افزایش جوانی و زیبایی آن به نکاتی برخوردیم که شاید برای شما هم تازگی داشته باشند و ازشان بی‌اطلاع باشید:

۱- نوشیدن به اندازه کافی آب

می‌دانستید یکی از روش‌های جوان نگه داشتن پوست، نوشیدن آب است. اگر در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید؛ همیشه طراوت و تازگی را به پوست خود هدیه کردید. در کنار آب، بهتر است همیشه از میوه‌ها، سبزیجات و مواد دارای ویتامین‌های B، C و E مصرف کنید.

۲- استراحت و خواب کافی

خوب بخوانید و به بدن خود استراحت بدهید تا پوستی جوان داشته باشید. تحقیقات زیادی نشان می‌دهند افرادی که خواب کافی و با کیفیت ندارند؛ معمولا از پوستی آسیب ‌دیده رنج می‌برند.

۳- استرس

شک نکنید که استرس پیری زودرس برای پوست به وجود می‌آورد. برای داشتن یک پوستی صاف و زیبا و جوان، نیازمند یک زندگی آرام هستید. استری باعث آزاد شدن برخی هورمون‌ها می‌شود که پوست بدن را پر چین و چروک می‌کنند.

۴- مصرف سیگار و دخانیات

سیگار عامل بسیار مهمی در تخریب الیاف کلاژن و الاستین است. پوست کسی که به هر دلیلی سیگار می‌کشد، ۱۰ سال زودتر پیر می‌شود. پوست افراد سیگاری به تدریج تیره و کدر شده، خطوط دور چشم و دور دهان هم بیشتر می‌شود.

۵- محیط‌های خشک

افرادی که در محیط‌های خشک زندگی می‌کنند یا کلا پوستی خشک دارند؛ زودتر از افرادی که پوستی چرب دارند؛ پیر می‌شوند. این افراد باید دایما از کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌های پوست استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم