بزرگ‌ترین و زیباترین آکواریوم‌های ایران

آکواریوم‌ها یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری و طبیعت‌گری در سراسر جهان هستند. بسیاری از مردم دوست دارند به اعماق اقیانوس‌ها و دریاها سفر کنند و با موجودات زیردریایی بیشتر آشنا شوند.

در سال‌های اخیر، خوشبختانه آکواریوم‌های بزرگ و دیدنی در چندین شهر ایران راه‌اندازی شده است. آکواریوم‌هایی که می‌توانند به بهترین آکواریوم‌های دنیا تنه بزنند و ماهی‌های چهار قاره را به نمایش می‌گذارند.

شاید ندانید ولی بزرگ‌ترین آکواریوم‌های ایران در شهرهای بندر انزلی، اصفهان و کیش هستند. اگر به یکی از این شهرها سفر می‌کنید؛ حیف است برای بازدید از آکواریوم‌های ماهی این شهرها برنامه‌ریزی نکنید و سفر به اعماق اقیانوس‌ها را از دست بدهید.

۱- آکواریوم بندر انزلی

در تیرماه ۱۳۹۷ راه‌اندازی شده است. در مجموعه‌ای بیش از ۱۰ هزار مترمربع و ۴ طبقه که البته همه طبقه‌ها به آکواریوم ماهی اختصاص ندارند و یک طبقه خزندگان هستند.

بزرگ‌ترین تونل آکواریوم به طول ۴۰ متر نیز در آکواریوم بندر انزلی واقع شده است. بلیط این آکواریوم در تابستان ۹۸ با تخفیف ۱۵ درصد نزدیک به ۶۰ هزار تومان برای افراد بزرگ‌سال است.

انواع آبزیان این آکواریوم شامل ماهی‌های تزئینی‌ و خزندگان دریایی هستند. کوسه ماهی‌های آکواریوم از جذاب‌ترین بخش آکواریوم هستند. در آکواریوم حدود هشت هزار ماهی به نمایش درآمده است و بیشتر ماهی‌ها از خلیج فارس و سایر نقاط دنیا گردآوری شده‌اند.

آدرس این آکواریوم «بندر انزلی، منطقه آزاد انزلی، فاز تجارت و گردشگری، آکواریوم انزلی» است. برای تماشای این آکواریوم

۲- آکواریوم اصفهان

اولین تونل آکواریوم ایران در اصفهان راه‌اندازی شده است و مجاورت آن با باغ خزندگان بهترین فرصت برای بازدید از این دو جاذبه دیدنی در شهر اصفهان است. تقریبا نزدیک به ۲ ساعت زمان نیاز دارید تا از آکواریوم اصفهان بازدید کنید.

این آکواریم در شهر اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان قرار دارد و قیمت بلیط‌ آن هر نفر ۲۵ هزار تومان است.

تونل این آکواریوم به طول ۳۵ متر و گنجایش ۱.۵ میلیون لیتر آب یکی از بهترین بخش‌های دیدنی آن است. مجموعا ۳۳ آکواریوم در این مجموعه قرار دارد و باز هم در بهمن ۸۷ راه‌اندازی شده است.

۳- آکواریوم کیش

کیش یک جزیره دیدنی در دل خلیج‌فارس است. پس، دور از انتظار نیست که یک آکواریوم بزرگ از ماهی و آبزیان آن منطقه داشته باشد.

آکواریوم کیش در خیابان فردوسی، جنب پارک آهوان و در ساختمان کانون هنر قرار دارد و به شکل یک کشتی‌ست. در این کشتی آکواریومی، ۷۰ نوع ماهی تزئینی و کمیاب در آکواریوم‌های مجزای آب شور و شیرین قرار داده شده و سالانه یک میلیون نفر از آنها دیدن می‌کنند.

البته، شما می‌توانید کوسه‌ها و ماهی‌های بزرگ خلیج فارس، تمساح‌ها و مارهای این منطقه را هم در یک آکواریوم دیگر تماشا کنید. بلیط این آکواریوم ۳۵ هزار تومان است و البته می‌توانید بچه‌های خود را لباس غواصی تنشان کنید تا از آب و ماهی‌ها نترسند.

اگر اهل ساحل و دریا هم هستید و می‌خواهید برای یک سفر و چند روز تفریح در کنار دریای خزر و شمال برنامه‌ریزی کنید؛ خواندن مقاله «زیباترین و کم‌نظیرترین ساحل‌های شمال ایران» را پیشنهاد می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم