بهترین فیلم‌ها و آثار سینمایی سال ۲۰۲۰ (به‌روزرسانی ۲۳ آبان ۹۸)

با گذشتن از نیمه سال ۲۰۱۹، کم‌کم اطلاعات بیشتری درباره فیلم‌های شاخص و پرسروصدای سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شود و ما می‌توانیم فهرستی از بهترین‌ آثار سینمایی سال آتی تهیه کنیم.

در حالی که فیلم‌های زیادی خود را کاندید بهترین فیلم سال ۲۰۲۰ کردند؛ سعی می‌کنیم سراغ فیلم‌هایی برویم که قطعا اکران موفقی را پشت سر گذاشته و از نظر داستان، کارگردانی، فیلم‌برداری و بازیگران یک فیلم خوب خواهند بود.

نام‌ها و دنباله‌های زیادی برای سال ۲۰۲۰ مطرح هستند. مانند تل‌ماسه، یک مکان ساکت ۲، در ارتفاعات، برگرهای باب، جانگل کروز، مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه، ثور:رگناروک ، لیگ عدالت، پلنگ سیاه، مردان ایکس: جهش یافته های جدید،  انتقام جویان: نبرد ابدی، نگهبانان کهکشان و چندین عنوان دیگر.

۱۳- مرد شاهان (The King’s man)

این یکی در ژانر کمدی اکشن ماجراجویانه است. فیلم اقتباسی از سری کمیک‌بوک‌هایی به همین نام است و البته در ادامه مجموعه فیلم‌های «کینگزمن» است. این فیلم به کارگردانی ماتیو ون ساخته شده است. ماتیو ون دو قسمت قبلی فیلم‌های «کینگزمن» و یکی از قسمت‌های «ایکس من» را هم ساخته است.

داستان فیلم «مرد شاهان» این‌گونه است که مجموعه‌ای از بدترین قدرتمندان و مغز متفکرهای جنایت گرد هم جمع می‌شوند تا نقشه‌ی یک جنگ را طراحی کنند. جنگی که قرار است میلیون‌ها نفر را از بین ببرد. یک مرد باید با زمان مسابقه بدهد تا آن‌ها را متوقف کند.

فیلم «مرد شاهان» در ۱۴ فوریه ۲۰۲۰ توسط استودیو فاکس قرن بیستم اکران می‌شود. بازیگر اصلی فیلم هم رالف فاینز است. این بازیگر در فیلم‌های قبلی «کینگزمن» به کارگردانی متیو ون نیز حضور داشته است. از دیگر هنرپیشه‌های فیلم می‌توان به  جما آرترتون، ریس ایفانز، متیو گود، تام هالندر، دانیل برول، جایمن هانسو و چارلز دنس اشاره کرد.

۱۲- سفرهای دکتر دولیتل (The Voyage of Doctor Dolittle)

جزو فیلم‌های کمدی است که انتظار داریم در سال ۲۰۲۰ حسابی طرفدار پیدا کند. این فیلم کمدی به کارگردانی استیون گیگان و بازیگرانی مانند رابرت داونی جونیو قرار است در همان ماه اولیه سال ۲۰۲۰ اکران شود.

این فیلم کمدی از روی دکتر دولیتل اقتباس شده است. کتاب‌های دکتر دولیتل نوشته هیو لافتینگ هستند و کتاب دوم این مجموعه «سفر دکتر دولیتل» است. در این فیلم دکتر دولیتل می‌تواند با حیوانات حرف بزند. طبیعی است صداپیشگان زیادی در این فیلم به جای حیوانات مختلف صحبت می‌کنند.

قرار بود این فیلم در سال ۲۰۱۹ نمایش داده شود ولی بازخوردهای نمایش آزمایشی آن برای کارگردان و تهیه‌کننده زیاد خوب نبود تا اینکه تصمیم گرفتند اکران فیلم را به ژانویه بیندازند و برخی از صحنه‌ها دوباره بازسازی شود. باید دید حالا پس از این تغییرات، فیلم کمدی و فانتزی «سفرهای دکتر دولیتل» می‌تواند در گیشه موفق ظاهر شود یا خیر!

۱۱- زیرآب (Underwater)

فیلم جدید ویلیام یوبانک در ژانر علمی تخیلی است. گروهی از دانشمندان در زیرآب مشغول به تحقیق هستند که ناگهان یک زلزله باعث خراب و نابود شدن آزمایشگاه آن‌ها می‌شود. این محققان در صدد بازسازی آزمایشگاه هستند که خطرات دیگری از سوی کف دریا سراغ‌شان می‌آید.

کریستن استوارت اولین بازیگری بود که برای بازی در فیلم «زیر آب» انتخاب شد. از آن جایی که یوبانک به عنوان مدیر فیلمبرداری پیش‌تر فعالیت داشته است، به نظر می‌رسد باید از لحاظ بصری منتظر فیلم جذابی باشیم. دیگر بازیگرهای این فیلم ونسان کسل، جسیکا هنویک، تی جی میلر، و جان گلگر، جونیور هستند.

گفته می‌شود «زیرآب» یک فیلم به شدت درگیرکننده و سرگرم‌کننده است به طوری که باید آماده باشید تا ناخن‌های خود را بجوید. منتقدان امید زیادی به این فیلم بسته‌اند.

۱۰- پسران بد برای زندگی (Bad Boys for Life)

سومین قسمت از سری فیلم‌های Bad Boys است که «پسران بد ۳» نیز نامیده می‌شود. این فیلم در سبک اکشن و کمدی است و ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ اکران می‌شود.

کارگران این فیلم عادل العربی و بلال فلاح هستند که تجربه ساخت سه فیلم مشترک دیگر هم دارند. این فیلم هم در ادامه همان داستان فیلم‌های پسران بد ۱ و ۲ است. دو کارآگاهی که اکنون ترفیع گرفته و در میان سالی هستند و این بار می‌خواهند پرونده‌ی قتل برادر یک مزدور آلبانیایی را حل کنند که قول داده پول خوبی به آن‌ها بدهد.

قرار بود مایکل بی و ویل اسمیت قسمت سوم پسران بد را کارگردانی کنند ولی چون دستمزدشان بسیار بالا است؛ کارگردانی Bad Boys for Life به عادل العربی و بلال فلاح سپرده شده است.

تصور می‌شود افرادی که سبک فیلم‌های اکشن و فانتزی را می‌پسندند؛ از این فیلم استقبال کرده و فروش بالایی داشته باشد. این فیلم از ۲۷ دی ماه روی پرده‌ها است.

۹- پرندگان شکاری (Birds of Prey)

یکی دیگر از فیلم‌هایی که به موفقیت آن در سال ۲۰۲۰ امید زیادی بسته شده است. نام کامل این فیلم Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn به کارگردانی کتی یان و اولین فیلم ابرقهرمانی سال ۲۰۲۰ است که ۷ فوریه (۱۸ بهمن ۹۸) روی پرده سینماها خواهد رفت.

«پرندگان شکاری» هشتمین فیلم از شرکت  دی‌سی کامیکس است. قصه‌ی فیلم از این قرار است که بعد از اختلافی که بین هارلی کویین و جوکر رخ می‌دهد، هارلی کویین به ابرقهرمان‌ها می‌پیوندد تا یک دختر جوان را از چنگال لرد جنایتکار شیطانی نجات بدهد. بعد از ماجراهای «جوخه‌ی انتحار» بتمن ناپدید شده و شهر گاتهام بی‌دفاع در برابر جرم و جنایت رها شده. «پرندگان شکاری» قرار است اولین قسمت از یک سری فیلم ابرقهرمانی با محوریت هارلی کویین باشد.

۸- کینه (The Grudge)

چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های کینه به کارگردانی نیکلاس پشی و محصول امریکا است. یک فیلم ترسناک فراطبیعی که در همان بازه داستانی فیلم کینه سال ۲۰۰۴ اتفاق می‌افتد. یک روح انتقام‌جو که حافظه تاریخی بسیار خوبی هم دارد؛ یک خانه را طلسم کرده است. این روح کینه‌جو هر فردی که وارد این خانه می‌شود را به شکل فجیعی خواهد کشت.

نیکلاس پشی کارگردان قسمت جدید «کینه» ساخت فیلم‌هایی چون «چشمان مادرم» را در کارنامه‌اش دارد که نمره‌ی قابل قبولی از منتقدان گرفته بود. حالا باید دید یک کارگردان که سابقه‌ی ساخت فیلم‌های ترسناک مورد پذیرش منتقدان را در کارنامه‌اش دارد می‌تواند سری فیلم‌های «کینه» را که قسمت‌های آخرش به قهقرا رفته بود، نجات بدهد یا نه.

فیلم کینه از ۳ ژانویه برابر با ۱۳ دی ماه ۹۸ روی پرده‌های سینمای امریکا می‌رود.

۷- تل‌ماسه (Dune)

قرار است فیلم تل‌ماسه در ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰ اکران شود. یک بار در سال ۱۹۸۴ یک فیلم از رمان معروف تل‌ماسه ساخته شد که اصلا موفقیتی به دست نیاورد. حالا، پس از ۵۵ سال دوباره یک کارگردان دیگر می‌خواهد بختش را بیازماید و این داستان اقتباسی را روی پرده سینما ببرد.

قرار است دنی ویلنووْ فیلم تل‌ماسه ۲۰۲۰ را بسازد. کارگردانی که نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار برای فیلم ورود شد و فیلم کلاسیک بلید رانر ۲۰۴۹ را به طور موفقیت‌آمیزی کارگردانی کرد.

اجازه دهید نگاهی به فهرست بازیگران این فیلم بیندازیم تا بیشتر هیجان‌زده شویم: تیموتی هال شالامی، ربکا فرگوسن، جاش جیمز برولین، اسکار آیزاک و جیسون موموآ. قرار است به مرور نام بازیگران دیگری هم که در این فیلم ایفای نقش کردند؛ منتشر شوند.

به احتمال زیاد تل‌ماسه بهترین فیلم علمی تخیلی سال ۲۰۲۰ پس از آواتار ۲ خواهد بود.

۶- بتمن (The Batman)

قرار بود فیلم‌برداری این قسمت از فیلم بتمن در سال ۲۰۱۹ آغاز شود و اواخر سال ۲۰۲۰ آماده اکران باشد ولی ظاهرا یک سری تغییرات صورت گرفته و فیلم‌برداری آن تا سال ۲۰۲۰ آغاز نمی‌شود اما هنوز جزو محبوب‌ترین کاندیداهای فیلم‌های سینمایی ۲۰۲۰ است.

داستان این قسمت فیلم بتمن به دوران کودکی و جوانی بتمن دنیای سینمایی دی سی بپردازد. طبیعتا دیگر بن افلک با ۴۷ سال سن، قرار نیست نقش جوانی بتمن را ایفا کند و در عوض از بازیگر جوان‌تری برای مشهورترین کاراگاه دنیا استفاده خواهد شد.

سوالات زیادی درباره فیلم The Batman مطرح است. اینکه چه کسی نقش جوانی بتمن را بازی می‌کند و شخصیت شرور داستان کیست؟

۵- باند ۲۵

تیم جیمز باند می‌خواهد فیلم Band 25 را به اکران ۸ آوریل ۲۰۲۰ برساند. کارگردانی این اثر با کری فوکوناگا است و دنیل کریگ در آن بازی می‌کند تا دوباره مامور ۰۰۷ زنده شود.

قرار است بسیاری از شخصیت‌های فرعی فیلم‌های جیمز باند در این اثر ایفای نقش کنند و عنوان اصلی فیلم هنوز قطعی نشده است.

درباره داستان فیلم گفته شده است: «باند زندگی آرامی را در جامائیکا سپری می‌کند. اما هنگامی که فلیکس لیتر، یکی از دوستان قدیمی‌اش در سازمان سیا از او کمک می‌خواهد، آرامش‌اش به پایان می‌رسد. او ماموریت پیدا می‌کند تا یک دانشمند ربوده شده را نجات دهد، ماموریتی که ثابت می‌شود در پشت‌ آن توطئه‌ بزرگی وجود دارد. این ماموریت باند را به سوی یک فرد شرور مرموز هدایت می‌کند که از یک تکنولوژی جدید خطرناک بهره می‌برد.»

۴- زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴

فیلم Wonder Woman 1984 در ژانر ابرقهرمانی و دنباله فیلم زن شگفت‌انگیز سال ۲۰۱۷ است. پتی جنکینز کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته و فیلم‌نامهٔ آن را به همراه جف جانز و دیو کالاهام نگاشته است.

قرار است این فیلم در ۴ ژوئن ۲۰۲۰ در ایالات متحده اکران شود. داستان قسمت دوم فیلم زن شگفت‌انگیز در سال ۱۹۸۴ می‌گذرد و شخصیت اصلی را گال گدوت بازی خواهد کرد.

داستان درباره‌ی پرنسس دایانا است که مقابل اتحاد جماهیر شوروی قرار می‌گیرد همچنین کریستن ویگ ایفای نقش چیتا را برعهده دارد. بسیاری از کارشناسان با توجه به موفقیت‌های نسخه اول، اعتقاد دارند فیلم زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴ باز هم می‌توان در اکران موفق باشد.

۳- گودزیلا مقابل کونگ

شاهد قسمت چهارم فیلم‌های ژانر علمی تخیلی پس از گودزیلا، کینگ کونگ و کینگ کونگ: جزیره جمجمه‌ها هستیم. یکی از فیلم‌هایی که از هم‌اکنون سروصدای زیادی به پا کرده است و پیش‌بینی می‌شود جزو بهترین فیلم‌های ۲۰۲۰ باشد.

احتمالا این فیلم ۱۳ مارس ۲۰۲۰ اکران شود و در دنیای هیولاها (MonsterVerse) می‌گذرد. این فیلم توسط «آدام وینگارد» کارگردانی شده و از تهیه کنندگان آن میتوان «الکس گارسیا – برایان راجرز» را نام برد.

هیولاها در سرزمین خود زندگی می‌کنند ولی بشر برای آینده می‌جنگد و هیولاها یا به عبارتی دو موجود افسانه‌ای به نام‌های گودزیلا و کینگ کونگ که ساکن زمین هستند را هم درگیر خود می‌کند.

۲- آواتار ۲

بی‌شک یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰، قسمت دوم فیلم آواتار است که پیش‌بینی می‌شود از ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ اکران شود. آواتار ۱ یک اکران شگفت‌انگیز و غیر قابل پیش‌بینی داشت. تا همین چند وقت پیش، آواتار ۱ پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما بود.

جیمز کامرون، چندین سال را صرف توسعه فناوری‌های فیلم‌برداری کرد تا آواتار ۲ از نظر فنی فیلمی بسیار شاخص باشد. از بازیگران آن می‌توان به سم ورثینگتون، زویی سالدانا، سیگورنی ویور، و ژول دیوید مور اشاره کرد.

قرار نیست آواتار ۲ دنباله نسخه اول باشد و هریک از آواتارهای ۲ و ۳ و ۴ یک داستان جداگانه در دنیای آواتار خواهند بود. داستان آواتار ۲ چندین سال بعد از داستان آواتار ۲۰۰۹ اتفاق می‌افتد و زمانی است که Sully و Neytiri شخصیت‌های اصلی آواتار ۱ بچه‌های خودشان را دارند و به عنوان یک خانواده زندگی می‌کنند.

همچنین داستان وارد اقیانوس‌های پاندورا (سرزمین فیلم آواتار) می‌شود و جزئیات بی‌نظیری را به تصویر می‌کشد، فیلم‌بردای زیر آب، در خشکی و داخل استودیو برای هر دو فیلم آواتار ۲ و۳ به پایان رسیده است.

۱- سریع و خشن ۹

فیلم‌برداری قسمت نهم فیلم سریع و خشن (Fast And Furious) در ماه فوریه آغاز شده و قرار است از ۲۲ می ۲۰۲۰ (جمعه ۲ خرداد ۹۹) اکران شود.

تقریبا می‌توان گفت تمام کارکترها و شخصیت‌های قسمت‌های قبلی باز هم در بخش نهم فیلم سریع و خشن حضور دارند. بعید است با توجه به موفقیت‌های اخیر این فیلم در سال ۲۰۱۸، تغییری در بازیگران اصلی رخ دهد و شاهد افزوده شدن کارکترهای دیگری مانند جوردانا بروستر – خواهر دامنیک هستیم.

از دیگر کارکترهایی که در قسمت جدید حضور خواهند داشت؛ «جان سینا» ستاره‌ی کشتی کج است. هنوز مشخص نیست «سینا» دقیقا چه نقشی دارد.

شارلیز ترون (Charlize Theron) نیز باری دیگر در این مجموعه ایفای نقش می‌کند. شارلیز پیش‌تر در «سرنوشت خشمگین – قسمت هشتم مجموعه» حضور داشت. او در واقع کاراکتری بود که دامنیک مجبور شده بود برای او کار کند و مقابل دوستان خود قرار بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم