اگر به مشهد سفر می‌کنید؛ گردش و تفریح در چالیدره را از دست ندهید!

این روزها هرکسی به شهر مقدس مشهد سفر می‌کند؛ سری به منطقه گردشگری و بسیار زیبای چالیدره (محلی‌ها به آن دره چالی می‌گویند) زده و یک روز پر هیجان را سپری می‌کند.

چالیدره یک منطقه توریستی در ۱۷ کیلومتری غرب مشهد و با فاصله کمی از شهر طرقبه واقع شده است. به همین دلیل، بسیاری از افرادی که دوست دارند به طرقبه سری بزنند؛ سر از چالیدره درآورده و آن‌جا به تفریح و گردش و طبیعت‌گری می‌پردازند.

چالیدره یک منطقه با پوشش گیاهی خاص، آب‌وهوای عالی و دریاچه است که تا چند سال پیش فقط برای استراحت و لذت بردن از هوای بسیار خوب و مفرح آن، پذیرای میهمان‌ها بود ولی در سال‌های اخیر و با راه‌اندازی مجموعه‌های تفریحی و توریستی، افراد بیشتری برای گذراندن اوقات فراغت و گردش‌های هیجان‌انگیز به آن‌جا سفر می‌کنند.

چالیدره چه جاذبه‌های گردشگری و تفریحی دارد؟

مهم‌ترین سوال این است که چالیدره چه مراکزی تفریحی دارد؟ به جز آب‌وهوای بسیار خوب آن در نیمه اول سال و به‌ویژه فصل تابستان و مناظر طبیعی آن‌جا، تله‌سیژ، بانجی جامپینگ، ماهیگیری، قایق‌سواری، برجِ گردان، زیپ‌لاین، عینک واقعیت‌مجازی، اسکله تفریحی، عکاسخانه سنتی، امکانات تفریحی ویژه کودکان، کشتی شناور، قطار U شکل، ایستگاه‌های سنجش قدرت تمرکز و نشانه‌گیری هدف با پرتاب دارت و توپ برخی از امکانات تفریحی و گردشگری چالیدره هستند.

اضافه کنید رستوران‌ها، لمکده، چایخانه، کافی‌شاپ‌ها و غذاخوری‌هایی که می‌توانند یک روز تفرحی شما با خانواده را کامل کنند. قایق‌سواری روی سد زیبای چالیدره با قایق‌های پدالی ۲ و ۴ نفره، قایق‌های موتوری خانوادگی و لنج‌های بزرگ بسیار لذت‌بخش است.

اگر به چالیدره سفر می‌کنید؛ حتما از بخش ماساژ ماهی هم دیدن و استفاده کنید. یک مرکز پزشکی کاملا تایید شده و رسمی که می‌تواند برای شما فواید پزشکی زیادی از جمله از بین رفتن بافت‌های مرده پوست و افزایش قدرت تمرکز و آرامش داشته باشد.

اگر چند جوان باشید و به این منطقه سفر کنید؛ می‌توانید انواع بازی‌ها و تفریح‌های ۲ و ۴ نفره را ترتیب داده و ضمن تخلیه کردن انرژی و هیجان، لذت با دوستان بودن را بیشتر حس کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم