۴ ورزش صورت که پیری پوست را به تاخیر می‌اندازند

ورزش منظم اجزای صورت تاثیر زیادی در شادابی و جوانی پوست دارد و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

یکی از روش‌های نگهداری از پوست و جلوگیری از بروز چین و چروک در صورت، ورزش صورت است. نکته مهمی که بسیاری از افراد از آن غافل هستند.

«نیکولا جاس» (NICHOLA JOSS) کارشناس مطرح زیبایی‌ است که افراد تراز اول دنیا را در زمینه‌های گوناگون از حضور در مراسم اسکار گرفته تا جلسه‌های عکس‌برداری برای مجلات، آماده می‌کند. او این ۴ تمرین روزانه را برای حفظ شادابی و استحکام پوست صورت پیشنهاد داده است:

۱- کشش چشم

با انگشتان اشاره‌تان روی ابروها را بپوشانید. ابروها را بالا ببرید و هم‌زمان چشم‌ها را ببندید و جمع کنید. آهسته تا ۳ بشمارید و سپس چشم‌ها و ابروها را رها کنید.

این تمرین ساده را باید روزانه چندین بار تکرار کنید تا ماهیچه‌های چشم کشش پیدا کرده و بعد رها شوند. این تمرین کمک می‌کند در نقاط تحت فشار جریان خون بیشتری وجود داشته باشد و مواد مغذی بیشتری به پوست صورت در این نقاط برسد.

۲- قوام‌دهنده صورت

همراه با ماساژ صورت، به آرامی و با صدای بلند حروف انگلیسی A، E، I، O و U را تلفظ کنید. باید دهان‌تان به طور کامل باز شود و تا جایی که امکان دارد ماهیچه‌ها را درگیر کنید.

این ورزش صورت در میان بازیگران بسیار پر طرفدار است چون تقریبا تمام اجزای صورت را درگیر می‌کند و ضمن اینکه تنش‌ها را از ماهیچه‌ها دور می‌کند؛ آن‌ها را سفت‌تر و با قوام‌تر خواهد کرد.

۳- تقویت نقاط مشکل‌ساز

با بند انگشتان اشاره و میانی (همراه با روغن ماساژ مناسب که به لغزیدن انگشتان روی پوست کمک کند)‌ خط آرواره را از گونه‌ها به سمت گوش‌ها مالش دهید.

نخست بند انگشتان را در گوشه آرواره قرار دهید. سپس پوست را به بالا و به سمت گوش‌ها بکشید. این حرکت با تکرار به کشیده شدن پوست به سمت بالا کمک می‌کند.

در انتها باید آرواره پایینی را به آرامی رها کنید. در ادامه می‌توانید آرنج‌ها را روی میزی قرار دهید و بخش بالایی استخوان گونه‌ها را به دست‌ها تکیه دهید.

سنگینی سر را روی دست‌ها بیندازید و بگذارید سرتان آرام بگیرد. آرواره را همچنان باز و رها نگه دارید. برای ۱۰ ثانیه یا بیشتر این حالت را حفظ و سپس حرکت را تکرار کنید. این حرکت در کشش ماهیچه‌های گونه‌ها مؤثر است.

۴- کشش یوگا

برای کشش و آرامش ماهیچه‌های‌ صورت می‌توانید این تمرین و ورزش ساده ولی بسیار مفید را انجام دهید:

انگشتان اشاره را در دهان فرو کنید (بهتر است دست‌تان تمیز باشد!). انگشتان را روی لپ‌ها حرکت دهید تا به جایی برسید که کام و گونه‌ها به هم متصل می‌شوند.

اکنون با فشار انگشتان را به پایین و به سمت آرواره پایینی بچرخانید. این کار باعث کشش و رفع تنش در ماهیچه‌های خسته صورت می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم