باغ و دریاچه هنر تهران چه جاذبه‌های گردشگری دارند؟

چند روز پیش باغ و دریاچه هنر تهران در منطقه عباس‌آباد تهران افتتاح شد تا پایتخت ایران صاحب یک جاذبه گردشگری دیگری شود و مکانی جدید برای تهران‌گردی داشته باشیم.

دریاچه هنر با مساحت ۲۵ هزار مترمربع و باغ هنر با مساحت ۵ هزار متر مربع، بزرگ‌ترین طرح هنری قلب پایتخت در مجموعه فرهنگی تفریحی عباس‌آباد واقع شده‌‌اند.

«باغ هنر» و «دریاچه هنر» در غرب باغ کتاب تهران واقع شده و از سوی دیگر به پارک آب و آتش متصل می‌شود. حد فاصل باغ کتاب تهران و باغ موزه دفاع مقدس؛ شاهد باغ و دریاچه هنر هستیم.

همان‌طور که از نام «باغ هنر» مشخص است؛ باغی برای نمایش هنرهایی در زمینه موسیقی، شعر، ادبیات و همچنین برقراری رابطه بین هنرمند و مخاطب افتتاح شده است.

در باغ هنر می‌توانید با موسیقی، فرهنگ و هنر ایرانی آشنا شوید. در بخشی از این باغ برای برگزاری همایش، آموزش‌های تخصصی، گردهمایی، اطلاع‌رسانی هنری و امور اداری اختصاص یافته و همچنین بخشی از آن برای حوزه گردشگری و هنری استفاده خواهد شد.

در باغ هنر شاهد یک آمفی تئاتر روباز با ظرفیت ۲۰۰ نفر هستیم. افزون بر این، آمفی تئاتر دیگری با ظرفیت ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر برای برگزاری همایش و کارگاه در این باغ ساخته شد است. بخش‌های دیگر باغ شامل تالار اجتماعات مرکزی، ۶ سال همایش ۲۰ تا ۵۰ نفره، باشگاه هنرمندان، قهوه‌خانه، سالن غذاخوری و… می‌شود.

برای تامین آب دریاچه هنر قرار است از پساب‌های تصفیه شده استفاده شود و کمتر سراغ قنات‌ها و آب‌های زیرزمینی بروند.

چگونه به باغ و دریاچه هنر برویم؟

چون این مکان گردشگری در قلب تهران و اراضی منطقه عباس‌آباد است؛ رفتن به آن‌جا بسیار ساده و از طریق دسترسی‌های مختلفی میسر است.

ایستگاه‌های مترو شهید همت و شهید حقانی در خط یک مترو تهران، در فاصله‌ای نزدیک از باغ هنر و دریاچه هنر قرار دارند. پس از پیاده شده از مترو می‌توانید با کمی پیاده‌روی یا استفاده از شاتل‌های برقی به باغ هنر برسید.

اگر می‌خواهید با خودروی شخصی به این مکان گردشگری تهران بروید؛ از اتوبان همت (شرق به غرب)، بعد از خروجی حقانی یا اتوبان حقانی (غرب به شرق) بعد از انوبان مدرس وارد بلوار کتابخانه ملی شوید. برای پارک خودرو خود می‌توانید از فضای خیابان‌های اطراف استفاده کنید.

پارکینگ طبقاتی روبروی باغ کتاب در حال ساخت است و هنوز به بهره برداری نرسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم