۱۰ کار متفاوتی که شما را آرام‌تر و روز تعطیل را شادتر می‌کنند

Happy family playing into new home. Father, mother and child having fun together. Moving house day and "think outside the box" concept

ما در این مقاله نمی‌خواهیم به شما توصیه کنیم در یک روز تعطیل بیشتر با خانواده باشید؛ کتاب مطالعه کنید؛ به پارک و گردش بروید یا یک قرار دوستانه بگذارید.

ما در این مقاله می‌خواهیم ۱۰ کار کاملا متفاوت را به شما پیشنهاد کنیم تا یک روز تعطیل شادتر را سپری کنید و با انرژی بیشتر سراغ شروع هفته بروید.

البته، هر فردی باید برای خودش فهرستی از کارهای متفاوت برای روزهای تعطیل داشته باشد؛ فهرستی از کارهایی که او را شادتر و راضی‌تر نگه می‌دارند و آرامش درونی و روحی بیشتری به او می‌بخشند.

ما ۱۰ کار متفاوت زیر را پیشنهاد می‌کنیم ولی شما برخی از آن‌ها که مطابق روحیه‌تان هستند؛ را انتخاب کنید:

۱- غذای جدیدی درست کنید

آخر هفته بهترین فرصت برای خلاص شدن از دست غذاهای تکراری و به چالش کشیدن خودتان یا دیگران است. چرا سراغ درست کردن یک غذای عجیب و غریب نمی‌روید و دل به دریا نمی‌زنید؟ معمولا درست کردن یک غذای جدید با کمک دوستان یا اعضای خانواده می‌تواند به اندازه کافی هیجان‌انگیز باشد.

۲- یک مکان عجیب بروید

تجربه بازدید از مکان‌های جدید و عجیب می‌تواند شادی یک روز شما را تامین کند. حتما در شهر و استانی که زندگی می‌کنید؛ مکان‌های گردشگری، تفریحی، مذهبی و تاریخی هستند که هرگز بازدید نکردید؛ چون احتمال می‌دهید مکان دلخواه شما نیست یا مکانی جذاب برای بازدید شما و خانواده نخواهد بود.

۳- فیلم خنده‌دار ببینید

عمدتا طرفدار فیلم‌های جدی، اکشن، درام و سطح بالا هستیم. فیلم دیدن یکی از شادی‌ها و لذت‌های آخر هفته است ولی چرا برای یک بار دیدن فیلم خنده‌دار را تجربه نمی‌کنید. اگر دیگر اعضای خانواده هم با شما موافق هستند؛ دیدن یک فیلم خنده‌دار در سینما را تجربه کنید یا اینکه در خانه فیلمی دانلود و برای ساعتی از ته دل بخندید.

۴- ساز بزنید

گاهی اوقات بهتر است به جای گوش دادن به موسیقی، خود نواختن موسیقی را تمرین کنید. مهم نیست زیاد در نواختن یک ساز مهارت ندارید یا اینکه یک موسیقی را نمی‌توانید به طور کامل اجرا کنید.

۵- بدون فرزندان بیرون بروید

واقعا گاهی اوقات والدین نیاز دارند با هم تنها به گردش بروند؛ بدون همراه و فرزندان. برخی زوج‌ها آخرین باری که تنها با یکدیگر قدم زدند یا فیلمی در سینما تماشا کردند را به یاد نمی‌آورند. بدون فرزندان بودن می‌تواند تجربه متفاوتی برای شما رقم بزند که یادآوری خاطرات خوشی است یا بهترین زمان برای برنامه‌ریزی آینده باشد.

۶- اینترنت را قطع کنید

من همیشه دعا می‌کنم روزهای تعطیل اینترنت قطع شود؛ چون وقت آزاد بیشتری پیدا می‌کنم و سراغ گنجه‌های قدیمی، سروسامان دادن به لباس‌های فصل پیش، تغییر دکوراسیون خانه، بیرون انداختن وسایل غیرضروری از انباری، خواندن یک کتاب تازه و کارهای عجیب و غریب دیگری در خانه می‌روم!

۷- چیزی بنویسید

می‌دانید درصد قابل توجهی از اشعار، جملات ادبی، داستان‌های کوتاه و رمان‌ها در هنگامی نوشته شدند که نویسنده فقط می‌خواسته وقتش را بگذراند و ذهنش را آرام کند؟ اگر تا کنون نوشتن را تجربه نکردید؛ همین الان یک کاغذ سفید بردارید و چیزی بنویسید. مهم نیست چه چیزی و اینکه نوشته‌های شما هدف‌دار است یا نه. حتی می‌توانید نقاشی کنید.

۸- ژانگولربازی دربیاورید

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد ژانگولربازی می‌تواند ظرفیت‌های مغز را افزایش و باعث تقویت قدرت ذهن شود. بازی با توپ، رقصیدن و یک مجموعه کارهایی که باعث می‌شوند تمرکز بیشتری کنید؛ ضمن اینکه هیجان‌انگیز خواهند بود؛ هوشمندی شما را هم بیشتر می‌کنند.

۹- بازی کنید

سعی کنید سراغ بازی متفاوتی بروید. چند سال است شطرنج بازی نکردید یا اینکه با اعضای خانواده منچ و مارپله نزدید؟ آخرین باری که پای یک بازی ویدیویی درست و حسابی نشستید را یادتان می‌آید؟

۱۰- چیزی بسازید

باغبانی، بافندگی، مجسمه‌سازی، کار با چوب، تعمیر یک وسیله یا ساخت یک وسیله جدید فقط مخصوص افراد حرفه‌ای آن حوزه یا سلبریتی‌ها نیست. شما در روزهای تعطیل می‌توانید یکی از این کارهایی که دوست دارید را امتحان کرده و متوجه آرامش و شادی پس از آن شوید.

بسیاری از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در روزهای تعطیلی که نه اسمارت‌فون بود نه تلویزیون و سینما و تفریحات دیجیتالی امروزی، با چنین کارهایی شادتر و با انرژی‌تر می‌شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم