معرفی انیمیشن: «پرندگان خشمگین ۲» به اندازه کافی جذاب و سرگرم‌کننده است

شرکت  کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) به مناسبت دهمین سالگرد انتشار بازی‌ پرندگان خشمگین (انگری بردز)، قسمت دوم فیلم The Angry Birds Movie 2 را در ماه آگوست روی پرده سینماها برد.

این فیلم توسط توروپ ون اورمان، کارگردان فیلم Black Forest (جنگل تاریک) ساخته شده و با نقدهای بسیار زیادی از سوی رسانه‌ها و کارشناسان روبرو شده است. امتیاز این انیمیشن در سایت متاکریتیک ۶۰ از ۲۱ نقد است.

در ابتدا، کسی انتظار زیادی از نسخه جدید انیمیشن پرندگان خشمگین ۲ نداشت و حتی کسی انتظار اکران آن را نمی‌کشید ولی اکنون و با گذشت یک ماه از اکران این انیمیشن، کم‌کم دارد امیدهای کمپانی Rovio برای بازگشت بازی پرندگان خشمگین به دوران اوج را دوباره زنده می‌کند.

شناسنامه انیمیشن پرندگان خشمگین ۲ (The Angry Birds Movie 2)

کارگران: Thurop Van Orman

صداپیشگان:  جیسون سودیکیس در نقش رد، جاش گد در نقش چاک، دنی مک‌براید در نقش بمب، سوزان واترز صدای اپرای بمب، لزلی جونز در نقش زیتا، بیل هیدر در نقش لئونارد، ریچل بلوم در نقش سیلور و …

تاریخ اکران: ۱۶ آگوست ۲۰۱۹

زبان: انگلیسی ساخت کشور امریکا

مدت زمان فیلم: ۹۶ دقیقه

سبک: انیمیشن (مناسب برای افراد بالای ۷ سال)

داستان انیمیشن

داستان فیلم The Angry Birds Movie 2 در ادامه همان بخش اول و روایتگر جنگ و نبرد تمام نشدنی جزیره پرندگان و جزیره خوک‌های سبز رنگ است. رد (قهرمان این سری) به همراه دوستان خود همچنان علیه حملات خوک‌ها می‌جنگند و روزی نیست که بین دو جزیره صلح برقرار باشد.

تمام پرنده‌ها از این جنگ‌های طولانی و همیشگی، بلاهایی که سرشان می‌آید و اوضاعی که دارند؛ ناراضی هستند ولی رد برعکس خوشحال است؛ چون توانسته از آن شخصیت منزوی و تنهای همیشگی خود فاصله بگیرد و تبدیل به یک قهرمان تمام عیار برای جزیره پرندگان شود.

در میان این نبردها و کل‌کل‌ها، گلوله یخی به سوی این دو جزیره پرتاب می‌شود و پای یک جزیره سوم متعلق به عقاب‌ها به انیمیشن باز می‌شود.

غالب زمان انیمیشن مربوط به جنگ میان خوک‌ها و پرندگان با عقاب‌ها است. داستان خیلی خوب شروع شده است و قصه آن چفت و بست محکمی دارد. هرچه داستان پیش‌تر می‌رود؛ ضربان فیلم دیوانه‌وارتر شده و اگرچه پایان آن قابل حدس زدن است ولی به قدر کافی سرگرم‌کننده و جذاب است.

به اندازه کافی جذاب و سرگرم‌کننده

انیمیشن پرندگان خشمگین ۲ مملو از صحنه‌های جذاب و خنده‌دار کمدی است. در واقع، بیشتر یک انیمیشن برای کودکان و نوجوانان است و بزرگسالان در آن نقشی ندارند یا از دیدنش چندان لذتی نخواهند برد. برخی از صحنه‌ها و شوخی‌ها کاملا بچه‌گانه هستند و حوصله بزرگ‌ترها را به سر می‌برند.

صداپیشگان کار خود را به خوبی در این قسمت ایفا کرده و شما از شنیدن دیالوگ‌ها هیجان‌زده می‌شوید. البته، دیالوگ‌ها هم بامزه و به‌جا هستند. به تقلید از انیمیشن «عصر یخبندان»، یک روایت فرعی هم به ماجرا افزوده شده است تا بزرگسالان را هم سرگرم کند.

سه پرنده کوچولو و دردسرهایشان برای برگرداندن سه تخم پرنده که به صورت یک سری داستانک‌ کوتاه در میانه داستان روایت می‌شود و بعید نیست که مانند اسکراچ (سنجاب عصر یخ) در آینده نه چندان دور کمی تا قسمتی مستقل شوند.

نقدهای مثبت

موسیقی متن خوب، کارکترهای افزوده شده جدید خلاقانه، دیوانه‌وارتر کردن داستان و انیمیشن، گرافیک بسیار خوب و کیفیت ساخت نسبتا بالای آن باعث شده در نقدها، بهتر از قسمت اول شناخته شود و بتواند نظر برخی از رسانه‌ها را جلب کند.

بیلگ ابیری در نیویورک تایمز می‌گوید: «حلقه قهرمانان ما در این داستان، بسیار سورئال‌تر و خنده‌دارتر نسبت به قبل شده‌اند.»

مت زولر سیتز در سایت RogerEbert.com هم درباره این اثر می‌نویسد: «اینگونه فیلم‌ها هر چقدر که مسخره‌تر و عجیب‌تر باشند، نتیجه بهتری از آب در می‌آید. این اثر هم هرچه که بیشتر پیش می‌رود، مسخره‌تر و عجیب‌تر می‌شود.»

آشر لوبرتو در پلی لیست هم نقد مثبتی دارد: «انیمیشن The Angry Birds Movie 2 صفحه نمایش را با شخصیت‌های درخشان، صحنه‌های بسیار جذاب و همچنین تیم صداپیشگانی که صداهای زنده و لذت‌بخشی دارند، پر می‌کند.»

غالب نقدهای دیگر هم به این شکل هستند. این انیمیشن را در حد اسکار نمی‌دانند ولی به اندازه کافی جذاب، خنده‌دار، سرگرم‌کننده و رنگارنگ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم