زیباترین و کم‌نظیرترین سواحل جنوب ایران

گرمای تابستان رو به کاهش است و دمای هوای در بسیاری از مناطق ایران سردتر می‌شود. وقتش رسیده که مسیر سفرها از شمال ایران به سوی جنوب ایران تغییر جهت بدهد.

در حالی‌که شمال ایران در پاییز و زمستان، سرد و بارانی، نمناک و تقریبا همیشه ابری است تا کمتر فرصت قدم زدن در کنار دریا و روی شن‌های ساحل را داشته باشید؛ سواحل جنوب روزهای رویایی در پیش دارند.

هوای جنوب در ماه‌های اول فصل پاییز بسیار مطبوع و بهاری است. بسیاری از گردشگران و مسافران ایرانی در فصل سرما تمایل دارند به سوی جنوب حرکت کنند تا از سواحل زیبا، دیدنی و حیرت‌انگیزش لذت ببرند. سواحلی که بیشتر از یک مکان گردشگری در کنار دریا هستند و هزاران گردشگر خارجی را هم به سوی خود جذب می‌کنند.

در اوایل تابستان، زیباترین و کم‌نظیر‌ترین سواحل شمال ایران را معرفی کردیم و اینک سراغ ۵ ساحل فوق‌العاده دیدنی جنوب کشور می‌رویم:

ساحل سرخ جزیره هرمز

احتمالا تصاویر ساحل جزیره هرمز را در تلویزیون یا سایت‌ها دیدید و همیشه از خودتان پرسیدید چرا خاک این ساحل قرمز رنگ است.

ترکیب خاک قرمز رنگ ساحل با دریای آبی رنگ یک منظره شگفت‌انگیز در مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. علت وجود این رنگ در ساحل هرمز وجود ترکیبات معدنی به خصوصی در خاک این منطقه است. جالب است بدانید که این خاک از نظر اقتصادی ارزش بسیار بالایی دارد و در ساخت رنگ، لوازم آرایشی و موارد دیگر کاربرد فراوانی دارد.

۷۰ درصد خاک این جزیره از عنصر آهن تشکل شده و به همین علت سرخ رنگ است. اگر هنوز می‌خواهید حیرت‌زده شوید؛ پس اجازه دهید به شما بگوییم از خاک این منطقه در طبخ ماهی، نان، ترشی، مربا و انواع سس‌ها نیز استفاده می‌شود.

اقامت چند روزه در جزیره هرمز می‌تواند یکی از بهترین سفرهای ایرانگردی شما باشد. برای سفر به این ساحل باید ابتدا با هواپیما به بندرعباس رفته و بعد با قایق راهی جزیره هرمز شوید.

ساحل بریس چابهار

یکی دیگر از سواحل بکر جنوب با طبیعت منحصربه‌فرد و جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده است. شاید کمتر جایی در دنیا، صخره‌ها کنار ساحل باشند و موج‌های دریا با آرامش و زیبایی تمام بر ساحل کشیده شوند.

بندر بریس در اطراف شهر چابهار است و ۵۵ کیلومتر با آن فاصله دارد. انواع باغ‌های میوه و اسکله‌های صیادی در این بندر و ساحل دیدنی هستند. بسیاری از گردشگران برای ساعت‌های طولانی بر بالای صخره‌ها ایستاده و دریای آرام و صیادان مشغول صید میگو و کوسه ماهی را تماشا می‌کنند.

بسیاری از گردشگران جهانی ساحل بریس و برک چابهار را با مالدیو، شیلی و نامبیا مقایسه می‌کنند.

سواحل هنگام و لاک‌پشت‌ها در قشم

جزیره قشم چندین ساحل بسیار دیدنی دارد که از جمله می‌توان به ساحل هنگام (نقره‌ای)، ساحل لاک‌پشت‌ها و سواحل جزایر ناز اشاره کرد.

به این علت سواحل هنگام را ساحل‌های نقره‌ای می‌گویند چون فیتوپلانگتون‌ها، ساحل را شبیه به زمینی پر از نقره می‌کنند. زمانی که موج به ساحل می‌رسد با این ذره‌های نورانی آمیخته و درخشان می‌شود. هنگام، در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم قرار دارد.

ساحل لاک‌پشت‌ها از اواخر اسفندماه تا خرداد ماه دیدنی است. منظره‌های بکری از حرکت لاک‌پشت‌ها روی ساحل و کنده چاله برای تخم‌گذاری و دو ماه بعد سر بیرون آوردن بچه لاک‌پشت‌ها و حرکت آن‌ها به سوی دریا در این ساحل شکل می‌گیرد.

سواحل ناز با جزر و مد تغییر شکل می‌دهند و شما فقط ۲ ساعت وقت دارید روی شن‌های ساحل قدم بزنید چون سریعا ناپدید می‌شوند. از جزایر ناز تا قشم حدود ۲۰ دقیقه راه است.

ساحل مرجانی کیش

کیش جزیره‌ای با جذابیت‌های گردشگری زیاد در جنوب ایران است. ساحل‌های مرجانی کیش هم جزو معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی این جزیره و کل منطقه جنوب هستند.

ساحل مرجان‌ها در شرق جزیره کیش قرار داشته و مرجان‌هایی که پس از مردن به صورت سنگ‌های اسفنجی با روزنه‌های ریز درآمده‌اند، به ساحل مرجان‌ها زیبایی حیرت انگیزی بخشیده‌اند. در پارک ساحلی مرجان‌ها نیز انواع وسایل تفریحی و سرگرمی مانند امکانات غواصی، جت اسکی، شاتل و پاراسل وجود دارد.

ساحل کشتی یونانی کیش

اگر به جزیره کیش سفر می‌کنید؛ احتما سری به کشتی یونانی در غرب این جزیره بزنید چون تقریبا نماد کیش است. این کشتی یونانی در سال ۱۳۴۵ شمسی به گل نشسته و در غروب آفتاب بهترین منظره‌ها برای عکاسی را خلق می‌کند.

در کنار این جاذبه امکاناتی چون آمفی تئاتر، کافه تریا، غرفه‌های فروش تنقلات، رستوران ایرانی و لبنانی، ایستگاه کرایه اسکیت، دوچرخه و فروش محصولات ورزشی نیز قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم