با انجام این ۵ ترفند ساده پول‌دارتر می‌شوید

همیشه پولداری و ثروتمند شدن به کسب درآمدهای بالا نیست. بیشتر ثروتمندان علم مدیریت پول دارند و روش‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه کردن و کاهش هزینه‌ها دارند.

ممکن است بسیاری از ما فعلا و برای کوتاه مدت نتوانیم پول بیشتری کسب کنیم یا مهارت‌هایی برای کسب درآمد بالا نداشته باشیم ولی روش‌ها و ترفندهای ساده‌‌ای وجود دارد که باعث می‌شود کمتر پول خرج کنیم.

۱- کتاب قرض بگیرید به جای اینکه بخرید

اگر اهل کتاب خواندن هستید؛ این روزها خرید هر کتاب می‌تواند ۴۰ الی ۵۰ هزار تومان هزینه روی دست شما بگذارد. اگرچه خرید کتاب یک صفت ارزشمند و بسیار مثبت است ولی گاهی اوقات بهتر است کتاب‌هایی را که دوست دارید بخوانید از دوستان خود قرض بگیرید؛ دست دوم در بازار پیدا کنید یا اینکه اصلا سری به کتابخانه زده و امانت بگیرید.

۲- سیگار کشیدن را ترک کنید

خنده‌دار است ولی با یک محاسبه ساده متوجه می‌شوید اگر در طول یک ماه، هزینه خرید پاکت‌های سیگار را صرفه‌جویی کنید؛ چه پولی قابل ملاحظه‌ای نصیب‌تان می‌شود.

۳- کم مصرف کنید

تا به حال فکر کردید در طول یک ماه چقدر پول قبض تلفن، آب، برق، گاز و نظایر این‌ها می‌دهید. اگر روش‌هایی پیدا کنید که مصرف آب و برق شما کمتر شود؛ شاید در ماه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان پول صرفه‌جویی کنید.

مثلا، نصب یک ترموستات قابل‌تنظیم می‌تواند هزینه‌های انرژی را حسابی پایین بیاورد. همین‌طور، صحبت با دوستان از طریق اینترنت باعث کاهش هزینه‌های موبایل می‌شود.

۴- دست دوم بخرید

آیا باید هر چیزی را نو و دست اول بخرید؟ این روزها به لطف سایت‌هایی مانند دیوار، شیپور و ده‌ها سایت دست دوم فروش دیگر، می‌توانید هر چیزی را ارزان‌تر و با هزینه‌ای کمتر بخرید.

اگر کمی برنامه‌ریزی در خرید اجناس خانه داشته باشید و البته کمی در سایت‌های دست دوم فروش بگردیم؛ باورمان نمی‌شود چقدر در هزینه کردن پول صرفه‌جویی می‌شود.

۵- بدون برنامه خرید نکنیم

تحقیقات نشان می‌دهد درصد زیادی از هزینه‌های مردم صرف خریدهایی می‌شود که نیازی بدان‌ها ندارند. از مواد مصرفی و مواد غذایی روزانه بگیرید تا لباس و پوشاک، لوازم التحریر، وسایل دکوراسیون و تزئینی و …

سعی کنید اول هر ماه فهرستی از نیازمندی‌های خود در هر حوزه تهیه و طبق این فهرست خرید کنید تا مدیریت هزینه شما بهتر و هدفمندتر شود.

۶- دانلود کنید

بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها، اپ‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، کتاب‌های دانشگاهی و فایل‌ها را می‌توان به جای خرید از فروشگاه‌ها، از اینترنت دانلود کرد.

برخی خانواده‌ها در ماه بیش از ۱۰۰ هزار تومان فیلم و انیمیشن برای خودشان و فرزندانشان خرید می‌کنند در صورتی که همه آن‌ها روی اینترنت و با یک کیفیت بسیار بهتر قابل دانلود هستند. کافی است سیستمی فراهم کنیم که این فیلم‌ها روی تلویزیون پخش شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم