گالری عکس: پرتره‌هایی ناشناس که شبیه هزاران نفر هستند

قطعا تا کنون نقاشی‌های پرتره فراوانی دیدید یا با سبک‌های نقاشی پرتره آشنایی دارید ولی هنری که این نقاش ژاپنی از خودش عرضه کرده؛ با همه نقاشی‌های پرتره متفاوت است.

تیپی تاکدا (Teppei Takeda) قلم‌موی بزرگی در دست می‌گیرد و شروع به حرکت دادن آن روی بوم می‌کند تا یک نقاشی پرتره جدید خلق شود.

این نقاشی‌ها پرتره افراد ناشناسی را ترسیم می‌کنند که شاید در ذهن ما شبیه به افراد آشنایی باشند. این پرتره‌ها بیش از آن‌که به فرد خاصی تعلق داشته باشند؛ شاید شبیه به هزاران نفر در سراسر جهان باشند و بیشتر از هر پرتره دیگر زنده به نظر بیایند.

این نقاشی‌ها نشان می‌دهد چگونه هنر می‌تواند خیلی ساده با رنگ و برس خلق شود و در نور خورشید بدرخشد.

تاکدا یک نقاشی هنجارشکنانه را ارائه می‌کند که شاید از آشفتگی‌ها و تلاطم‌های درونی‌اش برمی‌خیزد. این هنرمند ۴۱ ساله ژاپنی بیش از یک دهه است که مشغول نقاشی پرتره‌هایی این چنینی است و مدت‌ها منتظر بود این نقاشی‌ها در معرض نمایش عموم مردم جهان قرار گیرند.

نخستین گالری نقاشی تاکدا در تابستان ۲۰۱۶ افتتاح شد. نزدیک به ۱۰ پرتره در این نمایشگاه به مردم نشان داد و همین پرتره‌های نقاشی کافی بودند تا شهرت جهانی پیدا کند و بسیاری از کلکسیونرها و ثورتمندان برای خرید این پرتره‌ها صف بکشند.

با هم برخی از این پرتره‌های زیبا را مشاهده می‌کنیم:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم