۷ دلیل برای جذابیت و هیجان نودمین دربی تهران

روز یکشنبه ۳۱ شهریور ماه، آخرین روز تابستان، نودمین دربی تهران برگزار می‌شود. دربی که امسال خیلی زودتر از راه رسیده و در ایستگاه هفته چهارم باید دو تیم بزرگ پایتخت مقابل هم صف‌آرایی کنند.

شاید هنوز موتور جذابیت و هیجان لیگ برتر روشن نشده باشد و تیم‌ها به فرم ایده‌آل خود نرسیده باشند و شاید هیجان پیرامون این تیم‌ها هنوز به اوج نرسیده باشد؛ مثلا در صدر جدول با هم رقابت نمی‌کنند یا کمتر کری برای هم می‌خوانند؛ ولی هنوز دلایل زیادی برای دیدن این دربی آن هم وسط روز وجود دارد.

از سرمربی‌هایی که اولین بار است این دربی را تجربه می‌کنند تا بازیکنانی که هنوز چشم باز نکردند باید در بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازی سال حضور داشته باشند؛ از داور و بلیط‌فروشی اینترنتی و جذابیت‌های دیگر.

این هم ۷ دلیل که از نظر ما دربی ۹۰ تهران را هیجان‌انگیزتر کرده‌اند:

۱-اولین ایتالیایی

برای اولین بار، یک سرمربی از کشور ایتالیا با تفکرات پیشرفته لیگ سری A این کشور می‌خواهد یک سوی نبرد بزرگ دربی تهران باشد. اولین تجربه سرمربی‌گری آندره آ استراماچونی برای استقلال در دربی می‌تواند هم جذاب باشد و هم پر التهاب. این مرد شیک‌پوش و خوش‌تیپ استعداد رقم زدن دربی متفاوتی را دارد.

۲- اولین آرژانتینی

در آن سو هم اولین باری است که یک سرمربی از کشور آرژانتین با تفکرات سرزمین مارادونا می‌خواهد دربی را به نفع خودش به پایان برساند. اولین تجربه نشستن روی صندلی پرسپولیس در دربی و اولین تقابل با ایتالیایی خوش‌تیپ همه و همه نویدبخش اتفاقات ویژه است. گاربریل کالدرون تا کنون نتایج بدی با پرسپولیس نگرفته است ولی می‌داند یک تصمیم اشتباه و یک لغزش چه تانوانی برایش دارد.

۳- دربی اولی‌ها

تا دلتان بخواهد بازیکن در دربی ۹۰ برای اولین بار وارد زمین می‌شوند. یعنی منتظر هر اتفاقی باشید. از اشتباهات و گاف‌های فاحش تا فیگورها، حرکات تهییج‌کننده تماشاچی‌ها، کری‌خوانی‌ها، دعواها و درگیری‌ها، کارت زردها و قرمزها و خلاصه دربی که می‌تواند هر چیزی درون خودش داشته باشد. معمولا بازیکنان با تجربه بهتر دربی را مدیریت و مهندسی می‌کنند ولی دربی‌بازهای اولی بی‌تجربه‌گی کار دستشان می‌دهد.

۴- تیم‌های ناآماده

به زعم کارشناسان، هنوز موتور دو تیم استقلال و پرسپولیس روشن نشده است و فرم و ترکیب ایده‌آل خود را در این فصل پیدا نکردند. حالا، باید در مهم‌ترین بازی سال و حیاتی‌ترین و حیثیتی‌ترین بازی مقابل رقیب دیرینه قرار بگیرند. پس، نه استقلال با امتیازهای کمتر از پیش بازنده است و نه پرسپولیس با نتایج نسبتا خوبش برنده! همین‌طور ممکن است هر نتیجه‌ای به دست بیاید.

۵- بدون کاپیتان‌ها

امسال در استقلال خبری از مهدی رحمتی نیست. در چندین دربی اخیر، مهدی رحمتی درون دروازه استقلال بوده و کاپیتان آبی‌ها درون زمین ولی اکنون باید سید حسین حسینی درون دروازه بایستاد و وریا غفوری کاپیتان آبی‌ها است.

در پرسپولیس هم اگر بازی به سید جلال حسینی نرسد و باز هم محمدحسین کنعانی‌زادگان بر او ترجیح داده شود؛ قرمزهای پایتخت هم یک کاپیتان اولی را تجربه می‌کنند و کاپیتان باتجربه و دربی‌باز آن‌ها روی صندلی رزروها خواهد نشست.

۶- داوری

قرعه داور دربی ۹۰ به نام موعود بنیادی‌فر خورده است. دیگر خبری از علی‌رضا فغانی یا بیژن حیدری و داورهای تراز اول و بین‌المللی ایران نیست. موعود بنیادی‌فر اولین تجربه سوت زدن برای دربی را به دست می‌آورد و ممکن است با تصمیم‌های ناگهانی و اشتباه خود، این رقابت سنتی و جنگ دیرینه را آتش بزند.

۷- رقابت دروازه‌بان‌های ملی‌پوش

یک طرف سید حسین حسینی و آن طرف علیرضا بیرانوند درون دروازه‌ها قرار می‌گیرند. دو دروازه‌بان ملی‌پوشی که در درون دروازه تیم ملی هم با هم رقابت دارند و باید دید حالا در شهرآورد تهران چه می‌کنند.

هیچ‌یک نمی‌خواهد بازنده باشد و هیچ‌یک نمی‌خواهد گل بخورد. هر دو جوان و مغرور و خودخواه و نامی هستند. هر دو محک جدی خواهند خورد و انگیزه‌های زیادی برای درخشش درون دروازه دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم