چگونه روزهای تعطیل را به موفقیت گره بزنیم؟

افراد موفق سعی می‌کنند از روزهای تعطیل خود بهترین بهره‌برداری را بکنند ولی افراد ناموفق روزهای تعطیل را هدر می‌دهند.

افراد موفق روز تعطیل را ادامه روزهای کاری خود برای رسیدن به موفقیت می‌دانند ولی افراد ناموفق روز تعطیل را روزی متفاوت برای رها شدن از همه کارها و فشارها و برنامه‌ها می‌دانند.

افراد موفق برای هر ساعت و دقیقه روز تعطیل آخر هفته برنامه‌ریزی دارند ولی افراد ناموفق غالب زمان روز تعطیل را با خواب یا کارهای بیهوده تلف می‌کنند.

افراد موفق در روز تعطیل کارهایی می‌کنند تا برای روزهای کاری هفته آماده‌تر شوند ولی افراد ناموفق در روز تعطیل کارهایی می‌کنند که منجر به خستگی بیشتر در روزهای کاری می‌شود.

افراد موفق سعی می‌کنند در روزهای تعطیل آرامش داشته باشند و بیشتر با خانواده یا دوستان باشند ولی افراد ناموفق دست به کارهایی می‌زنند که آرامش را از زندگی‌شان دور می‌کند.

تمام جملات بالا به این نکته اشاره دارند که روزهای تعطیل برای افراد موفق واقعا تعطیل نیست و یک روز کاری متفاوت است. بیایید با هم نگاهی به برخی از کارهای افراد موفق در روزهای تعطیل داشته باشیم:

۱- مرور هفته گذشته و برنامه‌ریزی

افراد موفق سعی می‌کنند هفته‌ای که پشت سر گذاشته‌اند را مورد بررسی قرار دهند و نکات مهمی برای هدف‌های آینده، موفقیت و برنامه‌ریزی هفته بعدی به دست بیاورند. ساعتی مخصوص در گوشه‌ای آرام نشسته و به فکر فرو می‌روند تا همه‌چیز را زیرنظر داشته باشند.

۲- ورزش، مدیتیشن و آرامش

افراد موفق در روزهای تعطیل سعی می‌کنند آشفتگی ذهنی، خستگی هفته، استرس و اضطراب طول هفته را با ورزش کردن، تمرین‌های یوگا و مدیتیشن، پیاده‌روی و دویدن از خود دور کنند.

۳- مطالعه و یادگیری

روزهای تعطیل بهترین فرصت برای یادگیری، مطالعه و خواندن است. افراد موفق برای رسیدن آخر هفته لحظه‌شماری می‌کنند تا کتابی به دست گرفته، مقاله مهمی که طول هفته پیدا کردند و داستان‌هایی که دوست دارند را بخوانند.

۴- طبیعت و طبیعت‌گردی

طبیعت بهترین مکان برای افراد موفق است. هر طور شده سعی می‌کنند در روز تعطیل به دل طبیعت بروند، کوه‌نوردی کنند، گردشگری و پیاده‌روی در طبیعت داشته باشند. طبیعت فکر و ذهن آن‌ها را باز می‌کند؛ آرامش‌بخش و الهام‌بخش است. غالب اوقات افراد موفق را در روزهای تعطیل باید در طبیعت یافت.

۵- خانواده و خانواده

اشتباهی که افراد ناموفق و همیشه شکست خورده در روزهای تعطیل می‌کنند؛ رها کردن خانواده و کار کردن در این روزها است ولی افراد موفق کار را تعطیل و در کنار خانواده هستند؛ به همسر و فرزندتان می‌رسند و سراغ پدر و مادر می‌روند.

۶- بازی، سرگرمی و تفریح

افراد موفق در روزهای تعطیل کمتر سراغ گوشی موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و اینترنت می‌روند و برعکس سعی می‌کنند بازی‌های فیزیکی و دسته‌جمعی داشته باشند، دست به کارهایی بزنند که سرگرم‌کننده است و برایشان شادی‌آور است. کارهای متفاوتی که ذهن و جسم آن‌ها را از فشار روزهای کاری رها می‌کند.

۷- اولویت‌بندی و مرتب‌سازی

افراد ناموفق وقتی صبح روز تعطیل از خواب بیدار می‌شوند؛ برنامه مشخصی ندارند و نمی‌دانند چه‌کار باید بکنند ولی افراد موفق کارهای خود را از شب قبل نوشته و اولویت‌بندی کردند. سعی می‌کنند همه‌چیز را مرتب کرده و نظم بدهند. به ترتیب کارهای مهم خود را انجام می‌دهند و برای شروع یک هفته کاری آماده‌تر می‌شوند.

۸- تعمیرکاری و ساختن

شاید باورش سخت باشد ولی برخی از افراد موفق در روزهای تعطیل مشغول تعمیر وسایل خانه، ساختن وسایل جدید یا کارهای مکانیکی و تعمیرگاهی می‌شوند. آن‌ها را بیشتر از اینکه در رختخواب یا جلوی تلویزیون بیابید؛ در کارگاه یا حیاط خانه خواهید یافت.

۹- کارهای متفاوت

در نهایت، افراد موفق سعی می‌کنند در آخر هفته و روزهای تعطیل، دست به کارهای متفاوتی بزنند. در مطلب «۱۰ کار متفاوتی که شما را آرام‌تر و روز تعطیل را شادتر می‌کنند» به برخی از این کارها برای آرامش، شادی و ذهنیت مثبت بیشتر اشاره کردیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم