۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید بوت و نیم بوت زنانه

Female boots walking down the stairs on cold fall day

شروع فصل پائیز بهترین فرصت و بهانه برای تغییر استایل است. پالتوهای بلند و کوتاه، بارانی‌های شیک و رنگارنگ و انواع بوت‌ها و نیم‌بوت‌ها برای ست کردن با آن‌ها.

بسیاری از دختران لحظه‌شماری می‌کنند پائیز و زمستان از راه برسند تا نیم بوت‌های شیک و طرح‌دار خود را بپوشند یا به بازار بروند تا جدیدترین مدل بوت و نیم بوت ۲۰۱۹ را از پشت ویترین‌ها به پا کنند.

هرچقدر خرید یک بوت و نیم بوت شیک زنانه هیجان‌انگیز است؛ اگر با دیگر لباس‌های شما ست نشود و استایل شما را زیباتر نکند؛ می‌تواند تیپ‌تان را به هم بزند و باعث افسردگی شما شود.

بوت‌ها و نیم بوت‌ها در مدل‌های مختلف، اندازه‌های گوناگون و با جنس‌های بسیار متفاوتی در بازار یافت می‌شوند که هریک برای یک نوع پوشش، اقلیم آب‌وهوایی، یک نوع مصرف و مجلس است.

سعی می‌کنیم در این مطلب مهم‌ترین نکات انتخاب و خرید چکمه، بوت و نیم بوت زنانه را اشاره کنیم:

۱- تکلیف پاشنه را مشخص کنید

بوت‌ها و نیم بوت‌ها از نظر پاشنه همانند کفش‌های زنانه تنوع دارند و شما باید در اولین گام تصمیم بگیرید چه پاشنه‌ای مناسب نیازتان است.

پاشنه تخت انعطاف‌پذیری زیادی دارد و برای راه رفتن‌های طولانی مناسب است.

پاشنه مبلی به راحتی از پا درآمده و اگر درست انتخاب کرده باشید؛ بلندقدتر نشان داده می‌شوید.

پاشنه میخی یا استیلتو در بوت زیباترتان می‌کند ولی راه رفتن با آن در روزهای بارانی و برفی خیلی سخت است.

پاشنه مربعی در بوت‌ها و نیم‌بوت‌ها نسبت به پاشنه میخی تعادل بهتری دارد.

براساس اینکه می‌خواهید چه سبک و استایلی داشته باشید؛ باید یک نوع پاشنه برای چکمه خود انتخاب کنید.

۲- اندازه درست پا، ساق و مچ پا بخرید

باید چکمه در پای شما راحت باشد تا هم اذیت‌کننده نشود و هم ظاهری زیبا و متناسب برای شما به ارمغان داشته باشد. به‌ویژه این موضوع درباره نیم بوت‌ها صادق است.

قاعده کلی این است که نیم بوت‌های با پاشنه میخی برای ساق پاهای باریک متناسب‌تر هستند و نیم بوت‌های لژدار، ساق پاهای درشت را بلندتر نشان می‌دهند.

۳- تناسب بین بوت و لباس را رعایت کنید

بهتر است بوت و نیم بوتی انتخاب کنید که با چند لباس شما ست شوند و بر زیبایی و تکامل استایل شما کمک کنند.

وقتی برای خرید بوت و نیم بوت به بازار می‌روید؛ در نظر داشته باشید با کدام لباس‌ها می‌خواهید بپوشید و چه شکلی خواهید شد. رنگ، جنس و اندازه ساق کفش کاملا باید با لباس شما جور در بیاید.

مثلا هرچه نیم بوت شما بلندتر باشد، باید دامن کوتاهتری با آن بپوشید. وقتی خانم‌ها با نیم بوتشان دامن‌هایی می پوشند که روی زانو یا زیر آن قرار می‌گیرد، پاهایشان از آنچه واقعا هست کوتاه‌تر به نظر می‌رسد.

۴- کجا می‌خواهید بپوشید

هر چکمه متناسب با یک مناسبت و موقعیت است. نمی‌توانید نیم بوتی که برای میهمانی می‌پوشید را برای دانشگاه یا محل کار استفاده کنید و همین‌طور بوتی که می‌خواهید در روزهای برفی برای رفتن به بیرون از خانه می‌پوشید را برای میهمانی رسمی شیک و مجلسی به پا کنید.

معروف است که خانم‌هایی که کارمند هستند با خانم‌هایی که دانشجو هستند و باید مانتوی بلند بپوشند و همین‌طور خانم‌هایی که برای میهمانی می‌خواهند نیم بوت بخرند؛ در انتخاب‌های خود از زمین تا آسمان تفاوت دارند.

ممکن است مجبور شوید برای هر نوع سبک مراسم و موقعیت خود یک چکمه زنانه بخرید.

۵- تنها زیبایی مهم نیست

برخی از دختران و خانم‌ها در همان نگاه اول محو زیبایی یک بوت و چکمه می‌شوند و فراموش می‌کنند می‌خواهند آن را کجا بپوشند و قرار است چه کاری برایشان انجام دهد. مثلا، چقدر در برابر آب و نفوذ سرما مقاوم است و آیا پاهای ظریف و نازک آن‌ها را محافظت می‌کند یا خیر!

آیا می‌خواهند در روز فقط یک ساعت آن را به پا کنند یا باید ۸ ساعت و شاید هم بیشتر پایشان در این بوت باشد و در نتیجه راحتی آن مهم‌تر از زیبایی و استایل است.

در کدام فصل می‌خواهند این بوت و نیم بوت را بپوشند و معمولا در زمین خشک راه می‌روند یا برفی و بارانی؟

فراموش نکنید که یک چکمه باید کمترین فشار را بر روی پاها و انگشتان شما داشته باشند. در بسیاری از موارد در اثر انتخاب نادرست، فشار زیاد باعث تغییر حالت در انگشتان پا می‌شود.

بدن شما چه شکلی است؟

برحسب اینکه بدن شما به شکل گلابی، مثلث وارانه، مستطیلی، سیبی یا شکل‌های دیگری است؛ باید بوت و نیم بوت انتخاب کنید. ممکن است یک بوت برای شما بسیار زیبا باشد ولی دوست شما را بدشکل و استایل کند یا برعکس.

قدم مهم در خرید یک بوت و نیم بوت، شناخت کامل فرم بدن و چکمه متناسب با آن است. مثلا بدن‌هایی که به شکل سیب هستند و بالاتنه گرد و پهن دارند؛ باید بوت و نیم بوتی را انتخاب کنند که ساق پاهایشان را پرتر نشان دهد تا بدنشان متعادل‌تر به نظر برسد.

افراد با شکل بدن مستطیلی کمر‌های پهنی دارند و باید بوت‌هایی که جزییات زیادی دارند را انتخاب کنند.

افرادی که شکل بدن مثلث وارونه دارند، از بالاتنه و شانه‌های پهنی برخوردار هستند و بهتر است سراغ بوت‌های زنانه کارشده (تزئینات متنوع مثل نگین و گلدوزی) و بوت‌هایی با رنگ روشن بروند.

بوت‌های پاشنه‌دار هم برای خانم‌های به شکل گلابی توصیه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم