کدام نوشیدنی باعث کاهش قند خون در طول روز می‌شود؟

Young attractive woman with milk and healthy breakfast in kitchen; Shutterstock ID 552645250; Purchase Order: -

در حالی‌که خوردن آب میوه، نوشابه‌های گازدار و شربت‌ها در طول روز و به ویژه در صبحانه موجب افزایش قند خون شده و احتمال بروز دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهند؛ تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد «شیر» می‌تواند قند خون را در طول روز کاهش و کنترل کند.

به طور کلی، صبحانه نقش ویژه‌ای در سلامت افراد و میزان قند خون دارد. افرادی که صبحانه‌های با قند بالا مصرف می‌کنند؛ دیگر نخواهند توانست قند خون خود را در بقیه روز کنترل و پایین نگه دارند.

افرادی که دیابتی هستند و به ویژه از دیابت نوع ۲ رنج می‌برند؛ باید حساسیت ویژه‌ای روی صبحانه خود داشته باشند و به نحوی برنامه‌ریزی کنند که هم انرژی و پروتئین لازم برای شروع کار در ابتدای صبح به بدن برسد و هم قند خون کنترل شود.

در جدیدترین یافته‌های پزشکی، مطالعه‌ای در دیری ساینس ژورنال نشان می‌دهد مصرف شیر در صبحانه قند خون را در طول روز کاهش می‌دهد.

داگلاس گاف، دکتر و عضو تیم دانشمندان مواد مغذی در دانشگاه گلف، با همکاری دانشگاه تورنتو، تاثیر مصرف پروتئین بالا(شیر) را بعد از وعده صبحانه و همچنین وعده دوم غذایی، بر میزان قند خون بررسی کردند.

بررسی‌های این تیم تحقیقات مجرب نشان می‌دهد مصرف شیر با غلات همراه صبحانه در مقایسه با مصرف آب، باعث کاهش غلظت گلوکز خون می‌شود.

شیر با پروتئین بالا بهتر است

خوردن شیر در صبحانه باعث می‌شود مقدار کافی پروتئین بالا به بدن برسد و برای وعده دوم غذایی اشتهای کمتری داشته باشد. در نتیجه، افرادی که در صبحانه یک لیوان شیر خوردند؛ دیرتر گرسنه شده و در نهار اشتهای کمتری دارند تا به نوعی قند خون در وسط روز هم کنترل شده باشد.

آب پنیر و پروتئین کازئین به طور طبیعی در شیر وجود دارد که هورمون‌های معده را کاهش می‌دهد و هضم غذا را آسان و احساس سیری را به بدن منتقل می‌کند.

دانشمندان می‌گویند شیر با پروتئین بالا بیشتر توصیه می‌شود چون می‌تواند افراد را برای وعده دوم غذایی نیز آماده کند.

از ایام قدیم روی خوردن شیر در صبحانه تاکید شده است و اکنون مطالعه جدید دانشگاه‌های گلف و تورنتو دلایل آن را نشان می‌دهد. صبحانه نقش ویژه و اساسی در سبک زندگی سالم افراد دارد و مانع بروز امراضی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون، چربی و چاقی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم