معرفی کتاب: «پیش از آنکه مال شما باشیم» پرفروش‌ترین رمان سال ۲۰۱۷

«پیش از آنکه مال شما باشیم» یا Before We Were Yours اثر لیسا وینگیت جزو ۳۰ کتاب پرفروش نیویورک تایمز است.

این کتاب در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و توانست جوایز ادبی بسیار زیادی از جمله جایزه کتاب اوکلاهما، جایزه کتاب کارول و جایزه کریستی را ببرد.

خوانندگان نیویورک تایمز به این کتاب برگزیده عنوان Goodreads Choice ۲۰۱۷ را داده‌اند و یکی از بهترین کتاب‌هاب تاریخی در یک سال گذشته بازار کتاب دنیا بوده است.

داستان کتاب «پیش از آنکه مال شما باشیم» در سال ۱۹۳۹ اتفاق می‌افتد و  داستان پسر دوازده‌ساله‌ای به نام ریل است که در می‌سی‌سی‌پی با چهار خواهر و برادر کوچکتر و والدینش، کوئین و برینی زندگی می‌کند.

یک شب، کوئین، که باردار است دچار درد زایمان می‌شود. همسرش او را به بیمارستان می‌برد. در همین فاصله، گروهی از پلیس‌ها ریل و خواهر و برادرهایش را به زور می‌گیرند.

بچه‌ها به یتیم‌خانه‌ای منتقل می‌شوند که توسط سه زن بی‌رحم اداره می‌شود، خانم تان، خانم مورفی و خانم پولنیک. در ابتدا بچه‌ها فکر می‌کنند که به‌زودی نزد پدر و مادر خود برمی‌گردند اما متوجه می‌شوند که ممکن است؛ هرگز والدین خود را دوباره نبینند.

در یتیم‌خانه هر یک از کودکان با سوءاستفاده، بی‌توجهی و سوءتغذیه روبه‌رو می‌شوند. خواهر ریل که نزدیکترین به سن او است، توسط یکی از کارگران به نام آقای ریگس مورد اذیت و آزار قرار گرفته و ناپدید می‌شود …

ترجمه‌های فارسی

تا کنون دو ترجمه از این کتاب پرفروش در بازار کتاب ایران عرضه شده است. یک ترجمه اثر شیرین احمدی با چاپ انتشارات علمی در ۵۵۷ صفحه و به قیمت ۴۷۵۰۰ تومان است که ترجمه معروف‌تر و روان‌تری است.

ترجمه دیگری هم از کتاب «Before We Were Yours» به نام «پیش از آنکه مال تو باشیم» با ترجمه علیرضا ارجاع و نشر شمشاد به قیمت ۳۸ هزار تومان منتشر شده است.

با هم بخشی از متن این کتاب را می‌خوانیم:

«می‌دونی، وقتیم بزرگ شدم و پا جای پای بابا سِویر گذاشتم یه چیزی رو یاد گرفتم. زندگی فرقی با سینما نداره. هر صحنه موسیقی مخصوص خودش رو داره، و اون موسیقی برای همون صحنه ساخته شده، یه طریقی درش تنیده شده که ما متوجه نشیم. فرقی نمی‌کنه چقدر عاشق ملودی روزهای از دست رفته هستیم یا چقدر ترانه روزهای پیش را مجسم کنیم، ما باید با موسیقی امروز برقصیم، وگرنه همیشه ناهماهنگ و خارج از ریتم خواهیم بود. در چیزی دست و پا خواهیم زد که با لحظه همخوانی ندارد.»

معرفی کتاب

نام کتاب: «پیش از آنکه مال شما باشیم» (Before We Were Yours)

نویسنده: لیسا وینگیت

مترجم: شیرین احمدی

موضوع: رمان تاریخی

تعداد صفحات: ۵۵۷ صفحه

نوبت چاپ: ۲

ناشر و قیمت: انتشارات علمی، ۴۷۵۰۰ هزار تومان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم