قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ چقدر خواهد بود؟ (در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۹۸ به‌روز شد)

قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ یکی از سوالات بسیار مهم کاربران ایرانی است که معمولا در شبکه‌های اجتماعی و همچنین سایت‌های اینترنتی پرسیده می‌شود. در حال حاضر قیمت دلار و سکه بسیار اوج گرفته و طبق آخرین آمار از بازار تهران، دلار با قیمت ۸ هزار تومان و سکه با قیمت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

تحریم‌های آمریکا از اواسط تیرماه آغاز می‌شود و تحریم نفتی نیز از ۹۰ روز بعد آغاز می‌گردد که عملا درآمدهای نفتی ایران را به صورت رسمی به صفر می‌رساند چرا که حتی در صورت فروش نفت به دیگر کشورها، امکان استفاده از آن برای تبادلات مالی وجود نخواهد شد.

در مورد بازار ارز و طلا دو دیدگاه کاملا متفاوت وجود دارد که بعضی‌ها با توجه به سه برابر شدن نقدینگی در کشور نسبت به چند سال قبل، می‌گویند قیمت دلار نیز سه برابر خواهد شد که با توجه به این محاسبات می‌بایست اعدادی در حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان را برای آن متصور شد. همچنین سکه در صورت عدم صعود زیاد انس طلا، قیمتی در حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ تا ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد داشت.

دیدگاه دوم در مورد قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ این است که با توجه به زمزمه‌های توافق ایران با اروپا بر سر برجام و همچنین بعضی از نشست‌های حاشیه‌ای سران کشور در عمان، قیمت دلار در سال ۹۸ چیزی در حدود ۵ هزار تومان خواهد بود.

دیدگاه شما در رابطه با قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ چیست؟

به‌روزرسانی ۲۵ آبان ۹۸: گرانی بنزین باعث گرانی دلار و سکه می‌شود؟

امروز شنبه ۲۵ آبان ماه، قیمت خرید دلار پس از مدت‌ها به مرز ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. قیمت فروش دلار توسط مردم هم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

آیا افزایش قیمت دلار در اولین روز کاری پس از اصلاح قیمت بنزین؛ نشانه‌هایی از گرانی و ارتباط آن با حامل‌های انرژی است؟ قیمت طلا و سکه چگونه است و چه پیش‌بینی از سوی کارشناسان صورت می‌گیرد؟

اگرچه هنوز برای پیش‌بینی دقیق قیمت دلار و سکه پس از تصمیم بزرگ دولت در گران کردن قیمت بنزین زود است و بازارها در شوک به سر می‌برند ولی پیش‌بینی‌های اولیه کارشناسان می‌گویند نباید قیمت بنزین باعث گرانی دلار، سکه و طلا شود.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران می‌گوید: «افزایش یک‌باره قیمت بنزین تاثیری بر روند افزایشی قیمت طلا ندارد. ممکن است این گرانی بنزین بر روند قیمت کالا و خدمات اثر بگذارد اما بر قیمت طلا اثر گذار نیست.»

ولی چون قیمت دلار در اولین روز هفته افزایش داشته است؛ برخی کارشناسان می‌گویند باید منتظر افزایش قیمت طلا و سکه تا پایان هفته باشیم. در حقیقت، سیگنال‌هایی برای گرانی دلار و ارزهای دیگر دریافت می‌شود که قطعا روی قیمت سکه و طلا نیز اثرگذار خواهد بود.

از سوی دیگر، برخی صحبت‌ها و تحرک‌های سیاسی داخل و خارج از کشور، ناآرامی‌های اجتماعی و برهم خوردن آرامش و تعادل بازارها و کالاهای اساسی مردم، جو روانی ایجاد کرده و سرمایه‌ها سرگردان را به سوی بازار دلار و سکه بکشاند که سریعا اثرش بروز خواهد کرد.

به نظر می‌رسد باید یک هفته‌ای منتظر ماند و اثرات افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی شدن آن را در بازارهای دیگر و به‌ویژه دلار یا کالاهای اساسی مشاهده کرد و بعد بهتر می‌توان درباره آینده نظر داد!

به‌روزرسانی ۱۸ آبان ۹۸: دلار تا آخر سال در کدام کانال است؟

ده کارشناس مسایل اقتصادی و فعال بازار پیش‌بینی کردند قیمت دلار در کانال ۱۱ هزار تومان تا آخر سال باقی می‌ماند. دو کارشناس گفته‌اند دلار در آخر سال وارد کانال ۱۲ هزار تومان می‌شود و یک کارشناس هم اعتقاد دارد دلار زیر ۱۰ هزار تومان می‌شود.

اما عمده پیش‌بینی‌های قیمت دلار در نیمه دوم سال ۹۸ و به ویژه فصل زمستان حول محور کانال ۱۱ هزار تومان است. درست است که دولت با کسری بودجه روبرو است و هرچه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم؛ وضعیت برای دولت بحرانی‌تر می‌شود چون پرداخت‌های بیشتری دارد و باید تسویه حساب سال را انجام دهد ولی سه روش برای تامین کسری بودجه دارد.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در ابتدای فصل تابستان سال جاری در یادداشت اینستاگرامی برای تامین کسری بودجه سه روش صدور بیشتر نفت، انتشار اوراق دولتی و برداشت از منابع صندوق توسعه ملی را عنوان کرد.

بنابراین، احتمال می‌رود دولت دست به هر کاری بزند تا قیمت دلار در همین وضعیت ثبت کنونی باقی بماند. دولت در سیاست‌های جدید خود از چند نرخی کردن دلار، افزایش و کاهش قیمت دلار و نوسانات شدید آن جلوگیری کرده و می‌خواهد هر طور شده این روند را ادامه دهد.

در ماه‌های اخیر شاهد کاهش قیمت دلار در حد بسیار کمی بودیم و حتی چندین بار دلار وارد کانال ۱۰ هزار تومان شد ولی خیلی بعید است زیر ۱۰ هزار تومان برود. از سوی دیگر، شاید قیمت دلار با شروع فصل زمستان به سوی کانال ۱۲ هزار تومان بیشتر گرایش پیدا کند.

به‌روزرسانی ۱۱ آبان ۹۸: دلار زیر ۱۰ هزار تومان نمی‌آید؛ طلا باز هم کاهش پیدا می‌کند

در اوایل هفته گذشته، ارز ارزان و طلا گران شد ولی آخر هفته، برعکس دلار گران و طلا ارزان شد.

این حکایت این دو سه ماه اخیر بازارهای طلا و ارز در ایران است. رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران می‌گوید دلار به سوی کانال ۱۰ هزار تومان حرکت کرده است ولی نباید انتظار داشت زیر ۱۰ هزار تومان برود. او می‌گوید دلار دیگر بیشتر از این قیمت‌ها پایین نمی‌آید چون در شرایط تحریم و کاهش فروش نفت هستیم.

از سوی دیگر، کارشناسان بازار می‌گویند قیمت‌های دلار و طلا ضمن اینکه در ماه‌های آتی دارای ثبات نسبی خواهد بود؛ بلکه شاید کمی هم کاهش پیدا کند.

به‌روزرسانی ۴ آبان ۹۸: منتظر ریزش دلار هستیم

در حالی وارد ماه دوم فصل پائیز شدیم که دلار در آستانه ورود به کانال ۱۰ هزار تومان است و کارشناسان هم در انتظار ریزش بیشتر قیمت آن هستند.

قیمت دلار در ۴ آبان ماه، به کمترین حد خود در ماه‌های اخیر رسیده است و با قیمت ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان فروخته می‌شود. نرخ خرید دلار در بازار نیز به ۱۱ هزار و ۵۰ تومان رسیده است. هر یورو نیز به نرخ ۱۲ هرار و ۴۵۰ تومان توسط صرافی‌های بانکی فروخته می‌شود و نرخ خرید یورو نیز برابر با ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام شده است.

این وضعیت نشان می‌دهد دلار برای ورود به کانال ۱۰ هزار تومان آمادگی دارد و هر روز بر تعداد فروشندگان دلار افزوده خواهد شد. بسیاری از دلالان و خریداران ارز و افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند؛ از بازار دلار خارج شده و امید به افزایشی شدن قیمت آن ندارند.

ثبات بازار و کنترل کامل قیمت دلار توسط دولت به همراه سرازیر شدن دلارهای خانگی به بازار باعث شده کارشناسان هنوز منتظر ریزش بیشتر قیمت این ارز باشند و به راحتی از دلار ۱۰ هزار تومانی در آبان ماه صحبت کنند.

به‌روزرسانی ۱۳ مهر ۹۸: همچنان بازارهای موازی در خواب

با مراجعه به پیش‌بینی‌های کارشناسان بازارهای مختلف از جمله بازار دلار، سکه و طلا، خودرو و مسکن، متوجه می‌شویم همه یک تعادل و آرامش نسبی در قیمت‌ها را انتظار دارند. در واقع، جز بازار بورس در حال رکوردشکنی است؛ بازارهای موازی دیگر همه از یک ثبات و پایداری برخوردار هستند.

البته، پیش‌بینی می‌شود یک خبر ناگوار سیاسی این وضعیت را برهم بزند چون این بازارهای موازی همه در سایه رفتارها و کنش‌های سیاسی هستند و اگر دولت آمادگی لازم را نداشته باشد یا ابزار و قدرت کافی در اختیارش نباشد؛ با کوچک‌ترین موج سیاسی منفی، تعادل بازارها برهم زده خواهد شد.

دلار و سکه همچنان در کانال‌های چند ماه اخیر قرار داشته و هر روز کمی افزایش یا کاهش پیدا می‌کنند. کارشناسان پیش‌بینی کردند اگر وضعیت سیاسی به همین منوال ادامه داشته باشد؛ تمام پاییز این قیمت‌ها را شاهد باشیم و حتی ماه‌های اول زمستان نیز تعادل در بازارها حاکم باشد.

به‌روزرسانی ۶ مهر ۹۸: دلار همچنان ثابت

قیمت دلار با شروع هفته دوم مهرماه همچنان ثابت مانده و با روزهای آخر هفته پیش تفاوتی نکرده است. صرافی‌ها روز شنبه ۶ مهرماه، قیمت دلار را ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان و قیمت یورو ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان تعیین کردند. البته، صرافی‌های غیر بانکی دلار را ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان می‌فروشند.

مردم با داشتن مدارکی مانند کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی می‌توانند هر روز تا ۲۰۰۰ دلار از صرافی‌ها خریداری کنند. خرید و فروش دلار در بازار کاملا آزاد و رویکردی منطقی دارد.

مسافران خارج از کشور هم می‌توانند با در دست داشتن اسناد و مدارک اعلام شده، به شعب بانک‌های عامل مراجعه و  برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا ۱۰۰۰ یورو به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۴ تومان و ۷ ریال خریداری کنند.

به‌روزرسانی ۳۰ شهریور ۹۸: آیا همیشه بازار ارز و سکه این‌طور باقی می‌ماند؟

چند ماهی است که بازار ارز و سکه در وضعیت رکود و کاهش قیمت‌ها است. روزی چند صد تومان از قیمت دلار می‌افتد و روز دیگر چند صد تومان افزایش پیدا می‌کند؛ به‌طوری که دایما در کانال ۱۱ و ۱۲ هزار تومان در تردد است.

وضعیت بازار سکه و طلا هم به این منوال است. یک روز سکه ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است؛ فردا می‌شود ۴ میلیون و ۷۵ هزار تومان و روز بعد دوباره ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان. برخی روزها هم به زیر ۴ میلیون تومان امده است.

سوال اساسی این است: آیا در سال ۹۸ و همین‌طور سال ۹۹ بازار ارز و سکه به همین منوال باقی خواهد ماند و قیمت‌ها تغییر پیدا نمی‌کنند؟

تحلیل کارشناسان این است که در نیمه دوم سال ۹۸ این ثبات بر بازار باقی می‌ماند و بعید است مولفه‌های بازار بتوانند وضعیت را تغییر دهند ولی چون اقتصاد ایران نیاز به اصلاحات دارد و دولت هم الان در وضعیتی نیست که دست به اصلاحات اساسی بزند؛ برخی مخاطره‌ها برای این بازارها هست که هر الان ممکن است وضعیت را دگرگون کند.

کاهش فروش نفت، تنش‌های سیاسی، تصمیم‌های احساسی، ورود تقاضاهای احتیاطی و افزایش تقاضاهای تجاری همه می‌توانند بازار ارز را ملتهب کنند.

دولت توان تامین مخارج خود را ندارد و برخی از کارشناسان می‌گوید به طور یقین با کسری بودجه روبرو می‌شود. در این مسیر، دولت ممکن است برای تامین کسری بودجه خود رو به سوی منابع بانک مرکزی بیاورد و اینجا شروع برهم خوردن تعادل این بازارها است.

با همه این احوال‌ها، باز هم در این شرایط سرمایه‌گذاری در بازارهای سکه، طلا و ارز ریسک بالایی دارد. برای دانستن بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری مطلب «نیمه دوم سال ۹۸ در کدام بازارها سرمایه‌گذاری کنیم؟» را مطالعه کنید.

به‌روزرسانی ۲۳ شهریور ۹۸: حباب سکه صفر شد

قیمت سکه در هفته گذشته (ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ع) به مرز ۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید تا کارشناسان بگویند حباب قیمتی سکه کاملا رفع و صفر شده است.

پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری (۲۳ الی ۲۹ شهریور ماه) نیز این روند کاهشی قیمت سکه ادامه داشته باشد چون در ایام سوگواری و محرم هستیم و تقاضا در بازار نیست. حتی گفته می‌شود قیمت یک سکه تمام بهار آزادی به زیر ۴ میلیون تومان خواهد آمد.

تنها در یک صورت است که قیمت سکه دوباره روندی افزایشی به خود می‌گیرد و آن، کاهش نرخ‌های سود بانکی است. اگر نرخ سود بانکی کاهش پیدا کند؛ شاید سرمایه‌های شناور در بازار دوباره به سوی بازار سکه و دلار سرازیر شوند و در آن صورت شاهد قیمت‌های افزایشی خواهیم بود.

بعید است فعلا شاهد کاهش نرخ سود بانکی باشیم و سرمایه‌گذاران نباید در بازار سکه رویاهای بزرگی حداقل برای کوتاه مدت داشته باشند.

البته، هنوز در سکه‌های نیم گرمی، ربع گرمی و یک گرمی شاهد مقداری حباب قیمتی هستیم ولی رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف می‌گوید در دو ماه محرم و صفر یک تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار می‌شود و بعید است شاهد اتفاق خاصی در این بازار باشیم.

به‌روزرسانی ۱۶ شهریور ۹۸: کاهش ادامه‌ دارد

در حالی‌که قیمت دلار در روزهای آخر هفته پیش کمی روند صعودی به خود گرفت و قیمت طلا به بیشترین حد خود در ده روز اخیر رسید؛ باز هم در این بازارها رکود حاکم است و هیچ نشانه یا تصمیمی مبنی بر خروج از این وضعیت مشاهده نمی‌شود.

همان‌طور که در به‌روزرسانی‌های پیشین از زبان کارشناسان مختلف بیان کردیم؛ تصور می‌شود نیمه دوم سال ۹۸ دلار و سکه روندی کاهشی داشته و قیمت‌ها پایین‌تر از این حد برسند. بازار نوسان‌های بسیار کمی داشته و بانک مرکزی به خوبی توانسته است مدیریت خود را حاکم کند.

بنابراین؛ فعلا این بازارها برای سرمایه‌گذاری مناسب نیستند و فقط اگر مصرف‌کننده هستید؛ می‌توانید وارد این بازارها شوید. می‌توانید طلا، سکه و دلار برای مصرف خودتان خریداری کنید که در بهترین قیمت‌های یک سال اخیر قرار دارند.

نمی‌توانیم پیشنهاد کنیم سکه و دلار زیادی خریداری و پس‌انداز کنید چون ممکن است مجموع اتفاقات درونی و بیرونی بازار باز هم قیمت‌ها را شکسته و روند کاهشی ادامه‌دار باشد.

به‌روزرسانی ۹ شهریور ۹۸: پیش‌بینی قیمت دلار و سه در هفته پیش‌‌رو

آیا باید به کاهش شدید قیمت دلار و سکه و طلا در هفته جاری امیدوار بود؟ نگاهی به سایت‌های اقتصادی معروف و نظرات کارشناسان خبره بازار می‌گوید نه!

برخی افراد با توجه به ورود به ماه محرم و کاسته شدن از مراسمات عقد و ازدواج، انتظار دارند قیمت سکه و طلا با کاهش قیمت شدیدی روبرو شود ولی روند قیمت جهانی این مسکوک‌ها افزایشی است و از سوی دیگر بازار نشان داده خرد خرد کاهش پیدا می‌کند.

همین وضعیت برای قیمت دلار هم صادق است. دلار در هفته اول شهریورماه به مرز ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسید و حتی یک روز زیر ۱۱ هزار تومان رفت ولی امروز شنبه ۹ شهریورماه دوباره به قیمت ۱۱ هزار و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

در هفته‌های اخیر، اگر اتفاق بسیار ویژه‌ای در سطح کشور، منطقه و جهان رخ ندهد؛ نباید انتظار کاهش یکباره قیمت‌های دلار و سکه را داشت بلکه کم‌کم قیمت دلار و سکه پایین می‌آید.

اجناس مرتبط با دلار هم یکی دو ماهی با تاخیر به صورت اندک اندک تغییر قیمت می‌دهند و شیب قیمتی رو به پایینی دارند.

به‌روزرسانی ۲ شهریور ۹۸: دلار تا پایان سال در کانال ۱۱ الی ۱۲ هزار تومان است

با شروع اولین هفته شهریورماه، قیمت دلار باز هم کاهش داشت و به مرز ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان برای فروش رسید. صرافی‌ها هم دلار را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از مردم می‌خرند.

یورو نیز با کاهش اندک به کف کانال سیزده هزار تومان نزدیک شد و هر یورو در بازار به نرخی برابر با ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته شد. صرافان اسکناس یورو را به قیمت ۱۳ هزار تومان از مردم خریداری می‌کنند.

همان‌طور که در هفته‌های پیش هم تاکید شد؛ دلار تا پایان سال گرانی زیادی نخواهد داشت و به صورت کنترل شده در دست دولت است. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند دلار در نیمه دوم سال ۹۸ بین کانال‌های ۱۱ الی ۱۲ هزار تومان در نوسان خواهد بود.

البته، بسیاری از دلال‌های بازار ارز هنوز تحلیل‌های خود را بر این استدلال استوار کرده‌اند که کاهش درآمد ارزی دولت احتمال هیجانی نرخ ارز در نیمه دوم سال ۹۸ را بیشتر می‌کند چرا که دولت توان تامین هزینه پروژه‌های عمرانی طبق پیش‌بینی‌های برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۸ را ندارد.

ولی کارشناسان رسمی اقتصادی از جمله اساتید اقتصاد دانشگاه می‌گویند دولت دست به هر کاری می‌زند تا در نیمه دوم سال ۹۸ قیمت دلار را کنترل شده در اختیار داشته باشد:

دولت با تثبیت نرخ ارز بین ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان در بلندمدت به دنبال این است که بخشی از دلارهای موجود در منزل مردم را جذب کند، چرا که افرادی که ارز با قیمت‌های بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان خریده‌اند؛ در کوتاه‌مدت می‌توانند سود کنند، اما اگر قیمت دلار در بلندمدت در همین کانال باقی بماند؛ می‌تواند به دلیل رکود سرمایه زیان‌بار نیز باشد

به‌روزرسانی ۲۶ مرداد ۹۸: تا پایان سال دلار گران نمی‌شود

هم بازار، هم کارشناسان و هم پیش‌بینی‌ها همه یک حرف می‌زنند: دلار ارزان‌تر می‌شود و روند کاهش خود را ادامه خواهد داد.

یک عضو اتاق بازرگانی با اشاره به وضعیت اقتصادی و شرایط سیاسی ایران پیش‌بینی کرد آرامش بازار ارز تا پایان سال تداوم داشته باشد. برخی پیش‌بینی‌ها می‌گویند دلار گران که نمی‌شود؛ یک سقوط آزاد به زیر ۱۰ هزار تومان خواهد داشت.

نمودار فروش دلار در دو هفته متنهی به ۲۳ مرداد ماه را در زیر مشاهده می‌کنید:

در حالی‌که نرخ جهانی طلاجات در هفته گذشته روندی صعودی داشته و حتی پیش‌بینی می‌شود که در پی تنش‌های ایجاد شده میان امریکا و چین، باز هم افزایش پیدا کند؛ قیمت سکه و طلا در ایران با ثبات است و اندکی افزایش نشان می‌دهد.

این قیمت‌ها نشان می‌دهد نوسان دلار و سکه به خوبی توسط بانک مرکزی مهار شده است و ابزارهای کنترلی اعمال شده در بازار جواب دادند.

این آرامش در بازارهای دلار، سکه و طلا ادامه‌دار خواهد بود و حتی بازارهای مسکن و خودرو هم آرام و پایدار هستند.

به‌روزرسانی ۱۹ مرداد ۹۸: دلار و سکه روندی کاهشی خواهند داشت

پیش‌بینی‌ها از ادامه روند کاهشی قیمت دلار و سکه در روزها و هفته‌های آتی خبر می‌دهند. پس از عدم توافق امریکا با چین، ارزش دلار یک ریزش داشت که روی قیمت دلار در ایران هم تاثیرگذار بود و باعث شد دلار دوباره به کانال ۱۱ هزار تومان برگردد.

امروز، شنبه ۱۹ مرداد ماه هر دلار ۱۱.۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و هر یورو ۱۳.۳۴۰ هزار تومان است. قیمت سکه تمام امامی ۴.۱۹۸.۰۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در حالی‌که روزهای ابتدای مردادماه شاهد افزایش ناگهانی دلار و رسیدن به مرزهای ۱۳ هزار تومان بودیم ولی در هفته گذشته باز هم روند کاهشی پله پله‌ای داشت که در نمودار زیر به خوبی مشهود است:

نمودار فوق قیمت کاهشی دلار در ۱۷ روز گذشته را نشان می‌دهد. همان‌طور که کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند؛ قیمت دلار به این روند کاهشی خود ادامه خواهد داد و بعید است روندی افزایش به خود بگیرد یا به یک باره وارد کانال‌های قیمتی گذشته شود.

در حقیقت، بازار دلار و سکه در این روزها به یک ثبات نسبی رسیده است و قیمت‌های حبابی در حال ترکیدن هستند. مثلا الان هر سکه تمام امامی نزدیک به ۸۵ هزار تومان حباب دارد که در روزهای آینده کمتر خواهد شد.

به‌روزرسانی ۱۲ مرداد ۹۸: ارز و سکه برای سرمایه‌گذاری مناسب نیستند

در اولین روز شروع هفته، قیمت دلار نقدی ۱۲۰۹۴۰ ریال بوده و طلای ۱۸ گرم با قیمت ۴۱۱۴۰۰ ریال به فروش می‌رسد. قیمت سکه تمام هم ۴۲۰۰۰۰۰۰ ریال است.

در هفته گذشته، قیمت‌های دلار و سکه دایما در حال نوسان‌هایی بود. برخی انتظار داشتند روند افزایشی قیمت دلار و سکه ادامه پیدا کند ولی باز هم در اواسط هفته متوقف شد.

این وضعیت به خوبی نشان می‌دهد هیچ‌گونه ثبات، منطق و وضعیت پایداری در بازار سکه و ارز نیست. یک خبر، یک تحریم، یک تصمیم و اتفاق تازه قیمت‌ها را دچار نوسان و افت و خیز می‌کند.

مهاجرت سرمایه‌گذاران از بازار سکه و ارز به خوبی نشان می‌دهد این بازار وضعیت ثبات خود را از دست نداده است و البته قیمت‌های واقعی بیشتر نمایان می‌شوند.

سکه در حال حاضر نیز به قیمتی در حدود ۴ میلیون و صد هزار تومان معامله می‌شود و این کاهش قابل توجه به عقیده فعالان این بازار تداوم دارد چرا که از یک سو حباب سکه تخلیه شده است و از سوی دیگر چشم اندازی برای بازگشت سود به این بازار متصور نیست.

از این رو است که سرمایه‌ها در حال حاضر در بازارها منجمد شده اند، در بازار سکه و ارز، خودرو و مسکن.

قیمت دلار در این دوره زمانی کاهشی بیش از ۲ هزار تومان را به خود دیده است. فعالان بازار این روند را ادامه‌دار می‌دانند. بازار متشکل ارزی در حال تشکیل است و بررسی‌ها حکایت از تداوم این روند دارند.

بروزرسانی ۲۵ تیر ۹۸ قیمت دلار و سکه

دلار و سکه در سراشیبی کاهش قیمت هستند. قیمت دلار به زیر ۱۲ هزار تومان در صرافی‌ها رسیده است و سکه تمام بهار آزادی نیز به مرز ۴ میلیون تومان نزدیک می‌شود.

بسیاری از کارشناسان بازار دلار و سکه پیش‌بینی می‌کنند روند کاهش قیمتی روزها اخیر ادامه داشته باشد و شاید شاهد آمدن دلار به زیر ۱۰ هزار تومان و قرارگیری سکه در محدوده ۳ میلیون تومان باشیم.

ریزش قیمت دلار در صرافی‌ها سبب شد نرخ خرید دلار از مردم در بازار آزاد نیز با کاهشی قابل توجه مواجه شود. در حال حاضر فرایند خرید دلار از متقاضیان فروش با کندی پیش می‌رود و بسیاری از صرافان و حتی دلالان از خرید دلار امتناع می‌کنند و قیمت‌هایی در محدوده ۱۱ هزار و ۷۰۰ تا ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان را برای خرید پیشنهاد می‌دهند.

هر یورو نیز امروز به قیمت ۱۴ هزار تومان در صرافی‌ها فروخته می‌شود. قیمت خرید یورو از مردم نیز ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان علام شده است.

بروز رسانی ۱۰ تیر ۹۸ قیمت دلار و سکه

بازار مدت‌هاست شرایط آرامی را سپری کرده و حتی نسبت به اخبار منفی و تحریمی هم مانند سابق واکنشی نشان نمی‌دهد. به‌نظر می‌رسد شرایط فعلی ادامه خواهد داشت و به جز بروز مسایل غیر قابل پیش بینی، دلار هیجان خاصی را تجربه نخواهد کرد. البته افزایش قیمت اونس طلا سبب شده تا بهای آن با توجه به معادلات جهانی دچار بالا رود.

بروز رسانی ۲۴ فروردین ۹۸ قیمت دلار و سکه

پس از اعلام آمریکا بر ضد سپاه پاسداران، بازار دچار یک هیجان کوتاه مدت شد و قیمت دلار تا ۱۴٫۵۰۰ تومان بالا رفت اما پس از آن در طی چند روز اخیر به‌صورت متوالی کاهش یافته و به مرز ۱۳٫۵۰۰ تومان رسیده است. پیش بینی می‌شود این روند تا ۱۳هزار تومان نیز ادامه داشته باشد و به‌خاطر ارایه ارز توسط پتروشیمی‌ها، بازار دچار ثبات خواهد بود مگر آنکه پیش‌بینی غیر منتظره‌ای (همچون درگیری‌های منطقه‌ای) رخ دهد.

بروز رسانی ۵ اسفند ۹۷ قیمت دلار و سکه

در بخش دیدگاهها گفته بودیم که دلار بالا پایین خواهد داشت که جزئیاتش قابل مشاهده است. هر چند دوستان ما رو متهم به خیلی چیزها کردند ولی خدا رو شکر پیش بینی ها درست از آب در اومد. به نظر می رسه که دولت در سال بعد قصد تثبیت در یک نرخ را دارد که نرخش مشخص نیست و برای همین باید دوستان حواسشان باشد.

بروز رسانی ۹ آذر ۹۷ قیمت دلار و سکه

پس از وقفه طولانی در بروزرسانی این صفحه، خبرهای شنیده از بانک مرکزی و دولت بر این است که تصمیم این نهاد مالی بر تثبیت نرخ دلار در سال ۹۸ است. این به مفهوم بالا یا پایین رفتن نرخ نیست و صرفا تذکری است برای کسانی که معاملات زیادی انجام می‌دهند.

بروز رسانی ۹ آذر ۹۷ قیمت دلار و سکه

قیمت دلار به حوالی ابتدای تابستان رسیده و در حول و حوش ۱۱ هزار تا ۱۱.۵۰۰ تومان در نوسان است. بسیاری این شرایط را موقتی قلمداد کرده و برخی تا پایین آمدن قیمت در سطح قیمتی ۱۰ هزار تومان هم نظر می‌دهند.

بروز رسانی ۸ آبان ۹۷ قیمت دلار و سکه

همان طور که گفته بودیم تا آبان ماه قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد و دولت فعلا قصد دارد حوالی ۱۵ هزار تومان نگه دارد. البته اگر دولت تا ۲۵ آبان ماه این روند را حفظ کند و نوسانات کنترل شود چندماهی ثبات را شاهد خواهیم بود اگر توانایی این کار را نداشته باشد وضعیت به گونه دیگری پیش می رود.

بروز رسانی ۲۱ مهر ۹۷ قیمت دلار و سکه

به نظر می‌رسد که بانک مرکزی قصد دارد در حوالی ۱۵ هزار تومان اقدام به تثبیت نماید. در حالت کلی پیشنهاد می‌شود که برای کسب سود و حفظ ارزش پول به بورس مراجعه کنید.

بروز رسانی ۹ مهر ۹۷ قیمت دلار و سکه

طبق وضعیتی که در حال حاضر در اقتصاد کشور حکمفرماست بعضی از موارد را باید بگوییم تا در نظر بگیرید. طبیعتا در صورت رخ دادن بعضی از اتفاقات باید شاهد کاهش قیمت دلار باشیم.

۱- یکی از موضوعات بسیار مهم fatf است که در صورت قرار گرفتن نام ایران در لیست سفید آن یک کاهش بسیار قابل توجه در قیمت خواهیم داشت.

۲- یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بسته حمایتی اروپا از برجام است که در صورت برقراری کامل و بدون نقش نیز یکی از دریچه‌های ورود ارز خواهد بود که منجر به کاهش قیمت می‌شود.

۳- یک لحظه به این موضوع توجه کنید، نه قصد رد یا تایید بالا یا پایین رفتن قیمت را داریم، به صورت کلی بیایید فکر کنید که قیمت دلار به ۱۰۰ هزار تومان برسد، مثلا عرض شد، همه خریدار دلار بوده‌ایم ولی آن موقع دقیقا این دلار ۱۰۰ هزار تومانی را به چه کسی خواهیم فروخت؟ به این فکر کرده‌اید؟

لطفا آدرس این صفحه را برای دوستانتان در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید تا همه در کنار هم از یک محیط تعاملی بهره مند شویم و این نوید خوب را می‌دهیم در صورتی که حضور کاربران در این صفحه بیشتر شده و تعداد کامنت‌های دریافتی بیشتر شود از کارشناسان حوزه ارز و سکه برای مشاوره‌های تخصصی و ریزتز از پیش بینی دقیق ارزهای مختلف دعوت خواهیم کرد.

بروز رسانی ۴ مهر ۹۷ قیمت دلار و سکه

روز گذشته طی صحبتی که با یکی از اساتید حوزه اقتصاد مصاحبه‌ای انجام دادیم ایشان مصرانه روی قیمت حوالی ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان برای دلار در بلندمدت تاکید داشتند و دلیل آن را هم‌خوانی با نقدینگی موجود و وضعیت اقتصادی کشور عنوان کردند. البته ایشان این مطلب را اضافه کردند که جو روانی موجود در صورت عدم مدیریت و کنترل به قیمت‌های بالاتر برای دلار نیز دامن خواهد زد!

بروز رسانی ۲۴ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

با توجه به برنامه‌های دولت برای کنترل بازار پولی و مالی کشور به نظر می‌رسد که اگر قصد سرمایه گذاری روی ارز و سکه دارید می‌بایست با نگاه بلندمدت وارد شوید که قطعا سود خوبی در آن نهفته است ولی در کوتاه مدت شاید شاهد ضرر باشید یا نسبت به دیگر سرمایه گذاری‌ها کمتر سود کنید.

بروز رسانی ۲۰ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

با توجه به نوسانات به نظر می‌رسد که کف ۱۳۰۰۰ تومان برای دلار گریز ناپذیر بوده و با توجه به شواهد امر می‌توان سقف ۲۰ هزار تومان را برای اواخر سال ۹۷ مطرح کرد.

بروز رسانی ۱۶ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

در خبری عجیب حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان پیش بینی دلار ۲۰ هزار تومانی کرده که قطعا این اتفاق به بحران‌های بسیار بزرگ در کشور خواهد انجامید!

بروز رسانی ۱۳ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

امروز قیمت دلار به ۱۴ هزار تومان رسیده و متاسفانه پیش بینی قبلی ما نسبت به دلار درست از آب در آمد ولی در زمانی زودتر!

به نظر می‌رسد که قیمت دلار ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان در سال ۹۷ دور از ذهن نیست ولی رکود احتمالی در ماه‌های آتی و علی‌الخصوص در سال آینده قطعا چیزی است که امکان رشد بیشتر برای دلار و سکه را خواهد گرفت. سقف منطقی دلار نهایتا ۱۶۵۰۰ تومان و سقف منطقی سکه نیز حوالی ۶ میلیون تومان است.

بروز رسانی ۶ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

در بحث مسکن نیز قیمت‌ها به شدت بالا رفته و در بعضی از مناطق نزدیک به دوبرابر شده است. اما نکته جالب در مورد سکهاین است که از حوالی قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون تومان رسیده است و این یعنی رشد نزدیک به ۳٫۳ برابری ولی دلار از حوالی ۳۷۰۰ در حال حاضر به ۱۰۸۰۰ تومان رسیده است( ۶ شهریور ۹۷) و اگر دلار نیز به مانند سکه بخواهد بالا برود باید چیزی در حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان معامله بشود و اگر دلار را مبنای اصلی قرار دهیم قیمت سکه می‌بایست چیزی در حدود ۳ میلیون تومان باشد!

اما با توجه به تورم، گرانی‌ها، نفدینگی روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان که در حال افزایش هست، به نظر می‌رسد که برای سال ۹۸ می‌توان قیمت بین ۴ تا ۵ میلیون تومان را برای سکه یک رقم نرمال دانست و دلار نیز حوالی ۱۳ هزار تومان معامله شود.

ادامه این تحلیل را اینجا بخوانید

بروز رسانی ۲۶ مرداد ۹۷ قیمت دلار و سکه

با توجه به تحولات اخیر بازار ارز و سکه این تحلیل بروز می‌شود. به نظر می‌رسد که با توجه به رشد نقدینگی و همچنین کاهش شدید درآمدهای ایران از فروش نفت قیمت ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان برای دلار در سال ۹۸ متصور خواهد بود. البته گفتنی است که این ارقام معمولا به صورت کلی گفته می‌شود و اگر برای حفظ ارزش پول به دنبال خرید جنس هستید، پیشنهاد می‌کنیم روی خرید طلای آبشده فکر کنید.

برای قیمت ۱۶ هزار تومان قطعا سال آینده زمانی است که احتمال رخ داد وجود دارد ولی شاید حوالی آبان ماه شاهد افزایش قیمت دلار تا حوالی ۱۶ هزار تومان باشیم.

البته بانک مرکزی برنامه‌هایی دارد که ممکن در حوالی نرخ ۱۰ هزار تومان تثبیت شده و به طور کلی در چندماه آینده شاهد افزایش قیمت نباشیم.

پست‌های مشاوره‌ای ما:

988 نظرات
  1. p می‌گوید

    سلام بنظرتون الان ۱۳بهمن۹۸طلا۵۱۴۰۰۰خریدطلاکارعقلانیه یانه؟؟؟

    خوشم اومد ۱
  2. اميرسالار می‌گوید

    با سلام واحترام
    با۱۴۰ میلیون برای سرمایه گذاری در طلا مستعمل را پیشنهاد می دهید؟
    یا وام بیشتر بگیرم، آپارتمانم را تبدیل به احسنت کنم؟
    در صورت طلای مستعمل ، چه زمانی خرید نمایم؟
    با سپاس

    خوشم اومد ۱
  3. سالار آرمين می‌گوید

    آقای ذاکری، غیب گو نیست که جواب دهد.

  4. سالار آرمين می‌گوید

    آقای ذاکری بنده خدا، توی این اوضاع احوال چه بگویید؟

  5. مهدی می‌گوید

    سلام آقای ذاکری، این روزها خیلی به تحلیلتون نیاز داریم، مثله همیشه یه لطفی کنین نظر بدید ۹۸/۹/۱۰

    خوشم اومد ۱۳
    دوست نداشتم ۱
  6. نرگس می‌گوید

    آقای ذاکری الان ۹/۹/۹۸سیرصعودی طلا روبر اساس افزایش قیمت بنزین مقطعی ست بنظرتون ..یا ادامه داره

    خوشم اومد ۹
  7. نرگس می‌گوید

    کاهش نرخ بهره آمریکا به معنی صعود دوباره طلا ست بانک مرکزی آمریکا در۲۰۲۰آن هم در دو مرحله صعود طلا را درپی خواهد داشت

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۱
  8. نرگس می‌گوید

    سلام نظرتون در مورد مسکن ملی دولت چیه ممنون

    خوشم اومد ۶
    دوست نداشتم ۲
  9. سيدمجيد می‌گوید

    سلام آقای ذاکری احتمال داره سرمایه های مردم را دربورس مثل طلا ودلار که به ملت گرون فروختن بربادبدهند مسئولین محترم ممنون میشم پاسخ دهید؟

    خوشم اومد ۶
    دوست نداشتم ۱
  10. سيدمجيد می‌گوید

    سلام آقای ذاکری بابت ۶ماه دوم میشه پیش بینی بازارطلاوسکه ودلاروبورس رااعلام کنید ممنون میشم

    خوشم اومد ۱۰
    دوست نداشتم ۱
  11. امید به حق می‌گوید

    آقای ذاکری سلام و درود بر شما مرد نیکو سرشت. من و نامزدم سال ۹۷ حدود ۸۰ درصد سرمایمونو با مشورت بزرگتر ها آبشده گرم ۵۲۰ خریدیم و بعد از ضرر منتظر شدیم تا به پول اولمون برسیم و زندگیمونو شروع کنیم. ولی انگار نمیشه. نظری یا راهنمایی نمیکنید؟ ممنونتون میشم.

    خوشم اومد ۸
  12. مهدی می‌گوید

    سلام آقای ذاکری بعضی وقتا حس میکنم خدا خیلی منو دوست داره چون باعث شده با سایتتون آشنا بشم،آخه خیلی تو ضررم.
    آدمای کمی پیدا میشن که بی ریا ب کسی کمک یا مشورت بدن، بازم ممنون از بروز رسانی.
    انشاالله همیشه دلتون شاد باشه.۹۸/۶/۳

    خوشم اومد ۱۴
    دوست نداشتم ۱
  13. مریم می‌گوید

    باسلام به جناب ذاکری لطفا یه تحلیل بدین راجع به طلا وسکه الان نیمه های مرداد۹۸ باتشکر

    خوشم اومد ۱۲
    دوست نداشتم ۱
  14. مهدی می‌گوید

    سلام آقای ذاکری ممنون از بروز رسانی، خدا خیرت بده

    خوشم اومد ۸
    دوست نداشتم ۲
  15. فاطمه می‌گوید

    پس این جناب ذاکری کجاست؟دوستان هرکسی سررشته داره کمک کنه طلامو با ضرر بفروشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۵
    1. فرانک فرشیدی می‌گوید

      این روزها برای فروش طلا اصلا زمان مناسبی نیست. پیش‌بینی میشه دوباره طلا گران‌تر شود. بهتره کمی صبر کنید

      خوشم اومد ۱۰
      دوست نداشتم ۳
  16. سامان می‌گوید

    سلام آقای ذاکری سامان هسم ۲۰ تا سکه خریدم به نظرتون نگه دارم یا ارزون میشه بفروشمش؟

    خوشم اومد ۸
    دوست نداشتم ۱
  17. فاطمه می‌گوید

    سلام آقای ذاکری وقت بخیر من طلا گرمی ۴۶۰خریدم اون روز طلا رو مانیتور طلا فروشی ۴۲۰بود اولا چرا ۴۶۰داده؟بهش گفتم بحث مالیات واینارو گفت
    سوال دوم این که طلا واقعا کی بالا میره؟ازتون خواهش میکنم کمکم کنید

    خوشم اومد ۵
    دوست نداشتم ۱
    1. آرش پارسا می‌گوید

      ۴۲۰ پول طلای خام هست و قاعدتا اجرت ساخت و مالیات به اون اضافه می‌شه

      خوشم اومد ۲
      دوست نداشتم ۱
      1. فاطمه می‌گوید

        آخه من طلای آب شده گرفتم اجرت ساخت نداشت

        دوست نداشتم ۱
        1. آرش پارسا می‌گوید

          پس احتمالا همان مالیات بوده گرامی

          خوشم اومد ۱
          دوست نداشتم ۲
  18. Sara می‌گوید

    سلام، شهریور ۹۷ دلار با قیمت ۱۴۵۰۰ خریدم ، اشتباه کردم و تا حالا که ۲۹ تیر ۹۸ هست نگه داشتم به نظرتون کِی بفروشم که بیش از این ضرر نکنم؟ با احتساب ضرر کاهش دلار و نگرفتن سود بانک در مدت ۱۰ ماه. بیش از ۱۰ هزار دلار هست.

    خوشم اومد ۵
    دوست نداشتم ۴
  19. همایون می‌گوید

    سلام آقای زاکری
    من ۱۶۰ گرم طلا دارم خواستم بفروشم بنظرتون دوباره طلا بالا میره؟

    خوشم اومد ۸
    دوست نداشتم ۲
  20. تبسم می‌گوید

    باسلام ببخشید ما اندازه ۶۰ میلیون شمش خریدیم طلا ۴۳۹ تومن بود الان شده ۳۹۸ تومن تو رو خدا راهنمایی کنید نگه دارم بازم بالا میره لطفا راهنمایی کنید

    خوشم اومد ۹
    دوست نداشتم ۲
  21. ستاره می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید
    آقای ذاکری من ۲۴ تیر ۹۸ دو تا سکه امامی هر کدام به قیمت ۴۳۵۰۰۰۰ تومان گرفتم بنظرتان این روند نزولی قیمت سکه تا کی طول میکشه میخوام چند تایی هم دوباره بگیرم؟
    ممنون از وقتی که در اختیارمان میگذارید .
    خیلی ممنون

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۵
  22. معصومه می‌گوید

    سلام آقای ذاکری من طلا خریدم آب شده گرمی۴۳۳ هزار تومان به نظرتون نگه دارم؟؟

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۵
  23. محمدعلی می‌گوید

    باسلام خدمت جناب ذاکری
    امروز بیست وششم اردیبهشت نودوهشت هست. حدود ده میلیون سرمایه بدست آوردم و نمیخوام توی بانک بزارم. باتوجه به قیمت دلار و طلا و سکه و عدم تجربه سواد کافی بنده در خرید طلای آب شده,,,,پیشنهاد حضرتعالی در زمینه خرید سکه ربع جهت حفظ سرمایه چه میباشد؟؟

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۳
  24. Miladghorbani می‌گوید

    سلام بنده سی میلیون پول دارم سکه بگیرم یا طلا واسه پاییز بدهی دارم چیکار کنم سود کنم ..توروخدا کمک کنید ..

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۳
  25. ایرانی می‌گوید

    سلام چرادیگه تحلیل نمیذارین

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۱
  26. باران می‌گوید

    چرا هیچ کدوم از پیام های من منتشر نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    سلام جناب ذاکری
    الان ۹ اردیبهشت ۹۸ و طلا ۱۸ عیار گرمی ۴۵۰…. آیا طلای دست دوم بخریم یا نه؟ از قبل از عید حوالی ۴۱۲ بود صبر کردم برسه حوالی ۳۰۰ اما نرسید بلکه با نوسانات بیشتر شده. لطفا سریع راهنمایی بفرمایید تا ضرر نکنم

    خوشم اومد ۱
  27. مجید می‌گوید

    من کارشناس مسئله طلا و دلار نیستم،ولی طبق تجربیاتم میدونم که خرید طلا و دلار برای سود بردن نیست،بلکه برای جلوگیری از پایین اومدن قدرت خریده.برا همین کسی که دلار و طلا میخره نه باید از بالا رفتنش خوشحال بشه نه از پایین اومدنش ناراحت.یه مثال میزنم،شما مثلا ۵ میلیون پول نقد دارین و میخواین یه ماشین لباسشوئی بخرین بر اثر بعضی مسائل یه شبه دلار قیمتش دو برابر میشه و به تبع آن قیمت طلا هم میکشه بالا و همین لباسشوئی ۵ میلیونی میشه ۱۰ میلیون،شما اگه پول‌نقد نگه دارین دیگه نمیتونین دیگه ماشین لباسشوئی رو بخرین ولی اگه پولتونو به دلار و طلا تبدیل میکردین ظاهر قضیه اینه که سود کردین ولی در اصل قدرت خرید شما پایین نیومده چون اگه دلار و طلا رو نقد کنین بازم میتونین همون ماشین لباسشوئی رو بخرین،بر عکسشم صادقه اگه دلار و طلا دارین اگه قیمتشون بیاد پایین بازم چون قیمت اجناس تو بازار رو معمولا این دو تعیین میکنن پس قیمت ماشین لباسشوئی هم میاد پایین پس دوباره میتونین جنس مورد نظرتونو تهیه کنین

    خوشم اومد ۱۱
    دوست نداشتم ۱
  28. یزدی می‌گوید

    سلام آقای ذاکری
    من ۲۰فروردین با قیمت۴۶۸۰۰۰ طلا خریدم بعد ۳۵تومن اومد پایین.بنظرتون این کاهش قیمت موقته یا ضرر کردم؟
    ممنون راهنمایی تون

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۱
  29. یزدی می‌گوید

    سلام اقای ذاکری
    من ۱۱میلیون دارم وام میگیرم ایا خرید طلا با قیمت۴۴۷۰۰۰ در ۲۲فروردین۹۸ عاقلانه ست؟ تا تمدید خونه در فروردین سال بعد به این پول نیاز ندارم
    ممنون از راهنمایی تون

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۲
  30. شهریار می‌گوید

    تحلیلاتون اکثرا مطابق با واقعیت از آب درنمیاد

    خوشم اومد ۲۰
    دوست نداشتم ۵
    1. ذاکری می‌گوید

      ممنونم ازتون.
      ولی خب بارها گفته بودم دم عید طلا و سکه و …. رو بالاتر از زمانی که طلا به ۲۹۰ و سکه به ۳۵۰۰ رسید میتونید بفروشید!
      الان چنده؟

      خوشم اومد ۲۳
      دوست نداشتم ۱۶
    2. بینام می‌گوید

      سلام پیشنهادتون برای ۱۰۰میلیون چیه؟طلا بخرم برای بلند مدت یکساله یا زمینی که فعلا قیمت نداره ولی اینده داره چون همه ی اطرافش ساخته شده و یک طرفش هم فرودگاهه؟لطفا راهنماییم بفرمایید.این جایی هم ک میخوام زمین بگیرم پارسال متری ۲۵۰بوده الان شده یک تومن ینی برای یک سال دیگه سال۹۹اینده زمین با بالارفتن طلا برابری میکنه یا سودش بیشتره؟

      خوشم اومد ۱
      دوست نداشتم ۱
  31. صفیه قلی زاده می‌گوید

    سلام بامبلغ ۱۰۰هزارتومان درسال ۹۸چطورمیتوان سرمایه گذاری کرد؟

    خوشم اومد ۳
    دوست نداشتم ۲
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      حدس میزنم سوالتون هوشمندانه است! و برای همین زودتر از بقیه جواب میدم : با ۱۰۰ هزار تومان فقط در بورس میشه بیشترین سود رو کرد

      خوشم اومد ۶
      دوست نداشتم ۱۴
  32. محمد ابراهیم می‌گوید

    سلام جناب ذاکری .اگه مقداری دلار با قیمت خرید ۱۴ تومن داشته باشیم به نظرتون چیکار کنیم نگه داریم ، بفروشیم طلا دسته دوم بخریم یا خودرو بخریم ؟؟؟شما چی پیشنهاد میکنید؟؟؟ برای ۶ ماه اول سال ۹۸ چه پیش بینی دارید؟؟؟

    خوشم اومد ۳۰
    دوست نداشتم ۵
  33. ... می‌گوید

    کسی جایی رو میشناسه که معتبر باشه برا خرید طلای آبشده؟؟

    خوشم اومد ۶
    دوست نداشتم ۵
  34. شهراد می‌گوید

    سلام جناب ذاکری عزیز ممنون از راهنمایی هاتون
    بنده یه مبلغی ریال دارم برای اینکه ارزش پولم در سال ۹۸ پائین نیاد می خوام ببینم طلا آب شده بخرم یا دلار و یورو ؟ و سوال بعدم اینه که آیا روند افزایشی طلا و ارز و بازار مسکن هم در سال آینده ادامه داره یا خیر… بازم ممنونم

    خوشم اومد ۷
    دوست نداشتم ۲
    1. احمد رضا می‌گوید

      احتمالا جناب ذاکری عزیز بعد از عید جوابتونو میدن
      با این اوضاع و احوال تحلیل اوضاع کار حضرت فیله
      طلا اب شده بخر ِِ پیشاپیش بابت جواب سوال تشکر نکن . ارادت

      خوشم اومد ۱۴
      دوست نداشتم ۴
  35. فرشته می‌گوید

    ما میخوایم سرویس بخریم برای عروسیمون اما طلا الان خیلی رفته بالا. برای همین میخواستم بدونم ممکنه اوایل فروردین کمی قیمتا پایین بیاد؟ یا اینکه قراره همینجوری بره بالا؟ موندیم الان بخریم یا بعد از عید

    خوشم اومد ۵
    دوست نداشتم ۱
    1. احمد رضا می‌گوید

      عروسیتون مبارک
      سرویس شا داماد میخرن یا عروس خانم ؟؟؟؟
      ریال تبدیل کن به طلا شک نکن دست دست نکن
      مگه اینکه طلا از الانم بالاتر رفت توان خرید داشته باشی
      کلا ریسکههههههههههه .

      خوشم اومد ۶
      دوست نداشتم ۱
  36. مریم می‌گوید

    آسمان عزیز چون آقای ذاکری جواب ندادن من خدمتتون یه راهنمایی که تجربه خودم هستش میگم اگربابورس آشنایی ندارید وتجربه بورس نداری وارد بورس نشو چون بورس تجربه میخواد درموردطلا بهترین زمان خریدطلا برای افرادمعمولی که تجربه ندارندماه آذرهستش که دولت لایحه بودجه رومیبندد وبهترین زمان فروش طلای خریداری شده هم اواخرفروردین هستش اماالان چون به دلایل سیاسی طلا بالاهستش هیچ وقت تمامی طلاهاتون رواواخرفروردی نفروشین بلکه پله ای این کاروکنین ومقداریشونگه دارین چون من ممکن به دلایل سیاسی تاخردادطلابالا وپایین بره

    خوشم اومد ۶
    دوست نداشتم ۱
  37. حاج مهدی می‌گوید

    سال ۹۸ سال خوبی نیست!
    صادرات رسمی نفت که الان حدود ۷۰۰ هزار بشکه روزانه هست به احتمال بسیار فراوان به صفر خواهد رسید در کنار اون هم صادرات غیررسمی و مخفیانه ایران که با خاموش کردن رادارهای کشتی ها برای عدم ردیابی داره انجام میشه احتمالا با حمله های متعدد نظامی روبرو بشه
    از طرف دیگه هم تاجران اتاق بازرگانی که بیشترین استفاده و رانت رو تو این شش سال از این دولت بهره بردن حالا جواب خوبی دولت رو با دپوکردن ارزهای صادراتیشون تو بانکهای کشورهای خارجی دارن میدن. بودجه دولت هم برای سال اینده اصلا وضعیت جالبی نداره
    تو چنین شرایطی با کوچکترین جرقه ای انفجار تقاضای کاذب شکل میگیره و باقی ماجرا
    امیدوارم همه تحلیل ها اشتباه دربیاد و خدا به خیلی از مردم این کشور رحم کنه

    خوشم اومد ۲۰
    دوست نداشتم ۴
  38. ناشناس1 می‌گوید

    خرید پله ای منظورتون چیه و طلای ابشده چه صیغه ای هست

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۲
  39. محمود می‌گوید

    لطفا آمار سال ۹۸ رو بدید ۳۰ نقد دستم دارم طلا دست ۲بخرم یا نه ممنون

    خوشم اومد ۶۲
    دوست نداشتم ۱
  40. الی می‌گوید

    سلام
    خواهش میکنم راهنمایی کنید که قبل از عید طلا بخریم یا بذاریم برای بعد از عید. یعنی قیمت طلا در اوایل سال ۹۸ چطور میشه؟ به نظرتون اوایل سال ۹۸ بذاریم طلا بخریم؟ اخه الان طلا بالا رفته چون تقاضا زیاده ممکنه بعد عید بیاد پایین؟

    خوشم اومد ۶
    دوست نداشتم ۲
    1. مینا می‌گوید

      اگه میخوای الان بخرتوایام عیدکسی بهت سکه نمیده ودرحال گران شدن

      خوشم اومد ۳
      دوست نداشتم ۲
      1. احمد رضا می‌گوید

        تو ایام عید سکه نمیدن ؟؟؟؟!!!!!!!!!
        تا حالا ندیدم سکه و زلا تو بازار خرید و فروش نشه
        سکه ۷ میلیونم باشه هم میخرن هم میروشن . ارادت

        خوشم اومد ۴
        دوست نداشتم ۱
  41. سالار می‌گوید

    سلام قیمت ps4 slim در سال ۹۸ گران می‌شود؟

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۶
  42. حسین ۷۴۷۶ می‌گوید

    سلام خسته نباشید جناب ذاکری یه راهی پیشنهاد بدین ما بیچاره ها وضع مون بدتر نشه یه مقدار پول و طلا دارم میخام زمین یا خونه بخرم نظر شما چیه با تشکر

    خوشم اومد ۴
  43. آسمان می‌گوید

    نرگس خانوم به نظرتون جنگ تجاری آمریکا و چین تموم میشه یا بیشتر میشه؟

    خوشم اومد ۳
    دوست نداشتم ۱
  44. نرگس می‌گوید

    یکی از فاکتور های خیلی خیلی مهم در افزایش قیمت جهانی طلا جنگ تجاری آمریکا با چین هست ..عدم مذاکرات وتوافق بین دو کشور باعث افزایش قیمت اونس طلا خواهد شد
    اخبار رو رصد کنید

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۲
    1. احمد رضا می‌گوید

      عدم مذاکرات و توافق بین دوکشورباعث افزایش اونس طلا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      یعنی مذاکره نکنند اونس بالاست مذاکره و توافق کنند بازم اونس بالاست . علی برکت اله
      نرخ بهره اعلام شده بلا نتیجه دلار قووووووی نتیجه طلا پایییییییین
      قیمت نفت بالاااااا نتیجه تورم بالاااااااا دلاررررر ضعیففففف طلا بالااااااااااااااا
      اخبار دیگر هم تاثیر داره اما استادان گرام میدانند اساس نرخ بهره و افزایش یا کاهش ارزش دلار میباشد .
      در آخر توافق بین امریو چین صورت بگیره تولید چین بالا و مصرف نفت بالا نتیجهیمت نفت بالا نتیجه قیمت طلا بالا ااااااا . البته طبق پیش بینی اونور آبیا ۲۰۱۹ طلا ۱۳۵۰ و ۱۴۰۰ هست . ارادت

      خوشم اومد ۲
      دوست نداشتم ۱
  45. آسمان می‌گوید

    من با ذاکری قهرم???

    خوشم اومد ۱۰
    دوست نداشتم ۱
  46. احمد رضا می‌گوید

    سلام
    به همه عزیزان که یه خورده پول دارید (زیر ۱۰۰ میلیون)
    یه خورده جرات و ریسک داشته باشید
    برید طلا ویا دلار بخرید. ارادت

    خوشم اومد ۹
    دوست نداشتم ۳
  47. آرتینا می‌گوید

    بعد از عید قیمت دلار چی میشه میره بالا یا میاد پایین؟
    هرچند من حدسم بالا رفتنه ولی خیلی مهمه میخوام یه چیزی بخرم نمیدونم قبل عید بخرم یا صبر کنم بعد عید..
    لطفاً هرچی زودتر پاسخ بدید ممنون ..

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۱
  48. سمیه می‌گوید

    سلام اقای ذاکری توروخدا جواب بدید زود من حدود ۲۵ تومن پول دارم خواستم بدونم الان طلا بخرم ب نفعمه یا نه؟ ممنون

    خوشم اومد ۵
    دوست نداشتم ۱
  49. یوسف می‌گوید

    سلام و خسته نباشید; جناب استاد ذاکری
    بنده آبان سال۹۶ ,چهل میلیون تومان وام مسکن یکم سپرده گذاری کردم, متاسفانه اکنون که آبان ۹۷ سر رسید با این وام و ۲۵۰میلیون هم نقد دارم نمیدونم الان چیکار کنم قیمت ملک دو برابر شده؟ به نظرتون طلا یا ارز بخرم و فعلا از وام استفاده نکنم؟؟
    در ضمن وام هم مخصوص بافت فرسوده است
    لطفا راهنمایی کنید
    ارادتمند مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۵

    خوشم اومد ۲
  50. یوسف می‌گوید

    سلام و خسته نباشید جناب استاد ذاکری
    بنده آبان سال۹۶ چهل میلیون تومان وام مسکن یکم سپرده گذاری کردم متاسفانه اکنون که آبان ۹۷ سر رسید با این وام و ۲۵۰میلیون هم نقد دارم نمیدونم الان چیکار کنم قیمت ملک دو برابر شده؟ به نظرتون طلا یا ارز بخرم و فعلا از وام استفاده نکنم؟؟
    در ضمن وام هم مخصوص بافت فرسوده است
    لطفا راهنمایی کنید
    ارادتمند

    خوشم اومد ۱
  51. مهشید می‌گوید

    با سلام آقای ذاکری به نطرتون قیمت طلا الان با نرخ ۴۲۰ خرید کنم آبشده در بلند مدت از این بالاتر میره؟یعنی امکانش هست به گرمی ۷۰۰ و این حدود برسه مثلا یکساله

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۶
  52. یگانه می‌گوید

    آقای ذاکری کجا هستین
    به کمک نیاز داریم

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۳
  53. مریم می‌گوید

    ببخشیدمن جواب میدم چون مشخص الان ضرربفروشین بزارین اواخرفروردین بفروشین من جای شمابودم میخریدم

    خوشم اومد ۵
    دوست نداشتم ۱
  54. احمد رضا می‌گوید

    ذاکری جان کجاییییییییییییییی
    یعنی الان دقیقا کجایییییییییییییییییی
    ذاکری نیست خودم بهتون میگم چیکار کنید
    بسیار ساده و راحت
    فقط ریال نگه ندارید تبدیل کنید ربع سکه . طلا آب شده
    دلار . ارادت

    خوشم اومد ۸
    دوست نداشتم ۲
  55. سالار می‌گوید

    مردم حقشونه ،،چون لیاقتشون همین دولته

    خوشم اومد ۵
  56. آسمان می‌گوید

    سلام
    بعد از اون سیر نزولی قیمت طلا،امروز سیر صعودی داشت…نوسانات مشوش کننده ان و موندم طلا آب شده با گرمی۴۱۹ بخرم یا نه؟؟؟

    خوشم اومد ۲
  57. مهوش می‌گوید

    تواین جریان فقط دولت سود میکنه چون قیمتادست خودشه بیچاره مردم ایران چندسال زحمت میکشن تایه پولی پس انداز کنن اونوقت دولت محترم همه پس انداز مردم رو به جیب میزنه

    خوشم اومد ۳
    دوست نداشتم ۱
    1. سالار می‌گوید

      مردم حقشونه ،،چون لیاقتشون همین دولته

      خوشم اومد ۳
      دوست نداشتم ۱
  58. علی می‌گوید

    سلام
    میبخشید تحلیلتون رو راجع به قیمت ارز برای سال ۱۴۰۰ یعنی ۲ سال بعد میخواستم توضیح کوتاهی بگید

    خوشم اومد ۲۱
    1. علی می‌گوید

      لطفا نظر دهید

      خوشم اومد ۱
  59. بهار می‌گوید

    سلام آقای ذاکری. به نظرتون الان طلای آب شده را بفروشیم یا صبر کنیم تا سال آین

    خوشم اومد ۳
  60. هاشمی می‌گوید

    از این بابت پرسیدم که طلا رو نگه دارم یا وام بگیرم سودشو بدم (کدوم بهتره) البته نصف طلا ها تقریبا خرید ۱۰ سال پیشه و حدود ۵۰ گرمش هم گرمی۳۷۰ خریدم

    1. یگانه می‌گوید

      سلام
      دوست عزیز آقای ذاکری نمیخواد که هر عقل سلیمی میگه وام بانکی بگیر
      خداروشکر انقدرررررررررررر تورم داریم که هیچی رو نباید فرخت
      یه جمله ی طلایی میگم
      تو این کشور هرچی رو هروقت بفروشی باختی
      هروقت بخری بردی

      خوشم اومد ۸
      دوست نداشتم ۱
    2. سالار آرمين می‌گوید

      من مخالف نظر یگانه هستم، چرا !
      ۱-برای اینکه با سودی که بانک ها از شما مطالبه می نمایند(بیشتر است.)م سود که روی طلای شما در آینده خواهد آمد .
      ۲- سند شما در گروی بانک ها است و اگر جای دیگری وام ایده آلی پیدا نمودی ، نمی توانی از سند استفاده کنی!
      ۳- اگر هم کار قضایی هم داشته باشی ، سند شما ارزشی ندارد، جهت ضمانت!

      خوشم اومد ۱
      دوست نداشتم ۱
      1. یگانه می‌گوید

        نه. اشتباه میکنی
        ببین الان ۴۰ تومن وام بگیره ۱۰ سال دیگه باید ۸۰ تومن پس بده اونم قسطی
        حالا حساب کن ۱۰ سال پیش اگه ۴۰ تومن طلا میخریدی الان ۸۰۰ میلیون ارزششه

        خوشم اومد ۳
        دوست نداشتم ۱
        1. سالار آرمين می‌گوید

          برای خرید خانه اگر ، طلا بفروشی بازهم برد با شماست.
          چون خودم هم امتحان کردم و جواب خوبی گرفتم.
          بانک را بگذارید برای مواقع ناچاری ، زیرا همه آنها شیاد هستند.

          خوشم اومد ۴
  61. هاشمی می‌گوید

    سلام اقای ذاکری لطفااااااااا راهنمایی بفرمایید
    من اسفند منزلم رو فروختم و منزل دیگری خریدم و اواخر خرداد ۹۸ منزل تحویل میگیرم حدود ۴۰ میلیون کم میارم ……..
    سوااااااال حدود ۱۱۰ گرم طلا دارم که تقریبا همون ۴۰ تومن میشه طلا بفروشم تا کسری پولم رو برای خرداد سال دیگه جور کنم یا وام بانکی بگیرم؟؟؟؟؟؟

    دوست نداشتم ۱
  62. احمد رضا می‌گوید

    کی جواب دادن آقا یا خانم ذاکری که پیشاپیش تشکر میکنید
    تواین اوضاع و احوال پیش بینی کار حضرت فیلهههههه????????

    خوشم اومد ۳
    دوست نداشتم ۲
  63. آسمان می‌گوید

    سلام
    آقای ذاکری ممنون که وقت میذارید و راهنمایی می کنید
    دارایی من دو قطعه زمین،۱۰۰ گرم طلا که سالهای ۹۲ تا ۹۵ خریداری کردم،۴۰ میلیون پول سپرده دارم با سود ۲۰ درصد که ۶/۹۸ مدت یکساله اش تموم میشه…از این ۴۰ میلیون ۲۰ میلیونش مال خودم و ۲۰ میلیون هم وام با سود۴ درصد گرفتم و چون در حال حاضر شغل و درآمدی ندارم ۴۰ تومن رو سپرده کردم تا قسط وامم رو بتونم پرداخت کنم( یه مبلغی خودم میذارم رو سود سپردم تا قسط وام جور بشه) …وامم دو ساله است که تا الان از ۲۶ تا قسط۶ تاشو پرداخت کردم…سپرده امم یک ساله است که ۶ ماه به اتمامش مونده…در ضمن یه وام خونگی به مبلغ ۵ میلیون ثبت نام کردم که هر ماه مبلغی پرداخت می کنم(هنوز برنده نشدم)
    حالا سوالات من از شما اینه:
    ۱_ با توجه به اینکه حقوق و یا درآمد ماهیانه ندارم آیا درسته پولمو از بانک خارج کنم؟ اگه پولمو خارج کنم در چه زمینه ای سرمایه گذاریش کنم؟ اگه طلا آب شده بخرم درصورتیکه نیاز باشه،امکانش هست که هر ماه به اندازه قسط وامم مقداریشو بفروشم؟
    ۲_ میخوام حداقل پول سپرده ام ارزشش حفظ بشه و با توجه به اقساط وامم آیا منطقی پول رو از بانک به بورس ببرم؟ تا الان تجربه بورس نداشتم
    ۳_ در رابطه با طلاهام و زمینام پیشنهادتون چیه؟آیا نگه داشتن شون منطقی؟ارزش پول حفظ میشه یا سود خوبی داره؟ زمان فروش شون کی هست و تبدیل شون به چه بازار یا کالایی سودآور؟
    در ضمن اضافه کنم حساب سپرده یکساله ام قابلیت کاهش اصل پولو داره و مثلاً میتونم نصفشو بردارم و فقط ۱/۴ سودی که تا الان گرفتم از اصل پولم کسر میشه…

    دوست نداشتم ۲
  64. سامانتا می‌گوید

    سلام من دلار ۱۵۵۰۰ خریدم چیکار کنم اگه همین طور بیاد پایین پولشم فعلا احتیاج ندارم میشه لطفا راهنمایی کنید.ممنون

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۱
  65. مریم می‌گوید

    سلام با توجه ب اینکه امروز ۱۳/۱۲/۹۷ قیمت طلا داره کاهش پیدا میکنه من میخوام طلاهامو بفروشم امروز ۴۰۸ تومن هست گرمی ب نظر شما آقای ذاکری صبر کنم میره بالاتر یا زودتر بفروشم تا پایین تر نیومده

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۲
    1. پریچه می‌گوید

      سلام جناب استاد ذاکری. منظور شما از ثبات ارز در سال آینده این است که نوسان ندارد؟

      خوشم اومد ۲
    2. مریم می‌گوید

      ببخشیدمن جواب میدم چون مشخص الان ضرربفروشین بزارین اواخرفروردین بفروشین من جای شمابودم میخریدم

      خوشم اومد ۱
      دوست نداشتم ۱
  66. مهران می‌گوید

    دلار در سال ۹۸ در سه ماهه اول ۱۱۵۰۰ تا ۱۳۰۰۰ و در سه ماهه دوم ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ و در سه ماهه سوم ۱۰۵۰۰ تا ۱۲۵۰۰ و در سه ماهه آخر سال ۹۸ ۹۰۰۰ تا ۱۰۵۰۰ پیش بینی میشود .

    خوشم اومد ۳
    دوست نداشتم ۱۳
    1. یگانه می‌گوید

      بر چه اساسی می فرمایید؟
      خدا کنه که اینطور باشه

      خوشم اومد ۲
      دوست نداشتم ۱
  67. آسمان می‌گوید

    سلام
    آقای ذاکری ممنون که وقت میذارید و راهنمایی می کنید
    دارایی من دو قطعه زمین،۱۰۰ گرم طلا که سالهای ۹۲ تا ۹۵ خریداری کردم،۴۰ میلیون پول سپرده دارم با سود ۲۰ درصد که ۶/۹۸ مدت یکساله اش تموم میشه…از این ۴۰ میلیون ۲۰ میلیونش مال خودم و ۲۰ میلیون هم وام با سود۴ درصد گرفتم و چون در حال حاضر شغل و درآمدی ندارم ۴۰ تومن رو سپرده کردم تا قسط وامم رو بتونم پرداخت کنم( یه مبلغی خودم میذارم رو سود سپردم تا قسط وام جور بشه) …وامم دو ساله است که تا الان از ۲۶ تا قسط۶ تاشو پرداخت کردم…سپرده امم یک ساله است که ۶ ماه به اتمامش مونده…در ضمن یه وام خونگی به مبلغ ۵ میلیون ثبت نام کردم که هر ماه مبلغی پرداخت می کنم(هنوز برنده نشدم)
    حالا سوالات من از شما اینه:
    ۱_ با توجه به اینکه حقوق و یا درآمد ماهیانه ندارم آیا درسته پولمو از بانک خارج کنم؟ اگه پولمو خارج کنم در چه زمینه ای سرمایه گذاریش کنم؟ اگه طلا آب شده بخرم درصورتیکه نیاز باشه،امکانش هست که هر ماه به اندازه قسط وامم مقداریشو بفروشم؟
    ۲_ میخوام حداقل پول سپرده ام ارزشش حفظ بشه و با توجه به اقساط وامم آیا منطقی پول رو از بانک به بورس ببرم؟ تا الان تجربه بورس نداشتم
    ۳_ در رابطه با طلاهام و زمینام پیشنهادتون چیه؟آیا نگه داشتن شون منطقی؟ارزش پول حفظ میشه یا سود خوبی داره؟ زمان فروش شون کی هست و تبدیل شون به چه بازار یا کالایی سودآور؟
    در ضمن اضافه کنم حساب سپرده یکساله ام قابلیت کاهش اصل پولو داره و مثلاً میتونم نصفشو بردارم و فقط نصف سودی که تا الان گرفتم از اصل پولم کسر میشه… ❌❌❌?

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۱
    1. احمد رضا می‌گوید

      کی جواب دادن آقا یا خانم ذاکری که پیشاپیش تشکر میکنید
      تواین اوضاع و احوال پیش بینی کار حضرت فیلهههههه????????

      دوست نداشتم ۱
    2. سالار آرمين می‌گوید

      خدا به آقای ذاکری صبر دهد!

  68. شیوا می‌گوید

    سلام آقای ذاکری امکانش هست راهنماییم کنید
    مقداری پس انداز در بانک پارسیان به صورت بلند مدت دارم الان میخوام قسمتیشو از بلند مدت در بیارم و طلای آبشده یا سکه یا دلار بگیرم اما بین این سه و نوسان قیمتها نمیدونم کدوم تو بلند مدت بازخورد بهتری داره و چقدر افزایش قیمت همه چیز در سال ۹۸ صحت داره ؟

    1. شیوا می‌گوید

      با توجه به اینکه الان (۹۷/۱۲/۱۳) قیمت دلار در حال کاهش ، چقدر کاهش پیدا میکنه و کی وقت مناسبی برای خرید دلار ، سکه یا طلای آبشده است ؟

      خوشم اومد ۳
      دوست نداشتم ۱
  69. Zahra می‌گوید

    سلام آقای ذاکری،بهترین سرمایه گذاری با پونصد میلیون پول در سال ۹۸ طلا هستش یا دلار؟!
    و شما کانال تلگرامی ندارین؟!؟

  70. Zahra می‌گوید

    آقای ذاکری شما کانال تلگرامی ندارین!؟

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۱
  71. فردین می‌گوید

    سلام آقای ذاکری و عرض ادب
    الان ۹۷/۱۲/۱۳ با توجه به نوسانات سکه و طلا. من حدود ۵۰ تومن میخوام سرمایه گذاری کنم نظرتون درباره خرید سکه چیه ممنون میشم راهنمایی کنید.

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۱
  72. آسمان می‌گوید

    آقای ذاکری میایید حاضری تونو میزنید و میرید?
    الان چند روز من میام اینجا و سؤالمو تکرار می کنم و هیچ پاسخی نمی گیرم

    خوشم اومد ۵
  73. مریلا می‌گوید

    سلام اقای ذاکری.لطفا ولطفا من جوون رو راهنمایی کنید. ۵۰ملیون در بانک مسکن برای خانه اولیهاگذاشتم که مرداد۹۸یکسالش تموم میشه ومیتونم باپول خودم وپولی که بانک میده۲۰۰میلیون داشته باشم ویک خونه معمولی توی مشهدبخرم؟بنظرتون تامردادصبرکنم یاالان خونه وطلاهاموبفروشم وبعلاوه اون ۵۰ میلیون که باهم میشه۱۵۰میلیون الان یک خونه بخرم؟توروخداراهنماییمون کنید.الان اسفند۹۷با۱۵۰میلیون یک خونه بخرم یامرداد۹۸با۲۲۰یا۲۰۰میلیون؟

    دوست نداشتم ۱
  74. آس می‌گوید

    سلام
    آقای ذاکری ممنون که وقت میذارید و راهنمایی می کنید
    دارایی من دو قطعه زمین،۱۰۰ گرم طلا که سالهای ۹۲ تا ۹۵ خریداری کردم،۴۰ میلیون پول سپرده دارم با سود ۲۰ درصد که ۶/۹۸ مدت یکساله اش تموم میشه…از این ۴۰ میلیون ۲۰ میلیونش مال خودم و ۲۰ میلیون هم وام با سود۴ درصد گرفتم و چون در حال حاضر شغل و درآمدی ندارم ۴۰ تومن رو سپرده کردم تا قسط وامم رو بتونم پرداخت کنم( یه مبلغی خودم میذارم رو سود سپردم تا قسط وام جور بشه) …وامم دو ساله است که تا الان از ۲۶ تا قسط۶ تاشو پرداخت کردم…سپرده امم یک ساله است که ۶ ماه به اتمامش مونده…در ضمن یه وام خونگی به مبلغ ۵ میلیون ثبت نام کردم که هر ماه مبلغی پرداخت می کنم(هنوز برنده نشدم)
    حالا سوالات من از شما اینه:
    ۱_ با توجه به اینکه حقوق و یا درآمد ماهیانه ندارم آیا درسته پولمو از بانک خارج کنم؟ اگه پولمو خارج کنم در چه زمینه ای سرمایه گذاریش کنم؟ اگه طلا آب شده بخرم درصورتیکه نیاز باشه،امکانش هست که هر ماه به اندازه قسط وامم مقداریشو بفروشم؟
    ۲_ میخوام حداقل پول سپرده ام ارزشش حفظ بشه و با توجه به اقساط وامم آیا منطقی پول رو از بانک به بورس ببرم؟ تا الان تجربه بورس نداشتم
    ۳_ در رابطه با طلاهام و زمینام پیشنهادتون چیه؟آیا نگه داشتن شون منطقی؟ارزش پول حفظ میشه یا سود خوبی داره؟ زمان فروش شون کی هست و تبدیل شون به چه بازار یا کالایی سودآور؟
    در ضمن اضافه کنم حساب سپرده یکساله ام قابلیت کاهش اصل پولو داره و مثلاً میتونم نصفشو بردارم و فقط نصف سودی که تا الان گرفتم از اصل پولم کسر میشه…

    دوست نداشتم ۱
  75. محمد می‌گوید

    آقای ذاکری من ۴۵ گرم طلا دست دوم به نرخ ۴۴۰ تومان تو تاریخ چهار اسفند خریدم تا یک سال هم به پولش نیاز ندارم ولی حالا خیلی پشیمون شدم میخواستم ببینم به نظرتون تو سال آینده لا اقل به اندازه سود بانک ۲۰ درصد را به من برمیگردونه یا اصلا بفروشمشون بزارم بانک با سود ۲۰ درصد
    به نظر شما اشتباه کردم حالا چکار کنم وضعیت تو یال آینده چجوری میشه
    ممنون میشم کمکم کنید

    خوشم اومد ۲
  76. آسمان می‌گوید

    ای بابا به نظر میاد اصلا آقای ذاکری دیگه راهنمایی نمی کنن?

    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      من در خدمتم.
      حجم کامنت ها بالاست

      خوشم اومد ۱۱
      دوست نداشتم ۱
      1. آسمان می‌گوید

        سلام
        من سؤالمو چندین بار ارسال کردم…ممنون میشم راهنمائیم کنید?

        خوشم اومد ۱
        دوست نداشتم ۱
      2. احمد رضا می‌گوید

        سلام
        جناب تو این اوضاع پیش بینی کردن حریف میطلبه
        بهانه نیارید بزرگوار
        هر تعداد میتونید جواب بدید . ارادت

        خوشم اومد ۲
        دوست نداشتم ۲
  77. بهروز می‌گوید

    ۲۴۶گرم طلا دارم به نظرتون بفروشم یا هنوز بمونه اجاره نشینم می خوام خونه بخرم

  78. مهران می‌گوید

    پایین تر میاد شک نکن منم طلاهامو نفروختم ضرر کردم‌ولی دیگه بیخیالشون شدم از این به بعد پایینتر اومد بازم خرید میزنم یا بدبخت بدبخت میشم یا خوشبخت

    خوشم اومد ۳
  79. مصی می‌گوید

    سلام
    خسته نباشید
    امروز ۹۷/۱۲/۱۲ هستش، و قیمت طلا به ۴۰۹ رسیده آیا خرید طلای دست دوم معقول هست؟ و یا اینکه صبر کنیم پایینتر بیاد؟

  80. نیل می‌گوید

    سلام من یه مبلغیو با سود ۲٪ وام گرفتم به نظرتون طلای کار شده بخرم بهتره یا بزارم سود بانکی بیاد روش.ممنون

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۱
  81. آس می‌گوید

    سلام
    آقای ذاکری ممنون که وقت میذارید و راهنمایی می کنید
    دارایی من دو قطعه زمین،۱۰۰ گرم طلا که سالهای ۹۲ تا ۹۵ خریداری کردم،۴۰ میلیون پول سپرده دارم با سود ۲۰ درصد که ۶/۹۸ مدت یکساله اش تموم میشه…از این ۴۰ میلیون ۲۰ میلیونش مال خودم و ۲۰ میلیون هم وام با سود۴ درصد گرفتم و چون در حال حاضر شغل و درآمدی ندارم ۴۰ تومن رو سپرده کردم تا قسط وامم رو بتونم پرداخت کنم( یه مبلغی خودم میذارم رو سود سپردم تا قسط وام جور بشه) …وامم دو ساله است که تا الان از ۲۶ تا قسط۶ تاشو پرداخت کردم…سپرده امم یک ساله است که ۶ ماه به اتمامش مونده…در ضمن یه وام خونگی به مبلغ ۵ میلیون ثبت نام کردم که هر ماه مبلغی پرداخت می کنم(هنوز برنده نشدم)
    حالا سوالات من از شما اینه:
    ۱_ با توجه به اینکه حقوق و یا درآمد ماهیانه ندارم آیا درسته پولمو از بانک خارج کنم؟ اگه پولمو خارج کنم در چه زمینه ای سرمایه گذاریش کنم؟ اگه طلا آب شده بخرم درصورتیکه نیاز باشه،امکانش هست که هر ماه به اندازه قسط وامم مقداریشو بفروشم؟
    ۲_ میخوام حداقل پول سپرده ام ارزشش حفظ بشه و با توجه به اقساط وامم آیا منطقی پول رو از بانک به بورس ببرم؟ تا الان تجربه بورس نداشتم
    ۳_ در رابطه با طلاهام و زمینام پیشنهادتون چیه؟آیا نگه داشتن شون منطقی؟ارزش پول حفظ میشه یا سود خوبی داره؟ زمان فروش شون کی هست و تبدیل شون به چه بازار یا کالایی سودآور؟

    خوشم اومد ۱
  82. زیبارو می‌گوید

    سلام و سپاس از جناب ذاکری
    من در تاریخ ۸ مهر ۹۷ مبلغ ۳۳ میلیون طلای دست دوم گرمی ۴۸۰ تومن خریدم و فکر میکردم قراره بالاتر برخ و تو کوتاه مدت سود کنم ولی بایین اومد تا امروز که ۱۱ اسفند ۹۷، هست و طلای خام حدود ۴۳۰ تومان….به نظر شما قبل از عید بفروشم یا صبر کنم سال آینده ویا یکل نگهدارم و هر زمان نیاز به پولش داشتم بفروشم..ضمنا ۲۰ میلیون نقدم دارم که نمیدونم باهاش چیکار کنم….ممنونم اگه راهنماییم کنید و سپاس

    خوشم اومد ۲
  83. علی می‌گوید

    خواهش میکنم یکی جواب بده فکرو خیال این ظرر داره مغزما از بین میبره من خیلی واسه این پول زحمت کشیدم اومدم سرمایه گزاری کنم یکم سود کنم ولی تازه بدتر شد والا ما بدبختا شانس نداریم لب دریا بریم اب خشک خشک میشه موندم والا چیکار کنم

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۱
    1. یگانه می‌گوید

      طلا همینه. بالا پایین داره
      وقتی میاد پایین قرار نیست هیچوقت دیگه نره بالا که
      فک کن ۱۰ تومن دادی یه تیکه زمین کوچیک یه کنار گوشه ای خریدی. هر وقت رفتی رو سود خواستی بفروشش
      من یه واحد داشتم. نورگیر از پاسیو بود
      این و اون اومدن گفتن این چیه تو خریدی. اینو هیشکی ازت نمیخره
      منم همین حال و داشتم. خواب و خوراک نداشتم
      امسال فروختمش ۱۰۸ .۷۰ تومن وام در رفته دستمو گرفت. الان شده ۲۴۰ تومن
      همش میگم کااش فک میکردم ندارمش

      خوشم اومد ۱
      دوست نداشتم ۱
  84. علی می‌گوید

    سلام اقای ذاکری من یکم سرمایه داشتم با پول زحمت کشی گفتن طلا بخر سود مینه در هر صورت من دو تا سکه امامی گرفتم و یک نیم غیر بانکی در تاریخ ۱۲/۵ ولی الان ۱۲/۱۲ هست سکه را خریدم ۴۹۳۰۰۰۰ الا سده ۴۶۰۰۰۰۰ الان کلن شبا خابم نمیبره اعصابم کلن شبا ریخته بهم هی میگم پولایی که ۱۰۰ تومن ۱۰۰ تومن کپی گرفتم از بین رفت ظرر کردم به نظرتون تا کمتر نیمده برفوشم یا صبر کنم خواهشا جواب بدید

    خوشم اومد ۱
    1. یگانه می‌گوید

      علی آقا انقدر نگران نباش. دلتو بزرگ تر کن
      همه ی ما برای پولمون زحمت میکشیم
      من ۸۰ گرم طلا ۳۸۰ تومنی خریده بودم
      اومد رو ۳۰۰ اصلا ناراحت نشدم. تازه میخواستم بازم بخرم اطرافیان نذاشتن. منم صب تا غروب کار میکنم
      به طلاهات نگاه نکن. فک کن نداریشون و از صفر شروع کن
      اگه عاقل باشی هرماه به جای پس انداز در هر حدی که میتونی طلا بخر
      تاااا پولت به یه حدی برسه و بعدش یه کار بهتری بتونی انجام بدی

  85. علی می‌گوید

    سلام اقای ذاکری میخواهم طلا بخرم گرمی ۴۲۶ هست به نظرتون بخرم یا صبر کنم

  86. آسمان می‌گوید

    سلام
    آقای ذاکری خواهشاً پاسخگو باشید?

    1. سالار می‌گوید

      نماینده مجلس پاسخگو نیستن لان میخواین ایشون پاسخ گو باشن ،،،

      خوشم اومد ۷
  87. مسعود می‌گوید

    سلام آقای ذاکری
    من ۲۰تومن دارم تا آخر خردادم نیازش دارم خواستم بپرسم الان به نظرتون سکه،طلا،ارز یا چی بخرم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۱
  88. صداقت می‌گوید

    سلام جناب ذاکری بنده فرهنگی در مناطق محروم هستم با حقوق ۲۴۰۰ ودو فرزند حداقل ماهی یک پانصد قسط واجاره خانه دارم پنجاه تومن پول دارم که بیست تومن به دهن خانه دادم با بقیش طلا خریدم گرمی ۳۸۰ولی شما گفتین طلا پایین میادگرمی ۴۳۰فروختم حالا واقعا احتمال طلا پایین بیاد هست یا برم دوباره بخرم
    بنظرتون اگر برم شهرستان و با پنجاه تومن کار دامپروری بره وگوساله انجام بدهم بازدهیش از طلا وبورس بهتره یاخیر برای مدت دوسال ؟؟؟

    خوشم اومد ۳
    دوست نداشتم ۱
    1. سالار می‌گوید

      بره بخر چاقشون کن بفروش ،،،خودتم یکیشونو پخ کن لذت ببرین از گوشتش

      خوشم اومد ۵
  89. آسمان می‌گوید

    سلام
    آقای ذاکری ممنون که وقت میذارید و راهنمایی می کنید
    دارایی من دو قطعه زمین،۱۰۰ گرم طلا که سالهای ۹۲ تا ۹۵ خریداری کردم،۴۰ میلیون پول سپرده دارم با سود ۲۰ درصد که ۶/۹۸ مدت یکساله اش تموم میشه…از این ۴۰ میلیون ۲۰ میلیونش مال خودم و ۲۰ میلیون هم وام با سود۴ درصد گرفتم و چون در حال حاضر شغل و درآمدی ندارم ۴۰ تومن رو سپرده کردم تا قسط وامم رو بتونم پرداخت کنم( یه مبلغی خودم میذارم رو سود سپردم تا قسط وام جور بشه) …وامم دو ساله است که تا الان از ۲۶ تا قسط۶ تاشو پرداخت کردم…سپرده امم یک ساله است که ۶ ماه به اتمامش مونده…در ضمن یه وام خونگی به مبلغ ۵ میلیون ثبت نام کردم که هر ماه مبلغی پرداخت می کنم(هنوز برنده نشدم)
    حالا سوالات من از شما اینه:
    ۱_ با توجه به اینکه حقوق و یا درآمد ماهیانه ندارم آیا درسته پولمو از بانک خارج کنم؟ اگه پولمو خارج کنم در چه زمینه ای سرمایه گذاریش کنم؟ اگه طلا آب شده بخرم درصورتیکه نیاز باشه،امکانش هست که هر ماه به اندازه قسط وامم مقداریشو بفروشم؟
    ۲_ میخوام حداقل پول سپرده ام ارزشش حفظ بشه و با توجه به اقساط وامم آیا منطقی پول رو از بانک به بورس ببرم؟ تا الان تجربه بورس نداشتم
    ۳_ در رابطه با طلاهام و زمینام پیشنهادتون چیه؟آیا نگه داشتن شون منطقی؟ارزش پول حفظ میشه یا سود خوبی داره؟ زمان فروش شون کی هست و تبدیل شون به چه بازار یا کالایی سودآور؟

    خوشم اومد ۲
  90. یوسف می‌گوید

    سلام و خسته نباشید جناب ذاکری عزیز
    سال۹۶ چهل میلیون تومان وام مسکن یکم سپرده گذاری کردم آبان ۹۷ سر رسید ۲۰۰ میلیون هم نقد دارم نمیدونم الان چیکار کنم قیمت ملک دو برابر شده؟
    در ضمن وام هم مخصوص بافت فرسوده است
    لطفا راهنمایی کنید

    خوشم اومد ۱
  91. یاسمن می‌گوید

    سلام وقتتون به خیر آقای ذاکری تقریبا داریم به آخرای سال ۹۷ نزدیک میشیم .من ۲۰ میلیون دارم به نظرتون ارز یا طلا بگیرم بهتره؟یا از هر دو و اینکه چه ارزی بهتره

    خوشم اومد ۲
  92. سالار می‌گوید

    اقای ذاکری بیکار نیستن طومار بخونن هزار بار گفتن طای اب شده بگیرین رفت بالا بفروش ،،اگه نه تو خونه بزار زیر سرت که زیاد بشه یا برو بورس یا خرید خودرو دیگه چرا همش طومار مینویسین

    خوشم اومد ۵
    دوست نداشتم ۳
  93. آسمان می‌گوید

    سلام
    آقا ذاکری پس چرا هیچی نمیگه⁦☹️⁩

    خوشم اومد ۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم