قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ چقدر خواهد بود؟ (در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۹۸ به‌روز شد)

قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ یکی از سوالات بسیار مهم کاربران ایرانی است که معمولا در شبکه‌های اجتماعی و همچنین سایت‌های اینترنتی پرسیده می‌شود. در حال حاضر قیمت دلار و سکه بسیار اوج گرفته و طبق آخرین آمار از بازار تهران، دلار با قیمت ۸ هزار تومان و سکه با قیمت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

تحریم‌های آمریکا از اواسط تیرماه آغاز می‌شود و تحریم نفتی نیز از ۹۰ روز بعد آغاز می‌گردد که عملا درآمدهای نفتی ایران را به صورت رسمی به صفر می‌رساند چرا که حتی در صورت فروش نفت به دیگر کشورها، امکان استفاده از آن برای تبادلات مالی وجود نخواهد شد.

در مورد بازار ارز و طلا دو دیدگاه کاملا متفاوت وجود دارد که بعضی‌ها با توجه به سه برابر شدن نقدینگی در کشور نسبت به چند سال قبل، می‌گویند قیمت دلار نیز سه برابر خواهد شد که با توجه به این محاسبات می‌بایست اعدادی در حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان را برای آن متصور شد. همچنین سکه در صورت عدم صعود زیاد انس طلا، قیمتی در حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ تا ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد داشت.

دیدگاه دوم در مورد قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ این است که با توجه به زمزمه‌های توافق ایران با اروپا بر سر برجام و همچنین بعضی از نشست‌های حاشیه‌ای سران کشور در عمان، قیمت دلار در سال ۹۸ چیزی در حدود ۵ هزار تومان خواهد بود.

دیدگاه شما در رابطه با قیمت دلار و سکه در سال ۹۸ چیست؟

به‌روزرسانی ۲۵ آبان ۹۸: گرانی بنزین باعث گرانی دلار و سکه می‌شود؟

امروز شنبه ۲۵ آبان ماه، قیمت خرید دلار پس از مدت‌ها به مرز ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. قیمت فروش دلار توسط مردم هم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

آیا افزایش قیمت دلار در اولین روز کاری پس از اصلاح قیمت بنزین؛ نشانه‌هایی از گرانی و ارتباط آن با حامل‌های انرژی است؟ قیمت طلا و سکه چگونه است و چه پیش‌بینی از سوی کارشناسان صورت می‌گیرد؟

اگرچه هنوز برای پیش‌بینی دقیق قیمت دلار و سکه پس از تصمیم بزرگ دولت در گران کردن قیمت بنزین زود است و بازارها در شوک به سر می‌برند ولی پیش‌بینی‌های اولیه کارشناسان می‌گویند نباید قیمت بنزین باعث گرانی دلار، سکه و طلا شود.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران می‌گوید: «افزایش یک‌باره قیمت بنزین تاثیری بر روند افزایشی قیمت طلا ندارد. ممکن است این گرانی بنزین بر روند قیمت کالا و خدمات اثر بگذارد اما بر قیمت طلا اثر گذار نیست.»

ولی چون قیمت دلار در اولین روز هفته افزایش داشته است؛ برخی کارشناسان می‌گویند باید منتظر افزایش قیمت طلا و سکه تا پایان هفته باشیم. در حقیقت، سیگنال‌هایی برای گرانی دلار و ارزهای دیگر دریافت می‌شود که قطعا روی قیمت سکه و طلا نیز اثرگذار خواهد بود.

از سوی دیگر، برخی صحبت‌ها و تحرک‌های سیاسی داخل و خارج از کشور، ناآرامی‌های اجتماعی و برهم خوردن آرامش و تعادل بازارها و کالاهای اساسی مردم، جو روانی ایجاد کرده و سرمایه‌ها سرگردان را به سوی بازار دلار و سکه بکشاند که سریعا اثرش بروز خواهد کرد.

به نظر می‌رسد باید یک هفته‌ای منتظر ماند و اثرات افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی شدن آن را در بازارهای دیگر و به‌ویژه دلار یا کالاهای اساسی مشاهده کرد و بعد بهتر می‌توان درباره آینده نظر داد!

به‌روزرسانی ۱۸ آبان ۹۸: دلار تا آخر سال در کدام کانال است؟

ده کارشناس مسایل اقتصادی و فعال بازار پیش‌بینی کردند قیمت دلار در کانال ۱۱ هزار تومان تا آخر سال باقی می‌ماند. دو کارشناس گفته‌اند دلار در آخر سال وارد کانال ۱۲ هزار تومان می‌شود و یک کارشناس هم اعتقاد دارد دلار زیر ۱۰ هزار تومان می‌شود.

اما عمده پیش‌بینی‌های قیمت دلار در نیمه دوم سال ۹۸ و به ویژه فصل زمستان حول محور کانال ۱۱ هزار تومان است. درست است که دولت با کسری بودجه روبرو است و هرچه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم؛ وضعیت برای دولت بحرانی‌تر می‌شود چون پرداخت‌های بیشتری دارد و باید تسویه حساب سال را انجام دهد ولی سه روش برای تامین کسری بودجه دارد.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در ابتدای فصل تابستان سال جاری در یادداشت اینستاگرامی برای تامین کسری بودجه سه روش صدور بیشتر نفت، انتشار اوراق دولتی و برداشت از منابع صندوق توسعه ملی را عنوان کرد.

بنابراین، احتمال می‌رود دولت دست به هر کاری بزند تا قیمت دلار در همین وضعیت ثبت کنونی باقی بماند. دولت در سیاست‌های جدید خود از چند نرخی کردن دلار، افزایش و کاهش قیمت دلار و نوسانات شدید آن جلوگیری کرده و می‌خواهد هر طور شده این روند را ادامه دهد.

در ماه‌های اخیر شاهد کاهش قیمت دلار در حد بسیار کمی بودیم و حتی چندین بار دلار وارد کانال ۱۰ هزار تومان شد ولی خیلی بعید است زیر ۱۰ هزار تومان برود. از سوی دیگر، شاید قیمت دلار با شروع فصل زمستان به سوی کانال ۱۲ هزار تومان بیشتر گرایش پیدا کند.

به‌روزرسانی ۱۱ آبان ۹۸: دلار زیر ۱۰ هزار تومان نمی‌آید؛ طلا باز هم کاهش پیدا می‌کند

در اوایل هفته گذشته، ارز ارزان و طلا گران شد ولی آخر هفته، برعکس دلار گران و طلا ارزان شد.

این حکایت این دو سه ماه اخیر بازارهای طلا و ارز در ایران است. رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران می‌گوید دلار به سوی کانال ۱۰ هزار تومان حرکت کرده است ولی نباید انتظار داشت زیر ۱۰ هزار تومان برود. او می‌گوید دلار دیگر بیشتر از این قیمت‌ها پایین نمی‌آید چون در شرایط تحریم و کاهش فروش نفت هستیم.

از سوی دیگر، کارشناسان بازار می‌گویند قیمت‌های دلار و طلا ضمن اینکه در ماه‌های آتی دارای ثبات نسبی خواهد بود؛ بلکه شاید کمی هم کاهش پیدا کند.

به‌روزرسانی ۴ آبان ۹۸: منتظر ریزش دلار هستیم

در حالی وارد ماه دوم فصل پائیز شدیم که دلار در آستانه ورود به کانال ۱۰ هزار تومان است و کارشناسان هم در انتظار ریزش بیشتر قیمت آن هستند.

قیمت دلار در ۴ آبان ماه، به کمترین حد خود در ماه‌های اخیر رسیده است و با قیمت ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان فروخته می‌شود. نرخ خرید دلار در بازار نیز به ۱۱ هزار و ۵۰ تومان رسیده است. هر یورو نیز به نرخ ۱۲ هرار و ۴۵۰ تومان توسط صرافی‌های بانکی فروخته می‌شود و نرخ خرید یورو نیز برابر با ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام شده است.

این وضعیت نشان می‌دهد دلار برای ورود به کانال ۱۰ هزار تومان آمادگی دارد و هر روز بر تعداد فروشندگان دلار افزوده خواهد شد. بسیاری از دلالان و خریداران ارز و افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند؛ از بازار دلار خارج شده و امید به افزایشی شدن قیمت آن ندارند.

ثبات بازار و کنترل کامل قیمت دلار توسط دولت به همراه سرازیر شدن دلارهای خانگی به بازار باعث شده کارشناسان هنوز منتظر ریزش بیشتر قیمت این ارز باشند و به راحتی از دلار ۱۰ هزار تومانی در آبان ماه صحبت کنند.

به‌روزرسانی ۱۳ مهر ۹۸: همچنان بازارهای موازی در خواب

با مراجعه به پیش‌بینی‌های کارشناسان بازارهای مختلف از جمله بازار دلار، سکه و طلا، خودرو و مسکن، متوجه می‌شویم همه یک تعادل و آرامش نسبی در قیمت‌ها را انتظار دارند. در واقع، جز بازار بورس در حال رکوردشکنی است؛ بازارهای موازی دیگر همه از یک ثبات و پایداری برخوردار هستند.

البته، پیش‌بینی می‌شود یک خبر ناگوار سیاسی این وضعیت را برهم بزند چون این بازارهای موازی همه در سایه رفتارها و کنش‌های سیاسی هستند و اگر دولت آمادگی لازم را نداشته باشد یا ابزار و قدرت کافی در اختیارش نباشد؛ با کوچک‌ترین موج سیاسی منفی، تعادل بازارها برهم زده خواهد شد.

دلار و سکه همچنان در کانال‌های چند ماه اخیر قرار داشته و هر روز کمی افزایش یا کاهش پیدا می‌کنند. کارشناسان پیش‌بینی کردند اگر وضعیت سیاسی به همین منوال ادامه داشته باشد؛ تمام پاییز این قیمت‌ها را شاهد باشیم و حتی ماه‌های اول زمستان نیز تعادل در بازارها حاکم باشد.

به‌روزرسانی ۶ مهر ۹۸: دلار همچنان ثابت

قیمت دلار با شروع هفته دوم مهرماه همچنان ثابت مانده و با روزهای آخر هفته پیش تفاوتی نکرده است. صرافی‌ها روز شنبه ۶ مهرماه، قیمت دلار را ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان و قیمت یورو ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان تعیین کردند. البته، صرافی‌های غیر بانکی دلار را ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان می‌فروشند.

مردم با داشتن مدارکی مانند کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی می‌توانند هر روز تا ۲۰۰۰ دلار از صرافی‌ها خریداری کنند. خرید و فروش دلار در بازار کاملا آزاد و رویکردی منطقی دارد.

مسافران خارج از کشور هم می‌توانند با در دست داشتن اسناد و مدارک اعلام شده، به شعب بانک‌های عامل مراجعه و  برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا ۱۰۰۰ یورو به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۴ تومان و ۷ ریال خریداری کنند.

به‌روزرسانی ۳۰ شهریور ۹۸: آیا همیشه بازار ارز و سکه این‌طور باقی می‌ماند؟

چند ماهی است که بازار ارز و سکه در وضعیت رکود و کاهش قیمت‌ها است. روزی چند صد تومان از قیمت دلار می‌افتد و روز دیگر چند صد تومان افزایش پیدا می‌کند؛ به‌طوری که دایما در کانال ۱۱ و ۱۲ هزار تومان در تردد است.

وضعیت بازار سکه و طلا هم به این منوال است. یک روز سکه ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است؛ فردا می‌شود ۴ میلیون و ۷۵ هزار تومان و روز بعد دوباره ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان. برخی روزها هم به زیر ۴ میلیون تومان امده است.

سوال اساسی این است: آیا در سال ۹۸ و همین‌طور سال ۹۹ بازار ارز و سکه به همین منوال باقی خواهد ماند و قیمت‌ها تغییر پیدا نمی‌کنند؟

تحلیل کارشناسان این است که در نیمه دوم سال ۹۸ این ثبات بر بازار باقی می‌ماند و بعید است مولفه‌های بازار بتوانند وضعیت را تغییر دهند ولی چون اقتصاد ایران نیاز به اصلاحات دارد و دولت هم الان در وضعیتی نیست که دست به اصلاحات اساسی بزند؛ برخی مخاطره‌ها برای این بازارها هست که هر الان ممکن است وضعیت را دگرگون کند.

کاهش فروش نفت، تنش‌های سیاسی، تصمیم‌های احساسی، ورود تقاضاهای احتیاطی و افزایش تقاضاهای تجاری همه می‌توانند بازار ارز را ملتهب کنند.

دولت توان تامین مخارج خود را ندارد و برخی از کارشناسان می‌گوید به طور یقین با کسری بودجه روبرو می‌شود. در این مسیر، دولت ممکن است برای تامین کسری بودجه خود رو به سوی منابع بانک مرکزی بیاورد و اینجا شروع برهم خوردن تعادل این بازارها است.

با همه این احوال‌ها، باز هم در این شرایط سرمایه‌گذاری در بازارهای سکه، طلا و ارز ریسک بالایی دارد. برای دانستن بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری مطلب «نیمه دوم سال ۹۸ در کدام بازارها سرمایه‌گذاری کنیم؟» را مطالعه کنید.

به‌روزرسانی ۲۳ شهریور ۹۸: حباب سکه صفر شد

قیمت سکه در هفته گذشته (ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ع) به مرز ۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید تا کارشناسان بگویند حباب قیمتی سکه کاملا رفع و صفر شده است.

پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری (۲۳ الی ۲۹ شهریور ماه) نیز این روند کاهشی قیمت سکه ادامه داشته باشد چون در ایام سوگواری و محرم هستیم و تقاضا در بازار نیست. حتی گفته می‌شود قیمت یک سکه تمام بهار آزادی به زیر ۴ میلیون تومان خواهد آمد.

تنها در یک صورت است که قیمت سکه دوباره روندی افزایشی به خود می‌گیرد و آن، کاهش نرخ‌های سود بانکی است. اگر نرخ سود بانکی کاهش پیدا کند؛ شاید سرمایه‌های شناور در بازار دوباره به سوی بازار سکه و دلار سرازیر شوند و در آن صورت شاهد قیمت‌های افزایشی خواهیم بود.

بعید است فعلا شاهد کاهش نرخ سود بانکی باشیم و سرمایه‌گذاران نباید در بازار سکه رویاهای بزرگی حداقل برای کوتاه مدت داشته باشند.

البته، هنوز در سکه‌های نیم گرمی، ربع گرمی و یک گرمی شاهد مقداری حباب قیمتی هستیم ولی رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف می‌گوید در دو ماه محرم و صفر یک تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار می‌شود و بعید است شاهد اتفاق خاصی در این بازار باشیم.

به‌روزرسانی ۱۶ شهریور ۹۸: کاهش ادامه‌ دارد

در حالی‌که قیمت دلار در روزهای آخر هفته پیش کمی روند صعودی به خود گرفت و قیمت طلا به بیشترین حد خود در ده روز اخیر رسید؛ باز هم در این بازارها رکود حاکم است و هیچ نشانه یا تصمیمی مبنی بر خروج از این وضعیت مشاهده نمی‌شود.

همان‌طور که در به‌روزرسانی‌های پیشین از زبان کارشناسان مختلف بیان کردیم؛ تصور می‌شود نیمه دوم سال ۹۸ دلار و سکه روندی کاهشی داشته و قیمت‌ها پایین‌تر از این حد برسند. بازار نوسان‌های بسیار کمی داشته و بانک مرکزی به خوبی توانسته است مدیریت خود را حاکم کند.

بنابراین؛ فعلا این بازارها برای سرمایه‌گذاری مناسب نیستند و فقط اگر مصرف‌کننده هستید؛ می‌توانید وارد این بازارها شوید. می‌توانید طلا، سکه و دلار برای مصرف خودتان خریداری کنید که در بهترین قیمت‌های یک سال اخیر قرار دارند.

نمی‌توانیم پیشنهاد کنیم سکه و دلار زیادی خریداری و پس‌انداز کنید چون ممکن است مجموع اتفاقات درونی و بیرونی بازار باز هم قیمت‌ها را شکسته و روند کاهشی ادامه‌دار باشد.

به‌روزرسانی ۹ شهریور ۹۸: پیش‌بینی قیمت دلار و سه در هفته پیش‌‌رو

آیا باید به کاهش شدید قیمت دلار و سکه و طلا در هفته جاری امیدوار بود؟ نگاهی به سایت‌های اقتصادی معروف و نظرات کارشناسان خبره بازار می‌گوید نه!

برخی افراد با توجه به ورود به ماه محرم و کاسته شدن از مراسمات عقد و ازدواج، انتظار دارند قیمت سکه و طلا با کاهش قیمت شدیدی روبرو شود ولی روند قیمت جهانی این مسکوک‌ها افزایشی است و از سوی دیگر بازار نشان داده خرد خرد کاهش پیدا می‌کند.

همین وضعیت برای قیمت دلار هم صادق است. دلار در هفته اول شهریورماه به مرز ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسید و حتی یک روز زیر ۱۱ هزار تومان رفت ولی امروز شنبه ۹ شهریورماه دوباره به قیمت ۱۱ هزار و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

در هفته‌های اخیر، اگر اتفاق بسیار ویژه‌ای در سطح کشور، منطقه و جهان رخ ندهد؛ نباید انتظار کاهش یکباره قیمت‌های دلار و سکه را داشت بلکه کم‌کم قیمت دلار و سکه پایین می‌آید.

اجناس مرتبط با دلار هم یکی دو ماهی با تاخیر به صورت اندک اندک تغییر قیمت می‌دهند و شیب قیمتی رو به پایینی دارند.

به‌روزرسانی ۲ شهریور ۹۸: دلار تا پایان سال در کانال ۱۱ الی ۱۲ هزار تومان است

با شروع اولین هفته شهریورماه، قیمت دلار باز هم کاهش داشت و به مرز ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان برای فروش رسید. صرافی‌ها هم دلار را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از مردم می‌خرند.

یورو نیز با کاهش اندک به کف کانال سیزده هزار تومان نزدیک شد و هر یورو در بازار به نرخی برابر با ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته شد. صرافان اسکناس یورو را به قیمت ۱۳ هزار تومان از مردم خریداری می‌کنند.

همان‌طور که در هفته‌های پیش هم تاکید شد؛ دلار تا پایان سال گرانی زیادی نخواهد داشت و به صورت کنترل شده در دست دولت است. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند دلار در نیمه دوم سال ۹۸ بین کانال‌های ۱۱ الی ۱۲ هزار تومان در نوسان خواهد بود.

البته، بسیاری از دلال‌های بازار ارز هنوز تحلیل‌های خود را بر این استدلال استوار کرده‌اند که کاهش درآمد ارزی دولت احتمال هیجانی نرخ ارز در نیمه دوم سال ۹۸ را بیشتر می‌کند چرا که دولت توان تامین هزینه پروژه‌های عمرانی طبق پیش‌بینی‌های برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۸ را ندارد.

ولی کارشناسان رسمی اقتصادی از جمله اساتید اقتصاد دانشگاه می‌گویند دولت دست به هر کاری می‌زند تا در نیمه دوم سال ۹۸ قیمت دلار را کنترل شده در اختیار داشته باشد:

دولت با تثبیت نرخ ارز بین ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان در بلندمدت به دنبال این است که بخشی از دلارهای موجود در منزل مردم را جذب کند، چرا که افرادی که ارز با قیمت‌های بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان خریده‌اند؛ در کوتاه‌مدت می‌توانند سود کنند، اما اگر قیمت دلار در بلندمدت در همین کانال باقی بماند؛ می‌تواند به دلیل رکود سرمایه زیان‌بار نیز باشد

به‌روزرسانی ۲۶ مرداد ۹۸: تا پایان سال دلار گران نمی‌شود

هم بازار، هم کارشناسان و هم پیش‌بینی‌ها همه یک حرف می‌زنند: دلار ارزان‌تر می‌شود و روند کاهش خود را ادامه خواهد داد.

یک عضو اتاق بازرگانی با اشاره به وضعیت اقتصادی و شرایط سیاسی ایران پیش‌بینی کرد آرامش بازار ارز تا پایان سال تداوم داشته باشد. برخی پیش‌بینی‌ها می‌گویند دلار گران که نمی‌شود؛ یک سقوط آزاد به زیر ۱۰ هزار تومان خواهد داشت.

نمودار فروش دلار در دو هفته متنهی به ۲۳ مرداد ماه را در زیر مشاهده می‌کنید:

در حالی‌که نرخ جهانی طلاجات در هفته گذشته روندی صعودی داشته و حتی پیش‌بینی می‌شود که در پی تنش‌های ایجاد شده میان امریکا و چین، باز هم افزایش پیدا کند؛ قیمت سکه و طلا در ایران با ثبات است و اندکی افزایش نشان می‌دهد.

این قیمت‌ها نشان می‌دهد نوسان دلار و سکه به خوبی توسط بانک مرکزی مهار شده است و ابزارهای کنترلی اعمال شده در بازار جواب دادند.

این آرامش در بازارهای دلار، سکه و طلا ادامه‌دار خواهد بود و حتی بازارهای مسکن و خودرو هم آرام و پایدار هستند.

به‌روزرسانی ۱۹ مرداد ۹۸: دلار و سکه روندی کاهشی خواهند داشت

پیش‌بینی‌ها از ادامه روند کاهشی قیمت دلار و سکه در روزها و هفته‌های آتی خبر می‌دهند. پس از عدم توافق امریکا با چین، ارزش دلار یک ریزش داشت که روی قیمت دلار در ایران هم تاثیرگذار بود و باعث شد دلار دوباره به کانال ۱۱ هزار تومان برگردد.

امروز، شنبه ۱۹ مرداد ماه هر دلار ۱۱.۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و هر یورو ۱۳.۳۴۰ هزار تومان است. قیمت سکه تمام امامی ۴.۱۹۸.۰۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در حالی‌که روزهای ابتدای مردادماه شاهد افزایش ناگهانی دلار و رسیدن به مرزهای ۱۳ هزار تومان بودیم ولی در هفته گذشته باز هم روند کاهشی پله پله‌ای داشت که در نمودار زیر به خوبی مشهود است:

نمودار فوق قیمت کاهشی دلار در ۱۷ روز گذشته را نشان می‌دهد. همان‌طور که کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند؛ قیمت دلار به این روند کاهشی خود ادامه خواهد داد و بعید است روندی افزایش به خود بگیرد یا به یک باره وارد کانال‌های قیمتی گذشته شود.

در حقیقت، بازار دلار و سکه در این روزها به یک ثبات نسبی رسیده است و قیمت‌های حبابی در حال ترکیدن هستند. مثلا الان هر سکه تمام امامی نزدیک به ۸۵ هزار تومان حباب دارد که در روزهای آینده کمتر خواهد شد.

به‌روزرسانی ۱۲ مرداد ۹۸: ارز و سکه برای سرمایه‌گذاری مناسب نیستند

در اولین روز شروع هفته، قیمت دلار نقدی ۱۲۰۹۴۰ ریال بوده و طلای ۱۸ گرم با قیمت ۴۱۱۴۰۰ ریال به فروش می‌رسد. قیمت سکه تمام هم ۴۲۰۰۰۰۰۰ ریال است.

در هفته گذشته، قیمت‌های دلار و سکه دایما در حال نوسان‌هایی بود. برخی انتظار داشتند روند افزایشی قیمت دلار و سکه ادامه پیدا کند ولی باز هم در اواسط هفته متوقف شد.

این وضعیت به خوبی نشان می‌دهد هیچ‌گونه ثبات، منطق و وضعیت پایداری در بازار سکه و ارز نیست. یک خبر، یک تحریم، یک تصمیم و اتفاق تازه قیمت‌ها را دچار نوسان و افت و خیز می‌کند.

مهاجرت سرمایه‌گذاران از بازار سکه و ارز به خوبی نشان می‌دهد این بازار وضعیت ثبات خود را از دست نداده است و البته قیمت‌های واقعی بیشتر نمایان می‌شوند.

سکه در حال حاضر نیز به قیمتی در حدود ۴ میلیون و صد هزار تومان معامله می‌شود و این کاهش قابل توجه به عقیده فعالان این بازار تداوم دارد چرا که از یک سو حباب سکه تخلیه شده است و از سوی دیگر چشم اندازی برای بازگشت سود به این بازار متصور نیست.

از این رو است که سرمایه‌ها در حال حاضر در بازارها منجمد شده اند، در بازار سکه و ارز، خودرو و مسکن.

قیمت دلار در این دوره زمانی کاهشی بیش از ۲ هزار تومان را به خود دیده است. فعالان بازار این روند را ادامه‌دار می‌دانند. بازار متشکل ارزی در حال تشکیل است و بررسی‌ها حکایت از تداوم این روند دارند.

بروزرسانی ۲۵ تیر ۹۸ قیمت دلار و سکه

دلار و سکه در سراشیبی کاهش قیمت هستند. قیمت دلار به زیر ۱۲ هزار تومان در صرافی‌ها رسیده است و سکه تمام بهار آزادی نیز به مرز ۴ میلیون تومان نزدیک می‌شود.

بسیاری از کارشناسان بازار دلار و سکه پیش‌بینی می‌کنند روند کاهش قیمتی روزها اخیر ادامه داشته باشد و شاید شاهد آمدن دلار به زیر ۱۰ هزار تومان و قرارگیری سکه در محدوده ۳ میلیون تومان باشیم.

ریزش قیمت دلار در صرافی‌ها سبب شد نرخ خرید دلار از مردم در بازار آزاد نیز با کاهشی قابل توجه مواجه شود. در حال حاضر فرایند خرید دلار از متقاضیان فروش با کندی پیش می‌رود و بسیاری از صرافان و حتی دلالان از خرید دلار امتناع می‌کنند و قیمت‌هایی در محدوده ۱۱ هزار و ۷۰۰ تا ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان را برای خرید پیشنهاد می‌دهند.

هر یورو نیز امروز به قیمت ۱۴ هزار تومان در صرافی‌ها فروخته می‌شود. قیمت خرید یورو از مردم نیز ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان علام شده است.

بروز رسانی ۱۰ تیر ۹۸ قیمت دلار و سکه

بازار مدت‌هاست شرایط آرامی را سپری کرده و حتی نسبت به اخبار منفی و تحریمی هم مانند سابق واکنشی نشان نمی‌دهد. به‌نظر می‌رسد شرایط فعلی ادامه خواهد داشت و به جز بروز مسایل غیر قابل پیش بینی، دلار هیجان خاصی را تجربه نخواهد کرد. البته افزایش قیمت اونس طلا سبب شده تا بهای آن با توجه به معادلات جهانی دچار بالا رود.

بروز رسانی ۲۴ فروردین ۹۸ قیمت دلار و سکه

پس از اعلام آمریکا بر ضد سپاه پاسداران، بازار دچار یک هیجان کوتاه مدت شد و قیمت دلار تا ۱۴٫۵۰۰ تومان بالا رفت اما پس از آن در طی چند روز اخیر به‌صورت متوالی کاهش یافته و به مرز ۱۳٫۵۰۰ تومان رسیده است. پیش بینی می‌شود این روند تا ۱۳هزار تومان نیز ادامه داشته باشد و به‌خاطر ارایه ارز توسط پتروشیمی‌ها، بازار دچار ثبات خواهد بود مگر آنکه پیش‌بینی غیر منتظره‌ای (همچون درگیری‌های منطقه‌ای) رخ دهد.

بروز رسانی ۵ اسفند ۹۷ قیمت دلار و سکه

در بخش دیدگاهها گفته بودیم که دلار بالا پایین خواهد داشت که جزئیاتش قابل مشاهده است. هر چند دوستان ما رو متهم به خیلی چیزها کردند ولی خدا رو شکر پیش بینی ها درست از آب در اومد. به نظر می رسه که دولت در سال بعد قصد تثبیت در یک نرخ را دارد که نرخش مشخص نیست و برای همین باید دوستان حواسشان باشد.

بروز رسانی ۹ آذر ۹۷ قیمت دلار و سکه

پس از وقفه طولانی در بروزرسانی این صفحه، خبرهای شنیده از بانک مرکزی و دولت بر این است که تصمیم این نهاد مالی بر تثبیت نرخ دلار در سال ۹۸ است. این به مفهوم بالا یا پایین رفتن نرخ نیست و صرفا تذکری است برای کسانی که معاملات زیادی انجام می‌دهند.

بروز رسانی ۹ آذر ۹۷ قیمت دلار و سکه

قیمت دلار به حوالی ابتدای تابستان رسیده و در حول و حوش ۱۱ هزار تا ۱۱.۵۰۰ تومان در نوسان است. بسیاری این شرایط را موقتی قلمداد کرده و برخی تا پایین آمدن قیمت در سطح قیمتی ۱۰ هزار تومان هم نظر می‌دهند.

بروز رسانی ۸ آبان ۹۷ قیمت دلار و سکه

همان طور که گفته بودیم تا آبان ماه قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد و دولت فعلا قصد دارد حوالی ۱۵ هزار تومان نگه دارد. البته اگر دولت تا ۲۵ آبان ماه این روند را حفظ کند و نوسانات کنترل شود چندماهی ثبات را شاهد خواهیم بود اگر توانایی این کار را نداشته باشد وضعیت به گونه دیگری پیش می رود.

بروز رسانی ۲۱ مهر ۹۷ قیمت دلار و سکه

به نظر می‌رسد که بانک مرکزی قصد دارد در حوالی ۱۵ هزار تومان اقدام به تثبیت نماید. در حالت کلی پیشنهاد می‌شود که برای کسب سود و حفظ ارزش پول به بورس مراجعه کنید.

بروز رسانی ۹ مهر ۹۷ قیمت دلار و سکه

طبق وضعیتی که در حال حاضر در اقتصاد کشور حکمفرماست بعضی از موارد را باید بگوییم تا در نظر بگیرید. طبیعتا در صورت رخ دادن بعضی از اتفاقات باید شاهد کاهش قیمت دلار باشیم.

۱- یکی از موضوعات بسیار مهم fatf است که در صورت قرار گرفتن نام ایران در لیست سفید آن یک کاهش بسیار قابل توجه در قیمت خواهیم داشت.

۲- یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بسته حمایتی اروپا از برجام است که در صورت برقراری کامل و بدون نقش نیز یکی از دریچه‌های ورود ارز خواهد بود که منجر به کاهش قیمت می‌شود.

۳- یک لحظه به این موضوع توجه کنید، نه قصد رد یا تایید بالا یا پایین رفتن قیمت را داریم، به صورت کلی بیایید فکر کنید که قیمت دلار به ۱۰۰ هزار تومان برسد، مثلا عرض شد، همه خریدار دلار بوده‌ایم ولی آن موقع دقیقا این دلار ۱۰۰ هزار تومانی را به چه کسی خواهیم فروخت؟ به این فکر کرده‌اید؟

لطفا آدرس این صفحه را برای دوستانتان در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید تا همه در کنار هم از یک محیط تعاملی بهره مند شویم و این نوید خوب را می‌دهیم در صورتی که حضور کاربران در این صفحه بیشتر شده و تعداد کامنت‌های دریافتی بیشتر شود از کارشناسان حوزه ارز و سکه برای مشاوره‌های تخصصی و ریزتز از پیش بینی دقیق ارزهای مختلف دعوت خواهیم کرد.

بروز رسانی ۴ مهر ۹۷ قیمت دلار و سکه

روز گذشته طی صحبتی که با یکی از اساتید حوزه اقتصاد مصاحبه‌ای انجام دادیم ایشان مصرانه روی قیمت حوالی ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان برای دلار در بلندمدت تاکید داشتند و دلیل آن را هم‌خوانی با نقدینگی موجود و وضعیت اقتصادی کشور عنوان کردند. البته ایشان این مطلب را اضافه کردند که جو روانی موجود در صورت عدم مدیریت و کنترل به قیمت‌های بالاتر برای دلار نیز دامن خواهد زد!

بروز رسانی ۲۴ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

با توجه به برنامه‌های دولت برای کنترل بازار پولی و مالی کشور به نظر می‌رسد که اگر قصد سرمایه گذاری روی ارز و سکه دارید می‌بایست با نگاه بلندمدت وارد شوید که قطعا سود خوبی در آن نهفته است ولی در کوتاه مدت شاید شاهد ضرر باشید یا نسبت به دیگر سرمایه گذاری‌ها کمتر سود کنید.

بروز رسانی ۲۰ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

با توجه به نوسانات به نظر می‌رسد که کف ۱۳۰۰۰ تومان برای دلار گریز ناپذیر بوده و با توجه به شواهد امر می‌توان سقف ۲۰ هزار تومان را برای اواخر سال ۹۷ مطرح کرد.

بروز رسانی ۱۶ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

در خبری عجیب حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان پیش بینی دلار ۲۰ هزار تومانی کرده که قطعا این اتفاق به بحران‌های بسیار بزرگ در کشور خواهد انجامید!

بروز رسانی ۱۳ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

امروز قیمت دلار به ۱۴ هزار تومان رسیده و متاسفانه پیش بینی قبلی ما نسبت به دلار درست از آب در آمد ولی در زمانی زودتر!

به نظر می‌رسد که قیمت دلار ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان در سال ۹۷ دور از ذهن نیست ولی رکود احتمالی در ماه‌های آتی و علی‌الخصوص در سال آینده قطعا چیزی است که امکان رشد بیشتر برای دلار و سکه را خواهد گرفت. سقف منطقی دلار نهایتا ۱۶۵۰۰ تومان و سقف منطقی سکه نیز حوالی ۶ میلیون تومان است.

بروز رسانی ۶ شهریور ۹۷ قیمت دلار و سکه

در بحث مسکن نیز قیمت‌ها به شدت بالا رفته و در بعضی از مناطق نزدیک به دوبرابر شده است. اما نکته جالب در مورد سکهاین است که از حوالی قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون تومان رسیده است و این یعنی رشد نزدیک به ۳٫۳ برابری ولی دلار از حوالی ۳۷۰۰ در حال حاضر به ۱۰۸۰۰ تومان رسیده است( ۶ شهریور ۹۷) و اگر دلار نیز به مانند سکه بخواهد بالا برود باید چیزی در حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان معامله بشود و اگر دلار را مبنای اصلی قرار دهیم قیمت سکه می‌بایست چیزی در حدود ۳ میلیون تومان باشد!

اما با توجه به تورم، گرانی‌ها، نفدینگی روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان که در حال افزایش هست، به نظر می‌رسد که برای سال ۹۸ می‌توان قیمت بین ۴ تا ۵ میلیون تومان را برای سکه یک رقم نرمال دانست و دلار نیز حوالی ۱۳ هزار تومان معامله شود.

ادامه این تحلیل را اینجا بخوانید

بروز رسانی ۲۶ مرداد ۹۷ قیمت دلار و سکه

با توجه به تحولات اخیر بازار ارز و سکه این تحلیل بروز می‌شود. به نظر می‌رسد که با توجه به رشد نقدینگی و همچنین کاهش شدید درآمدهای ایران از فروش نفت قیمت ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان برای دلار در سال ۹۸ متصور خواهد بود. البته گفتنی است که این ارقام معمولا به صورت کلی گفته می‌شود و اگر برای حفظ ارزش پول به دنبال خرید جنس هستید، پیشنهاد می‌کنیم روی خرید طلای آبشده فکر کنید.

برای قیمت ۱۶ هزار تومان قطعا سال آینده زمانی است که احتمال رخ داد وجود دارد ولی شاید حوالی آبان ماه شاهد افزایش قیمت دلار تا حوالی ۱۶ هزار تومان باشیم.

البته بانک مرکزی برنامه‌هایی دارد که ممکن در حوالی نرخ ۱۰ هزار تومان تثبیت شده و به طور کلی در چندماه آینده شاهد افزایش قیمت نباشیم.

پست‌های مشاوره‌ای ما:

988 نظرات
  1. آران می‌گوید

    سلام آقای ذاکری نظرتون درمورد ریزش قیمت اونس جهانی طلا چیه ادامه خواهد داشت یا دوباره رشد میکنه؟

    خوشم اومد ۱۳
  2. ماندانا می‌گوید

    سلام آقای ذاکری ، میشه یه راهنمایی کنید؟!
    من میخوام طلا بفروشم با قیمت ۴۲۶ تومن حدود ۴۰ میلیون میشه و در بانک مسکن تو حساب سپرده مسکن اولی ها سپرده کنم که یکسال بعد ۸۰ میلیون بغییر از ۴۰ میلیون خودم وام ۱۲ ساله با سود ۹ درصد بگیرم(سقف سپرده برای شهرستانی ها ۴۰ میلیون هستش) و یه خونه تو شهرستان بخرم. حدود قیمت آپارتمان در شهرستان ما از ۶ ماه پیش از متری ۲میلیون و ۱۰۰ به ۲میلیون و ۷۰۰ رسیده . با توجه به این افزایش قیمت این کار اقتصادی به نظر میرسه ؟ و اینکه تا سال بعداسفند ماه که نوبت وامم میرسه قیمت ملک ممکنه انقدری زیاد بشه که من با اون پول دیگه نتونم خونه بخرم ؟! (کل پولی هم که تا سال بعد میتونم جور کنم با وام حدود ۲۲۰ میلیون میشه)

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۳
  3. احسان میرزایی می‌گوید

    سلام جناب امیدوارم خوب باشید
    من امروز ۱۰ اسفند به طور اتفاقی با سایت شما و خود شما اشنا شدم سه چهار ساعت کامل مطالب و کامنتهای سایت مطالع کرد.
    من سی میلیون از پارسال داشتم کل سرمایه زندگیم بود و هست ۲۷ سال دارم و کارگر بودم چون مجردم تونستم این مبلغ جمع کنم از پارسال اصلا ریسک نکردم پول تو حساب قرض الحسنه نگه داشتم با درست غلتش کاری ندارم متحمل ضرر افت ارزش پول شدید شدم و البته اونم پذیرفتم و ناراحت گذشته نیستم برای اینده ترجیح دادم رو رمزارزها که البته تقریبا بازم میگم تقریبا همون دلار هست البته باهم فرق میکنن دوباره تکرار میکنم سرمایه گذاری پله ای میخوام باتوجه به راهنمایی شما شروع کنم. ریسکهاشم پذیرفتم الان….
    هدف از مزاحمت برای جنابعالی هم اینه اولا بابت بی ادبی و ناسزا گفتن ی عده با هر اهداف که تو کامنتها دیدم من از طرفشون به عنوان ی ایرانی معذرت میخوام.
    دوم اینکه به نظرم شما دلال یا سوداگر نیستید و مطمین هستم سواد و علم بالایی دارین چون طرز گفتار و رفتارتون و راهنماییهای که میکنید کاملا این مشخص میکنه.
    سوم ی تشکر بسیار فراوان از شما بخاطر اینکه همین الان من به عنوان ی جوان ۲۷ ساله که شغل کارگری با حقوق یک میلیون دارم کلی بابت پس اندازی که میکردم با هدف زندگی بهتر ضرر کردم ولی با مطالع مطالب یک روش بسیار ویژه و عقلانی از شما یادگرفتم که مطمین هستم اگر باعث سود کردنم نشه باعث ضرر کردنم یقین میدونم نمیشه اونم روش پله ای در سرمایه گذاری و همچنین مفهموم حفظ ارزش پول و غیره هستش.
    در کل سرتون درد نیارم خیلی ممنون و امیدوارم زندگی شادی همیشه داشته باشید.

    خوشم اومد ۶
  4. محمدرضا می‌گوید

    سلام یه سوال دارم وقتی در سایت ها میگن مثلا سکه ۴٫۶ ملیون شده وقتی میری خرید کنی میبینی طرف میگه چهار ملیون هشت صد
    اینارو چطور محاسبه میکنند

    خوشم اومد ۱
  5. آسمان می‌گوید

    سلام
    آقای ذاکری بی صبرانه منتظر راهنمایی هاتون هستم…لطفا جواب سؤالاتمو بدید

    خوشم اومد ۳
    دوست نداشتم ۱
  6. ارش می‌گوید

    باسلام فقط قیمت هاثابت بشود بنده۶ماه میخواهم دست زنم که ازدواج کردم بدون گرفنتن حتی مهمانی مختصر الان ۲جادارم کارمیکنم لوازم منزل وجهزیه کمک کردن تقریبا ۵میلیون کم دارم برای اجاره خونه گدانیستم پدرناراحتی قلبی داره۲ماه پیش بیمارستان بردم گفتندپول بایدبدی عمل کنیم دادم وام گرفتم داروهاش گران هست ولی بیمه خداروشکرمیده این ۵میلیون جورشه شب عیدی حداقل زنم میگیرم میرم سرزندگی ام شماره کارت هست۶۰۳۷۹۹۷۲۴۳۷۹۰۶۶۵خدااجربده درتوان هست .

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۱۶
    1. سالار می‌گوید

      برو بمیر ،گدایی نکن

      خوشم اومد ۱۲
      دوست نداشتم ۲
  7. بهاره می‌گوید

    سلام آقای ذاکری به نظر شما با نقدینگی ۱۲۰ تومن بهتره وام بگیرم خونه بخرم یا همون طلا آب شده بخرم؟ به خونه فعلا نیازی ندارم و اگه بخوام بخرم صرفا برای سرمایه گذاری هست برای سرمایه گذاری کدوم بهتره در شرایط فعلی طلای آب شده یا خونه؟متشکرم

    دوست نداشتم ۱
  8. پرهام می‌گوید

    با سلام
    طلا و دلار فروردین و اردیبهشت چطور پیش بینی می کنید
    ممنون

    خوشم اومد ۲
  9. parham می‌گوید

    سلام ببخشید کی قیمت طلا میاد پایین من هم میخوام بخرم

    خوشم اومد ۱
  10. نرگس می‌گوید

    سلام یکی از دلایلی که میتونه قیمت جهانی طلا افزایش بده روابط ترامپ ورهبر کره شمالی هست ..اینا قهر کنن?? طلا به عنوان سرمایه گذاری امن محسوب میشود
    دومین دلیل هم کاهش نرخ بخره بانک مرکزی آمریکا
    دوستان این دو اخبار رو رصد کنید

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۱
  11. Star می‌گوید

    آقای ذاکری فکر میکنم شما از مخالفین تحصیل در خارج از کشور. هستید 🙂 بنده بیشتر از یه هفتست چند بار سوالم رو پرسیدم و ذکر کردم چقدر برام سرنوشت ساره ولی دریغ از جواب!
    خوندن کامنتا و سوالات این سایت واقعا دردناکه. هممونو کردن دلال، یکی دوست داره بره بالا که سودش بیشتر شه یا ضرر نکنه یکی دوست داره بیاد پایین که بتونه بازم بخره یا ضروریات زندگیش رو بتونه تامین کنه!

    دوست نداشتم ۱
  12. محمد می‌گوید

    یگانه ممنون از راهنماییت ولی من دیگه توان خرید ندارم که بتونم میانگین بیارم پایین با در این صورت تو مدت یکساله حداقل سود ۲۰ درصدا برمیگردونه
    آقای ذاکری اگه شما هم راهنماییم کنید ممنون میشم؟

    خوشم اومد ۲
  13. احمدی می‌گوید

    سلام
    ایا در این زمان درسته دلار خود رو به نرخ ۱۳تومن بفروشیم یا باز صبر کنیم بالاتر میره؟
    ترس از این داریم این ریزش تا اخر ثابت بماند وضرر کنیم.
    وهمچنین سکه رو؟

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۱
  14. محمد می‌گوید

    آقای ذاکری یه جواب بدید؟

    خوشم اومد ۱
    1. یگانه می‌گوید

      ببخشید که من پاسخ میدم آقای محمد
      من با توجه به تجربیاتم و چیزهایی که از آقای ذاکری یاد گرفتم، اگر نیاز به پولش ندارید بهش دست نزنید. طلا به بهترین نحو ارزش پول شمارو حفظ خواهد کرد. شما فرض کنید اگر ۳سال پیش ۱۰ تومن تو بانک میذاشتید با سود ۲۰درصد تا به امروز چقدر رو اون ۱۰ تومنتون میومد؟ و اگر همون رو طلا میخریدید چقدر؟
      و اگر باز هم پولی دارید که بهش احتیاج ندارید، هر زمان طلا به کف قیمت رسید خرید کنید تا میانگین خریدتون بیاد پایین و با یه مقدار بالاتر رفتن قیمت از ضرر خارج بشید.
      من ۱۱۵ گرم طلا با میانیگن ۳۹۵ تومن دارم ( تو قیمت های ۴۴۰، ۳۸۰،۳۳۰ خریدم) و با خودم فکر میکنم که اصلا ندارمش
      و منتظر پایین اومدن طلا هستم تا باز هم خرید کنم

      خوشم اومد ۱۳
  15. محمد می‌گوید

    محمد می‌گوید
    آقای ذاکری من ۴۵ گرم طلا دست دوم به نرخ ۴۴۰ تومان تو تاریخ چهار اسفند خریدم تا یک سال هم به پولش نیاز ندارم ولی حالا خیلی پشیمون شدم میخواستم ببینم به نظرتون تو سال آینده لا اقل به اندازه سود بانک ۲۰ درصد را به من برمیگردونه یا اصلا بفروشمشون بزارم بانک با سود ۲۰ درصد
    به نظر شما اشتباه کردم حالا چکار کنم وضعیت تو یال آینده چجوری میشه
    ممنون میشم کمکم کنید

    خوشم اومد ۳
  16. محیا می‌گوید

    باسلام خدمت آقای ذاکری..
    بنده یه مقدار طلا دارم میخاستم بفروشیم وزمین بخریم جهت سرمایه گذاری حالا با ریزش طلا ودلار که داره اتفاق میفته میترسیم ضرر کنیم ونتونیم آنطرف سال هم خرید کنیم به نظر شما دست نگهدارم یا بفروشیم وخرید زمین رو انجام بدیم امروز ۹/۱۲/۱۳۹۷ هست لطفا راهنماییم کنید ممنونتون میشم

    خوشم اومد ۲
  17. نازگل می‌گوید

    من میخوام سرویس عروسی مو بخرم و عروسیم بعد عید هست لطفا بگین دوباره به کانال ۳۰۰ یا ۲۸۰برمیگرده؟خواهش میکنم

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۲
  18. محمد می‌گوید

    آقای ذاکری من ۴۵ گرم طلا دست دوم به نرخ ۴۴۰ تومان تو تاریخ چهار اسفند خریدم تا یک سال هم به پولش نیاز ندارم ولی حالا خیلی پشیمون شدم میخواستم ببینم به نظرتون تو سال آینده لا اقل به اندازه سود بانک ۲۰ درصد را به من برمیگردونه یا اصلا بفروشمشون بزارم بانک با سود ۲۰ درصد
    به نظر شما اشتباه کردم حالا چکار کنم وضعیت تو یال آینده چجوری میشه
    ممنون میشم کمکم کنید

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۱
  19. یگانه می‌گوید

    آقای ذاکری فکر میکنید این ریزش چه زمانی باشه؟ قبل عید یا بعدش؟

    خوشم اومد ۴
    1. ذاکری می‌گوید

      این میشه پیشگویی !
      که بلد نیستم !
      ولی به نظرم این ریزش در آینده نزدیک رخ میده.

      خوشم اومد ۶
      دوست نداشتم ۱
      1. مجمد می‌گوید

        آقای می‌گوید
        آقای ذاکری من ۴۵ گرم طلا دست دوم به نرخ ۴۴۰ تومان تو تاریخ چهار اسفند خریدم تا یک سال هم به پولش نیاز ندارم ولی حالا خیلی پشیمون شدم میخواستم ببینم به نظرتون تو سال آینده لا اقل به اندازه سود بانک ۲۰ درصد را به من برمیگردونه یا اصلا بفروشمشون بزارم بانک با سود ۲۰ درصد
        به نظر شما اشتباه کردم حالا چکار کنم
        وضعیت در سال آینده چجوری میشه
        ممنون میشم جواب بدید

        خوشم اومد ۳
        دوست نداشتم ۱
      2. مجمد می‌گوید

        خواهشا جواب بدید؟؟

        خوشم اومد ۱
      3. یگانه می‌گوید

        متشکرم
        شما فکر میکنید با توجه به شرایط فعلی، ثابت شدن قیمت دلار بتونه محقق بشه؟
        و اگر بشه فکر میکنید حوالی چه قیمتی؟

  20. ایرانی می‌گوید

    آقای ذاکری لطفابگین سکه ودلارتاچندتومان ریزش داره امروز۸اسفندهستش

    خوشم اومد ۴
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      اینا اصطلاحات تخصصی هست ولی یک ریزش تا حوالی ۱۰-۱۱ تومن برای دلار متصور هستم.

      خوشم اومد ۵
      دوست نداشتم ۷
      1. محمدرضا می‌گوید

        سلام
        اقای ذاکری چه خبر از بازار دلار و طلا؟
        بخریم یا بفروشیم؟

        1. ذاکری می‌گوید

          با سلام
          روی ۱۴ تومن عرض کردم دلار یک پایینی خواهد داشت.
          به نظرم بعید نیست رسیدن دلار به حوالی ۱۰-۱۱ تومن.

          خوشم اومد ۲
  21. راد می‌گوید

    سلام قصد سرمایه گذاری دارم ۴۰۰میلیون پس انداز دارم بهترین نوع سرمایه گذاری چیه الان پولم تو بانکه سود
    ۲۲ ٪ میگیره به نظر شما پولم از بانک خارج کنم ؟ اگر طلا اب شده مطمن بخوام از کجاتهیه کنم؟
    لطفا جواب بدین؟چون احساس روز به روز ارزش پولم داره کم ترمیشه?

    1. جهان می‌گوید

      سلام اگرکاسبی بکنی بیشترمیبری میتونی ملک تجاری بخری کارمثل میوه فروشی .غذافروشی.عمده فروشی ارزان فروشی.دخانیات وهرچیز دیگر
      ذومین پیشنهاد این هست توکارساخت وسازملک ساختمان زودبازده وساخت پایین که خودم دارم انجام میدم تهران
      سومین خودروسودزیاداسم بنویسی بگیری یفروشی من جای شما بودم مورد۱رویا۳انجام میدام باسرمایه
      اگرچندنفرسرمایه خردجمع بشه مورد ۲انتخاب .
      تلفن وتلگرام۰۹۲۰۳۲۱۹۵۵۸

    2. مریم می‌گوید

      آقای رادفکرکردن نداره این پول زیادوجاش توی بانک نیست من جای شمابودم میرفتم باهش یه زمین خوب میخریدم الان بازارسکه وخونه دیگه چندان سودی نداره ورشدکرده فقط زمین برادرخودمم الان داره خونش روتبدیل به زمین میکنه چون زمین رشد نکرده

      خوشم اومد ۱
  22. Nana می‌گوید

    سلام اقای ذاکری
    ی سوالی ک این دو سه روزه زیاد مطرح شده قیمت طلاست ک ایا روند رشدش صعودیه یا نزولی؟؟؟
    قیمت همه مواد غذایی سه برابر داره میشه من فروشنده یک فروشگام
    شکر از سع تومن رسیده ب هفت ونیم

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۱
  23. مسیح می‌گوید

    سلام جناب آقای ذاکری. بنده یه حواله ایران خودرو داشتم تحویل آذر که متاسفانه با ۳ میلیون سود فروخت که اگر الان نگه داشته بودم ۵۰ میلیون سود میداد ای کاش زودتر با سایتتون اشنا میشدم که اینکارو نمیکردم
    با پولام یه ۲۰۶ خریدم ۶۷تومن الان شده ۹۰تومنم. میخوام بفروشم روی طلا سرمایه گذاری کنم. به نظرتون روی چه قیمتی خرید بزنم؟ امروز ۷اسفند قیمت طلا ۴۳۲هزارتومنهو اب شده ۱۸۷هزار. روی چی سرمایه گذاری کنم؟

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۱
  24. ارین می‌گوید

    سلام جناب ذاکری نظرتون نسبت به کاهش یا افزایش قیمت طلادر روزهای پایانی سال چیه ؟ ممنون

    خوشم اومد ۱۶
  25. آسمان می‌گوید

    سلام
    آقای ذاکری لطفا در رابطه با سؤالاتم پیشنهادتون رو بگید و راهنمائیم کنید…

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۱
  26. سالار می‌گوید

    وای این مردم چقد خنگ هستن

    خوشم اومد ۳
    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      چطور؟

      خوشم اومد ۳
      دوست نداشتم ۲
  27. آسمان می‌گوید

    سلام
    آقای ذاکری ممنون که وقت میذارید و راهنمایی می کنید
    دارایی من دو قطعه زمین،۱۰۰ گرم طلا که سالهای ۹۲ تا ۹۵ خریداری کردم،۴۰ میلیون پول سپرده دارم با سود ۲۰ درصد که ۶/۹۸ مدت یکساله اش تموم میشه…از این ۴۰ میلیون ۲۰ میلیونش مال خودم و ۲۰ میلیون هم وام با سود۴ درصد گرفتم و چون در حال حاضر شغل و درآمدی ندارم ۴۰ تومن رو سپرده کردم تا قسط وامم رو بتونم پرداخت کنم( یه مبلغی خودم میذارم رو سود سپردم تا قسط وام جور بشه) …وامم دو ساله است که تا الان از ۲۶ تا قسط۶ تاشو پرداخت کردم…سپرده امم یک ساله است که ۶ ماه به اتمامش مونده…در ضمن یه وام خونگی به مبلغ ۵ میلیون ثبت نام کردم که هر ماه مبلغی پرداخت می کنم(هنوز برنده نشدم)
    حالا سوالات من از شما اینه:
    ۱_ با توجه به اینکه حقوق و یا درآمد ماهیانه ندارم آیا درسته پولمو از بانک خارج کنم؟ اگه پولمو خارج کنم در چه زمینه ای سرمایه گذاریش کنم؟ اگه طلا آب شده بخرم درصورتیکه نیاز باشه،امکانش هست که هر ماه به اندازه قسط وامم مقداریشو بفروشم؟
    ۲_ میخوام حداقل پول سپرده ام ارزشش حفظ بشه و با توجه به اقساط وامم آیا منطقی پول رو از بانک به بورس ببرم؟ تا الان تجربه بورس نداشتم
    ۳_ در رابطه با طلاهام و زمینام پیشنهادتون چیه؟آیا نگه داشتن شون منطقی؟ارزش پول حفظ میشه یا سود خوبی داره؟ زمان فروش شون کی هست و تبدیل شون به چه بازار یا کالایی سودآور؟

    خوشم اومد ۵
    1. سالار آرمين می‌گوید

      آسمان جان؛
      آیاطلا و زمین هایتان را بفروشی با پول اش برنامه ای داری؟
      اگر نداری پس چرا مطرح می کنی که بفروشی!
      عقل سلیم می گوید: اگر برنامه ای نداری، ااموالت و سرمایه ات را دست نزن!
      در ضمن اگر اهل ریسک هستی و عاشق خطر پذیری هستی ! وارد بورش شوید.

      خوشم اومد ۹
      دوست نداشتم ۱
      1. آسمان می‌گوید

        سلام
        آقای سالار آرمین اگر دقت کرده باشید سؤالاتمو از آقای ذاکری پرسیدم نه شما…

        خوشم اومد ۲
        دوست نداشتم ۲
  28. Abolfazl می‌گوید

    سلام آقای ذاکری. ۹۷/۱۲/۷ . ۹ میلیون پول نقد دارم. طلا بدون اجرت ؟ سکه ؟ سهام ذوب آهن ؟ چی بخرم بنظرتون برای سال ۹۸ ؟ هر پیشنهادی به نظرتون برای سال ۹۸ بهم بگین ممنون میشم.

    خوشم اومد ۷
    1. محمدامین می‌گوید

      سلام اقای ذاکری من یک کارگرهستم ماشینم بفروختم تابرج۳نیازیش ندارم بهترین راه براسرمایه گذاری کدومه،ممنون میشم اگرراهنماییم کنی راهنمایی ندارم

      خوشم اومد ۱
      دوست نداشتم ۳
  29. آران می‌گوید

    جواب کجا بود بابا هی سوال میپرسیم کسی نیست پاسخ بده

    خوشم اومد ۷
    1. ذاکری می‌گوید

      بپرسید در خدمتم !
      ولی به نوبت باید جواب داد

      خوشم اومد ۳
      دوست نداشتم ۲
      1. Star می‌گوید

        سلام
        آقای ذاکری بنده ۵،۶ روز قبل در رابطه با ادامه تحصیل خارج از کشور و راهنمایی برای خرید ارز از شما سوال پرسیدم. سوال اولم رو هنوز روی سایت نمیبینم. مجدد سوالم مطرح کردم اما هنوز پاسخ ندادید. خواهش میکنم لطفا جواب بدید. موضوع من سود بیشتر و سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول نیست مساله سرنوشتمه، آینده زندگیمه واقعا برام مهمه یه ادم صاحب نظر راهنماییم کنه. لطفا جواب بدید

        خوشم اومد ۱
  30. راد می‌گوید

    سلام قصد سرمایه گذاری دارم طلا اب شده به قیمت گرمی۴۴۲۰۰۰ تاریخ ۱۲/۵ به نظر شما مناسبه ؟قیمتش بالاتر خواهد رفت؟از کجا طلا اب شده به قیمت مناسب بخرم؟

    خوشم اومد ۷
    دوست نداشتم ۱
  31. Nana می‌گوید

    سلام
    من تازه با سایت تون اشنا شدم
    امروز پنج اسفند من چهار تومن طلا خریدم
    ب نظرتون ضرر نمیکنم؟
    از تون خواهش میکنممممممم جوااااب بدین

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۵
  32. بدهکار ترسو می‌گوید

    سلام.من یه مقدار طلا دارم .شوهرم بدهکاره میخام بفروشم و بدهیامونو بدیم ولی میخام تو بهترین زمان بفروشم تا بتونیم کل بدهیمونو بدیم الان بفروشم یا بعد عید ممنون

    خوشم اومد ۳
    دوست نداشتم ۴
  33. Star می‌گوید

    سلام
    آقای ذاکری بنده ۱۲۰م پول دارم و انشالله نیمه دوم مردادماه برای ادامه تحصیل دارم میرم خارج از کشور. از این مبلغ باید ۷۰م بزارم تو بانک ریالی بمونه تا گواهی تمکن مالی بگیرم برای سفارت. مابقی پولم رو آیا به نظر شما الان تبدیل به ارز کنم یا صبر کنم بعد عید یا همون نزدیک رفتنم همش رو به ارز تبدیل کنم.

    خوشم اومد ۱
  34. Star می‌گوید

    سلام
    آقای ذاکری بنده چند روز پیش در مورد اینکه تابستون انشالله برای ادامه تحصیل دارم میرم خارج از کشور کامنت گذاشته بودم و در مورد خرید ارز ازتون راهنمایی خواسته بودم. من هنوز سوالم رو روی سایت نمیبینم. از اونجایی که این موضوع برام خیلی حیاتی هست و با توجه به افزایش اخیر قیمت ارز هر روزی که میگذره واقعا برام استرس زا هست، ممنون میشم اگر به سوالم پاسخ بدید

    خوشم اومد ۳
  35. نیلوفر می‌گوید

    سلام اقای ذاکری
    به نظر شما بعد از عید طلا ارزون میشه
    ما برای عروسیمون میخوایم طلا بخریم موندیم الان بخریم یا همون خرداد ۹۸ ولی همش داره گرون میشه
    ممنون از راهنمایی شما بزرگوار

    خوشم اومد ۵
    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      چقدر دردناکه این وضعیت برای امثال شما ….
      ولی خب امیدوارم یه ریزشی در پیش داشته باشیم.
      فرصت رسیدن به گرمی ۳۰۰ تومن رو عنیمت بدونید. احتمالا یه ریزش کوچک در پی خواهیم داشت

      خوشم اومد ۱۲
      دوست نداشتم ۴
      1. آران می‌گوید

        آقای ذاکری لطفا بفرمایید این ریزش احتمالا کی خواهد بود یعنی قبل عید یا بعد عید لطفا جواب ما رو هم بدید

        خوشم اومد ۸
  36. آران می‌گوید

    لطفا جواب بدید آقای ذاکری دلشوره عجیبی گرفتیم چکار کنیم آیا اگه شنبه از اینیم که هست طلا پایینتر بیاد بفروشیم یا چند روز دیگه بازم بالا میره به نظرتون

    خوشم اومد ۱۴
    دوست نداشتم ۱
  37. فاطمه می‌گوید

    سلام من حدود ده میلیون پول توی این حساب گنجینه سپهر دارم به نظرتون سال آینده قیمت طلا چقدر میشه و آیا این مبلغ ارزشی برای خریدن طلا اونموقع داره یا نه؟
    چه موقع از سال آینده بهتر هست برای خریو طلا؟

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      متوجه نمیشم چرا وقتی در حوالی ۲۹۰ تومن میگفتم بخرید کسی نمیخرید ولی تو قیمت های بالاتر مردم به فکر خرید طلا می افتند :دی

      به نظرم ریسک الان بالاست.

      خوشم اومد ۳
  38. آزاده می‌گوید

    سلام آقای ذاکری
    وضعیت قیمت خودرو به نظرتون چطور می شه؟

    خوشم اومد ۷
    دوست نداشتم ۳
  39. آران می‌گوید

    سلام تورو خدا یکی بگه امروز طلا پایین اومد موقتیه یا ادامه دار یکم طلا دارم واسه پول پیش خونه بعد عید لازم داریم ولی البته خودمون ۴۲۵خرید کردیم اگه ضرر کنه یا سودی نداشته باشه پولمون کم میاد حالا خیلی پشیمونم دیروز نفروختیم یعنی بازم بالا میره یا ریزشش ادامه داره من زیاد آگاهی ندارم تو این مسائل لطفا اگه کسی میدونه جواب بده

    خوشم اومد ۶
    دوست نداشتم ۱
  40. یگانه می‌گوید

    آقای ذاکری ممنونم از پاسختون
    درسته که طلا رو برای بلند مدت میخوام اما خوب به هرحال مسلمه که تو قیمت پایین تر و گرم بیشتری بخرم به نفعمه. رو این حساب میپرسم که به نظرتون چه زمانی مناسب تر هست؟
    و البته مقداری از پولم رو هم برای‌ بورس در نظر گرفتم

    خوشم اومد ۶
  41. star می‌گوید

    سلام
    ینده یکی دو ساعت پیش سوالی پرسیده بودم ولی تو سایت نمیبینم. آیا نظرات بعد از تایید منتشر میشه؟

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      نظارت معمولا همراه با پاسخ تایید میشن.

      خوشم اومد ۲
      1. star می‌گوید

        آهان. متشکرم.
        چون بنده هنوز سوالی که پرسیده بودم رو (قبل از این کامنت بود) روی سایت نمیبینم. ممنون میشم به سوالم جواب بدید چون خیلی برام فوریه.

        خوشم اومد ۱
  42. یگانه می‌گوید

    آقای ذاکری پس چرا سوال منو جواب نمیدین؟
    به نظرتون من کی طلا بگیرم بهتره؟ برای بلند مدت میخوام. امروز ۲ اسفند

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      اگر قصد بلند مدت باشه دیگه خیلی فرق نداره امروز فرداش.
      هر چند اگر قصد سرمایه گذاری باشه بورس رو پیشنهاد میدم

      خوشم اومد ۱
      دوست نداشتم ۱
  43. حامد می‌گوید

    سلام آقای ذاکری
    روشی هست به ما آموزش یا کمک کنه تا وارد بورس بشیم و… ممنون

    خوشم اومد ۶
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      از طریق اینترنت مطالب زیادی هست.

      خوشم اومد ۱
  44. Faeze می‌گوید

    سلام جناب ذاکری
    لطفا بدون اینکه آینده چی میشه الان طلا رو بفروشم یا ۱ ماه دیگه دم عید
    ۴۰۸ گرفته بودم
    پول لازمم

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۳
  45. ستاره می‌گوید

    با سلام
    آقای ذاکری خیلی ممنون که به نظرات مخاطبین جواب میدین و برامون وقت میگذارید.
    آقای ذاکری من ۲۵ میلیون پول دارم بنظرتون سکه امامی بگیرم یا طلای آبشده؟ تا یکسال نیازی بهش ندارم.
    ممنون

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      اگر بالای یکسال نیاز ندارید طلای آبشده. منتهی الان کمی قیمتش بالاست.
      ای کاش میتونستید بیارید بورس راحت میشد ۱۰-۲۰ درصد یکماهه سود کرد. وضعیت بورس داره بهتر میشه.

      خوشم اومد ۲
      دوست نداشتم ۳
  46. p می‌گوید

    سلام اقای ذاکری الان۹۷/۱۲/۱هست ایاخریدزمین انتهای مجیدیه الهیه مجاورپرژه سبز کاردرستیه

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۱
  47. یگانه می‌گوید

    سلام جناب ذاکری
    لطفا پاسخ بنده رو بفرمایید.
    من میخوام پس اندازمو تبدیل به طلا کنم و تا بلند مدت هم احتیاجی بهش ندارم.
    فقط نمیدونم کی این کارو انجام بدم. به نظرتون الان یا بعد از عید یا کی؟

    خوشم اومد ۳
  48. ... می‌گوید

    بنظر شما دلار باز میره بالا تا ۱۶-۱۷ میرسه؟

    خوشم اومد ۲
  49. رضوان می‌گوید

    سلام آقای ذاکری من ۴۰میلیون به تازگی توبانک مسکن حساب صندوق یکم خوابانده ام یکسال برای گرفتن وام ۸۰میلیونی خیلی دو دلم وتردید دارم میخواستم ببینم اگه انصراف بدم وطلای دست دوم بخرم بهتره یا همین گرفتن وام برای خانه وخرید خانه ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. ذاکری می‌گوید

      سلام
      کی حساب باز کردید؟

      خوشم اومد ۱
      دوست نداشتم ۱
  50. وجي می‌گوید

    سلام آقای ذاکری..من ١٠ میلیون پسنداز دارم که ذره ذره به زحمت جمع آوری کردم. نمیخوام پولم بی ارزش بشه با این وضعیت اقتصادی…به نظرتون طلای آبشده خریداری کنم برای دراز مدت مناسب؟

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      صبر کنید فعلا برای خرید طلا.

      1. منا می‌گوید

        چقدر صبر کنیم?

  51. حسینی می‌گوید

    ای بابا چرا نظرات من ثبت نمیشه آخه

    خوشم اومد ۱
  52. حسینی می‌گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما آقای ذاکری من ۱۳۰ گرم طلا دارم میخوام خونه پیش فروش بخرم بنظر شما طلاهامو کی بفروشم که بتونم به بالاترین قیمت بفروشم؟ ممنون میشم جواب بدین کارم فوریه

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      پیشنهادم اینه در بهترین حالتی که شما رو برای خرید خونه کمک می کنه بفروشید. اگر خونه برای سکونت خودتونه. دنبال سود بیشتر و … نباشید.

      خوشم اومد ۱
  53. حسینی می‌گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما آقای ذاکری من ۱۳۰ گرم طلا دارم میخوام خونه پیش فروش بخرم بنظر شما طلاهامو کی بفروشم که بتونم به بالاترین قیمت بفروشم؟ ممنون میشم جواب بدین کارم فوریه

    دوست نداشتم ۱
  54. حسینی می‌گوید

    با عرض سلام خدمت شما. ببخشید من حدود ۱۳۰ گرم طلا دارم میخوام بفروشم و خونه بخرم. بنظر شما چه موقع بهترین وقت برای فروختن هست؟ نزدیکه عید بفروشم یا بزارم بعد عید؟ ممنون میشم جواب بدین.

    خوشم اومد ۲
  55. سما می‌گوید

    آقای ذاکری جواب بدید لدفن، طلا گرمی ۴۱۱ هست بعد از عید بالاتر میره یا تو همین قیمت میمونه؟

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      والا تا چند روز پیش میگفتن ذاکری کلاهبرداره و …. که به ما میگفت طلا رو توی قیمت ۲۹۰ نفروشید اگر نیاز ندارید، نمی دونم چرا الان نمیان بگن آقای ذاکری رسید به ۴۱۰ و کلی سود کردیم …
      در کل سعی کنید همیشه به مقداری سود قانع بشید و طمع نکنید.

      خوشم اومد ۴
  56. سروش می‌گوید

    سلام جناب استاد ذاکری ؛ بنده باید آخر فروردین ۹۸ یک سکه برای مهریه بدهم .یک کارمند هستم و شرایط سخت زندگی دارم .راهنمایی بفرمائید تا قبل از سال جدید سکه را بخرم ارزون تر خواهد بود یا همان آخر فروردین بگیرم؟ چون قطع به یقین حاکمیت حاضر نخواهد شد fatf را بپذیرد و نظر من این هست سکه گرانتر خواهد شد ولی راهنمایی شما را تقاضا دارم .ضمنا اگر آی دی تلگرام لطف بفرمائید ممنون میشم

    1. ذاکری می‌گوید

      پیشنهاد می کنم در بورس خرید کنید.
      مثلا یک سوم کنید پولتون رو یا یک دوم. نصف سکه رو از بورس بخرید و بگذارید نصف دیگه اش رو فروردین بخرید.
      در بورس میشه یک دهم یک دهم یک دهم …. خرید. یعنی هر سکه تقسیم بر ۱۰ شده و قدرت میده که شما بتونید مدیریت کنید. وقتی ۱۰ تا بخش سکه رو خریدید فرداش میتونید برید بانک سامان یا بانک رفاه و با نشون کارت ملی و مدارک یک سکه تمام بانکی بگیرید!
      بهتر از بازار آزاده

      خوشم اومد ۳
  57. یگانه می‌گوید

    آقای ذاکری لطفا پاسخ بفرمایید. طلا و دلار هر لحظه در حال افزایش هست. به نظرتون الان خرید کنیم یا دست نگه داریم؟

    خوشم اومد ۱۲
    دوست نداشتم ۲
  58. فراز می‌گوید

    سلام آقای ذاکری
    به نظر شما نوسان قیمت ارز روزای اخیر بدلیل
    نزدیک شدن به آخر ساله؟
    تو این شرایط خرید دلار واسه سرمایه گذاری عقلانیه؟

    خوشم اومد ۵
  59. سمیرا می‌گوید

    سلام. منطقی هستش وام ۱۸ درصد بگیرم و برم باهاش طلا بخرم؟

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      همچین کاری رو پیشنهاد نمیدم.
      نه اینکه سود بدهد یا ندهد. کلا با وام کارهای این شکلی نکنید.

      خوشم اومد ۳
  60. مصطفی می‌گوید

    سلام ممنون از مشاوره هاتون؛من حدود دو ماه پیش ماشینم فروختم وخاستم وام بگیرم الان همون ماشینم حدود سی ملیون رفته روش و وام هم تا برج۲سال دیگه نمیدن به نظر شما با ۵۵ملیون پول حدود‌شش ماه چه کاری (بورس،طلا آبشده یا دلار)یا هرچیز دیگه رو پیشنهادمیدید؟ممنون

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام.
      پیشنهاد من بورس هست.
      برای مشاوره بورس به مطلب بورسی که در قندان داریم مراجعه کنید و سوال کنید تا پاسخ بدم.

      دوست نداشتم ۲
  61. امیراباد می‌گوید

    سلام. وضعیت بورس در سال ۹۸ چگونه میشد؟

    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      سلام
      مطمئنا یکی از درخشان ترین سالها خواهد بود در مجموع.
      یعنی یک رشد شارپ عالی خواهد داشت …

      دوست نداشتم ۲
  62. یگانه می‌گوید

    با سلام
    جناب ذاکری به نظرتون الان طلا بگیریم یا ممکنه بعد از عید پایین بیاد. هدف من بلند مدت هست ولی خوب اگر مدتی بعد پایین بیاد مسلما اون موقع خرید کنم بهتر هست. لطفاً راهنمایی بفرمایید. متشکرم

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۵
  63. فراز می‌گوید

    سلام آقای ذاکری
    به نظر شما عدم تصویب پارلمو و اف ای تی تاثیر زیادی روی قیمت ارز دارد؟
    کاهشی یا افزایشی؟

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۲
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      باید اتفاقات بزرگتر برای کاهش نرخ ارز رخ دهد

      خوشم اومد ۳
      دوست نداشتم ۳
  64. بتی می‌گوید

    لطفا بفرمایید آدرس صفحه مشاوره بورس ؟

    دوست نداشتم ۲
  65. بتی می‌گوید

    ممنون از راهنمایی شما ولی من اصلا هیچ آشنایی با بورس و انتخاب سهم شرکتهای مطمئن ندارم.چطوری باید شروع کرد و از کجا ….ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  66. غزل می‌گوید

    اقای ذاکری ۵ سال اینده سکه بیشتر رشد میکنه یا دلار ؟

    خوشم اومد ۱
  67. فراز می‌گوید

    سلام آقای ذاکری
    بنده میخام توی بورس سرمایه گذاری کنم ،لطفا راهنمایی کنید سهام چه شرکتهایی واسه چه مدتی بخرم،۲۶/۱۱/۹۷
    ضمنا ، هدفم سرمایه گذاری کوتاه مدته.

    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      برای کوتاه مدت باید بررسی بیشتری بکنید.
      در صفحه مربوط به مشاوره بورس سوال بپرسید بیشتر توضیح بدم خدمتتون.

  68. غزل می‌گوید

    سلام اقای ذاکری من تا حالا طلای دست دوم نخریدم میترسم سرم کلاه بزارن تا به حال برای پس انداز سکه خریدم ایا شما بازم طلای کارکرده رو پیشنهاد میدید یا سکه و اگر سکه بخوام بخرم ربع بهتره یا نیم یا کامل من این پولم را تا ۵ سال دیگه نمیخوام

    1. ذاکری می‌گوید

      سلام
      پیشنهادم به شما اینه از جای معتبر بگیرید ! ترس نداره.
      در مورد سکه هم فقط تمام.
      هر چند دلار اگر از همین حالا هم حساب کنیم بخواد ۵۰ تومن هم بشه ۵ سال دیگه یعنی ۴ برابر! به مراتب قول میدم بورس و سهم های مطمئنش دو برابر این رشد خواهند کرد.

      خوشم اومد ۲
  69. فیض می‌گوید

    سلام بر ذاکری عزیز
    محض حفظ ارزش پول اولویت با کدومه؟! طلا، زمین، مسکن یا خودرو؟!
    ممنونم

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      معمولا طلای آبشده به بهترین وجه این کار رو می کنه.

      خوشم اومد ۲
  70. نیما می‌گوید

    سلام آقای ذاکری من در مهر ماه دلار به قیمت ۱۵۸۵۰ خرید کردم ولی رفت بالا نفروختم امروز بیستو چهار بهمن هستش .پول رو لازم ندارم فعلا برا بازنشستگیم گذاشتم کنار الان ۴۰ سال دارم آیا منطقیه یا نه چون الان بفروشم حدودا ۲۰ میلیون ضرر میکنم

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      منظورتون برای ۱۰ سال دیگست؟

      خوشم اومد ۱
      1. نیما می‌گوید

        آره ۱۰ سال

        خوشم اومد ۲
  71. غزل می‌گوید

    سلام اقای ذاکری خرید سکه الان درسته یا سکه پایین می یاد ،به نظرتون ربع بخرم یا نیم یا کامل نظر خودم ربع ونیم بهتره همیشه مشتریش هست

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۲
    1. ذاکری می‌گوید

      من وقتی ۳٫۵ بود عرض کرده بودم ۴٫۵ میرسه …

      خوشم اومد ۲
  72. مصطفی می‌گوید

    سلام اقای ذاکری سکه خریدم ۱۲عدد۴۲۰۰ می خواهم بفروشم گوساله بخرم به نظرشما این کارراانجام بدهم یانه

    1. ذاکری می‌گوید

      سلام. تازه خریدید سکه ها رو؟
      اگر بتونید بزنید تو کار گوساله و گوسفند و کلا دامداری که قطعا سودتون بسیار بالا و پربرکت هم خواهد بود.
      سکه و دلار و … برای کسی هست که هنر کار کردن نداره.

      خوشم اومد ۳
      دوست نداشتم ۱
  73. شیما می‌گوید

    سلام آقای ذاکری ممنون از راهنمایی هاتون ما الان ۲۴ بهمن دلار را به مبلغ ۱۲۳۰۰تومان خریدیم آیا کار درستی کردیم به نظرتون سال ۹۸ سود میکنیم بفروشیم یا نه

    خوشم اومد ۲
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      خرید دلار و طلا حفظ ارزش پول هست! نه بحث سود.
      شما قطعا در رقم های بالاتر میتونید بفروشید ولی باید به موقع و با کندن دندان طمع در یک عدد معقول بفروشید. پیش بینی من اینه دولت به دنبال تثبیت در اعداد فعلی است.

  74. ... می‌گوید

    سلام.من ۵۵ میلیون گذاشتم تو حساب مسکن واس گرفتن وام مسکن یکم.ایا واقعا ارزششو داره؟چون باید یه سال تو حساب بمونه

    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      بهتره باهاش کاسبی کنید و به راحتی تا سال دیگه ۵۵ تون میشه ۱۱۰ !

      خوشم اومد ۲
  75. بتی می‌گوید

    با سلام
    من ۲۰ میلیون در بانک دارم که سود۲۱ درصد میگیرم و این پول را باید مرداد۹۸ بدم به مستاجر که بلند شود و خودم در منزلم ساکن شوم آیا تا اون موقع میشه حرکتی دیگه انجام داد یا ممکنه ضرر شه و همون سود۲۱ بانک بهتره؟
    ممنون از راهنمایی شما

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      در بورس و انتخاب سهم شرکتهای مطمئن به مراتب بیشتر از بنک سود می کنید. حداقل ۵۰ درصد …

      خوشم اومد ۱
      دوست نداشتم ۲
      1. الهام می‌گوید

        سلام لطفاصفحه بورستون رومعرفی کنیدبرای مشاوره می خوام

  76. علیرضا می‌گوید

    با سلام خدمت اقای ذاکری
    عزیز
    نظرتان درباره سرمایه گذاری در یونیک فاینانس چیه؟ ایا این سیستم هرمی و کلاهبرداریه یا قابل اعتماد هست؟

    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      سلام
      آشنایی ندارم اصلا.

  77. هستی می‌گوید

    سلام آقای ذاکری من حدود ۶۰تومن توبانک سپرده کوتاه مدت دارم تو سال گذشته که ارزش پولم خیلی کم شد خواهش میکنم راهنمایی بفرمایین
    طلا آبشده بخرم خوبه؟چون بیشتر پولم وام هست که دارم قسط میدم
    نمیتونم سرمایه گذاری دراز مدت کنم نهایتا ۹ماه
    بنظرتون از خیر این سود۱۸درصد بانک بگذرم و طلا بخرم ضرر نمیکنم
    آخه اگه طلا یهو بخرم گرمی ۵۰تومنم بیاد پایین برا من غیر قابل جبران هست
    ممنون میشن راهنمایی بفرمایید

    خوشم اومد ۲
    دوست نداشتم ۱
  78. Mary می‌گوید

    سلام . امروز ۹۷/۱۱/۲۴
    میخواستم ببینم اگه برم طلای دست دوم به ارزش ۱۰میلیون بخرم واسم سودداره یا نه ؟؟؟

  79. بهار می‌گوید

    سلام ۲۳/۱۱/۹۷
    من ۲۰ میلیون تو بانک دارم و ده تومن توی حسابم بنظرتون سکه بخرم که پولم بی ارزش نشه!؟؟؟
    اگه راهی هست لطفا بگید ممنون

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      متوجه نشدم !
      ۲۰ میلیون تو بانک، ۱۰ میلیون تو حساب؟
      این دوتا چه فرقی دارند؟
      اگر فکرتون بلند مدتی هست پیشنهادم بورس هست.
      اگر نیست که ارزش پول با طلای آبشده حفظظ میشه. حفظ ارزش لزوما بالا رفتن نیست.

  80. یاسین می‌گوید

    سلام آقای ذاکری امروز ۲۳ بهمن ۹۷ دلار دارم بفروشم یا نگه دارم

    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      سلام
      قیمت خریدتون؟

      خوشم اومد ۱
  81. احمدی می‌گوید

    سلام آقای ذاکری
    علت نوسانات زیاد در بازار سکه چیست؟!
    سکه می تواند سرمایه گذاری خوبی در سال۹۸ باشد؟!

    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      دولت به شدت قصد داره دلار رو در حوالی ۱۲ تثبیت کنه. منتهی خبرهای سیاسی و اقتصادی فعلا نمیزاره.
      نوسانات شدید در بازار رو متصور هستم ولی قطعا قصد دولت تثبیت هست.

      دوست نداشتم ۱
  82. علی می‌گوید

    تاریخ ۹۷/۱۱/۲۱
    باسلام خدمت جناب ذاکری
    بنده قصد مهاجرت دارم و تمام سرمایه ام که یک خونه بوده فروختم و میخوام دلار و طلا بخرم، حدود ۴ ماه هم فرصت دارم ،به نظر شما کی خرید کنم؟

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      اگر قصدتون اینه برای رفتن به خارج دلار بخرید که بحثش فرق داره. شما دیر یا زود باید بخرید! پیشنهاد می کنم پله ای خرید کنید.

      خوشم اومد ۲
  83. مریم می‌گوید

    سلام خسته نباشید دوستان ما ۳تا خواهریم با مادرم زندگی میکنیم پدرم فوت کرده خونه اجاره کردیم ۳تومان کم داریم ایا کسی درتوانش هست کمکمون کنه

    خوشم اومد ۱
  84. اسماعیل می‌گوید

    سلام خسته نباشین من یه پژو قسطی خریدم به خااطر بیکاری که برم تو شرکت کار کنم ولی همه جا پارتی بازیه اژانس همم نمیصرفه میخوام ماشین بفروشم به نظرتون چکار کنم چون اگه ضرر کنم هم قسط وام دارم هم چک ماشین بدبخت میشم کمکم کنید

    1. ذاکری می‌گوید

      سلام
      چند خریدید؟
      قسط وام چقدره؟

  85. جواد می‌گوید

    با سلام خدمت اقای ذاکری ،،،پیش بینی شما از قیمت دلار بعد از ۲۲ بهمن ؟؟ رشد افزایشی خواهد داشت یا کاهشی ،،،۱۰۰۰ دلار میخوام بخرم البته با نظر شما ،،،ممنونم منتظر پاسخ هستم .

  86. حمید می‌گوید

    سلام دوستان به خصوص آقای ذاکری .من یه سوال دارم و از شما یه مشورت میخوام.
    راستش من یه سرمایه ی قابل توجهی دارم که خوابوندم بانک ولی با این اوضاع فقط دارم ضرر میکنم .من میخوام جنس از چین بیارم و به گونه ای پولم رو اینطوری حفظ کنم .البته بازار فروش داره و خودم میتونم در گذشت زمان این اجناس رو بفروشم .به نظرتون چطوره ؟راه خوبی برای حفظ ارزش سرمایه هست برای سرمایه های بالا.ممنون

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      کاسبی سودش بیشتر از هر چیزیه و با برکت!
      دلار سود با آتش زدن زندگی بقیه است.

      خوشم اومد ۲
  87. محسن می‌گوید

    سلام اقای ذاکری خسته نباشید من ی تیکه زمین مسکونی با پول وام خریدم،هدفم هم سرمایه گذاریه بنظرتون بفروشم طلا بخرم؟یا همون زمین رو نگه دارم فعلا؟
    ممنون میشم جواب بدید

    خوشم اومد ۴
    دوست نداشتم ۳
  88. حاجی می‌گوید

    سلام آقای ذاکر .بنده ۵۰میلیون وام گرفتم گذاشتم بانک برای سود ماهیانه ۸۵۰هزار . آلان بااین اوضاع برای حفظ ارزش به نظر شما طلای دست دوم بخرم بهتره تا سود بانکی. ۱۹بهمن۹۷

  89. مهدیمهدیو می‌گوید

    سلام خدمت شما اقای ذاکری
    یه واحد پیدا کردم بخرم داخل اصفهان به نظرتون صبر کنم بعد از عید بخرم یا الان؟به نظرتون مسکن ارزان میشه یا نه؟ مرسی از اینکه وقت میزارید برای جواب دادن

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      اگر برای سکونت خودتونه دیگه این مسائل رو در نظر نگیرید.
      هیچ وقت با ملزومات شخصیتون این جور قمارها رو نکنید.

      خوشم اومد ۵
  90. کاظم می‌گوید

    سلام و درود خدمت اقای ذاکری عزیز من امروز هجدهم بهمن صد بیست میلیون طلای اب شده خریدم و برنامه دارم خرداد نود هشت بفروشم به نظر شما ضرر میکنم با سود ؟؟

    خوشم اومد ۱
  91. جواد می‌گوید

    با سلام و درود خدمت اقای ذاکری من امروز هجدهم بهمن مقداری شمش طلا خریدم و خرداد نود هشت باید حتما پولش کنم به نظر محترم شما سود میکنم با ضرر ؟؟

    دوست نداشتم ۱
  92. جلالی می‌گوید

    با سلام.لطفا نظرتون رو در مورد خرید مسکن الان قبل عید ۹۸ در ماه بهمن و اسفند و بعد عید ۹۸ بفرمایید…۱۰۰ تو من داریم و می خوایم ۱۰۰ تومن دیگه هم وام مسکن بگیریم…با قرض و قوله و فروختن طلا و ماشینمون نهایت بتونیم ۳۰۰ یا کمتر جور کنیم…از مستاجری آسی شدیم دیگه…صبر کنیم یا بخریم؟و اگر صبر …تا کی؟آیا خونه ارزونتر میشه سال ۹۸ و بعد عید؟یا ثابت می مونه؟

  93. حسين می‌گوید

    بهترین سرمایه گذاری برای اخر ٩٧ و سال بعد ٩٨ چیست

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      اول بورس
      بعدش طلای آبشده.

      خوشم اومد ۴
      دوست نداشتم ۱
  94. بهروز می‌گوید

    آقای ذاکری به نظرتون قیمت طلا آخرش چی میشه یه مقدار طلا دارم بنظرتون بفروشم یا نه

    خوشم اومد ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      بحث طلا بحث حفظ ارزش پول هست.
      اگر هنوز برای حفظ ارزش پول مطمئن نیستید نگه دارید.

      خوشم اومد ۲
  95. امیری می‌گوید

    به نظرتون بورس کالا بهتره یا بورس اوراق ؟کدوم شرکتها؟

    خوشم اومد ۱
    دوست نداشتم ۱
    1. ذاکری می‌گوید

      اوراق
      سهام شرکتهای تولیدی

      خوشم اومد ۱
  96. Mmm می‌گوید

    لطفا یه تحلیل از بازار مسکن در سال ۹۸ داشته باشید

    خوشم اومد ۲
    1. ذاکری می‌گوید

      با سلام
      رکود….

      خوشم اومد ۹
      دوست نداشتم ۲
  97. امیری می‌گوید

    سلام اقای ذاکری ممنون از وقتی که میگذارید امروز ۱۵بهمن میباشدخواستم نظرتون رو در مورد حفظ ارزش وهمچنین سود بیشتر حدود صد تومن پایان کار همسرم چیست ممنونم

    خوشم اومد ۲
    1. ذاکری می‌گوید

      اگر ریسک پذیرید وارد بورس شوید.
      اگر نیستید طلای آبشده.

      1. هستی می‌گوید

        آقای ذاکری منظورتون اینه که طلای آبشده ریسکش کمتره
        بنظرتون کوتاه مدت تر جواب میده؟؟
        مثلا برا یکسال دیگه
        ما توی این تحولات واقعا پولمون بی ارزش شد
        خواهش میکنم حس و نظر واقعیتوت رو درمورد خرید طلای آبشده بفرمایید

        خوشم اومد ۲
  98. امیری می‌گوید

    سلام اقای ذاکری ممنون از وقتی که میگذارید امروز۱۵بهمن هست همسرم حدود صد تومن پاداش پایان کار گرفته پیشنهاد شما برا حفظ ارزش پول وهمچنین سود بیشتر چیه؟ممنونم

    1. ذاکری می‌گوید

      تجربه نشون داده برای بلند مدت، سهام شرکتهای بزرگ بیشترین سود رو داشتند.

      دوست نداشتم ۱
  99. سبحان می‌گوید

    سلام آقای ذاکری
    بین شمش، سکه و سهام کدام را برای بلند مدت پیشنهاد میدهید.فقط برای حفظ ارزش سرمایه.

  100. میرندا می‌گوید

    ممنونم ولی کاش یه توضیح مختصر میدادید تا کم تر ضرر کنیم من واسه تهیه جهیزیه دخترم تصمیم به خرید طلا کردم برای همین برام مهمه

    خوشم اومد ۲

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم