به بهانه شروع اکران فیلم «جوکر»: بازگشت جسورانه و ویرانگر شخصیت شرور جهان

۴ اکتبر ۲۰۱۹ فیلم پرسروصدای Joker شروع به اکران می‌کند. یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ جهان که همه منتظر دیدنش هستند و توانسته نظر مثبت بسیاری از منتقدان جهان را به خود جلب کند.

فیلم «جوکر» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، درام، دلهره‌آور، فانتزی و جنایی کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) است که به‌دست تاد فیلیپس کارگردانی می‌شود و  واکین فینیکس در نقش آرتور فلک/جوکر بازی می‌کند.

از دیگر بازیگران مطرح و به نام فیلم جوکر باید به رابرت دنیرو در نقش موری فرنکلین اشاره کنیم.

فیلم جوکر در تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۱۹ (۹ شهریور ۱۳۹۸) در هفتاد و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۷۵ را از بین ۱۸ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است.

داستان فیلم جوکر

آرتور فلک (با بازی واکین فینیکس) در تلاش است تا مسیر و راه مناسب خود را در جامعه نابود شده‌ شهر گاتهام پیدا کند و مدام با مشکلات در حال دست و پنجه نرم کردن است.

او که در طی ساعات روز نقش یک دلقک را دارد، آرزو دارد که شب‌ها تبدیل به یک استند آپ کمدین بشود… اما در نهایت جوک و طنز مسخره‌ای را که درباره خودش وجود دارد، پیدا می‌کند.

آرتور که حسابی در این برهه زمانی عمر خود درون یک چرخه بی‌پایان بی‌علاقگی و بی‌رحمی‌ها گیر افتاده است، یک تصمیم اشتباه می‌گیرد؛ تصمیم بسیار اشتباهی که اتفاقات بسیار بد و شدیدی را به دنبال خود دارد.

نقدهای فیلم جوکر

نویسنده سایت امپایر می‌گوید: «فیلمی جسورانه، ویرانگر و در نهایت بسیار زیبا. تاد فیلیپس و واکین فینیکس با این اثر نه تنها یکی از نمادین‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های شرور در تاریخ سینما را بازسازی کردند، بلکه یک داستان کامیک بوکی را هم دوباره به تصویر کشیدند.»

منتقد نشریه تایم هم گفته است: «واکین فینیکس در این اثر آنقدر سخت و با فشار ایفای نقش می‌کند که شما می‌توانید ناامیدی و استیصال را که در رگ‌هایش پر شده، مشاهده کنید.»

پلی لیست هم می‌نویسد: «در میان آتش و خون و هرج و مرج و سیاه‌ترین خنده‌های بی‌رحمانه‌ای که در فیلم جوکر هست، یک حس عجیب و غریب وجود دارد.»

بسیاری از منتقدین می‌گویند فیلمی بسیار عمیق و تاثیرگذار است. تماشاچی را با خودش درگیر می‌کند و شما چه از جوکر خوشتان بیاید یا بدتان بیاید؛ با او حسی مشترک پیدا خواهید کرد و دوست دارید نجاتش دهید ولی امکان‌پذیر نیست.

این فیلم خشونت و تنفر را تلقین می‌کند و وقتی فیلم تمام می‌شود؛ ناآرام و مشوش هستید. البته، پایان‌بندی فیلم جوکر بسیار خوب و کامل است.

حاشیه‌های پیش از اکران

پلیس ایالات متحده در بسیاری از شهرها و ایالات این کشور، به همراه آوردن انواع ماسک، گریم یا وسائل تزیینی مربوط به فیلم «جوکر» را برای تماشاگران فیلم ممنوع کردند.

نگرانی‌هایی وجود دارد که برخی از نوجوانان یا جوانان با الگو گرفته از شخصیت اصلی فیلم دست به خشونت بزنند.

گفته می‌شود واکین فینیکس در نقش جوکر بسیار عالی بازی کرده است تا به حدی که بسیاری از منتقدین این فیلم را تحسین کرده و دوست داشتند. درباره این فیلم می‌گویند بسیار جذاب و محبوب است. این شخصیت شرور تاریکی و کمیک آن‌قدر خوب از آب درآمده و باورپذیر است که قطعا نوجوانان را با خود همراه خواهد کرد.

قطعا این تازه شروع ماجراهای فیلم جوکر است و معلوم نیست باید منتظر چه اتفاقاتی باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم