۷ سرگرمی خانوادگی متفاوت ولی جذاب برای روزهای تعطیل

روزهای تعطیل بهترین فرصت برای جمع شدن اعضای خانواده‌ در کنار هم است. پس، باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

در طول هفته، هریک از اعضای خانواده درگیر برنامه و کار و مشغله خودش است ولی غالبا آخر هفته دوست دارند در خانه سرگرم باشند یا با اعضای دیگر خانواده مشغول کاری شوند.

سرگرمی‌های خانوادگی نباید همیشه رفتن به پارک، رفتن به سینما، یک میهمانی خانوادگی یا رستوران باشد. برخی اوقات می‌تواند با ساده‌ترین ایده‌ها یک سرگرمی خانوادگی بسیار خلاقانه و جذاب ترتیب داد تا هم همه اعضای خانواده در کنار هم باشند و هم لذت ببرند.

برای نمونه، ما می‌خواهیم به ۷ سرگرمی خانوادگی متفاوت برای روزهای تعطیل اشاره کنیم:

گل‌کاری و رسیدگی به باغچه

هریک از اعضای خانواده را درگیر کاری مرتبط با باغچه و گل‌کاری کنید. بچه‌ها می‌تواند با خاک‌های باغچه یا پر کردن گلدان‌ها مشغول باشند. تزئینات گلدان‌ها را برعهده دختران خانواده بگذارید و پسران بزرگ خانواده با همراه پدر کارهای سنگین‌تر را بردارند.

بازی‌های خانوادگی

شروع به یک بازی خانوادگی سرگرم‌کننده کنید. از ساده‌ترین بازی‌ها مانند مار و پله یا اسم فامیل بگیرید یا انواع بازی‌های کارتی، بردی، هوش و بازی‌هایی که همه افراد خانه با شور و شوق و هیجان در کنار یکدیگر باشند. معمولا یارکشی‌های خانوادگی اهمیت زیادی دارد.

پخت شیرینی، کیک و غذا

کمی سخت است پدر و پسر خانواده را در آشپزخانه مشغول کرد ولی اگر شکمو باشند و به آن‌ها وعده یک کیک یا شیرینی خوشمزه را بدهید؛ پای کار می‌آیند و به کمک اعضای دیگر خانواده خواهند شتافت. مثلا برای یک مراسم تولد می‌توانید شیرینی و کیک خانگی بپذیرید تا با یک تیر دو نشان زده باشید.

داستان‌نویسی و رویاپردازی

به هریک از اعضای خانواده یک کاغذ سفید بدهید و ازشان بخواهید یک داستان کوتاه بنویسند یا اینکه یک روز در ده سال آینده زندگی‌شان را شرح دهند. می‌توانند درباره رویاهاشان بنویسند یا اینکه درباره یکدیگر نظر بدهند. بعد این کاغذها را گرفته و در جمع بخوانید.

لباس‌، انبار و آلبوم قدیمی

قطعا هر چز قدیمی و نوستالژیکی می‌تواند اعضای خانواده را دورهم جمع کند. سراغ یک کمد، گنجه، انبار و چمدان قدیمی بروید و محتویات درون آن را بریزید وسط خانه تا همه اعضای خانواده به سرعت دورشان جمع شوند. لباس‌های قدیمی را از کمدها بیرون آورده و بپوشید یا عکس‌های قدیمی یک آلبوم را مرور کنید.

سرگرمی‌های فصلی

متناسب با فصلی که در آن هستید؛ می‌توانید سرگرمی‌هایی را انتخاب کرده و از خانه دسته جمعی بیرون بزنید. مثلا در زمستان برای برف‌بازی، در بهار برای طبیعت‌گردی، در تابستان برای شنا و خوش‌گذرانی در کنار رودخانه و دریا. گاهی اوقات رفتن به یک باغ و چیدن میوه، بازدید از یک موزه یا نمایشگاه می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.

کاردستی

تعجب نکنید. منظور ما ساختن کاردستی برای کودکان نیست؛ اگرجه آن هم می‌تواند یک سرگرمی خانوادگی خوب و جذاب برای همه اعضای خانواده باشد. ولی منظور ما ساختن چیزی به صورت خانوادگی است. مثلا چرا بسیاری از نیازهای درون خانه را با هنر خودتان و دیگر اعضای خانواده نمی‌سازید. ظرف‌های ترشی جذاب، تابلوهای زیبا، آرایش کتابخانه و دکوراسیون خانه!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم