«جوکر» گیشه را به آتش کشید و همه رکوردهای سینما را شکست

همان‌طور که انتظار می‌رفت؛ فیلم سینمایی «جوکر» با استقبال زیاد مردم در سراسر جهان روبرو شده و تمام رکوردهای ماه اکتبر سینمای هالیوود را شکست تا بی‌اغراق بگوییم گیشه را به آتش کشید.

فیلم «جوکر» در همه زمینه‌ها موفق عمل کرده است. ابتدا در جشنواره ونیز خوش درخشید. نظر مثبت منتقدان را به سوی خود جلب کرد تا به احترامش کلاه از سر بردارند. در فضای مجازی بسیار تحسین کردند و مردم برای دیدنش صف بستند و مشتاق تماشایش هستند.

اکرانی متفاوت

اکران «جوکر» در ماه اکتبر آغاز شد و اکنون پرفروش‌ترین افتتاحیه اکتبر در جهان، پرفروش‌ترین افتتاحیه فیلمی با بازی واکین فینیکس، پرفروش‌ترین افتتاحیه فیلمی از تاد فیلیپس، پرفروش‌ترین افتتاحیه فیلمی با بازی رابرت دنیرو و چند رکورد دیگر از این دست که در نوع خود کم نظیر است.

فیلم «جوکر» روایت داستان مشهورترین ابَرشرور تاریخ سینمای جهان است که البته نمی‌خواهد از او یک ابرقهرمان بسازد. اکران این فیلم با حاشیه‌های زیادی روبرو شده و گفته می‌شود در کشور چین اصلا اکران نخواهد شد؛ چون بیش از حد تفکر نهیلیستی را ترویج می‌کند.

پلیس امریکا هم در برخی ایالت‌ها تدابیر امنیتی برقرار کرده و سینماگرها به مردم هشدار دادند به دیدن این فیلم با هدف دیدن یک ابرقهرمان نیایند که جوکر با ابرقهرمان‌های عادی تفاوت دارد.

این فیلم در رده سنی R قرار دارد به این معنی که افراد زیر ۱۷ سال به تنهایی مجاز به تماشای فیلم در سینما نیستند. در این فیلم به ریشه داستان ابَرشروری سفر می‌کنیم که همیشه روبه‌روی بتمن تبهکاری کرده است. این‌بار قرار است در یک روایت بیشتر واقع‌گرا ببینیم چه شد که مردی شاید عادی مثل ما جوکر شد.

آمار فروش «جوکر»

این فیلم در سه روز نخست اکران در آمریکای شمالی ۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش داشت. در شب اول اکران به تنهایی ۱۳.۳ میلیون دلار فروخته برای خودش یک رکوردشکنی است. پیش از این فیلم ونوم (Venom) با ۱۰ میلیون دلار این رکورد را در اختیار داشت.

در طی یک هفته خارج از امریکا ۱۴۰ میلیون دلار فروخت در حالی‌که در بسیاری از کشورها از جمله چین هنوز اکران نشده است.

در سه روز نخست، فروش جهانی این فیلم ۲۳۴ میلیون دلار بوده است در حالی‌که هزینه ساخت این فیلم فقط ۶۰ میلیون دلار است.

به این ترتیب، فیلم «جوکر» بالاتر از بسیاری از فیلم‌های معروف و پرفروش جهان قرار گرفته است و احتمالا پرفروش‌ترین فیلم دنیا خواهد شد.

ما چند روز پیش در سایت قندان، به طور مفصل درباره فیلم «جوکر» صحبت و داستان فیلم، نظر منتقدان و برخی حواشی آن را اشاره کردیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم