درمان سرماخوردگی با معجون عسل

عسل یکی از بهترین درمان‌ها برای سرماخوردگی و آنفلونزا است. یک درمان خانگی شگفت‌انگیز که می‌تواند بهتر از هر آنتی‌بیوتیکی در بدن انسان عمل کند.

اگر پدربزرگ یا مادربزرگی در خانه داشته باشید و سرما بخورید؛ امکان ندارد که به شما نگوید «برو یک قاشق عسل بخور»! چون قدیمی‌ترها خواص عسل را کشف کرده و خوب می‌دانستند چه داروی طبیعی معجزه‌گری است.

چرا عسل دوای سرماخوردگی است؟

خواص ضد میکروبی عسل آن را به یک مبارز سرسخت برای برخی از باکتری‌ها و ویروس‌ها تبدیل می‌کنند. بنابر مطالعات انجام شده، این ماده در تسکین سرفه ناشی از سرماخوردگی در کودکان بالای ۱ سال مؤثر عمل می‌کند.

بافت غلیظ عسل و موم آن می‌تواند گلوی تحریک‌شده را تسکین دهد. یک جایگزین خوب برای آنتی‌بیوتیک‌ها است و سرفه را درمان می‌کند. محققان گزارش دادند که عسل مهمترین راه رهایی از سرفه بوده و تاثیر آن از دکسترومتورفان چشمگیرتر است.

مهم‌ترین نکته درباره عسل، نداشتن عوارض جانبی است. شما هر آمپول، قرص و مسکنی استفاده کنید؛ یک عوارض جانبی برای شما خواهد داشت ولی عسل طبیعی که البته این روزها کمتر گیر می‌آید؛ هیچ عوارض جانبی ندارد.

چگونه عسل را برای درمان سرماخوردگی مصرف کنیم؟

ترکیبات زیادی از عسل با مواد خوراکی دیگر برای درمان سرماخوردگی پیشنهاد شده است. کمتر توصیه می‌شود عسل را خالص و به تنهایی بخورید.

ترکیباتی مانند عسل و زنجبیل خشک، عسل و لیمو، عسل و سیر، عسل و پیاز خام، عسل و دارچین، شیر و عسل برای درمان سرماخوردگی و آنفلونزا از سوی طب سنتی پیشنهاد می‌شود. هریک از این ترکیب‌ها خواضی دارند که ضد ویروس‌های سرماخوردگی درون بدن شما هستند.

مثلا، ترکیب آب لیمو، عسل و آب گرم، یک علاج فوری برای سرفه و سرماخوردگی به شمار می‌آید. لیمو ویتامین C دارد و عسل نیز حاوی خاصیت ضد باکتریایی است. این نوشیدنی برای رفع سریع سرفه معجزه می‌کند.

یا ترکیب نصف قاشق چایخوری پودر زنجبیل با یک قاشق چایخوری عسل می‌تواند سرفه را برطرف کرده و یک درمان‌گر قوی سرماخوردگی باشد؛ چون خود زنجبیل نیز دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است.

مواظب باشید خوردن عسل برای کودکان زیر یک سال ممنوع است. برای برخی آنفلونزاهای خاص نیز عسل مفید نیست و بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید. مانند هر خوراکی دیگر، خوردن بیش از اندازه عسل می‌تواند مضراتی به همراه داشته باشد؛ به ویژه برای افرادی که قند خون بالا دارند.

پزشکان به دیابتی‌ها اصلا خوردن عسل را توصیه نمی‌کنند ولی حالا در هنگام سرماخوردگی می‌توانند یک قاشق چایخوری در یک لیوان آب مخلوط کرده و با لیموی تازه مصرف کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم