جزئیات دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن ملی (به‌روزرسانی ۲۰ آبان ۹۸)

در طرح ملی مسکن به متقاضیان ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

دولت برای سامان دادن به بازار مسکن، طرح جدیدی به نام «طرح ملی مسکن» را کلید زده است و ثبت‌نام آزمایشی آن از استان کرمان شروع شده است. البته، از نیمه آبان ماه در ۱۰ استان دیگر نیز ثبت‌نام خواهد کرد.

به گفته محمود محمودزاده، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه، پروسه ثبت‌نام از واجدان شرایط در تمام استان ها تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

به‌روزرسانی ۲۰ آبان ۹۸: اقساط وام مسکن طرح ملی

در حالی‌که از ابتدای این هفته، سامانه ثبت‌نام برای طرح ملی مسکن باز شده است و به مرور متقاضیان استان‌های مختلف می‌توانند در این طرح ثبت‌نامه کنند؛ امروز اطلاعات بیشتری درباره چگونگی این طرح ملی در رسانه‌ها منتشر شد.

مسئولان معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفتند در طرح ملی مسکن وام‌هایی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان واجد شرایط داده خواهد شد که بازپرداخت آن‌ها اقساطی از ۱.۲ تا ۱.۷ میلیون تومان دارند.

به گفته این مسئولان، رقم اقساط وام ۷۵ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله، ماهانه ۱ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان و تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی نیز با شرایط مذکور، ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

افرادی که وام ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت می کنند، در پایان سال دوازدهم با سود ۱۸ درصد، ۲۴۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان باز پس می دهند که به عبارت دیگر، فردی که ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کند، پس از ۱۲ سال ۱.۵ برابر آن را به عنوان سود به بانک مسکن بازپس خواهد داد.

آن دسته از متقاضیانی هم که وام ۷۵ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد برای ثبت نام در این طرح دریافت می کنند، در پایان سال دوازدهم ۱۸۳ میلیون تومان به بانک مسکن بازپس خواهند داد که که ۱۰۸ میلیون تومان آن، صرفا سود این تسهیلات خواهد بود.

همین‌طور، هزینه ساخت‌وساز مسکن‌های طرح ملی نیز مشخص شده است که باز براساس گفته مسئولان این طرح بین ۱.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان برای شهرها و استان‌های مختلف متغیر است.

به‌روزرسانی ۱۶ آبان ۹۸: اعلام سایت مسکن ملی

متقاضیان ثبت‌نام طرح ملی تولید و عرضه مسکن می‌توانند از روز شنبه ۱۸ آبان ماه با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir شروط نام‌نویسی را مطالعه کنند. هر سه روز یک بار فرآیند ثبت‌نام در سه تا چهار استان آغاز می‌شود.

۱۰ استان آماده نام‌نویسی هستند که در اولین گام از سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و جنوبی آغاز می‌شود. به گفته مسئولان، مردم فعلا باید در این سامانه ثبت‌نام کنند تا به تدریج جزئیات بیشتری از طرح ملی اقدام برای تولید و عرضه مسکن اعلام و ارزیابی‌ها صورت گیرد.

فعلا ثبت‌نام برای استان‌های بزرگی مانند تهران صورت نمی‌گیرد و ۱۰ استان آماده ثبت‌نام جزو استان‌های محروم و کوچک هستند.

شرایط دریافت وام مسکن

افرادی می‌توانند در طرح ملی مسکن ثبت‌نام و وام مسکن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کنند که ۴ شرط زیر را احراز کنند:

۱- فاقد مسکن باشند.

۲- متاهل باشند.

۳- سابقه استفاده از امکانات دولتی را نداشته باشند

۴- سابقه سکونت نداشته باشند.

به طور مشخص، این طرح برای دهک‌های متوسط به پایین جامعه ساخته می‌شود و در قالب آن واحدهای باقیمانده مسکن مهر نیز تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد.

طبق صبحت‌هایی که محمودزاده کردند؛ واحدهای باقیمانده طرح مسکن که تکمیل شده، به قیمت تمام شده به متقاضیان عرضه شده ولی وام ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی روی آن‌ها داده خواهد شد.

هنوز ابهامات زیادی درباره طرح ملی مسکن و وام ۱۰۰ میلیون تومانی مطرح است. مثلا بازپرداخت این وام چند ساله است؛ سود واد چقدر است و منابع مالی آن از کجا تامین می‌شود.

همین‌طور، بسیاری از کارشناسان واحدهای مسکن مهر را دارای مشکلات و ایراداتی می‌دانند که قابل فروش و عرضه در بازار نیستند.

برای اطلاع از دیگر وام‌های مسکن و همین‌طور وام‌های فوری بانک‌های کشور به مطلب «چند راه ساده برای دریافت وام فوری» مراجعه کنید. همین‌طور، برای اطلاع از پیش‌بینی‌ها درباره آینده قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۹۸ به این مطلب مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم