چرا نباید با موهای خیس بخوابیم؟

دوش گرفتن پیش از خواب یک عادت خوب است چون باعث بیرون رفتن خستگی بدن و حس آرامش و خواب راحت می‌شود.

اما یک مشکل بزرگ دارد و آن رسیدگی به موها بعد از حمام است. باید پس از حمام حتما موهای خود را خشک کنید و امور مربوط به رسیدگی آن‌ها را انجام دهید و مثلا اگر ژل یا نرم‌کننده برای پوست بدن استفاده می‌کنید؛ این کارها را انجام دهید.

غالب مردم به دلیل خستگی یا تنبلی با موهای خیس می‌خوابند و نمی‌دانند خوابیدن با موی خیس به‌خصوص برای خانم‌ها که موهای بلندی دارند؛ چه مضراتی دارد.

عفونت‌های میکروبی

وقتی با موی خیس می‌خوابیم؛ رطوبت موها به بالش منتقل می‌شود و بهترین فرصت برای ایجاد باکتری‌ها و رشد آن‌ها است. روی بالش خیس تعداد زیادی باکتری خطرناک جمع خواهد شد و در معرض عفونت‌های میکروبی قرار می‌گیرید.

شوره سر، ریزش مو و کچلی شایع‌ترین بیماری‌هایی هستند که در اثر تماس با باکتری‌های بالش به سراغ شما خواهند آمد.

سرماخوردگی

غالب افراد وقتی با موهای خیس می‌خوابند؛ سریعا سرما می‌خورند. همان باکتری‌هایی که گفتیم در اثر تماس با موی خیس در بالش جا خوش می‌کنند؛ با سر، پوست، چشم، دهان و بینی تماس برقرار کرده و باعث بیماری‌های ویروسی می‌شوند.

به ویژه بدن‌هایی که ضعیف‌تر هستند؛ به محض اینکه با موی خیس می‌خوابند؛ باید منتظر سرماخوردگی باشند.

موهای بد حالت

عدم رسیدگی به موهای خیس پس از حمام و خوابیدن با این وضعیت، یک پیامد بسیار بد برای خانم‌ها دارد و آن موهای بد حالت، ژولیده و شکسته پس از خواب است.

بالش خیس و مرطوب به شدت دشمن شادابی مو است و آن‌ها را از حالت می‌اندازد. معمولا موها خشک، بی‌حالت، شکستگی، خسکی پوست و آکنه می‌شوند. برخی مدل و جس موها به حدی وضعیت بدی پس از خواب پیدا می‌کنند که مجبور می‌شوید دوباره حمام رفته و دوش بگیرید تا حالت اولیه خود را پیدا کنند.

چه باید کرد؟

اولین راه‌حل این است که تا حد امکان زودتر به حمام رفته تا موها زمانی برای خشک شدن داشته باشند. دوش گرفتن در بعدازظهر یا سرشب کمک می‌کند به اندازه کافی فرصت داشته باشید به موهای خود رسیدگی کنید.

راه‌حل دوم این است که همیشه سشوار را نزدیک خود قرار بدهید تا پس از حمام گرفتن، تنبلی سراغ شما نیاید و سریعا در کمتر از چند دقیقه موهای خود را خشک کنید.

اگر واقعا آن‌قدر خسته بودید که نمی‌توانستید موهای خود را خشک و سشوار کنید؛ بهتر است یک حوله خشک روی بالش قرار دهید و سر خود را روی آن بگذارید. حداقل به این ترتیب از شر باکتری‌ها و عفونت‌های میکروبی خلاص می‌شوید.

حوله خشک می‌تواند تا حدودی رطوبت موی‌های شما را بگیرد ولی باز هم صبح با بد حالتی موها روبرو هستید و دردسرهایی که باید تحمل کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم