۵ دلیل برای جذابیت بیش از معمول بازی تراکتورسازی و استقلال

جمعه ۱۰ آبان ماه ساعت ۱۸ در تبریز، حساس‌ترین بازی هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران آغاز می‌شود. جدال تیم‌های تراکتورسازی و استقلال که بی‌شک با هیجان‌ها، استرس‌ها و جذابیت‌هایی روبرو است.

اما ما تصور می‌کنیم جذابیت‌های این بازی بیشتر از معمول باشند و یک بازی سخت برای دو تیم، حیثیتی برای طرفدارانشان و احیانا مهم برای رقبایشان باشد.

نگاهی به وضعیت هر دو تیم در جدول، اینکه استقلال نزدیک به هشت سال است در تبریز برنده نشده و جایگاه سرمربیان این دو تیم در کنار ده‌ها بازیکن ملی‌پوش و ستاره و خارجی و مدعی، حکم به حساسیت ویژه این بازی می‌دهد.

حداقل ۵ دلیل مهم برای دیدن این بازی در روز جمعه داریم:

۱- جایگاه‌ها دو تیم در جدول لیگ برتر

هر دو تیم تراکتورسازی و استقلال فقط برد می‌خواهند و نتیجه‌ای غیر از برد برایشان ارزش ندارد. تراکتورسازی با ۱۷ امتیاز در رتبه دوم جدول است و بازی هفته پیش خود را باخته است. اگر این تیم نخواهد از کورس قهرمانی فاصله بگیرد و یقه سپاهان در صدر را ول نکند؛ محکوم به بردن این بازی در خانه است.

در آن سو، استقلال با ۱۲ امتیاز در رتبه هفتم جدول است و تازه چند هفته‌ای می‌شود که روی دور بردن و امتیاز جمع کردن افتاده است. اگر استقلال می‌خواهد روند پیروزی‌ها و حرکت رو به رشد خود را حفظ کند؛ باز هم ناچار است دست پر از تبریز خارج شود. یک امتیاز برای استقلال هیچ دردی دوا نمی‌کند.

وضعیت هر دو تیم به گونه‌ای است که کوتاه نخواهند آمد و برای بردن می‌جنگند.

۲- ستاره‌ها

یک دو جین ستاره در مستطیل سبز دنبال توپ خواهند دوید و همین موضوع بازی را جذاب می‌کند. تراکتورسازی با بازیکنان مهمی که از خط دروازه تا نوک حمله اعم از ایرانی و ژاپنی و برزیلی و پرویی و … دارد؛ اصلا تیمی دست و پا بسته یا ندار نیست. فقط سه کاپیتان تیم ملی ایران در این تیم هستند.

استقلال هم ستاره‌های خودش را دارد. ستاره‌هایی که می‌خواهند خودشان را به دیگران از جمله سرمربی تیم ملی ایران اثبات کنند و باید در بازی‌های بزرگ خودی نشان بدهند و بازی را در بیاورند.

از خط دروازه بگیرید که رقابت سید حسین حسینی با رشید مظاهری است تا خط دفاع و هافبک و حمله، ستاره‌های دو تیم می‌خواهند رخ به رخ شوند.

۳- مصطفی دنیزلی

سرمربی تراکتورسازی برای جبران شکست هفته گذشته و نشان دادن این موضوع که آن شکست اتفاقی بوده است و همین‌طور برای شکست دادن دومین تیم پایتخت در تبریز، دست به هر کاری می‌زند تا پیروز از میدان خارج شود.

مصطفی دنیزلی انگیزه‌های زیادی برای شکست دادن استقلال دارد. اگر تراکتورسازی او می‌خواهد قهرمان لیگ برتر ایران شود و آرزوی چندین ساله ترک‌های تبریز برآورده شود؛ باید بتواند تیمی مانند استقلال را شکست دهد.

۴- آندره آ استراماچونی

تیم استقلال پس از چند هفته ناکامی تازه به فرم ایده‌آلی رسیده است و دارد تیم‌ها را یکی پس از دیگری می‌برد ولی عیارش در برابر تراکتورسازی مشخص می‌شود. استراماچونی اگر این بازی را ببرد؛ عملا هم خودش را ثابت کرده و هم استقلال را وارد جمع مدعیان قهرمانی کرده است.

بسیاری از کارشناسان می‌گویند استقلال فقط زور بردن تیم‌های نیمه پایین جدول را دارد و نمی‌تواند در برابر تیم‌های بالای جدول توفیقی حاصل کند. حالا، استراماچونی می‌خواهد این نقدها را پاسخ دهد و باید دید در جهنم ورزشگاه یادگار امام تبریز چقدر خوش شانس است.

۵- دار و ندار

بازی تراکتورسازی و استقلال، بازی دار و ندار است؛ بازی خصوصی و دولتی؛ بازی مدیریت خوب و مدیریت بد و رقابت دو تیم پر شور با حال و روز مالی و مدیریتی متفاوت!

آیا طرح‌های فنی و تکنیکی مربی بر ستاره‌ها و نام‌های بزرگ پیروز می‌شود یا مدیریت خصوصی بر مدیریت دولتی چیره خواهد شد؟

به هر حال، بازی تراکتورسازی و استقلال در روز جمعه گفتنی‌ها، حرف و حدیث، حساسیت و استرس، حرص و جوش‌های زیادی دارد و نباید دیدنش را از دست بدهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از دیدگاه شما متشکریم